1
2
3
[ 4
]
|
|
Posted: 2009-11-09 20:45:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Den här diskussionen har vi ju haft ett antal gånger varje etapp. Enda skillnaden nu:
-Överbuden är löjligt höga och fusket , och bortförklaringarna än löjligare !
-Kakan gapar, till och med för att vara kakan, fusk ovanligt högt och ovanligt ofta !
Så.... Väl talat Soberano...Är helt med dig !
*APPLÅ  *
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2009-11-09 21:17:50
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Känns ändå som att systemet jag byggt med att kunna rapportera transfers fungerar som det skall även om det går att finslipa vissa detaljer.
Är mycket lättare att varna bägge parterna direkt för mig än att behöva gå in och undersöka. En varning skall inte tas så hårt. Kan ju faktiskt hända att man trycker fel.
Det är när det händer ofta som man riskerar att bli avstängd.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-09 21:20:03  Den här diskussionen har vi ju haft ett antal gånger varje etapp. Enda skillnaden nu:
-Kakan gapar, till och med för att vara kakan, fusk ovanligt högt och ovanligt ofta !
Så.... Väl talat Soberano...Är helt med dig !
*APPLÅ  *
Answer to: "Den här diskussionen har vi ju haft ett antal gånger varje etapp"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
 Den här diskussionen har vi ju haft ett antal gånger varje etapp. Enda skillnaden nu:
Så....Väl talat Soberano...Är helt med dig !
*APPLÅ  *
..ytterligare en skillnad, som gjorde det lite läskigare den här gången: här drabbades helt ärliga säljare, som misstänkliggjordes på forumet (och dessutom fick vi säljare som drabbades varningar; visserligen helt automatiskt genererade men det är ändå inte kul att få en varning om man är en seriös spelare som inte ägnar sig åt fusk). Det har väl aldrig varit fråga om det vid tidigare fusk på transfern, att säljarna helt ofrivilligt fått uppenbara fuskbud på sina hästar?
Hoppas att det är slut på både fusk och uthängningar nu (men det är väl antagligen för mycket att hoppas på...) 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-09 21:36:16   Den här diskussionen har vi ju haft ett antal gånger varje etapp. Enda skillnaden nu:
*APPLÅ  *
..ytterligare en skillnad, som gjorde det lite läskigare den här gången: här drabbades helt ärliga säljare, som misstänkliggjordes på forumet (och dessutom fick vi säljare som drabbades varningar; visserligen helt automatiskt genererade men det är ändå inte kul att få en varning om man är en seriös spelare som inte ägnar sig åt fusk). Det har väl aldrig varit fråga om det vid tidigare fusk på transfern, att säljarna helt ofrivilligt fått uppenbara fuskbud på sina hästar?
Hoppas att det är slut på både fusk och uthängningar nu (men det är väl antagligen för mycket att hoppas på...) 
Answer to: "Den här diskussionen har vi ju haft ett antal gånger varj"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska skita fullständigt i alla fuskmiljoner som kommer tillkomma under spelets gång, ser dock ingen framtid i spelet den blir mörkare då fler och fler fuskstall kommer nu spelet håller på att förstöras varför inte ta tag i det medans det går?
någon sms tjänst så alla som är aktiva kan messa ett nummer och man får bara ha samma 1 gång .. eller va de va nu nån sa häromveckan eller kanske slänga dit en liten peng från mobilen per sms , per halvår eller månad eller va ja nu .. vet inte tycker dock de är ett roligt gratis spel så egentligen ska man inte klaga, men svårt och inte göra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-09 21:42:13   Den här diskussionen har vi ju haft ett antal gånger varje etapp. Enda skillnaden nu:
*APPLÅ  *
Answer to: "Den här diskussionen har vi ju haft ett antal gånger varj"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Hoppas att det är slut på både fusk och uthängningar nu
du får inte det ena utan det andra  .
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-09 21:54:10   Hoppas att det är slut på både fusk och uthängningar nu
du får inte det ena utan det andra  .
Answer to: "Hoppas att det är slut på både fusk och uthäng"
|
|
Nja, om vi ska vara ordpoliser så kan vi nog vara ganska säkra på att det har förekommit fusk utan uthängning (men knappast uthängning utan fusk). 
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2009-11-09 22:54:25
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Jag kommer behöva hjälp av er användare för att hålla koll på fusket framöver. Funktionerna för att koppla in transfermoderatorer är så gott som klara.
Efter det så kommer det bli mycket svårare att fuska.
Det kommer givetvis vara så att det inte räcker med att en transfermoderator tycker det är fusk utan kanske 2-3 st. Förhoppningsvis kommer detta oxå medföra att de flesta fusktransfers stoppas redan innan de går till avslut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-09 23:08:53  Jag kommer behöva hjälp av er användare för att hålla koll på fusket framöver. Funktionerna för att koppla in transfermoderatorer är så gott som klara.
Det kommer givetvis vara så att det inte räcker med att en transfermoderator tycker det är fusk utan kanske 2-3 st. Förhoppningsvis kommer detta oxå medföra att de flesta fusktransfers stoppas redan innan de går till avslut.
Answer to: "Jag kommer behöva hjälp av er användare för att hå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Eller också så gör vi detta till ett betalspel så får vi nog bort alla fjuniga 14 åringar som bara har veckopengen att leva på!
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-09 23:10:44  Jag kommer behöva hjälp av er användare för att hålla koll på fusket framöver. Funktionerna för att koppla in transfermoderatorer är så gott som klara.
Answer to: "Jag kommer behöva hjälp av er användare för att hå"
|
|
Toppen, Eriksson! Det blir ett lyft! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 01:16:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mycket bra Eriksson !!!
Det är ju faktiskt största problemet just nu ! Loppmotor och annat är ju sån´t som kommer höja spelet när det väl blir av, men det är ju mest en bonus. Har vi väntat ett tag nu , klarar vi oss nog ett tag till
Klart viktigare att ta tag i det här ! Skönt om vi kan minimera fusket...
Sedan måste det väl spara en massa tid att slippa sitta och kolla fuskare Eriksson. Tid som ju borde ge mer utrymme att jobba vidare med verkliga spelförbättringar. Känns som det händer lite nu igen 
|
|
Reply
|
|
torro1
|
Posted: 2009-11-10 08:41:37
|
Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 551
|
Kan bara hålla med! Kul när det händer lite saker här!
Så bra jobbat Eriksson 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-11-10 08:42:59
|
|
|
Posted: 2009-11-10 15:50:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 16:24:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag anmäler mig frivillig till att vara det, har i nuläger koll på de flesta hästar som säljs!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 18:47:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag med, men jag ska ha 1200 kr + moms / vecka.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 19:10:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag med, men jag ska en 9:a i kuskform i alla lopp jag deltar.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
|