1
2
[ 3
]
4
5
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-24 14:08:50
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Tintomara har varit bra i alla lopp sen hon kom till wikström utom näst senast då hon var ofräsch och galopperade. Tycker inte hon visat någon brist på moral sen hon kom till Norrland och som du tidigare sagt Nijo så är det inte relevant vad hästar presterat i tidigare regi. Tycker att hon är tidig från ett bra läge och visad form. Hon vinner knappast från dödens eller ens spets men från spår 3 lär hon få ett passande smyglopp och blir giftig då.
Har för övrigt äntligen listat ut vad NIJO står för.
Niklas
Ivarsson
Jägersros
Orakel

|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-24 14:17:10 Edited(1): 2008-01-24 14:18:06
|
Forum posts: 5430
|
Tintomara har vunnit 3 av dom 6 senaste starterna... Att Tintomara skulle vara en icke vinnare är mycket dumt sagt... Men det kommer ju från killen som tycker att first out har en ruggig skalle så man blir ju inte direkt förvånad... 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-24 14:48:53 Edited(1): 2008-01-24 14:49:40
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
sluta upp med skitsnack, om du ska berätta lögner så kan du lika bra hålla tyst!
aldrig sagt att first out har en ruggig vinnarskalle!
SOM JAG SADE! tintomara hornline hade 23 starter med 3 vinster när han tävlade här nere mot bra/hyfsade hästar hos walmann, det kallar jag inte vinnarskalle och jag såg lopp där hon vek ner sig fullständigt efter småtunga resor.......
Att hon sedan lyckats vinna 3 av 10 lopp på bergsåker/gävle är något som jag inte tar seriöst, där kan fan ponnyhästar gå ut och vinna!
säger inte att tintomara hornline är en dålig häst eller inte kan vinna detta loppet, men någon särskilt hög kapacitet har hon aldrig visat upp. Finns kanske en orsak till varför hästen inte finns hos walmann längre?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-24 15:10:02  sluta upp med skitsnack, om du ska berätta lögner så kan du lika bra hålla tyst!
SOM JAG SADE! tintomara hornline hade 23 starter med 3 vinster när han tävlade här nere mot bra/hyfsade hästar hos walmann, det kallar jag inte vinnarskalle och jag såg lopp där hon vek ner sig fullständigt efter småtunga resor.......
Att hon sedan lyckats vinna 3 av 10 lopp på bergsåker/gävle är något som jag inte tar seriöst, där kan fan ponnyhästar gå ut och vinna!
säger inte att tintomara hornline är en dålig häst eller inte kan vinna detta loppet, men någon särskilt hög kapacitet har hon aldrig visat upp. Finns kanske en orsak till varför hästen inte finns hos walmann längre?
Answer to: "sluta upp med skitsnack, om du ska berätta lögner så kan du lika bra hå"
|
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 15:10:40  sluta upp med skitsnack, om du ska berätta lögner så kan du lika bra hålla tyst!
Answer to: "sluta upp med skitsnack, om du ska berätta lögner så kan du lika bra hå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Niijo, min älskade kamrat, om det inte vore för dig så skulle vi inte ha några diskussioner. Du måste berätta för mig vad du jobbar med PM:a, jag vill ha ditt flex-jobb 
50% Jobb, 50% Travzonen.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-24 15:24:09 Edited(2): 2008-01-24 15:31:57
|
|
haha,just nu jobbar jag ganska mycket som vikarie för elever i årskurs 7-9.
Men är utbildad idrottsvetare genom en 3 årig högskoleutbildning med inriktning ledarskap.
så nä, jag försörjer mig INTE på travspel, haha. Tjänar dock ganska fina pengar på att vara vikarie, 200kr/timmen.......
mitt mål med livet: att bli PRECIS som professorn! älskar den mustaschen!
Tommie, enligt mig har man ingen vinnarskalle för att man går ut och besegrar några skithästar som inte heller har någon vinnarskalle. Är det en merit att ha den "vinnarskallen" som är minst dåliga av ett gäng skithästar? de flesta hästar kan vinna lopp om man matchas mot tillräckligt dåligt motstånd, kanske även därför allt fler tränare har gått ut med ideen om att lova seger inom 3 månader för en ny häst, annars får dem tillbaka 10 eller 20 000kr i tränaravgift.....
ursäkte ordet "skithästar", i relation till v75 klass så är det mycket sämre hästar för att vara korrekt.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-24 15:34:38  haha,just nu jobbar jag ganska mycket som vikarie för elever i årskurs 7-9.
Men är utbildad idrottsvetare genom en 3 årig högskoleutbildning med inriktning ledarskap.
så nä, jag försörjer mig INTE på travspel, haha. Tjänar dock ganska fina pengar på att vara vikarie, 200kr/timmen.......
mitt mål med livet: att bli PRECIS som professorn! älskar den mustaschen!
Tommie, enligt mig har man ingen vinnarskalle för att man går ut och besegrar några skithästar som inte heller har någon vinnarskalle. Är det en merit att ha den "vinnarskallen" som är minst dåliga av ett gäng skithästar? de flesta hästar kan vinna lopp om man matchas mot tillräckligt dåligt motstånd, kanske även därför allt fler tränare har gått ut med ideen om att lova seger inom 3 månader för en ny häst, annars får dem tillbaka 10 eller 20 000kr i tränaravgift.....
ursäkte ordet "skithästar", i relation till v75 klass så är det mycket sämre hästar för att vara korrekt.
Answer to: "haha,just nu jobbar jag ganska mycket som vikarie för elever i årskurs 7-"
|
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 15:35:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, EURO ZON
|
Tycker nog att Euro Zon är en häst som visat kapacitet också men enligt Per skall hästen ha gått framåt sen V75:an sist. Det står nog mellan dessa två.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-24 15:40:29
|
|
haha, ok, jag ändrar min åsikt från att "vägra vinna" till att ha dålig vinnarskalle. Nöjd tommie??????
håller annars med garros om att euro zon har visat upp väldigt fina fartresurser och fin kapacitet. Brukar komma luckor i sådana här lågklassiga lopp,,,,,,,
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-24 15:46:18  haha, ok, jag ändrar min åsikt från att "vägra vinna" till att ha dålig vinnarskalle. Nöjd tommie??????
håller annars med garros om att euro zon har visat upp väldigt fina fartresurser och fin kapacitet. Brukar komma luckor i sådana här lågklassiga lopp,,,,,,,
Answer to: "haha, ok, jag ändrar min åsikt från att "vägra vinna" till at"
|
|
Nej...  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 17:10:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TINTOMARA HORNLINE
|
Pratade med en Skelleftekusk som känner till Vourrek Sund här om dagen. Han sa att Vourrek Sund tar ledningen utan några problem i det här loppet, men han tyckte att hästen saknade det som krävs för att vinna mot detta gäng.
Då riskerar alltså Leading Lantern att bli instängd och får hoppas på lucka.
Känns mer som om Akjas Funnymaker eller Euro Zon kan stå om vinnare ifall loppet bli så!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 17:11:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nijo...... Med tanke på hur hårt du tror på dina hästar och samtidigt misstror andra hästar så antar jag att du har 7 rätt ganska ofta??
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-24 17:18:32
|
|
konstig kommentar.....jag har inte ens sagt att jag inte tror att tintomara hornline ska vinna detta, TVÄRTOM så har jag sagt att jag tror hon KAN vinna loppet. Därav förstår jag inte din kommentar dennisop........
jag har sällan 7 rätt, men jag förlorar också sällan på hästar som jag ger avslag på........
detta loppet tror jag är vidöppet, i princip alla kan vinna...... att jag sedan tycker att leading lantern har överlägsen kapacitet har inget att göra med vinstchansen jag tror den har. Som jag sagt innan så tror jag att leading lantern får stora problem om lenartsson ej får spets......
diskussionen har varit huruvidare man ska bedöma en hästs kapacitet som i princip bara besegrat ett gäng skithästar i framförallt norrland.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 18:42:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LEADING LANTERN
|
vilka räknas som norrlandsbanor???allt norr om jägers hehe..el solvalla??
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-24 21:10:27
|
|
bergsåker och uppåt......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 23:19:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TINTOMARA HORNLINE
|
imponerande lön nijo!! inte för att jag vet vad det har med trav att göra men... det är klart att folk vill veta lönen för att man frågar vilket yrke man har. eller hur?!
Hört på stan...
-Vad jobbar du som gabbagabba?
-Fiskrensare och jag tjänar 200kr i timmen!
annars håller jag med nijo i detta lopp. Leading Lantern är inte klar. det är här miljonerna fördelas och då kan jag inte spika en spetshäst som missar spets... kanske tom tar bort..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-24 23:21:51
|
|
lika intresant som att du tar upp en sak som det skrevs om för 10 inlägg sedan........så jag antar att det var av intresse för dig då? annars hade du väl inte tagit upp det här igen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 23:28:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TINTOMARA HORNLINE
|
klart det var av intresse.. jag garvade så jag trillade av stolen..
men jag höll med dig om loppet vilker är mest intressant eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 23:30:34 Edited(1): 2008-01-24 23:32:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så dålig klass tycker jag inte Bergsåker håller.
Ponnyhästar kan väl kanske vinna på Jägers, där de radar upp sig & kör "Jägersolunken". 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 23:32:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, LEADING LANTERN
|