1
2
3
[ 4
]
|
Jimson
|
Posted: 2009-01-25 12:28:25  Moagnes: Jag tycker du gör helt rätt. Tror man att hästen vinner så är det korkat att gardera.
De flesta här inne är småspelare och gör system för några hundralappar, men håller sig själva som stora travexperter. Man ska köra på sitt "tänk". Storstilat av dig!
Spelar man som många gör och tror att det skräller i 5 av 7 lopp kommer man aldrig att vinna.
Ska man ha de stora pengar så är det bolag och reducerade system som gäller.
Answer to: "Moagnes: Jag tycker du gör helt rätt. Tror man att hästen vi"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Det är klart man ska ta dom man tror vinner? det gör väl alla? ingen tar väl med hästar som dom tror är chanslösa? vissa undantag i helgarderingar då..
Sen spelar väl inte insatsen någon roll på hur du är som spelare? det finns otroligt pålästa och kunniga som inte har ekonomin att spela för flera tusen.. Om dom finns här vet jag inte..
Att spela större system och spika tre storfavoriter och riskera att man får mindre tillbaks än det man spelat för är väl inte så smart?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 12:50:11  "hur tänker du när du gör dina system, moagnes?"
Jag vet inte riktigt hur du menar....
När jag gör mina system spikar jag ibland stora favoriter, ibland andra hästar som jag har känsla för. Även om en/flera favoriter vinner har jag med högoddsare i de andra loppen, och skulle de gå in blir det ju skaplig utdelnning iaf. En av dagens spikar, 7:an i stoloppet tror jag skulle ha vunnit om Untersteiner kört som folk, jag var ju inte den enda som spikat den och den såg pigg ut.
Hur spelar du själv? Spikar du aldrig favoriter eller? För att ha en rimlig chans att sätta 7:an måste man ha ett par bra spikar och det brukar ju vara favvisarna som är bästa spikarna. Blir det sen 10-20 oddsare som vinner resten av loppen blir det bra utdelning.
Så gör jag iaf.

Answer to: ""hur tänker du när du gör dina system, moagnes?"
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag väljer lägre streckade hästar som spikar (när jag inte kör joker.). det kan absolut vara förstafavoriter, men inte dom som står i 60-90%. dom hästarna plockar jag hellre bort, eller möjligen garderar.
jag spikar inte heller i stolopp, eftersom det oftare skräller där än tex i guld, där tycker jag det är bättre att spika eller ha ett fåtal hästar.
en runda som ser ut som den här spelar jag inte alls. jag gillar inte os-banorna och jag spelar inte när det är så många starka favoriter.
jag vet vad jag vill vinna och gör system därefter.
vill man vinna 20 000 tar man med dom allra högst streckade hästarna och vill man vinna 10 000 000 så får man rata vissa av dom hästarna. jag ratar många av dom överlag (när jag kör utan joker).
vad som kanske kan vara värt att fundera på när du spikar så starka favoriter är kanske att plocka bort favoriterna i dom andra loppen? annars riskerar du att ha med alla favoriterna och vinna knappt din insats men missa vinsten när den ger lite mer.
ja, så tänker jag. var och en tänker förstås som den vill.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-26 11:02:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spikade Bull Trap (klockren) , och Fiona Sothwind (Var väl ok men inte mer....) , 6 rätt.....
Hade man spikat Orso så sitter 7:an.....
Men man vill ju ha lite mer än 20' så då får man väl bita i äpplet och fortsätta jobba...
::o
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
|