1
2
[ 3
]
|
|
Posted: 2008-12-05 14:51:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, COLOMBIAN NECKTIE
|
behöver nog ha ganska bra form .annars är det stenkört i guld trots många skithästar .
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-12-05 19:59:51  behöver nog ha ganska bra form .annars är det stenkört i guld trots många skithästar .
Answer to: "behöver nog ha ganska bra form .annars är det stenkört i guld trots mån"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 6, TRITON SUND
|
Vad är skillnaden på att inte vara helt på topp och ha ganska bra form? Det är väl samma sak, bara annorlunda formulerat? Det jag menar är att han kan vinna detta loppet med 80-90 %, för motståndet är så pass klent.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-05 22:33:50  Vad är skillnaden på att inte vara helt på topp och ha ganska bra form? Det är väl samma sak, bara annorlunda formulerat? Det jag menar är att han kan vinna detta loppet med 80-90 %, för motståndet är så pass klent.
Answer to: "Vad är skillnaden på att inte vara helt på topp och ha ganska bra form? "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRITON SUND
|
Håller med
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-05 22:38:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, FLYING HERKULES
|
Men vad faen, 4% på 5 Flying Herkules som kan få rygg ledaren, och med open stretch så behöver han inte ens vara bäst för att vinna. Helt sjukt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-05 22:40:23  Men vad faen, 4% på 5 Flying Herkules som kan få rygg ledaren, och med open stretch så behöver han inte ens vara bäst för att vinna. Helt sjukt.
Answer to: "Men vad faen, 4% på 5 Flying Herkules som kan få rygg ledaren, och"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRITON SUND
|
bra poäng
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-06 02:01:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRITON SUND
|
den här hästen spikar jag jämt e min favorit och det har lönat sig
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-06 10:43:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur tror ni erik och olsson och goop gör här?
observera att erik och olsson stallkör samt att goop troligen kommer först till ledningen.
dom som stallkör (bra) vinner ju nästan alltid och erik kan nog instruera olsson hur man gör, fast det vet han nog...
jag ser ett scenario där erik sitter i dödens och olsson i rygg ledaren och sänker tempot och håller triton ute i tredje.
då sitter goop i spets och dom två på perfekta postioner.
goop brukar gilla spets också.
och hur ska dom annars göra för att slå triton?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-06 10:43:45  den här hästen spikar jag jämt e min favorit och det har lönat sig
Answer to: "den här hästen spikar jag jämt e min favorit och det har lönat sig;) "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ANDALOUX
|
Vid gardering så är det först och främst hästarna 2,5 som ska med.. men det känns inte nödvändigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-06 10:46:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag menar kontio spetsar! inte goop! fick för mig att goop körde fh!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-06 11:16:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, FLYING HERKULES
|
F.H på OS?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-06 12:03:44  F.H på OS?
Answer to: "F.H på OS?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-06 13:12:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Senaste är att de skall backa med C.N från start. /ATG Sändningen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-06 13:27:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
colombian vinner aldrig.
dom kan lika bra ställa in honom i släpen och köra hem igen.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-06 19:19:37  Senaste är att de skall backa med C.N från start. /ATG Sändningen
Answer to: "Senaste är att de skall backa med C.N från start. /ATG Sändningen"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRITON SUND
|
Hörde det också.
Men så blev det inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-07 03:14:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TRITON SUND
|
6 december 2008
V75-kungen ett steg närmare Paris
Årets V75-kung heter Triton Sund.
På Halmstad tog han årets nionde seger i gulddivisionen.
Snart åtta år gammal är hästen i sitt livs form och redo för karriärens största uppgift - Prix d'Amerique.
- Vi kommer inte att lämna någonting åt slumpen, lovade tränaren Stefan Hultman efter triumfen.
När enda motbudet på förhand, Colombian Necktie, pressade sig förbi in i första sväng såg det bäddat ut för en riktig sluggerfest i högsta klassen. Men Johan Untersteiner litade inte till sin hästs styrka utan försökte istället utnyttja Triton Sunds svaghet - att växla tempo. Således släppte han ifrån sig kommandot två varv från mål.
Örjan Kihlström strypte tempot till jämn 1.18-fart, tydligen inte ett dugg orolig att Triton skulle bli nerspeedad. Det visade sig stämma, favoriten svarade enkelt när Colombian försökte utmana via open stretch.
- Han har blivit mjukare och smidigare hela säsongen. Men frågan är om jag känt honom så här fin någon gång. Med tanke på det förstod jag att det inte skulle bli lätt att ta en längd på oss över upploppet, han har blivit rätt så kvick också, berömde Kihlström.
Segertiden blev 1.14,8/2 646 meter och Triton Sund är därmed inte bara svensk mästare och den ende som besegrat Commander Crowe. Han är också 2008 års segerrikaste V75-häst.
Planerat varje timme
Dessutom är Triton Sund hingst vilket berättigar till att vara med i världens största travlopp, Prix d'Amerique. Och det är dit Stefan Hultman nu siktar efter 23 raka starter i V75.
På Vincennes i Paris är vintermeetinget i full gång och de stora kanonerna kommer att tampas på Frankrikes nationalarena under de kommande veckorna. Men Hultman väljer att förbereda sin stjärna annorlunda. Han får ladda formen på hemmaplan för att - förhoppningsvis - ge fransmännen en obehaglig överraskning sista söndagen i januari.
- Han var inte toppad idag och kommer inte att vara det i guldfinalen på Solvalla 27 december heller. Men efter det loppet har jag i stort sett planerat varje timme fram till 26 januari. Då ska hästen vara helt på topp. Vi har faktiskt övat fransk voltning med honom i två månader och vi kommer inte att lämna någonting åt slumpen, lovade en överlycklig tränare
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-12-07 03:39:19
|
|
1
2