1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2009-01-29 22:53:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ICELAND
|
Jag är inte så säker på att orso tar ledningen utan den tar nog 4 för att sedan släppa till örjan med iceland och sedan kan de bli tufft för orso att knäcka iceland.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 00:12:37  Jag är inte så säker på att orso tar ledningen utan den tar nog 4 för att sedan släppa till örjan med iceland och sedan kan de bli tufft för orso att knäcka iceland.... 
Answer to: "Jag är inte så säker på att orso tar ledningen utan d"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, OUTLAW HALL
|
Det är väl helt självklart att Orso sitter i spets efter senast 500 meter här, troligtvis tar han den på egen hand och om inte ,vem skulle svara?
Att Iceland skulle ta sig till spets och svara Orso köper jag inte alls, tror man på det tror man väl på enhörningar och troll också...
Är lite i valet och kvalet att spika eller inte, förra loppet kan ha tagit hårt på Orso, han är ju inte van att starta så här tätt, eller så är han totalt överlägsen här....hmm
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 13:23:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Superior As gjorde ju ett minst lika bra lopp som Orso sist, höll samma fart som Orso över upploppet trots att han pressat i dödens hela loppet, ska tydligen gå barfota runt om nu.
Dock är Orso klar första häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 13:35:08  Superior As gjorde ju ett minst lika bra lopp som Orso sist, höll samma fart som Orso över upploppet trots att han pressat i dödens hela loppet, ska tydligen gå barfota runt om nu.
Dock är Orso klar första häst.
Answer to: "Superior As gjorde ju ett minst lika bra lopp som Orso sist, höll samm"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Visst gjorde han ett bra lopp men höll ju knappast samma fart som Orso som fick en het häst i dödens och var ändå helt överlägsen... repris imorgon.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 13:42:47  Jag är för gammal för Facebook.
Answer to: "Jag är för gammal för Facebook."
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORSO
|
ingen är för gammal för Facebook 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2009-01-30 14:52:04  Ändå tippar du Superior som vinnare? Tror också att det finns en risk att loppet sitter i benen på båda. Har hänt tidigare att Karis hästar helt plötsligt gått in i väggen efter för flitigt startande och om det nu är som jag läst tidigare att Orso haft problem med fräschören så känns det som ytterligare ett frågetecken. Problemet är att jag har svårt att hitta några riktiga motbud just nu med tanke på lägen men THE BAD ROCK var ju bra senast och kanske kan hamna hyfsat till med rygg på Orso.
Answer to: "Ändå tippar du Superior som vinnare? Tror också att det fi"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 2, ORSO
|
jag tippar Superior As som min oddsvinnare för att jag gillar den hästen, får ofta gå i dödens och klarar av det på ett bra sätt, sådana hästar gillar jag. Alltså mer hjärta än hjärna i min oddsvinnare.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-01-30 15:04:01  jag tippar Superior As som min oddsvinnare för att jag gillar den hästen, får ofta gå i dödens och klarar av det på ett bra sätt, sådana hästar gillar jag. Alltså mer hjärta än hjärna i min oddsvinnare.
Answer to: "jag tippar Superior As som min oddsvinnare för att jag gillar den h&au"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 10, THE BAD ROCK
|
Ok
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 16:02:49  Visst gjorde han ett bra lopp men höll ju knappast samma fart som Orso som fick en het häst i dödens och var ändå helt överlägsen... repris imorgon.
Answer to: "Visst gjorde han ett bra lopp men höll ju knappast samma fart som Orso"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo över upploppet höll dom nästan samma fart, dock säger Kari att Orso hade krafter kvar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 16:10:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORSO
|
takter sa väl att han skulle vunnit i guld förra veckan.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-01-30 17:03:10  Jo över upploppet höll dom nästan samma fart, dock säger Kari att Orso hade krafter kvar.
Answer to: "Jo över upploppet höll dom nästan samma fart, dock säge"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 1, OUTLAW HALL
|
Höll samma fart?
Orso gled ju med lätthet undan med tre,fyra längder. Om det är någon av dem som borde lida av senaste loppet så är det inte Orso iaf.
Tråkigt att spika 90-procentare men vad mer kan man begära av en spik? Det snackas om Olympiatravet nu är det garantispets i Brons med värsta konkurrenterna på bakspår.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-01-30 17:47:08
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 2, ORSO
|
Haha  Orso finns med som ett tippobjekt på Unibet.. Hör och häpna:
VINNARE PRIX D´AMERIQUE 2010 !! 150 GGR !!
Läge för allin
Borde vinna detta lätt då ju 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 19:03:42  Höll samma fart?
Orso gled ju med lätthet undan med tre,fyra längder. Om det är någon av dem som borde lida av senaste loppet så är det inte Orso iaf.
Tråkigt att spika 90-procentare men vad mer kan man begära av en spik? Det snackas om Olympiatravet nu är det garantispets i Brons med värsta konkurrenterna på bakspår.
Answer to: "Höll samma fart?
Orso gled ju med lätthet undan med tre,fyra l"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lilla Grenka bara för att Kari nämnt Olympiatravet så betyder det inte att hästen håller den klassen, troligen blir han knäckt pga täta starter innan det ens är kval dit.
Jag anser att Robin K är en elitloppsvinnare så då ska den ju bara vinna lopp 4.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-01-30 19:52:45
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 1, OUTLAW HALL
|
Vad du anser om Robin K eller någon annan för den delen är inte intressant för någon så tillvida du inte sitter på någon insider-info och det tror jag inte du gör.
När normalt deprimerade Kari däremot blir lyrisk och börjar prata om att denna är bäst i stallet och siktet är inställt på Olympiatravet så ska man nog lyssna. Såg ut som den gick med full spänst och krafter kvar sist. Blir spets medan värsta konkurrenterna sitter nere i kön på en gång. Att spela för att Orso ska vara sjuk eller galoppera gör iaf inte jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 20:03:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORSO
|
Det här skulle Orso vinna från spår 12. Tar man rekordet av en häst som Commander Crowe, så leker man hem detta. Såg inte ut som om hästen var bottnad heller, så nog finns det mer att hämta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 20:47:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har inte sagt att jag inte spelar Orso som vinnare tvärtemot om du läser , sen om Kari tror på olympiatravet så tror jag på Robin k i elitloppet.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-01-30 22:44:17  Det här skulle Orso vinna från spår 12. Tar man rekordet av en häst som Commander Crowe, så leker man hem detta. Såg inte ut som om hästen var bottnad heller, så nog finns det mer att hämta.
Answer to: "Det här skulle Orso vinna från spår 12. Tar man rekordet a"
|
V 2, ORSO
|
 Tar man rekordet av en häst som Commander Crowe, så leker man hem detta.
Vad? Har jag missat nåt?
Orso är stenklar. Mer behövs inte sägas. Hade mycket sparat senast som det såg ut från sidan, men framifrån såg han dock ut att vara något trött  Precis som jag är just nu 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 22:50:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORSO
|
Han slog Commanderns banrekord på Halmstad. 1,14,3 över 2644m.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-01-30 22:53:23  Han slog Commanderns banrekord på Halmstad. 1,14,3 över 2644m.
Answer to: "Han slog Commanderns banrekord på Halmstad. 1,14,3 över 2644m."
|
V 2, ORSO
|
Okej.. Ännu klarare nu då 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-31 08:24:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
orso vinner nog ,,hade västerbo world haft bättre spår + kusk så hade jag funderat,,jansson kör ju bort hästen vinst chancer.o(
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-31 11:19:25  Jag är för gammal för Facebook.
Answer to: "Jag är för gammal för Facebook."
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ORSO
|
Om du nu är för gammal för Facebook, är du då gubbsjuk, med tanke på bildvalet på din ikon eller 
Jag var jäkligt anti facebook först, men som sagt inte rätt tråd att förespråka sånt här...men det är väldigt lite fjortis stuk på den sidan jämfört med alla andra fjortis internet sidor...
Loppet då... ja det mesta talar ju för Orsa, men visst, ålder och täta starter mm
Känns dock som det är spets o sen inget tryck, såvida inte Charles lärde sig efter förra veckan, och e sugen på att försöka igen, hehe
Annars känns det som att Iceland får dödens...
Vid fall känns 9,10,11 som dom jag streckar...men det blir nog spik... annars såklart en stark U häst
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|