1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2012-08-18 16:38:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ni kan fortfarande få 130 % ränta av pengarna om ni lirar parkin.Det får man inte så lätt på banken 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-18 16:41:35  Ni kan fortfarande få 130 % ränta av pengarna om ni lirar parkin.Det får man inte så lätt på banken 
Answer to: "Ni kan fortfarande få 130 % ränta av pengarna om ni lirar parkin"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja chansen att han håller är stor...o håller de inte så är nog kusken o ägaren inte så missnöjda heller för då är han kvar i klassen....så får man väl inte tänka men men har en viss inverkan ibland... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-18 16:51:45
|
|
Tyvärr nu kör han för andra priset...o kvar i klassen upplägg...sådan är ja misstänksam ibland.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-18 16:54:04 Edited(1): 2012-08-18 16:55:44
|
|
Uffe som sagt..o Henrik hade chansen o gå ut...trist körning..ja gillar inte alltid travjokarna... 
Hästen har vunnit från dödens förr o de här är surt för alla som satt med Parkin som spik o hade hoppats på stora pengar.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 16:58:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
lätt o vara efterklok, henrik har ett val rygg ledaren eller dödens. jag tyckte också han skulle gå ut men kan inte klandra honom. En sak är säker, Parkin hade krossat Mellby så brutalt från dödens.
Jag hade fel ang. spets men trodde i vilket fall inte mellby skulle vinna.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-18 17:02:35  lätt o vara efterklok, henrik har ett val rygg ledaren eller dödens. jag tyckte också han skulle gå ut men kan inte klandra honom. En sak är säker, Parkin hade krossat Mellby så brutalt från dödens.
Jag hade fel ang. spets men trodde i vilket fall inte mellby skulle vinna.
Answer to: "lätt o vara efterklok, henrik har ett val rygg ledaren eller döde"
|
|
Kolla min komments om hästen o hur man prop. kör !! Har varit med för länge o sett detta många gånger förut..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 17:26:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej detta är helt fullständigt oacceptabelt. Vad håller mannen på med? tror han att han är ute i lopp v4 lopp eller ute och kör en söndagspromenad?? Detta kan nog vara en utav dem största bortkörningarna jag någonsin har sett i hela mitt liv,otroligt otroligt korkat dumt och idiotiskt utav dig henrik svensson.
Du borde skämmas.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-18 17:36:13  Nej detta är helt fullständigt oacceptabelt. Vad håller mannen på med? tror han att han är ute i lopp v4 lopp eller ute och kör en söndagspromenad?? Detta kan nog vara en utav dem största bortkörningarna jag någonsin har sett i hela mitt liv,otroligt otroligt korkat dumt och idiotiskt utav dig henrik svensson.
Du borde skämmas.
Answer to: "Nej detta är helt fullständigt oacceptabelt. Vad håller man"
|
|
Tyvärr är travet så illa ibland !! Vi får inte reda på agendan..tänker inte ett dugg på spelet o V75 spelarna..är ju något som jag har påvisat många gånger när detta sker...Tyvärr Aino... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 17:38:07  Tyvärr är travet så illa ibland !! Vi får inte reda på agendan..tänker inte ett dugg på spelet o V75 spelarna..är ju något som jag har påvisat många gånger när detta sker...Tyvärr Aino... 
Answer to: "Tyvärr är travet så illa ibland !! Vi får inte reda p"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja tyvärr ja  tycker det är så himla tråkigt att han inte tar sig en funderare på vad han gör och vad han håller på med.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-18 17:42:08 Edited(2): 2012-08-18 17:54:51  ja tyvärr ja  tycker det är så himla tråkigt att han inte tar sig en funderare på vad han gör och vad han håller på med.
Answer to: "ja tyvärr ja :( tycker det är så himla tråkigt att ha"
|
|
Han blir inte hängd av tränaren alls..dom är kvar i silver o Henrik behåller hästen september ut..vem för spelarnas talan ? Ingen o de forsätter bara år ut o år in...  Syns tydligt att han går ut först o sedan tillbaka...Viking SS i dödens över 2140 ja jössses va illa men de visas upp hur tydligt som helst !!  Många många är de som förlorat stora pengar på propositions körningar där agendan har varit dold o syftet varit att ge ett snällt lopp o sattsningen har legat på lopp som komma skall.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 18:46:17  Han blir inte hängd av tränaren alls..dom är kvar i silver o Henrik behåller hästen september ut..vem för spelarnas talan ? Ingen o de forsätter bara år ut o år in... 
Answer to: "Han blir inte hängd av tränaren alls..dom är kvar i silver o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
han hade ju all tid i världen att sända ut parkin dödens,men nej.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-18 21:39:19  han hade ju all tid i världen att sända ut parkin dödens,men nej.
Answer to: "han hade ju all tid i världen att sända ut parkin dödens,men"
|
|
Du ja har 45 års erfarenhet av detta..vet fanimej va ja pratar om !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-18 22:32:20  Du ja har 45 års erfarenhet av detta..vet fanimej va ja pratar om !! 
Answer to: "Du ja har 45 års erfarenhet av detta..vet fanimej va ja pratar om !!;"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja jag vet och jag håller med dig helt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-19 09:06:35  ja jag vet och jag håller med dig helt.
Answer to: "ja jag vet och jag håller med dig helt."
|
|
Torskad stort för några år sedan på sådan grej...därför är ja pisstoff på sådant jäkelskap...o lider med dom som råkat ut för samma saker... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-19 10:57:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
sett mycket,mycket större bortkörningar än detta, detta var egentligen ingenting. Ofta man inte vill sätta sig i dödens på 2.a favoriten när man kan få vinnarhålet. Särskilt när man vet att man är kvar i klassen om man är 2,a eller 3.a med fina pengar.
Detta händer ju i princip varje dag......inget att gnälla över, ni vet villkoren när ni spelar, särskilt när tränaren kör sin egen häst och ingen catchdrive.
själv losat på det flera ggr, men man lär sig vilka man kan lita på och inte lita på. Pga sådant här man har respekt för tränare/kuskar som ludde som ALLTID kör för seger och ger sin häst chansen att vinna på ren styrka.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-08-19 11:28:25
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Björn Goops bortkörning av Yield Boko i kriteriekvalen var nog den värsta jag har sett..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-19 12:27:11 Edited(2): 2012-08-19 13:00:20  sett mycket,mycket större bortkörningar än detta, detta var egentligen ingenting. Ofta man inte vill sätta sig i dödens på 2.a favoriten när man kan få vinnarhålet. Särskilt när man vet att man är kvar i klassen om man är 2,a eller 3.a med fina pengar.
Detta händer ju i princip varje dag......inget att gnälla över, ni vet villkoren när ni spelar, särskilt när tränaren kör sin egen häst och ingen catchdrive.
själv losat på det flera ggr, men man lär sig vilka man kan lita på och inte lita på. Pga sådant här man har respekt för tränare/kuskar som ludde som ALLTID kör för seger och ger sin häst chansen att vinna på ren styrka.
Answer to: "sett mycket,mycket större bortkörningar än detta, detta var "
|
|
Du bör läsa på om reglerna för travsporten..du är slarvig med fakta..de här är inget som vi spelare ska ta i beräkning, de är något för sportens deciplin nämnd om de vågar men de är skralt med de..  Att vi ska förlita oss på några enstaka tränare är åt helvete..finns inga änglar i den här branchen... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-19 12:45:55  Du bör läsa på om reglerna för travsporten..du är slarvig med fakta..de här är inget som vi spelare ska ta i beräkning, de är något för sportens deciplin nämnd om de vågar men de är skralt med de.. 
Answer to: "Du bör läsa på om reglerna för travsporten..du är"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har inget med "regler" att göra, handlar om egna företagare som vill få sin rörelse till att gå runt och det gör man inte genom att "offra" sin häst i dödens varje gång, gäller att springa in så mycket pengar som möjligt med varje häst man har i stallet. Särskilt för mindre tränare......
Går aldrig att döma någon för att han sätter sig i vinnarhålet istället för spets med favoriten, är trots allt inte tränare/kuskens fel att just hans häst har blivit så mycket spelad. Örjan gör ju alltid det och han betraktas som sveriges bästa kusk......
"du ska köra för bästa möjliga placering", måste vara den absolut sämsta "regel" som gjorts efetrsom det är i princip omöjligt att veta vad det ska innebära. I detta fallet kan Henrik lätt säga att han trodde sig vara chanslös att besegra Mellby från dödens, går inte att fälla han. Att nu Mellby underpresterade är ju inte hans fel och inget han kan förutspå, går däremot inte att bevisa att Parkin hade vunnit från dödens.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-08-19 13:02:35 Edited(3): 2012-08-19 13:09:13  har inget med "regler" att göra, handlar om egna företagare som vill få sin rörelse till att gå runt och det gör man inte genom att "offra" sin häst i dödens varje gång, gäller att springa in så mycket pengar som möjligt med varje häst man har i stallet. Särskilt för mindre tränare......
Går aldrig att döma någon för att han sätter sig i vinnarhålet istället för spets med favoriten, är trots allt inte tränare/kuskens fel att just hans häst har blivit så mycket spelad. Örjan gör ju alltid det och han betraktas som sveriges bästa kusk......
" du ska köra för bästa möjliga placering", måste vara den absolut sämsta "regel" som gjorts efetrsom det är i princip omöjligt att veta vad det ska innebära. I detta fallet kan Henrik lätt säga att han trodde sig vara chanslös att besegra Mellby från dödens, går inte att fälla han. Att nu Mellby underpresterade är ju inte hans fel och inget han kan förutspå, går däremot inte att bevisa att Parkin hade vunnit från dödens.
Answer to: "har inget med "regler" att göra, handlar om egna företa"
|
|
Han har vunnit från "dödens" förut..men de är svårt att bevisa...o domarna måste gaska upp sig..det är sådant här som gör att travet är "dåligt" rumsrent...  Salig Wallner sa alltid att har du ingen bra bortförklaring så ska du inte va kusk..så bortförklaringar finns i parti o minut !!  Möjligt att den starka spelföreningen i Grodlandet har åstadkommit lite tryck..men mer behövs i Svedala inte tu tal omet...man gav startförbud på Orren o köpte inte förklaringen från Örjan..bra de...spelarna ska inte betala chansningarna.. 
Hur sjutton skulle de funka utan regler tror du ? Att man inte kan följa upp o utdela straffen för överträdelser är bara pinsamt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-19 13:23:52  Han har vunnit från "dödens" förut..men de är svårt att bevisa...o domarna måste gaska upp sig..det är sådant här som gör att travet är "dåligt" rumsrent...  Salig Wallner sa alltid att har du ingen bra bortförklaring så ska du inte va kusk..så bortförklaringar finns i parti o minut !!  Möjligt att den starka spelföreningen i Grodlandet har åstadkommit lite tryck..men mer behövs i Svedala inte tu tal omet...man gav startförbud på Orren o köpte inte förklaringen från Örjan..bra de...spelarna ska inte betala chansningarna.. 
Hur sjutton skulle de funka utan regler tror du ? Att man inte kan följa upp o utdela straffen för överträdelser är bara pinsamt !! 
Answer to: "Han har vunnit från "dödens" förut..men de ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
problemet är väl snarare regler som saknar värde, har väl sett 1 gång i mitt liv en kusk/tränare som blivit fälld efter att inte kört för bästa möjliga placering, det var frankrike och 100m efter fältet, texas du charme.
Parkin har vunnit från dödens och mellby har vunnit från spets, so what? Omöjligt att döma Henrik för något, då sätter dem en nivå som är OMÖJLIG att följa. Fortfarande inte hans fel att hans häst blev så stor favorit, 90% av dem som spikade var ju säkra på att han skulle spetsa vilket han inte gjorde.
Dujorha, du om någon brukar alltid ha stenkoll på hur nära gränserna hästarna ligger för att gå upp i klass osv. Du vet vikten av att mjölka så mycket pengar man kan i de lägre klasserna eftersom i Guld är det sedan mycket svårare att tjäna pengar. Spela därefter!
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|