1
2
[ 3
]
4
5
6
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-16 08:06:43
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, EMOTIONAL DUST
|
Tycker det är skönt att spricka i första! Då kan man nämligen spendera ännu mer pengar på vinnarspel, tvillingar och dubbeln i försök att rädda dagen!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-16 08:13:34 Edited(1): 2008-04-16 08:14:23
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
PRECIS, ligger väl 500k extra till vinnarspelet i olympiafinalen?
haha, bara till att daska in pengarna på,,,,,,,,,kan någon hjälpa mig nu?
men i stoeliten vinner väldigt ofta favoriter, hög segerprocent på det där. Precis som i gulddivisionen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 10:02:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Borde väl kunna bli vinst för F.C nu när Takter kör. Tycker sällan Uhrberg vinner när han kör den. bara en känsla jag har hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 10:13:56  Borde väl kunna bli vinst för F.C nu när Takter kör. Tycker sällan Uhrberg vinner när han kör den. bara en känsla jag har hehe
Answer to: "Borde väl kunna bli vinst för F.C nu när Takter kör. Tycker sällan Uhr"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, VANESSA BOKO
|
Att hästen ska tända till från Uhrberg till Takter är ju knappast troligt, oavsett vad jag nu tycker om Takter, så är ju Uhrberg etablerad och att FC helt plötsligt skulle ändra inställning för Takter kör är ju helt osannolikt.
Skillnad om man byter från Sonja Bengtsson/Gunnel Fredriksson eller något annat jon till Takter, då kan man väl väga in en viss fördel, men Uhrberg, kom igen.. Inget blåbär precis.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 19:23:58  Att hästen ska tända till från Uhrberg till Takter är ju knappast troligt, oavsett vad jag nu tycker om Takter, så är ju Uhrberg etablerad och att FC helt plötsligt skulle ändra inställning för Takter kör är ju helt osannolikt.
Skillnad om man byter från Sonja Bengtsson/Gunnel Fredriksson eller något annat jon till Takter, då kan man väl väga in en viss fördel, men Uhrberg, kom igen.. Inget blåbär precis.
Answer to: "Att hästen ska tända till från Uhrberg till Takter är ju knappast troli"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur kan du vara så säker på att han inte skulle tända till? jag tycker det är ganska ofta man ser att ett kuskbyte i resultatraden sitter ihop med en etta... fast visst, från gunnel till goop är steget lite större...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 20:13:00  hur kan du vara så säker på att han inte skulle tända till? jag tycker det är ganska ofta man ser att ett kuskbyte i resultatraden sitter ihop med en etta... fast visst, från gunnel till goop är steget lite större...
Answer to: "hur kan du vara så säker på att han inte skulle tända till? jag tycker "
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, VANESSA BOKO
|
lite större steg? Ja.
Varför skulle det nödvändigtvis vara kusken som gör att hästen vinner?
Analysen att hästar ska tända till med kuskbyte från proffskusk till proffskusk är jag oerhört tveksam till. Dessutom så känns det som en svag infallsvinkel, har ju absolut ingen betydelse om Takter, Uhrberg, Björn eller Erik kör Fama Currit på lördag, 5 spår, spetsläge, visst kuskarna kör olika, men att hon skulle överprestera för att Johnny kör nu mot Uhrberg, det är ju löjligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-16 20:18:45  lite större steg? Ja.
Varför skulle det nödvändigtvis vara kusken som gör att hästen vinner?
Analysen att hästar ska tända till med kuskbyte från proffskusk till proffskusk är jag oerhört tveksam till. Dessutom så känns det som en svag infallsvinkel, har ju absolut ingen betydelse om Takter, Uhrberg, Björn eller Erik kör Fama Currit på lördag, 5 spår, spetsläge, visst kuskarna kör olika, men att hon skulle överprestera för att Johnny kör nu mot Uhrberg, det är ju löjligt.
Answer to: "lite större steg? Ja.
Varför skulle det nödvändigtvis vara kusken som "
|
Became a member:
Forum posts:
|
överprestera har väl ingen sagt, tror jag? och förmodligen inte tänkt heller? men det låter väl ganska rimligt att olika människor och hästar passar olika ihop? (jag har dock ingen åsikt i saken själv utan ville bara höra din tanke.)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 14:23:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
men är du sköna eller? "Tycker det är skönt att spricka i första". Då kan du ju likagärna ta hästar som du inte tror vinner. Självklart spricker det hellre i första en sista men du kan ju inte tycka det är skönt. Dålig kommentar.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-17 14:28:20
|
|
Tror självklart att Fama Currit kommer att gå mycket bättre än de 2 tidigare loppen i år, men att det ska vara pga kuskbytet tror jag inte........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 15:06:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, LOVELY CONCH
|
Det står nog mellan fyra hästar här, Emotional Dust, Fama Currit, Lovely Cronch & Trophy Stand, den sistnämda kan vara sveriges bästa sto förtillfället & Lovely Cronch möter mycket enklare motstånd nu, senast hette dom Go On Pale, Garland Kronos m.m, skall vi skriva att hon möter "mycket, mycket" enklare hästar nu? Vi gör det.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-17 15:28:16
|
V 2, EMOTIONAL DUST
|
Att gardera Fama med en som inte hinner med på kort distans och en från spår 8 och en annan från spår 12....
Jag gör mitt system 4 ggr så billigt istället! Omgångens bästa spik!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 15:35:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, FAMA CURRIT
|
Plötsligt fick jag för mig att Foretta bara går och vinner det här. Rygg ledaren och flyger sedan förbi rubbet på Open Stretch? Hon och Erik Adielsson stormtrivs ju tillsammans.
Men visst är Fama svårslagen. Det käns mest som att Foretta är grymt spelvärd för stunden. Är dock lite orolig för Åkes ånglok.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-17 18:51:02 Edited(2): 2008-04-17 18:53:13
|
|
varför skulle foretta vinna från vinnarhålet nu om hon inte kunde göra det senast mot en betydligt sämre häst som satisfied hornline ?????
ser inte logiken i det hela........tyckte hon var rent ut sagt dålig senast, men det har hon å andra sidan varit under lång tid nu, minst 6 månader sedan hon gjorde ett bra lopp.
lovely conch bortlottad, chanslös.
emotional dust, värdelös senast....
finns KANSKE bara 2 motbud och det är trophy stand/joy ås
men vinner inte fama currit detta så kan dme lika bra skicka henne till avel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 18:52:52  varför skulle foretta vinna från vinnarhålet nu om hon inte kunde göra det senast mot en betydligt sämre häst som satisfied hornline ?????
ser inte logiken i det hela........tyckte hon var rent ut sagt dålig senast, men det har hon å andra sidan varit under lång tid nu, minst 6 månader sedan hon gjorde ett bra lopp.
lovely conch bortlottad, chanslös.
emotional dust, värdelös senast....
finns KANSKE bara 2 motbud och det är trophy stand/joy ås
men vinner inte fama currit detta så kan dme lika bra skicka henne till avel.
Answer to: "varför skulle foretta vinna från vinnarhålet nu om hon inte kunde"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, FAMA CURRIT
|
 varför skulle foretta vinna från vinnarhålet nu om hon inte kunde göra det senast mot en betydligt sämre häst som satisfied hornline ?????
ser inte logiken i det hela........tyckte hon var rent ut sagt fålig senast, men det har hon å andra sidan varit under lång tid nu, minst 6 månader sedan hon gjorde ett bra lopp.
Som jag sade är det en uppenbarelse från ovan och verkligen ett långskott. Och någon gång måste det väl ändå lossna =)? Sedan tycker jag inte att Satisifed är en särskilt usel häst. Vad reslutatet blir i loppet beror mycket på tillfälligheter.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-17 18:54:37
|
|
har ej sagt att satisfied hornline är en usel häst
sade att det var en betydligt sämre häst än fama currit
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 20:33:40 Edited(1): 2008-04-17 20:34:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Som jag sade är det en uppenbarelse från ovan och verkligen ett långskott.
Vore intressant att veta hur den uppenbarelsen kom?
Micke Nybrink i en citrongul luftballong som kastade lyckokakor mot folket fyllda med vinnartips ?
Nja , Leden DeRien...men det känns inte direkt som ett starkt skäl att lira foretta...
Enda skälet jag egentligen kan hitta att fälla FC är en Joy Ås i spets, men då skulle jag bra gärna vilja veta vad Jakobsson höll på med sist ?
Preparé , bara dålig kuskinsats , kändes hon seg....eller något annat?
Tycker inte Joy Ås briljerat på länge nu men det borde väl vara så att Jakobsson känner lite press att få henne lysa igen, och det ganska snart.
Inte säkert hon kan vinna i spets men det kan ställa en jäkla röra i loppet OM Fama helt plötsligt får ett skitlopp.
Är hon bra nog att fixa det med...tveksamt
Jag kännner mig rätt safe på 4-5 streck vid gardering så jag funderar på Fama som en stark U-häst i stället.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-17 20:40:31
|
|
jakobsson sade att joy ås inte hade vunnit om han hade gått på i spåren när de andra kom.......därför valde han att sitta kvar helt enkelt.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-17 20:54:10
|
V 2, EMOTIONAL DUST
|
Joy Ås ska inte köras i spets heller så Fama får inget svar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 20:56:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur är du så bombsäker på det grenka ? någon källa ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-17 20:56:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, FAMA CURRIT
|
Släng inte streck eller vinst-chans-kommentarer på stackars hjärtmuskel flickan (Joy Ås)
Hon vinner bara lopp som hon slipper ta ut sig i, och det kommer inte ske ofta, absolut inte här. Lirar joker A Fama B 8,10,12 (jag har jagat LC ett tag nu, hon har en ruskig kort-speed). Fama vinner detta 9 gånger av 10
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6