1
2
[ 3
]
4
5
|
|
Posted: 2008-10-30 15:36:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vinner inte Caramba Hall detta ? Gillar inte när 2 hästar i Hultmans stall är sjuka och 82 % på Jaded. Värt ett streck men knappast spik längre.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-30 15:58:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JADED
|
Från Fredrik B.Larssons hemsida:
Lopp 6 [5 Timetosaygoodbye]
Svarade för en toppfin guld-debut senast som fyra. Fortsatt fin i jobben här hemma och då motstånd inte saknas är vi nöjda om vi får en fin slant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-30 16:00:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JADED
|
1 Lovebite struken, 2 Caramba Hall får nu innerspår, och kan fastna!
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-10-30 16:05:28 1 Lovebite struken, 2 Caramba Hall får nu innerspår, och kan fastna!
Answer to: "1 Lovebite struken, 2 Caramba Hall får nu innerspår, och ka"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 4, JADED
|
Jaded ännu mera klar!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-30 16:54:38  Jaded ännu mera klar!
Answer to: "Jaded ännu mera klar!"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, GO ON PALE
|
4,6,9,12 ska med. så är det klart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-30 17:51:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CARAMBA HALL
|
om Jaded
- Vi har tagit prover på honom också men där ser allt normalt ut och han känns också jättefin i jobben. Där finns det ingenting idag som skulle tyda på att även han är drabbad, berättar Stefan avslutningsvis.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-30 18:41:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, AIRSTRIKE
|
Gidde_Palema; Okej, spika är väl inte rätt ord, men HÄR kan man ju inte ta med flera hästar, så HÄR på forumet spikar jag honom..  På ett riktigt system kan man ju alltid gardera med honom, skulle han då vinna, skulle jag få sitta här och pimpla saft med Finlands president.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-10-30 20:11:35
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, JADED
|
Jaded är en för konstig herre för att våga spika på 2140, även om han borde va överlägsen, men jag kör en liten skojgardering med tokskrällar 2,3,4,8,11,12
Hehe insåg precis att jag lämnade Acclaim utanför på 6hästar.. Jag e en väldigt konstig herre jag oxå tydligen..
o(
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-30 21:41:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CARAMBA HALL
|
Nikiva, du har rätt, men du måste också inse travintresserade månniskor är som dator intresserade människor, det finns hur många olika nivåer av kunskap som helst. Bara på den senaste månaden har Travzonen fått många nya användare, somliga som varit registrerade ett tag, andra som just börjat. Vi skall ju välkomna dom så gott vi kan, och visst kan det kännas lite da-da ibland, när man skall förklara travets mest basic stuff, men så är det, och man får väl tänka som så att ju mer travintresserade folk vi får, desto större omsättningar = desto större vinster OCH BÄTTRE CHANS för travet att "överleva".
Vad gäller CH risk att bli instängd, så måste den ju vara minimal, eftersom vinnarhålet på Sundbyberg inte är detsamma som intstängd med open stretch.
och du som skulle spika airstrike BORDE lira reducerat, kör Airstrike som "ett drag" lägg till t ex 2,4,6 bakom och sen kör det loppet mot ett annat lopp där du har ett drag och gör samma sak där...
Nog ifrån mig här och nu...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-31 00:05:06  Nikiva, du har rätt, men du måste också inse travintresserade månniskor är som dator intresserade människor, det finns hur många olika nivåer av kunskap som helst. Bara på den senaste månaden har Travzonen fått många nya användare, somliga som varit registrerade ett tag, andra som just börjat. Vi skall ju välkomna dom så gott vi kan, och visst kan det kännas lite da-da ibland, när man skall förklara travets mest basic stuff, men så är det, och man får väl tänka som så att ju mer travintresserade folk vi får, desto större omsättningar = desto större vinster OCH BÄTTRE CHANS för travet att "överleva".
Vad gäller CH risk att bli instängd, så måste den ju vara minimal, eftersom vinnarhålet på Sundbyberg inte är detsamma som intstängd med open stretch.
och du som skulle spika airstrike BORDE lira reducerat, kör Airstrike som "ett drag" lägg till t ex 2,4,6 bakom och sen kör det loppet mot ett annat lopp där du har ett drag och gör samma sak där...
Nog ifrån mig här och nu...
Answer to: "Nikiva, du har rätt, men du måste också inse travintresserade månniskor"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SUNDANCE CLOVER
|
ja!det är det omdiskuterade open stetch som gäller.om det kan man tycka vad man vill men kan ledarhästen inte försvara en hel längd mot en smygkörd "sämre häst"så är den inte bättre än så."segrar förkänar man inte,dom tar man"
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-10-31 09:30:06
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 2, CARAMBA HALL
|
Verkar som att vissa här tror att Caramba Hall ska bli fast... Caramba tar ju spets om Svanstedt vill!! Men han släpper till Jaded och speedar ner honom på OS. Spik Caramba Hall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-31 09:47:13  Verkar som att vissa här tror att Caramba Hall ska bli fast... Caramba tar ju spets om Svanstedt vill!! Men han släpper till Jaded och speedar ner honom på OS. Spik Caramba Hall.
Answer to: "Verkar som att vissa här tror att Caramba Hall ska bli fast... Caramba tar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JADED
|
jaja så skulle kunna gå men är jaded bara 95% ,så vinner han med halva upploppet
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-10-31 10:53:12
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 12, GO ON PALE
|
Go On Pale skräller till 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-31 11:10:21  Go On Pale skräller till 
Answer to: "Go On Pale skräller till :D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, GO ON PALE
|
Ja mycket möjligt, själv har jag fått grym spikkänsla av Dig For Dollars.. är dock för feg och kommer ta med fler hästar ( Go on pale är en av dem ).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-31 11:16:13  Go On Pale skräller till 
Answer to: "Go On Pale skräller till :D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ACCLAIM
|
S.J Photocopy skräller 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-31 11:16:54  S.J Photocopy skräller 
Answer to: "S.J Photocopy skräller ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, GO ON PALE
|
Inte helt otänktbart faktiskt, jag ska nog ha med den  .
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-10-31 11:17:28  S.J Photocopy skräller 
Answer to: "S.J Photocopy skräller ;)"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, JADED
|
En het jaded o lite tur med poitionerna så absolut.. Tokform..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-31 11:20:08  Inte helt otänktbart faktiskt, jag ska nog ha med den  .
Answer to: "Inte helt otänktbart faktiskt, jag ska nog ha med den :D."
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ACCLAIM
|
ok själv åker han kanske med som C-Häst
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-31 17:35:01  ok själv åker han kanske med som C-Häst
Answer to: "ok själv åker han kanske med som C-Häst"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, GO ON PALE
|
TRAVTJÄNSTENS TIPS & ANALYS. ( vill också tillägga att dom är stekheta med sina tips i nuläget .. )
4 Jaded blir ett hårt anlitat singelstreck och meritmässigt har han toppchans. Han fick ge sig mot Triton Sund på Bergsåker men föll med flaggan i topp efter att ha blivit väldigt hetsig sedan Örjan laddat och kört till ledningen på första långsidan och första varvet efter 10,5! Var sedan ute i Åbys Stora, godkänd i rygg ledaren i första och sedan mycket bra efter tungt lopp i andra och nära hålla undan för L´Amiral Mauzun som liftade med i rygg. Troligt att Örjan inte laddar stenhårt med risk för hetsig men ändå troligt att han får överta. Om rätt form så svårslagen men strul i stallet med sjuka hästar och vi litar inte på "Jejdan" som 80-procentare och garderar!
2 Caramba Hall är given att tippa. Han har varit borta länge för gaffelbandsskada men har kommit tillbaka starkt i ny regi hos Svanen. Loss sent i comebacken och nära segern. Öppnade bra senast och tryckte sig till ledningen i första sväng, släppte till Lovebite varvet kvar, loss in på upploppet och lätt undan via 11,5/700. Nerstruken till innern nu och laddas förstås för att hålla ledningen. Vi tror att han lyckas svara ut Airstrike och Robis Ingo, sedan troligt att Åke släpper till favoriten. Det känns intressant med open stretch för Caramba Hall då han är mycket speedig!
6 Acclaim är hemmahoppet och det börjar bli hans årstid nu. Han har sett fin ut vid segrar i billiga gäng men utan chans från fjärde inv. i SM senast. Han borde dock haft nytta av den urblåsningen och skulle favoriten bli hetsig där framme så tufft tempo så kommer Acclaim in i matchen. Vädret talar till hans fördel och han vill ha rejält fäste under hovarna.
12 Go On Pale gör bra lopp mest hela tiden och senast höll han bra bakom de två stora i SM. Gången före fast. Naturligtvis helt bortlottad här men ändå kan man inte räkna bort honom helt. "Palle" är spurtvass och bara streckad på fyra procent vilket är intressant!
Ranking V75:3
A: 2-4-6-12
B: 9-7-10-5-11
C: 3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-31 20:50:56
|