Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Jägersro 27 Okt

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Posted: 2012-10-27 17:13:46 Answer to: "äh, är du blind eller blind? jag skrev att perfect toll antingen "

Became a member: 
Forum posts:
vinenr på 14,2 åkandes i volt klass 2, sedan kommer pinsamme folke och säger att vinsten beror på att halva fältet galopperade och att det var tur? haha, sitter du och driver med mig nu va din spjuv? Inte roligt sitta och driva med folk! bättre än så kan du!

Varför skule Åka ta uipp sin häsat och backa sist? Låtre det som Åke svanstedt? nej sluta sitt å driv me mig nu din spjuv! dags va lite seriös!
Reply
Posted: 2012-10-27 17:20:42 Edited(2): 2012-10-27 17:21:21 Answer to: "vinenr på 14,2 åkandes i volt klass 2, sedan kommer pinsamme fo"

Became a member: 
Forum posts:
Är du som är en jävla mytoman och påstår att jag säger att perfect toll är startsnabb och tar spets när jag klart o tydligt sagt att han antingen galopperar eller tar upp. Är väl klart att man tar dte försiktigt från start med spår 7 om man tro sig har en överlägsen häst och den har galopperat många ggr från spår 6,7,8.

Punk vann på en bra tid, men halva fältet var som sagt borta och värsta motbudet hamnade i dödens.
Självklart tur Kör om loppet 100ggr och han missar spets säkert 90ggr.

Tror du inte att hästar som super otto, uroy, perfect pellini kan springa lika snabbt?

sluta leka pinsam bara för att du hade 1 rätt i omgången
BTW, jag helgarderade på stora systemet.
Reply
Posted: 2012-10-27 17:23:17 Answer to: "Är du ssom är en jävla mytoman och påstår att ja"

Became a member: 
Forum posts:
folke, jag bryr mig inte hur många rätt du har i en omgång, det gör inte dig till en bättre "expert" (dina ord) så det är så sjukt onödigt du tar upp det hela tiden.

Finns ju svart på vitt att du säger att hane startsnabb, om du tycker att han har förlorat i startsnabbhet sista starterna får du väll säga det då, sluta missled folk då!

spjuver!
Reply
Posted: 2012-10-27 17:26:51

Became a member: 
Forum posts:
Är ju ren idioti att tro att ÅKE SVANSTEDT med en startsnabb/mycketstartsnabb häst skulle TA UPP från start med öppet spår med en STORFAVORIT, folke U MAKE NO SENSE!
Reply
Posted: 2012-10-27 18:21:22

Became a member: 
Forum posts:
sedan måste man ju ifrågasätta ditt travöga när du som självutnämnd travexpert inte tar med Punk på 6 hästar när jag har den som given 1a när vi sätt den i lika många starter.
Reply
Posted: 2012-10-27 18:39:44

Became a member: 
Forum posts:
1: Självklart har jag sagt att perfect toll kan öppna snabbt, men vad har det med detta loppet att göra? Svanstedt tog safety i starten för att undvika galopp och det var givet. Krävde singet geni för att fatta han skulle göra det då han trodde sig ha en överlägsen häst med historik att ofta galoppera från spår 6,7,8.

Är man bara påläst så visste man det. Jag sade att han inte skulle spetsa och det gjorde han inte. Fanns mycket som talade mot favoriten som blev löjligt stor, liksom aristocat boko.

Vad gäller punk, just därför jag måste ifrågäsätta ditt travkunnande då det inte finns något vettigt belägg att ha Punk som 1.a efter de 2 insatser han gjort hos ludde inför loppet. Första vinsten var i princip ett b-lopp som han vann på en medioker tid. Andra vinsten möte han också mediokert motstånd, fick en drömresa och vann knappt på en medioker tid. Såg INTE tilltalande ut!

3 år gammal och efter 2st skitlopp går han ut i v75 för att möta MYCKET bättre hästar som visat upp MYCKET starkare insatser. Med den informationen var han väldigt överstreckad, särskilt då det luktade dödens lång väg. Men har man tur så rhar man, spets mot förmodan och halva fältet försvann i starten.

Däremot var insatsen bra av hästen, det tar jag inte ifrån. Men står fast att det är uselt att tippa den 1.a baserat på loppen den gjort inför.......
Reply
Posted: 2012-10-27 18:41:39

Became a member: 
Forum posts:
Vad gäller mitt travöga så var det inget fel i sista loppet, Västerbo prestige galopperade och hade inte den hårdheten som krävdes för att göra loppet själv.

Men sådant bryr du dig ju inte om, hästar är ju individer som inte bryr sig om sådant. HAHA
Reply
Posted: 2012-10-27 20:26:31 Answer to: "1: Självklart har jag sagt att perfect toll kan öppna snab"

Became a member: 
Forum posts:
som sagt, du ser inta saker som finns, och när du ser saker du tycker finns ( ex DWP) så ser inget annat det, för det finns inget där. märkligt
Reply
Posted: 2012-10-27 21:02:51 Answer to: "som sagt, du ser inta saker som finns, och när du ser saker du tycker "

Became a member: 
Forum posts:
jaha? vad är problemet med DWP? och hur hör det ihopp med att analysera lopp?

du kan istället hitta 1 vettigt belägg till varför Punk skulle vara rankad 1.a? tror inte det fanns 1 expert eller tidning som hade det. Kanske tur? med tanke på hur galet fel du hade i alla andra loppen?

Kan ju som sagt tillägga att jag hade Punk på stora systemet då jag helgarderade ett svårt lopp, till 96kr på VM så gick det tyvärr inte. Men det kändes jävligt konstigt att Punk var mer streckad än hästar som uroy, perfection pellini, super otto, picasso. Som jag sade innan, han borde normalt finnas på 6 hästar, men aldrig rankad 1.a i detta loppet. Man ger och tar när man spelar och jag avskyr överstreckade hästar.

Aristocat boko, västerbo prestige, perfect toll, Punk, Grumetti. tog jag bort på systemet..........
Reply
Posted: 2012-10-28 02:50:06 Answer to: "jaha? vad är problemet med DWP? och hur hör det ihopp med att ana"

Became a member: 
Forum posts:
du ser väll klasskillanden? har du inget travöga börjar man undra? är ju sjuk pinsamt påstå du är travexpert och ej kan se sådan,t
Reply
Posted: 2012-10-28 07:50:37 Answer to: "du ser väll klasskillanden? har du inget travöga börjar man "

Became a member: 
Forum posts:
Jag antar att du spikade punk om du nu såg klass skillnaden, men jag är tveksam till det.
Punk fick ett optimalt lopp när dem värsta konkurrenterna gallopera från start.
Punk är ingen märkvärdig häst, håller i lägsta klassen men kommer knappast klättra i klasserna.

Travspanarn, du bör tagga ner lite. Vi som åskådare som följer den här sandlådenivån ser ju att folke äger dig 9 ggr av 10 för tillfället. Det är väl det som irriterar dig också.
Reply
1   2   [ 3 ]