1
2
3
[ 4
]
5
|
|
Posted: 2011-02-14 00:02:58  Ready Cash-Maharajah 2-0 säger det inte dig ngt?
Det är ju du som är enögd, Ready slog Maharajah trots det tuffaste loppet i Pd'A vilket alla såg utom du, att Ready Cash idag fick det enklare loppet och vann ska väl inte han be om ursäkt för?
Sluta prata om att Maharajah är bättre, du skämmer bara ut dig själv för det har vi nu fått bevisat för oss att så inte är fallet, oavsett vad vi trodde på förhand, dags för dig att visa lite ödmjukhet och erkänna att du haft fel angående Maharajah hela tiden, han är en världshäst men inte världens bästa häst, för det är Ready Cash.
Answer to: "Ready Cash-Maharajah 2-0 säger det inte dig ngt?
Det är ju du "
|
Became a member:
Forum posts:
|
du hade som sagt ingen helhetsbild, oförmågan att sätta sig in i saker är enorm i ditt fall, Örjan va sjukt missnöjd med sin styrning efter loppet, men inget som du kan ha någon förståelse för så mkt fattar du tydligen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 00:04:01 Edited(3): 2011-02-14 00:11:12  Marre är nummer två, så är det bara.
Förra gången körde han för långsamt och nu skyller du på att han går upp och sätter upp tempot istället för att sova bort allt i kön. Vilket loppscenario ska egentligen Marre få för att vinna enligt dig? Skulle vara från spets i 10-tempo med Ready Cash i tredjespår utan rygg hela vägen. Något mer sätt?
Ready Cash är en mer komplett häst, inse det...
Answer to: "Marre är nummer två, så är det bara.
Förra g"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har ju förmågan att se att Örjan inte gör en bra styrning , och får medhåll av Örjan,vilket är stort av honom, sedan att du har några andra har en annan åsikt än oss två för stå för er.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 08:00:24  du hade som sagt ingen helhetsbild, oförmågan att sätta sig in i saker är enorm i ditt fall, Örjan va sjukt missnöjd med sin styrning efter loppet, men inget som du kan ha någon förståelse för så mkt fattar du tydligen
Answer to: "du hade som sagt ingen helhetsbild, oförmågan att sätta sig"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte så mycket att säga, 2-0 regelrätt som sagt.
Att Ready Cash var en bättre häst visade han redan i Prix d'Amerique när han plockade ner Maharajah från dödens efter att ha inlett i tredjespår trots att Maharajah fick ledningen precis som han ville, redan efter det var det onödigt att diskutera vem som var bäst, och det håller alla andra som såg loppet (förutom du) med om.
Är det inte bättre att lägga ner istället för att gräva sig ännu längre ner i skiten?
Slutar ju med att folk inte tar det du skriver på allvar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 08:04:43 Edited(1): 2011-02-14 08:06:11  Inte så mycket att säga, 2-0 regelrätt som sagt.
Att Ready Cash var en bättre häst visade han redan i Prix d'Amerique när han plockade ner Maharajah från dödens efter att ha inlett i tredjespår trots att Maharajah fick ledningen precis som han ville, redan efter det var det onödigt att diskutera vem som var bäst, och det håller alla andra som såg loppet (förutom du) med om.
Är det inte bättre att lägga ner istället för att gräva sig ännu längre ner i skiten?
Slutar ju med att folk inte tar det du skriver på allvar.
Answer to: "Inte så mycket att säga, 2-0 regelrätt som sagt. :)
Att "
|
Became a member:
Forum posts:
|
alla vet ju att Acclaim är en bättre häst än icleand (utom du då ) för han var före Iceland imål sist.
Om obildade människor inte tar mig på allvar kan jag leva med det, så inget jag är orolig över.
Men tack för din omtänksamhet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 09:16:05 Edited(1): 2011-02-14 09:17:55  Jag har ju förmågan att se att Örjan inte gör en bra styrning , och får medhåll av Örjan,vilket är stort av honom, sedan att du har några andra har en annan åsikt än oss två för stå för er.
Answer to: "Jag har ju förmågan att se att Örjan inte gör en bra s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Givetvis väldigt olyckligt att få Ready Cash i rygg men Örjan sa att själv att han inte kunde gjort något annat. Givetvis är han missnöjd med att bjuda Ready Cash på hans rygg men han hade ju inget val. Sitter han kvar i kön är han ju tokrökt. Inte ens du tror väl att Marre tar 25 meter på Ready Cash i tredjespår sista 700? Jag skulle fortfarande vilja veta vilket loppscenario du spelar på när du satsar dina pengar på Marre för det verkar inte finnas så många realistiska som slutar med vinst? Jag kan komma på två stycken. 1. Ready Cash galloperar, 2. Marre får gå i hårt tempo i täten medans Ready Cash sitter för djupt i kön.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 10:09:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
"Jag var inte alls nöjd med att Redy Cash hamnade i rygg", berättade Örjan.
Han var kritisk till sin egen prestation – men visste inte exakt vad han hade kunnat gjort annorlunda.
Ibland är det ju ingen kusktabbe bara för att det inte blir optimalt kört.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-02-14 12:42:27
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Kan inte heller se Örjan göra så mycket annorlunda i det här loppet. Sitter han kvar i kön går ju loppet i lustempo och då har Ready Cash för mycket speed kvar sista 700 för att Maharajah ska kunna ta in något. Som starten utvecklades fanns det bara en möjlighet för Örjan att vinna loppet och det var att köra fram och möjligtvis få överta ledningen av Lana del Rio. Den chansen tog han men italienaren valde tyvärr att svara.
Finns inte så mycket att säga om vem som är bästa hästen. Maharajah har absolut kapacitet att slå Ready Cash, inget snack om det. Men av alla tänkbara loppscenarion som kan utvecklas mellan dessa två verkar det som att Ready Cash vinner majoriteten av dem, vilket gör honom till en bättre häst. Han är helt enkelt mer komplett, än så länge.
Angående Maharajahs chanser i Elitloppet tror jag, efter gårdagens lopp, att han har toppchans att vinna. Det har man om man springer 10.3 över medeldistans från dödens. Rapide Lebel är en mycket svår utmanare, men hittills har han inte imponerat mer än Maharajah i mina ögon.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-02-14 12:59:43  Kan inte heller se Örjan göra så mycket annorlunda i det här loppet. Sitter han kvar i kön går ju loppet i lustempo och då har Ready Cash för mycket speed kvar sista 700 för att Maharajah ska kunna ta in något. Som starten utvecklades fanns det bara en möjlighet för Örjan att vinna loppet och det var att köra fram och möjligtvis få överta ledningen av Lana del Rio. Den chansen tog han men italienaren valde tyvärr att svara.
Finns inte så mycket att säga om vem som är bästa hästen. Maharajah har absolut kapacitet att slå Ready Cash, inget snack om det. Men av alla tänkbara loppscenarion som kan utvecklas mellan dessa två verkar det som att Ready Cash vinner majoriteten av dem, vilket gör honom till en bättre häst. Han är helt enkelt mer komplett, än så länge.
Angående Maharajahs chanser i Elitloppet tror jag, efter gårdagens lopp, att han har toppchans att vinna. Det har man om man springer 10.3 över medeldistans från dödens. Rapide Lebel är en mycket svår utmanare, men hittills har han inte imponerat mer än Maharajah i mina ögon.
Answer to: "Kan inte heller se Örjan göra så mycket annorlunda i det h&"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
jag skulle bli mycket förvånad om Maharaja skulle starta i elitloppet redan i år , skulle tror att Hultman lägger upp en plan för att försöka vinna pda nästa år och då tror jag inte han vill ha toppform på hästen i maj , vilket nog krävs .
Annars skulle maha medvekan göra loppet intressant , då det borde betyda att tempo kommer hållas uppe genom hela loppet , även om jag är tveksam till att han skulle vinna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 13:06:57  "Jag var inte alls nöjd med att Redy Cash hamnade i rygg", berättade Örjan.
Han var kritisk till sin egen prestation – men visste inte exakt vad han hade kunnat gjort annorlunda.
Ibland är det ju ingen kusktabbe bara för att det inte blir optimalt kört.
Answer to: ""Jag var inte alls nöjd med att Redy Cash hamnade i rygg", b"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag sa inte örjan kört dåligt, jag sa att det INTE var en BRA styrning, vilket exakt örjan sa med.
Vi 2 verkar ligga samma nivå, men ni andra på en annan.
Va du som nämnde tabbe, ingen annan.
Som jag säkert nämnt 10 gånger förr , så gäller det att köra emot sin värsta konkurrent i det här fallet och i PDA när det är så uppenbart att det är det mans ak göra., Örjan visar ju tydligt att det inte är en av hans starka sidor, en som är expert på det är just LUDDE, jag vet inte hur många stora segrar han vunnit just pga det, sällan kört bästa hästen, men han gjort det han skulle, det viktigaste, att just köra emot sin värsta konkurrent.
Enbart det det handlar om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 13:08:28  jag skulle bli mycket förvånad om Maharaja skulle starta i elitloppet redan i år , skulle tror att Hultman lägger upp en plan för att försöka vinna pda nästa år och då tror jag inte han vill ha toppform på hästen i maj , vilket nog krävs .
Annars skulle maha medvekan göra loppet intressant , då det borde betyda att tempo kommer hållas uppe genom hela loppet , även om jag är tveksam till att han skulle vinna.
Answer to: "jag skulle bli mycket förvånad om Maharaja skulle starta i elitl"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hästen har en mkt bra chans om han komemr till start, en mkt bra, men det är ju frågan..kommer han till start...är tämligen säker på att inte ens hultman vet det, sådant beslut tas ca 1,5-2 måander innan av hultman skulle jag tro.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-02-14 13:21:55  jag skulle bli mycket förvånad om Maharaja skulle starta i elitloppet redan i år , skulle tror att Hultman lägger upp en plan för att försöka vinna pda nästa år och då tror jag inte han vill ha toppform på hästen i maj , vilket nog krävs .
Answer to: "jag skulle bli mycket förvånad om Maharaja skulle starta i elitl"
|
|
Tror inte heller han startar i Elitloppet, hoppas inte ens att han gör det. Tycker Hultman ska sikta på de största medeldistansloppen i Norden under året, typ Olympiatravet, Oslo Grand Prix, Kymi Grand Prix, Copenhagen Cup, Sundsvall Open Trot och allt vad de heter. Han vinner väl alla?  Nja, man ska inte ta ut för mycket i förskott så här tidigt på året, men hästen är sjukligt bra. Är väl ett litet dilemma om man ska fegmatcha hästen till nästa Pd'A eller passa på och tjäna grymma pengar och ta fina segrar här hemma nu när hästen är så bra..
Hursomhelst verkar det som att han startar i Prix de Paris nästa söndag, kul!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-02-14 13:28:38
 alla vet ju att Acclaim är en bättre häst än icleand (utom du då ) för han var före Iceland imål sist.
Om obildade människor inte tar mig på allvar kan jag leva med det, så inget jag är orolig över.
Men tack för din omtänksamhet
Answer to: "alla vet ju att Acclaim är en bättre häst än icleand (u"
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-02-14 13:44:00
 Som sagt han slog Maharajah från dödens, vad mer begär du?
Hellre "obildad" än blind. 
Answer to: "Som sagt han slog Maharajah från dödens, vad mer begär du?
"
|
|
|
Posted: 2011-02-14 14:50:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag vill se Maha i aveln i år. På det tjänar han dessutom en jävla massa mer än vad han gör på tävlingsbanan. Beslutet borde inte vara svårt...
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-02-14 15:07:42 Edited(1): 2011-02-14 15:08:29  Jag vill se Maha i aveln i år. På det tjänar han dessutom en jävla massa mer än vad han gör på tävlingsbanan. Beslutet borde inte vara svårt...
Answer to: "Jag vill se Maha i aveln i år. På det tjänar han dessutom "
|
|
Visst ger det pengar, men hur kul är det jämfört med att se honom tävla? Tror att majoriteten av Travkompaniet och Hultman är mer intresserade av upplevelser på travbanan än att göra så stor ekonomisk vinst som möjligt..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 15:22:55  Visst ger det pengar, men hur kul är det jämfört med att se honom tävla? Tror att majoriteten av Travkompaniet och Hultman är mer intresserade av upplevelser på travbanan än att göra så stor ekonomisk vinst som möjligt..
Answer to: "Visst ger det pengar, men hur kul är det jämfört med att se "
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad jag vet så har de ingen aktieutdelning alls, utan pengarna återinvesteras, så tjäna pengar är ju i princip omöjligt förutom på att säljas /köpa sin aktie?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 15:45:40  vad jag vet så har de ingen aktieutdelning alls, utan pengarna återinvesteras, så tjäna pengar är ju i princip omöjligt förutom på att säljas /köpa sin aktie?
Answer to: "vad jag vet så har de ingen aktieutdelning alls, utan pengarna å"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Travkompaniet är väl ett vinstdrivande aktiebolag, alltså borde valet vara enkelt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-14 16:07:06  Travkompaniet är väl ett vinstdrivande aktiebolag, alltså borde valet vara enkelt.
Answer to: "Travkompaniet är väl ett vinstdrivande aktiebolag, alltså b"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad e det du exakt vill ha sagt?
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-02-14 19:17:43
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
ca 51% ägs av ett moderbolag som bestämmer
moderbolaget som i sin tur ett dotterbolag som är ett dotterbolag till ett annat moderbolag , hur som helst är maggan son VD för dessa bolag och jag antar familjen kleberg/Wallenius är ägare
Hästarna köps av stall segerhuva(menhamma stuteri) där Maggan är VD men ägs av ett rederi som antagligen ägs av maggan.
Skulle tror att det aldrig kommer delas ut några pengar i aktieutdelning
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-14 21:49:04  jag sa inte örjan kört dåligt, jag sa att det INTE var en BRA styrning, vilket exakt örjan sa med.
Vi 2 verkar ligga samma nivå, men ni andra på en annan.
Va du som nämnde tabbe, ingen annan.
Som jag säkert nämnt 10 gånger förr , så gäller det att köra emot sin värsta konkurrent i det här fallet och i PDA när det är så uppenbart att det är det mans ak göra., Örjan visar ju tydligt att det inte är en av hans starka sidor, en som är expert på det är just LUDDE, jag vet inte hur många stora segrar han vunnit just pga det, sällan kört bästa hästen, men han gjort det han skulle, det viktigaste, att just köra emot sin värsta konkurrent.
Enbart det det handlar om.
Answer to: "jag sa inte örjan kört dåligt, jag sa att det INTE var en B"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Snälla Snälla Spanis !! Nämn inte Ludde Pudde i dessa sammanhang... ja kräks !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
|