Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2007-12-19
V64-6 Sören Nordins lopp - Treåringslopp
2. WELLINO BOKO 82% 15
Adielsson Erik
11. SKULLY GULLY 27% 48
Kontio Jorma
8. DUST ALL OVER 19% 95
Kihlström Örjan
3. SPECIAL ÅS 9% 143
Ohlsson Ulf
1. ACTION VENESI 5% 279
Jansson Torbjörn
6. EVIDENCE ÅS 3% 291
Lennartsson Per
10. ALL OF MY LIFE 3% 199
Andersson Mikael J
5. BOSTON HARBOR 2% 282
Goop Björn
7. LOADED 2% 449
Uhrberg Thomas
4. HUSAR TILLY 1% 570
Frick Jim
9. ARMBRO ESCOBAR 1% 0
Sjunnesson Jörgen
12. LONGLEGS 1% 364
Rehn Samuel a

Senast uppdaterad: 2007-12-19 20:10:01, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V64-1 Solvalla
V64-2 Solvalla
V64-3 Solvalla
V64-4 Solvalla
V64-5 Solvalla
V64-6 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V64 -> V64-6 Solvalla

Diskutera omgångens V64. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5  
Author Message
tommie Posted: 2007-12-19 23:50:51 Answer to: "ja,ja... kanske är jag som inte förstår.. du vet bäst du. lycka till me"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
trodde att du var läskunnig bara... men jag hade tydligen fel...
Reply
Nijo Posted: 2007-12-19 23:55:10 Edited(1): 2007-12-19 23:56:43

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
tommie, du beteer dig som en jäkla barnunge, väx upp istället.

som jag sagt innan så skiljer det 1 stor sak mellan goop och andra catch drivers och det är att killen är både förstakusk åt ett stort stall med TILLÅTELSE av sin lilla pappa att välja bort stallets hästar om det finns någon med bättre chans tillgänglig. För kuskar som bland annat Örjan och Erik så måste dem köra stallets hästar även om de är chanslösa, denna regeln gäller inte Björn.

Annars är det väl bara till att citera Erik på frågan varför han inte kör lika mycket som goop "nah, jag har ett liv vid sidan om travet"

Men det brukar vara som så att de som kör mest vinner även mest per automatik, goop kör så fan mycket fler lopp än alla andra kuskar i sverige och då vore det rent ut sagt URUSELT om han inte vann flest lopp också.
Reply
tommie Posted: 2007-12-20 00:03:32 Answer to: "tommie, du beteer dig som en jäkla barnunge, väx upp istället. som ja"
223
Benny
Eskilstuna

jag tror fortfarande att björn trivs bättre med sitt liv än vad du gör med ditt... jag tror att du är en sur gammal gubbe som sitter och gnäller på folk hela tiden... helst gnäller du på folk som är jättebra på något eftersom du själv aldrig har varit bra på något... tror du är lite avundjuk... det är vad jag tror men jag kan ju ha fel...
Reply
Nijo Posted: 2007-12-20 00:20:41

haha, du är mycket nära!

Jag är en 22 årig kille, född och uppväxt med trav, precis klarat av en 3 årig högskoleutbildning om idrottsvetenskap och inriktning på ledarskap. Har en underbar flickvän, sysslar med det jag vill om dagarna och lirar fotboll med polarna på kvällarna/helgerna.

Livet leker brukar man säga?

Om jag är avundsjuk på någon inom travet så är det Erik adielsson, han kör en tredjedel av det som Goop kör och har tjänat mer pengar detta året.
Reply
Posted: 2007-12-20 00:33:28

Became a member: 
Forum posts:
Tommie, ditt senast inlägg bör prisas!
Mitt i prick
Reply
tommie Posted: 2007-12-20 00:36:49 Edited(1): 2007-12-20 00:41:15 Answer to: "haha, du är mycket nära! Jag är en 22 årig kille, född och uppväxt"
223
Benny
Eskilstuna

då förstår jag inte varför du tycker illa om björn... du verkar ju oxå vara driven och målmedveten! varför tycker du det är dåligt att björn kör mycket lopp? Det är ju det roligaste han vet! så det är nog inget dåligt liv för honom... på v:75 kör dom bästa kuskarna, och dom bästa kör nästan alltid bra hästar, och på v:75 är dom jämnaste loppen eller hur? Där har Björn överlägset bäst Procent Då är han alltså bäst. du har inte lagt fram ett enda bevis för att någon annan skulle vara bättre... Därför har jag svårt att förstå varför du inte kan erkänna att han är bäst... Enda anledningen jag kan tänka mej till att du inte kan erkänna att du har fel är att du tycker att din åsikt är mer värd än fakta... och isf är du ju bara dum...
Reply
Posted: 2007-12-20 00:42:36 Answer to: "haha, du är mycket nära! Jag är en 22 årig kille, född och uppväxt"

Became a member: 
Forum posts:
Då är det fortfarande lekstuga då...skaffa ett jobb /sen börjar helvetet.
Björn har sitt jobb...som jag tror att han trivs med, utan CSN-lån.
Reply
Posted: 2007-12-20 01:33:23

Became a member: 
Forum posts:
Väldigt skum körning av Björn när han provar med en iskall "norskamerikan" mot utpräglade spetshästen Special Ås, som att den skulle släppa? Okej om han pressade för att kunna öppna upp en lucka och krypa ner bakom, men inte heller det gjorde han. Sedan tycker jag att det ser ut som han garvar när han snackar med Ulf efter typ 750 meter när de zoomar in. Ser ju lite udda ut när man precis kört som en jävla pajas.

Men det är väl bara att inse "fakta". Björn hade gjort ett TUNGT lir på Wellino Boko på Unibet och vill inte lämna något åt slumpen Eller så hade han lirat en fin H2H mot sig själv, eller mot Special Ås. Det skulle kunna förklara styrningen även fast man kan diskutera det etiska och lagliga i det hela haha :P
Reply
Posted: 2007-12-20 07:45:09 Answer to: "Väldigt skum körning av Björn när han provar med en iskall "norska"

Became a member: 
Forum posts:
haha
Reply
Nijo Posted: 2007-12-20 10:24:52

har ej sagt att björn goop har ett dåligt liv, inte nedvärderat honom på något sätt, har väl inte ens sagt att han är en dålig kusk överlag. Min mening är bara att Björn Goop är en överskattad kusk, att han sedan vinner flest lopp är ju kul för honom, men det betyder inte att han är bäst.

Hans segerprocent överlag är inte bäst, han ligger väl top 5 i år, men som jag sagt 111ggr, han tävlar inte på lika vilkor som de andra kuskara då han kan välja mellan betydligt fler hästar i loppen och går mot sitt eget stall.

Lyft fram en kusk som Robert Bergh istället, han kör nästan bara sitt eget stalls hästar och har HÖGRE segerprocent än goop, det är starkt! Eller lyft fram personer som Erik och Örjan, de kör en tredjedel av det som Goop gör och kör in MER pengar. Varför? för att inget av de stora stallen låter Björn Goop få köra deras bästa hästar då de redan har en förstakusk.

Reply
Posted: 2007-12-20 11:04:19

Became a member: 
Forum posts:
dem kör mer än en tredjedel.. örjan har startat nästan 1600 starter och goop 2100 starter
Reply
tommie Posted: 2007-12-20 11:19:40
223
Benny
Eskilstuna

Björn har 18% på v:75 där dom bästa kör. Dom andra toppkuskarna ligger på 12-13%.. GANSKA överlägset.... Alltså är han bäst! Jag gillar Takter lika mycket som Björn... Men jag är inte så dum i huvet att jag inte kan läsa och förstå att björn är bäst när det finns bevis...
Reply
Nijo Posted: 2007-12-20 11:44:41

haha, jag som trodde att det var hästarna som sprang och inte kuskarna, mitt fel.........

ska vi gå på v75 så ändras vilkoren fruktansvärt mycket för alla kuskar o tränare, då är det omöjligt för kuskar som bara kör sina egna hästar ha en chans att hävda sig. Exempel är Robert Bergh, det finns ingen tränare som vinner 20% av sina v75 starter och då är det svårt att kunna hävda sig med en catch driver som inte ens har morel att köra sitt eget stalls skithästar utan väljer att köra andras hästar istället.

Hur många gånger kör inte tex erik och örjan på v75 totalt chanslösa pga stallet dem kör för har inga bra hästar till start????Har pappa Olle inga bra hästar till start så väljer Björn att köra för en annan tränare istället.

Annars kan vi gå på pengar inkörda för varje start, då ligger Björn riktigt dåligt på det skulle jag tro. Kanske är det så man ska utnämna bästa kusken? Bästa kusken får väl köra de bästa hästarna i de största loppen? Hur många guldlopp har Björn vunnit i år? 1 eller 2? hur många andra större lopp då? INGET om jag inte minns fel?

sveriges bästa kusk får inte ens köra de bästa hästarna, vilken slutsats ska vi dra av det?
Reply
tommie Posted: 2007-12-20 11:55:18 Answer to: "haha, jag som trodde att det var hästarna som sprang och inte kuskarna, mi"
223
Benny
Eskilstuna

Spika kent österberg i fortsättningen när han kör spangmigutten... hästen är ju ruggigt bra! Undrar hur du skulle känna om du var björn och vann flest lopp och hade bäst procent och folk inte kunde erkänna att du var bäst.. Nu orkar jag inte diskutera mer med dej utan ställer mej med alla andra här inne... alla här verkar ju tycka Ganska illa om dej..ha,ha,ha... Men du fattar ändå inte att du kanske ska ransaka dej själv lite grann... Smart kille du verkar vara....
Reply
Nijo Posted: 2007-12-20 12:15:50 Edited(1): 2007-12-20 12:18:04

och alla här verkar tycka att du är mycket omogen? alla älskar inte goop över allt annat, är det så svårt att förstå?

Du svarade inte på frågan om varför sveriges bästa kusk inte är i närheten av att köra in mest pengar räknat till antalet starter, eller varför sveriges bästa kusk inte vinner några större lopp. Han vinner förfan knappt några guldlopp ens.

Jag trodde att den bästa kusken även fick köra de bästa hästarna, konstigt........

Walmann och StigH måste vara dumma i huvudet då? Hur kan dem låta Örjan och Erik som är sämre kuskar få köra deras bästa hästar?

sluta uppföra dig som en 10 åring Lindh, tror nog alla kan hålla med mig där, även om man inte står för samma åsikter som jag i andra ämnen.
Reply
tommie Posted: 2007-12-20 12:19:43 Answer to: "och alla här verkar tycka att du är mycket omogen? alla älskar inte goop"
223
Benny
Eskilstuna

vinner man mest och har bäst procent så är man bäst! fattar du inte det? ha,ha,ha
Reply
tommie Posted: 2007-12-20 12:27:21 Answer to: "och alla här verkar tycka att du är mycket omogen? alla älskar inte goop"
223
Benny
Eskilstuna

Ett exempel... Jag kan tex inte säga att Gefle if är bättre än IFK Göteborg eftersom Göteborg vann sm-guld och tog fler poäng. Och jag kan inte skylla på att göteborg har mer pengar och andra förutsättningar för det har dom gjort sej förtjänta av... Det är så du gör med kuskarna.. fattar du hur dum du verkar?
Reply
Nijo Posted: 2007-12-20 12:38:52 Edited(2): 2007-12-20 12:40:46

gör man sig förtjänt av att födas in i travet och har en pappa med ett av sverige största stall med topphästar? ok, jo visst.

usel jämförelse av dig!

sedan har du fortfarande inte svarat på några av mina frågor.

Vinner man mest så måste man inte vara bäst, då kör man med stor sannolikhet flest lopp. Har man högst segerprocent så är man bra, men inte ens det har han i det stora hela för att där ligger tex Robert Bergh före, en person som bara kör stallets egna hästar. Du kan inte på fullaste allvar begära att en tränare ska vinna 20% av loppen på v75?

Sedan är det ett faktum att Björn Goop har sveriges bästa förutsättningar till att kunna vinna mycket lopp då han har ett stort stall i sin rygg samtidigt som han kan välja att köra andras hästar om hans eget stall inte har tillräckligt bra hästar.

INGEN annan kusk kan göra detta, varför? för att dem har inte en pappa som heter Olle Goop! Men å andra sidan så kör flera andra kuskar in mycket mer pengar räknat till starter för att de får köra de bästa hästarna hos de största tränarna vilket verkligen väger upp de mer "chanslösa" hästar de får köra ibland.
Reply
Posted: 2007-12-20 12:39:58 Answer to: "Ett exempel... Jag kan tex inte säga att Gefle if är bättre än IFK Göt"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
undrar vem som verkar dum....
bra exempel Lindh, det med IFK vs Gefle... den gillade jag speciellt mkt....
Reply
tommie Posted: 2007-12-20 12:45:56 Answer to: "gör man sig förtjänt av att födas in i travet och har en pappa med ett "
223
Benny
Eskilstuna

Tycker du att han ska ska sluta köra åt sin far eller? Du håller ju det emot honom... Nu skriver du att robert bergh är bättre än björn också... Är du full mitt på dagen??
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5