1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2008-01-04 18:09:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
En liten fråga.
Vilken tid går värmningen på tv?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-04 19:11:08  En liten fråga.
Vilken tid går värmningen på tv?
Answer to: "En liten fråga.
Vilken tid går värmningen på tv?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
från 12 på nätet tror jag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-04 19:53:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mireille , Greven och Judas är alla snabba från start men klart snabbast är Mary. Frågan är om hon kommer att laddas eftersom formen och läget är dåligt. Men att backa med en startsnabb häst över 1640 meter är inte så klokt. Oavsett vilket så tror jag att Mary får svårt. Greven är för vek och Mireille Ås måste hoppas på turen med lucka. Taylor Boko vill inte vara först och det får Åke svårt att ändra på. Jodas Julia och Egola Boy är två hästar med toppform och vinnarskalle. 4 & 6 är givna på kupongen.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-04 19:54:28
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
|
Du verkar visst glömma att Maid for Tag visslar till spets
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-04 20:07:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Visst, Maid For Tag är också snabb ut men om Mary laddas får de andra se sig passerade efter 250 meter.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-04 20:10:47
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
|
Tror jag inte men Mary kan säkert få en hyfsad position men tror inte hon har form för att segerstrida
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-04 20:14:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det tror inte jag heller, vinst alltså, men om Olle vill tar han ledningen med henne.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-04 20:36:19  Det tror inte jag heller, vinst alltså, men om Olle vill tar han ledningen med henne.
Answer to: "Det tror inte jag heller, vinst alltså, men om Olle vill tar han ledningen"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Finns inte en chans!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-04 23:05:15
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
"taylor boko vill inte vara först, det kan inte åke ändra på"
du kanske missade första starten för åke svanstedt då han vann väldigt enkelt......Darko?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-04 23:15:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
här finns dagens drag!!!!!!!! det här vinner svanen, hur han än kör eller? inte från dödens kanske! hård rusning att vänta! mireille ås spetsar! släpper väl så klart! vann från spets senast hon gick där , men då var det mkt lättare emot. men huperspeedig, släpper till maid for tag! hon laddas kanske inte för fullt? maid for tag har en grym växel efter ca 75m o mkt bra kurvteknik! annat än spets där skulle förvåna mig! känns som 3 hästar höjer sig... 1.5.10. efter en en stenhård öppning, kliver han in o gör en klassisk ala svanstedt... 6-700 kvar kanske?! o sveper dom. värre prepare än senast är svårt att få!!! svanen var mkt uppåt inför senast + att han gillar den här kusen o det säger han inte ofta!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-04 23:18:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej, det gjorde jag inte......Nijo. Då var det rena straffsparken för hästen. Mötte 9 kusar som tillsammans mäktat med endast 8 vinster under hela 2007. Det loppet räknar jag inte med när jag värderar hästen chans denna gång. Möter denna gång hästar som tillsammans vunnit 42 lopp under 2007. Det är stor skillnad på motstånd nu. Enligt Åke är han lite på G men jag vill först se att han visar kämpatakter innan jag betalar streck för Taylor Boko.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-04 23:40:12  Nej, det gjorde jag inte......Nijo. Då var det rena straffsparken för hästen. Mötte 9 kusar som tillsammans mäktat med endast 8 vinster under hela 2007. Det loppet räknar jag inte med när jag värderar hästen chans denna gång. Möter denna gång hästar som tillsammans vunnit 42 lopp under 2007. Det är stor skillnad på motstånd nu. Enligt Åke är han lite på G men jag vill först se att han visar kämpatakter innan jag betalar streck för Taylor Boko.
Answer to: "Nej, det gjorde jag inte......Nijo. Då var det rena straffsparken för hä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du vet inte vem kung åke är du!!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-04 23:56:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jooooodå, visst händer det ofta förvandlingsnummer när Åke (även andra tränare) får in nya hästar. Hade han startat från spår 2,3,4 eller 5 hade jag kanske haft med honom just med tanke på att Åke är lite småoptimistisk. För att ta med honom från bakspår måste han först visa att han fått hästen att kämpa mer och det har han inte gjort än. Kanske imorgon, vem vet? Hur som helst har han blivit ett stallskrik, inte bara i detta forum utan även i dagstidningar. Jag står över. Jodas Julia eller Egola Boy, möjligtvis Nicolas Cake som kan speeda oerhört fort.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-05 00:04:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
han får 2-3 ytter skulle jag tro med tanke på bra startrygg! känns som att han skulle kunnat fått det från framspår oxå? det är iof aldrig roligt när en häst blir utskriken överallt, men dom spikar väl honom inte överallt? om åke velat hade han varit i guld nu!!! men om du kollat lopparkivet så kan jag tyvärr inte förstå att du har med honom på sys. om du spikar nån annan kanske jag förstår  hehe
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-05 00:25:07 Edited(1): 2008-01-05 00:25:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så här tänker jag. (Å det är ju inte ofta rätt men  ) Maid For Tag kommer att komma till spets, även om nu Mary eller vem nu det än är lyckas snuva honom i inledningen. Kan det bli körning i max 400-500 meter?? Men sen då? Finns det nån som kan sätt fart på loppet?? Känns inte som det. Tror Jansson kommer att få dämpa en bit & då tror jag inte nån plockar några längder på honom över upploppet. Så tror jag det blir kört & är det bara hyfsad bana tänker jag spika iaf. Må bära eller brista, så är min analys iaf. Nån som har ett annat lopp scenario??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-05 00:33:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är stor risk att det blir så! men ju mer han pullar upp ju ju snabbare kommer svanen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-05 00:48:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har Svaen haft han längre i träning så har han säkert gasat i 3:e spår hela vägen.  Sen så har väl Taylor Boko gått som bäst utan skor & det verkar ju inte kunna bli en sån bana i morgon.. Ännu mer som talar för Jansson 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-05 00:55:04  Har Svaen haft han längre i träning så har han säkert gasat i 3:e spår hela vägen.  Sen så har väl Taylor Boko gått som bäst utan skor & det verkar ju inte kunna bli en sån bana i morgon.. Ännu mer som talar för Jansson 
Answer to: "Har Svaen haft han längre i träning så har han säkert gasat i 3:e spår"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om man plockar ut hästar som inte missgynnas av att ha skor (eller kanske tom normalt går med skor) så skulle min utgångsrad (a-hästar) se ut så här imorgon:
New Photo
Ninotchka
Go on Pale
Manhattan
Spangmigutten
Rutger Raket
Maid for Tag
Inga miljoner på den direkt så det blir till att heltäcka minst 2 lopp o hoppas att någon favorit sviker.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-05 01:01:28  Har Svaen haft han längre i träning så har han säkert gasat i 3:e spår hela vägen.  Sen så har väl Taylor Boko gått som bäst utan skor & det verkar ju inte kunna bli en sån bana i morgon.. Ännu mer som talar för Jansson 
Answer to: "Har Svaen haft han längre i träning så har han säkert gasat i 3:e spår"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hehe! jag avvaktar tills imorrn! banan blir mkt avgörande om barfota eller inte. men robban kör barfota på bergsåker. det går ofta att köra det, men när banan blir för hård missgynnar det dom som har lite sköra ben. det kanske blir 3 streck då 1-5-10..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-05 10:42:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Taylor Boko fungerar inte med skor, därav inte loppets segrare. Maid for Tag måste ha bra chans i detta lopp. Garderar dock med Nicolas Cage som nog gynnas av hård bana. Hoppas han tar dem tillslut!
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|