1
2
[ 3
]
4
5
6
|
hogan
|
Posted: 2008-03-19 11:51:05
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, JADED
|
Spik nr 1 JADED
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-19 11:59:33  Colombian necktie funkar enbart för uhrberg förresten verkar alla ha glömt bort att han kan galoppera när som helst.. blir nog kraftigt överstreckad. Detta vinner Jetstile efter körning ifrån start så galopperar Jaded, och han får överta ledningen får sedan press men håller undan!.
Answer to: "Colombian necktie funkar enbart för uhrberg förresten verkar alla ha glö"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 1, JADED
|
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-19 13:07:02
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Jag tycker det är dags att de gör Super Light till pålägg! Han är slut!
Jag tror och hoppas på Colombianen. Ska ha bra chans oavsett löpningsförlopp.
Jaded och Jetstile lär ju ha en mjölksyreskuld att betala sista 100 efter startrusningen, Giant Superman behöver några lopp till och resten är för dåliga!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-19 13:16:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TRITON SUND
|
Hultmans kommentar var bäst Jaded tar ledningen Johnny kmr på lång sträckan Örjan Släpper sen lirar vi Johnny till 30 gånger pengarna
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-19 13:59:57  Hultmans kommentar var bäst Jaded tar ledningen Johnny kmr på lång sträckan Örjan Släpper sen lirar vi Johnny till 30 gånger pengarna
Answer to: "Hultmans kommentar var bäst Jaded tar ledningen Johnny kmr på lång strä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TRITON SUND
|
Håller med.
Walmans kommentar om vem som ska köra C Necktie var också bra.
"Örjan har gjort sitt val för i år."
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-19 14:58:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
detta blir perfekt för acclaim med massa bra hästar och kuskarna på dom andra glömmer bort acclaim som nu får gå i rygg. sista gick han ju 07.5 i 400 meter och han hade ju vart tvungen att gå 09 sista varvet för att kunna vara med lovebite och triton sist. Han var helt klart ursäktad. det är min teori iaf 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-20 09:42:28
|
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Tror Acclaim får för svårt igen. Det är skillnad att svepa runt fältet när han möter hästar som tävlar på vintern. Nu börjar de värsta komma ut och det betyder att det är i stort sett omöjligt att vinna om man ska ge 25 meters försprång hela tiden som Acclaim ger sina motståndare. Dessutom verkar det inte direkt lysa form om den i år som det gjorde förra året.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-20 13:31:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GIANT SUPERMAN
|
Acclaim vinner aldrig detta. A-L-D-R-I-G. Jaded måste med från spets, Colombian Necktie är riktigt bra och går absolut inte att räkna bort. Ska Super Light pensionernas? Aldrig i livet, det är en dark horse här. Jetsile kan också överraska. Giant Superman måste med, lite av en favorithäst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-20 14:47:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TRITON SUND
|
läste i ronden imorse att westholm var riktigt positiv om rite on track.
positivt även om triton sund och super light.
ulf ohlsson är i fin form och kanske ska ha ett streck.
faktum är att jag tror att varken jaded, cn eller gs tar det: jaded kommer galoppera väck sig och köra på giant superman som välter och hästen bryter benen och snett bakom fastnar colombian necktie i hjulen med hovarna. fredrik försöker desperat svänga men allt går åt pipsvängen. samtliga diskas för oförsiktig körning.
först på upploppet kommer harmonic silvio men han får hosta och halkar.
super light vinner.
triton sund kommer tvåa och rite on track trea.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-20 16:35:04
|
V 6, COLOMBIAN NECKTIE
|
Kolla vad du kan få för odds för det scenariot på Ladbrokes
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-20 16:37:02  Kolla vad du kan få för odds för det scenariot på Ladbrokes
Answer to: "Kolla vad du kan få för odds för det scenariot på Ladbrokes"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TRITON SUND
|
kollade precis det. det ger 12.50 kr på en satsad tia.  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-20 23:11:58
Answer to: "kollade precis det. det ger 12.50 kr på en satsad tia.;):D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
Fan vilken dräparkommentar! Stor humor av nyckel...we like 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 08:15:02 Edited(2): 2008-03-21 08:16:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TRITON SUND
|
Roger Walmann syn på Colombian Necktie:s chanser ur Aftonbladet. Ifall någon skulle få för sig att spika CN. Men bollen är rund, pucken platt och hästar har fyra ben.
Förhandssnacket handlar mest om Jaded och Colombian Necktie. De båda möttes i årsdebuten där Jaded höll undan med knapp marginal. Även den här gången är det fördel för Stefan Hultmans häst. Ifrån innerspåret kan det bli en repris på förra loppet, särskilt som Colombian Necktie har spår sex.
"Vill inte gå fram i dödens varje gång"
Tränaren Roger Walmann ser heller inte så ljust på möjligheterna för sin derbyvinnare.
– Ingen tar en längd på Jaded och han håller garanterat ledningen. Det jag kan hoppas på är att det blir rejäl körning den första biten och att Jetstile trycker på och försöker komma ner i rygg.
– Men sedan måste det hända något speciellt under loppet. Vi kan inte fram i "dödens" varje gång med Colombian Necktie. Då har vi inte häst för resten av säsongen, säger Roger Walmann.
Så du har nästan gett upp på förhand?
– Nej, men det är mycket som talar emot min häst. Jag vill inte gå fram utvändigt om ledaren med honom och blir tempot lågt blir det omöjligt att hinna fram.
– Dessutom ska det bli dåligt väder med tio minusgrader. Då är det inte säkert att Colombian Necktie kan tävla barfota runt om. Det är ett stort minus för han är mycket sämre med skor.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-03-21 10:26:26
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 8, TRITON SUND
|
Jag har en känsla som säger att Triton Sund kommer först i mål! Vågar inte spika , garderar med :
Jaded : Kommer inte till spets , men Örjan han kan han.
Colombian Nectie : Vinner från dödens.
Jetstile : Spets och slut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 12:20:25  Jag har en känsla som säger att Triton Sund kommer först i mål! Vågar inte spika , garderar med :
Jaded : Kommer inte till spets , men Örjan han kan han.
Colombian Nectie : Vinner från dödens.
Jetstile : Spets och slut.
Answer to: "Jag har en känsla som säger att Triton Sund kommer först i mål! "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TRITON SUND
|
ungefär samma artikel ligger på atg. kollade den precis men läste den för nån dag sen också. tror att dom gjort om artikeln lite för dom pratade om träning också i den jag läste först... men jag hittar inte den delen nu.
jag ska inte skriva nåt om vad det stod för jag minns inte exakt och då kan det bli fel.
-10 grader?
kanske acclaim och triton sund på lappen då? hur är en häst som super light i snöväder?
jag känner mig skeptisk till alla 3-i-topp, faktiskt. första tanken var att dom 3 är segerkandidater, men jag lutar åt nån annan. känns bara som jag är helt fel på det. kan inte hitta rätt...
vet inte hur många timmar jag suttit och flyttat hästar in och ut ur systemet...
nånstans är jag fel på det. den saken är säker. frågan är om hela spelarkåren är det som lägger sina röster på jaded, cn och gs...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 12:33:54 Edited(1): 2008-03-21 12:36:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TRITON SUND
|
Finns ju risk att det blir hård bana imorrn och det lär ju inte gynna "sommarhästarna". Har i dagsläget Triton som mitt förstaval med motivation enorm dagsform. Dessutom luktar det tempo här!?
Angående spetsstriden så ska det bli spännande att se ifall Ohlsson vågar sig på att utmana Kihlström. Får Jaded lätt spets och ingen trycker upp tempot har jag svårt att se att någon plockar ner honom, MEN flyger Jetstile fram så kan Jaded bli fast. Då lutar det åt att vi får leta en smygresevinnare här. Triton, Acclaim eller Colombian Necktie?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 13:59:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TRITON SUND
|
Mitt bästa råd denna omgång är spik på triton, vädret blir garenterat skit och det gynnar ingen annan än triton, vem kan inte älska en häst med den löpskallen, avgör från dödens om det behövs, SPIK
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 14:03:52  Mitt bästa råd denna omgång är spik på triton, vädret blir garenterat skit och det gynnar ingen annan än triton, vem kan inte älska en häst med den löpskallen, avgör från dödens om det behövs, SPIK
Answer to: "Mitt bästa råd denna omgång är spik på triton, vädret blir garenterat"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, ACCLAIM
|
blir det skitigt lovar jag vinst för Jaded.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-21 14:05:21
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Tung bana gynnar Jaded också.....
Men jag har hört att det ska bli hård bana, ska frysa till och det gynnar acclaim.
Får se vad triton går för nu, är ju ett helt annat motstånd, jäkla skillnad på att besegra lovebite från dödens med inga hästar bakom och att besegra jaded från dödens och ha kanoner som g.superman,colombian necktie, med flera bakom sig.....
Blir en grym duell!!! men visst måste man imponeras av triton sund vinnarskalle!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 14:05:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GIANT SUPERMAN
|
Nej, Triton vinner inte detta lopp. Har mött mycket enklare motstånd tidigare, och han ska inte ha en chans mot dessa giganter. Jaded är inte jättemissgynnad av skitbana, bör bli svår att slå. Jag tror fortfarande mycket på Giant Superman, trots att han är klart missgynnad av dålig bana.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6