haha alla undrar säkert om jag påbörjat min handgång va? Nej men seriöst,det var en heriosk insats av honom och jag skall inte komma med ett ord mera om hur kass jag tyckte han var innan.Skulle dock vara roligt att se hur han hade handskats med maharajah och en iceland i full form.Återstår väl inte mycket mera för min än att sätta på mig dumstruten och påbörja min handgång sverige runt
Det är synd att Lisa America är så fruktansvärt osäker, vilka lopp hon gör efter galopperna, helt otroligt....sen var det väl bara Noras Bean o Yarrah Boko som får gdk bakom Nu Pagadi, de tog ju in på honom i slutet in mot mål och Yarrahs avslutning var ju grymt bra...den blir bara bättre o bättre....det var ju Marshland som inte kunde följa i rygg på Nu Pagadi i slutsvängen som gjorde att dom bakom Marshland fick ju längre fram istället...hon var ju ivägen och bromskloss och det gjorde att det såg ännu klarare ut för Nu Pagadi....men han var bara bäst idag, och visade att han har varit med och kört mot eliten, det visar att det är svårt för 5 åringar som Yield Boko och dom andra att det blir ett läroår efter Derbyt och så för att växa in i eliten....han blev ju en mumsbit för Nu Pagadi....tråkigt bara när man hade 5 hästar i sista.
Rakas kördes snällt o försiktigt av Per o hade krafter kvar till nästa gång men hästen är fortfarande ojämn o man ska kanske inte räkna på detta alltför mycket !