Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> System Halmstad

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
Jimson Posted: 2009-01-25 12:28:25 Answer to: "Moagnes: Jag tycker du gör helt rätt. Tror man att hästen vi"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Det är klart man ska ta dom man tror vinner? det gör väl alla? ingen tar väl med hästar som dom tror är chanslösa? vissa undantag i helgarderingar då..

Sen spelar väl inte insatsen någon roll på hur du är som spelare? det finns otroligt pålästa och kunniga som inte har ekonomin att spela för flera tusen.. Om dom finns här vet jag inte..

Att spela större system och spika tre storfavoriter och riskera att man får mindre tillbaks än det man spelat för är väl inte så smart?
Reply
Posted: 2009-01-25 12:50:11 Answer to: ""hur tänker du när du gör dina system, moagnes?" "

Became a member: 
Forum posts:
jag väljer lägre streckade hästar som spikar (när jag inte kör joker.). det kan absolut vara förstafavoriter, men inte dom som står i 60-90%. dom hästarna plockar jag hellre bort, eller möjligen garderar.

jag spikar inte heller i stolopp, eftersom det oftare skräller där än tex i guld, där tycker jag det är bättre att spika eller ha ett fåtal hästar.

en runda som ser ut som den här spelar jag inte alls. jag gillar inte os-banorna och jag spelar inte när det är så många starka favoriter.

jag vet vad jag vill vinna och gör system därefter.

vill man vinna 20 000 tar man med dom allra högst streckade hästarna och vill man vinna 10 000 000 så får man rata vissa av dom hästarna. jag ratar många av dom överlag (när jag kör utan joker).

vad som kanske kan vara värt att fundera på när du spikar så starka favoriter är kanske att plocka bort favoriterna i dom andra loppen? annars riskerar du att ha med alla favoriterna och vinna knappt din insats men missa vinsten när den ger lite mer.

ja, så tänker jag. var och en tänker förstås som den vill.

Reply
Posted: 2009-01-26 11:02:15

Became a member: 
Forum posts:
Spikade Bull Trap (klockren) , och Fiona Sothwind (Var väl ok men inte mer....) , 6 rätt.....
Hade man spikat Orso så sitter 7:an.....

Men man vill ju ha lite mer än 20' så då får man väl bita i äpplet och fortsätta jobba...

::o
Reply
1   2   3   [ 4 ]