Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75 System Färjestad

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]  
Author Message
Nijo Posted: 2008-12-14 12:03:05 Answer to: "en sak man kan göra med jokerprogrammet är att ta med alla"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389

Bättre då att heltäcka i t ex 2 lopp, stolopp, lärlingslopp eller liknande, för det är där det kan skrälla.

Ja för det såg vi igår..?

Gäller nog att täcka i rätt avdelning, där man har känsla för ev. skräll och även kunna gå kort i rätt avdelning.

Men bara sattsa på att det skräller i stolopp eller lärlingslopp.. då kan du nog sattsa på roulette istället!
Reply
Posted: 2008-12-14 20:43:05

Became a member: 
Forum posts:
Det ska bli kul att se
COMMANDER CROWE - peter Ingves
på lördag
(V75-3, GULDKLAPPEN)
Reply
Posted: 2008-12-14 21:04:32 Answer to: "en sak man kan göra med jokerprogrammet är att ta med alla"

Became a member: 
Forum posts:
jo, då.

det går.

jag har provat.

inte till 500 men till 2000.

du får 0% i garanti men det går.
Reply
Posted: 2008-12-14 21:06:17 Answer to: "Det ska bli kul att se COMMANDER CROWE - peter Ingves;) p&"

Became a member: 
Forum posts:
vad är det för kul med det? han är ju patetisk, petri puro. HELT J-A PATETISK.

Hoppas han förlorar.
Reply
Posted: 2008-12-14 21:27:52

Became a member: 
Forum posts:
Ska bli kul och se han i volt, Har inte sett han inte volt förut
Reply
Posted: 2008-12-14 21:35:27 Answer to: "Ska bli kul och se han i volt, Har inte sett han inte volt f&"

Became a member: 
Forum posts:
men snälla, han springer mot evita pil och james bond.

det är ju som att sätta in beckham att lägga frisparkar i korpen division 8.

det är ju inte konstigt att han vinner hela tiden.

fjanterier.

sänk aset.
Reply
Posted: 2008-12-14 21:49:04 Answer to: "men snälla, han springer mot evita pil och james bond. det är "

Became a member: 
Forum posts:
Aset? Det var verkligen starka ord på kanske den bästa häst vi har i Sverige.
Varför är det fel att starta i de lopp som ger hyfsat med prispengar? Han kommer få sin tid att bevisa alla att han är bäst iaf. Det är ju inte så att han laddar upp till max för det franska vintermeatinget direkt då han är valack.
Alla har ju sin egen åsikt men jag ser hellre en tränare ta ut sin häst i något enklare lopp ibland så att dom inte slutar upp som Going eller Scarlet. Vill man att hästen ska hålla i ett par år så tycker jag iaf att Puro gör rätt.

Heja Commander!
Reply
Posted: 2008-12-14 21:55:54 Answer to: "Aset? Det var verkligen starka ord på kanske den bästa häst"

Became a member: 
Forum posts:
eh?

något enklare lopp ibland???????????????????????????????????

han har gått mot dom bästa hästarna, dvs triton och amiralen, 2 gånger och sprungit in 4 miljoner...

finns väl en viss skillnad mellan ludde/going och petri/commander????????????

och det är inte commander som ska sänkas, utan petri. commander väljer väl inte loppen själv vad jag vet...
Reply
Posted: 2008-12-14 22:12:24

Became a member: 
Forum posts:
Oj här blev det många frågetecken och punkter, någon som inte tål kritik i sina åsikter eller i hur man formulerar sig? Jag ber om ursäkt om du tog illa upp, men alla har väl rätt till sin egen åsikt?

Jag anser iaf att matchningen för commander är rätt i år pga skada och liknande. Vi kommer nog få se honom hårdare matchad mot bättre hästar nästa år.

Och skillnaden mellan Ludde, Tarzan och Puro är ju att Ludde och Tarzan satsar hårt ifrån början och vill vinna så mkt lopp som 2,3 och 4åring och sen när hästen pga det är slut mentalt så går dom till avel. Så nej det går inte att jämföra på det sättet eftersom Commander är valack men man kan ju inte låta bli att tänka på hur mer framgångsrika going och scarlet hade blivit om en tränare som Stickan, Puro, Nurmos eller Hultman hade tränat dom.

Detta är iaf mina slutsatser, Du Nyckel och alla andra får självklart ha sina egna åsikter.
Reply
Posted: 2008-12-14 22:59:32

Became a member: 
Forum posts:
Jag antar att han ska ner till Frankrike i vinter. Men han får ju bara starta i skitlopp därnere så det är ju inte mycket att stå efter.

Detta loppet vinner han så klart. Sen får vi väl se vad de hittar för lopp i France.
Reply
Posted: 2008-12-15 05:33:02 Answer to: "Oj här blev det många frågetecken och punkter, någon"

Became a member: 
Forum posts:
jo då, jag tar gärna in andras tankar och reviderar mina egna.

men jag har svårt att se nån annan häst som är så understimulerad och undermatchad som cc.

det petri håller på med liknar väl det som jop håller på med med faksen, bortsett från att faksen har kanske 3 månader kvar på sin karriär och kommer att avsluta den som världens bästa kallblod genom tiderna.

commander crowe har väl i alla fall 3-4 år till som elithäst framför sig. kanske mer. eller mindre.

om jag ska vara ärlig tycker jag ludde är en idiot. han verkar använda sina hästar som om dom var nån slags frigående h&m-karlsonger man kan köpa och använda i några månader och sen lämnma in på uff. vem vill ha ett par begagnade karlsonger från uff? vem vill ha en sönderkörd häst från ludde?

varför kör pp inte ut cc på hemmaplan i ett riktigt guldlopp? nej, istället kör han ut honom mot james bond och evita pil. ingen av dom fina guldhästarna är ju med i loppet. dom bästa hästarna i detta loppet brukar väl stå som kanske 5-favoriter i dom vanliga guldloppen.

ge hästen lite utmaning så han utvecklas. det här är ju löjligt.
Reply
Posted: 2008-12-16 19:20:24 Edited(1): 2008-12-16 19:20:54 Answer to: "Bättre då att heltäcka i t ex 2 lopp, stolopp, l&aum"

Became a member: 
Forum posts:

Bättre då att heltäcka i t ex 2 lopp, stolopp, lärlingslopp eller liknande, för det är där det kan skrälla.

Ja för det såg vi igår..?

Gäller nog att täcka i rätt avdelning, där man har känsla för ev. skräll och även kunna gå kort i rätt avdelning.

Men bara sattsa på att det skräller i stolopp eller lärlingslopp.. då kan du nog sattsa på roulette istället!

Naturligtvis, det var därför jag skrev till exempel, förkortas t ex.
Statistiken sedan 2006 säger att det ofta skräller i stolopp, lärlingslopp och klass 3.
Reply
Nijo Posted: 2008-12-16 19:52:51 Answer to: "Bättre då att heltäcka i t ex 2 lopp, stolopp"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
vilket tur att du skrev "t ex", bra för dej!
Reply
1   2   3   [ 4 ]