1
2
[ 3
]
4
5
|
|
Posted: 2011-03-18 21:05:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, LAUGHING STOCK
S 1, STRONG BOY D.E.
|
Min rank: 8,1,9,3,2,4,5,10,6,7
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 00:21:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BEANIE M.M.
S 2, GLEN KRONOS
|
Form slår klass gardera är mitt råd....
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-19 00:30:08
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 9, BEANIE M.M.
|
Det enda som kan fälla Beanie här är mes-Per. Allt han behöver göra är att köra fram till dödens så fort spetskörningen är över så är han ensam på målfotot. Finns ingen häst i Sverige som är så bra i årsdebuter som Beanie och att man skulle vilja köra passivt med honom bara för att det är första starten för året tror jag inte ett skit på, då ställer man inte upp i ett kval till Olympiatravet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 00:33:09  Det enda som kan fälla Beanie här är mes-Per. Allt han behöver göra är att köra fram till dödens så fort spetskörningen är över så är han ensam på målfotot. Finns ingen häst i Sverige som är så bra i årsdebuter som Beanie och att man skulle vilja köra passivt med honom bara för att det är första starten för året tror jag inte ett skit på, då ställer man inte upp i ett kval till Olympiatravet.
Answer to: "Det enda som kan fälla Beanie här är mes-Per. Allt han beh&o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BEANIE M.M.
S 2, GLEN KRONOS
|
1 vinst på 13 starter gör att jag garderar sedan SKITER jag i tiderna som är noterade...
Räcker att Örjan får fuska ett varv så är han rökt.........o Per är en jävla såsare..
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-19 00:43:53  1 vinst på 13 starter gör att jag garderar sedan SKITER jag i tiderna som är noterade...
Räcker att Örjan får fuska ett varv så är han rökt.........o Per är en jävla såsare..
Answer to: "1 vinst på 13 starter gör att jag garderar sedan SKITER jag i ti"
|
V 9, BEANIE M.M.
|
Och när kom den segern..? Just det, i årsdebuten  Tror som sagt att han är överlägsen bara Per gör sitt jobb, men han kan mycket riktigt vara en riktig såsare. Dock tror jag han känner lite press på sig med den här hästen, var ju inte så länge sedan han fick ta över som ordinarie efter Tobbe.. Såsar han bort det här är nog chansen uppenbar att han får lämna ifrån sig tömmarna till någon annan i fortsättningen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 00:59:14 Edited(3): 2011-03-19 01:01:02  Och när kom den segern..? Just det, i årsdebuten  Tror som sagt att han är överlägsen bara Per gör sitt jobb, men han kan mycket riktigt vara en riktig såsare. Dock tror jag han känner lite press på sig med den här hästen, var ju inte så länge sedan han fick ta över som ordinarie efter Tobbe.. Såsar han bort det här är nog chansen uppenbar att han får lämna ifrån sig tömmarna till någon annan i fortsättningen.
Answer to: "Och när kom den segern..? Just det, i årsdebuten;) Tror som sagt"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BEANIE M.M.
S 2, GLEN KRONOS
|
Håller med dig att han SKA VINNA men jag tror Per kör bort honom...
Tobbe körde FÖR offensivt därför fick Per ta över...hur tänker man då som kusk från spår 9???
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-03-19 01:34:08  Håller med dig att han SKA VINNA men jag tror Per kör bort honom...
Tobbe körde FÖR offensivt därför fick Per ta över...hur tänker man då som kusk från spår 9???
Answer to: "Håller med dig att han SKA VINNA men jag tror Per kör bort honom"
|
V 9, BEANIE M.M.
|
Det kan hända att du har rätt om Per, vi får se imorrn  Minns när jag spikade Classic Tile från bakspår med Per, efter det lovade jag mig själv att aldrig mer spika honom från bakspår och här sitter man likt förbannat och gör om samma misstag..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 08:06:38  Det kan hända att du har rätt om Per, vi får se imorrn  Minns när jag spikade Classic Tile från bakspår med Per, efter det lovade jag mig själv att aldrig mer spika honom från bakspår och här sitter man likt förbannat och gör om samma misstag..
Answer to: "Det kan hända att du har rätt om Per, vi får se imorrn:) Mi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
gör inte om samma misstag då..  finns bättre spikar än beanie M.M i omgången. Man hittar den i det här loppet till och med.
Talar om Marshland.
Dexter stone tror jag är en bättre "favorit spik" än Beanie också.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-19 08:40:37  gör inte om samma misstag då..  finns bättre spikar än beanie M.M i omgången. Man hittar den i det här loppet till och med.
Talar om Marshland.
Dexter stone tror jag är en bättre "favorit spik" än Beanie också.
Answer to: "gör inte om samma misstag då.. :) finns bättre spikar ä"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Jah de tycker ja me !!! Marshland är intressant med skoavtagning o körning från start !! Kan bli 8-9 i detta lopp, med plus för Örjan som kusk mot Per !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-19 08:43:48  Och när kom den segern..? Just det, i årsdebuten  Tror som sagt att han är överlägsen bara Per gör sitt jobb, men han kan mycket riktigt vara en riktig såsare. Dock tror jag han känner lite press på sig med den här hästen, var ju inte så länge sedan han fick ta över som ordinarie efter Tobbe.. Såsar han bort det här är nog chansen uppenbar att han får lämna ifrån sig tömmarna till någon annan i fortsättningen.
Answer to: "Och när kom den segern..? Just det, i årsdebuten;) Tror som sagt"
|
|
Jo de skulle ja göra på momangen, Björn, Erik eller Örjan på hästen !! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-03-19 09:05:55  Jo de skulle ja göra på momangen, Björn, Erik eller Örjan på hästen !! 
Answer to: "Jo de skulle ja göra på momangen, Björn, Erik eller Ör"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 8, MARSHLAND
|
Håller med dig om årsdebuter Dujorha, det är sanslöst respektlöst och framför allt taskigt mot hästen, helt onödigt att lägga den där, man vet ju inget alls och ska den prepas eller ska den maxa direkt????????? Massa frågetecken och stackars häst vad slitsamt. .
Här handlar det om 8-9 enbart, det är ju tur man vet att Beanie MM går bra efter vila och Marshland kommer givetvis laddas och är så pass startsnabb och krökt vinge på Jägers gör att han snabbt utvändigt o provar, och vem har häst nog att svara för tillfället....ingen och förmodar att Strong Boy leder första biten..........eller Rutger för att omgående släppa och lifta med till en bra peng? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 09:11:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MARSHLAND
|
Morten Waage har med flit planerat in årsdebuten till Olympiakvalet, då han alltid är så bra direkt efter vila. Kanske till och med som bäst i första starten? Fyra raka årsdebutsegrar har det blivit och ska räknas igen. Dock är Marshland ordentligt preparerad för detta, och även om man är besvikna över läget, så kanske man sitter i spets direkt, om inte Lövgren svarar med Strong Boy D.E.?
3 hästar på min lapp.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-19 10:56:37  Morten Waage har med flit planerat in årsdebuten till Olympiakvalet, då han alltid är så bra direkt efter vila. Kanske till och med som bäst i första starten? Fyra raka årsdebutsegrar har det blivit och ska räknas igen. Dock är Marshland ordentligt preparerad för detta, och även om man är besvikna över läget, så kanske man sitter i spets direkt, om inte Lövgren svarar med Strong Boy D.E.?
3 hästar på min lapp.
Answer to: "Morten Waage har med flit planerat in årsdebuten till Olympiakvalet, "
|
|
En svala gör ingen sommar...inga "årsdebuter" i V75 Tack !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 11:40:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MARSHLAND
|
kan inte bestämma mig om jag ska ta med strongboy här, eller lizas irja i stoloppet eller kk logistic i 6e? kan bara välja en. Vilken rekomenderas hehe
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-03-19 11:43:31
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, BEANIE M.M.
|
Svårt val...
Efter lång tvekan strongboy
Rensar hyggligt för en spetshäst.. Visad form.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-19 11:50:40  Svårt val...
Rensar hyggligt för en spetshäst.. Visad form.
Answer to: "Svårt val...
Rensar hyggligt f&ou"
|
|
Varför spik ? Ta några stycken "to be good" !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-03-19 11:55:00  Varför spik ? Ta några stycken "to be good" !! 
Answer to: "Varför spik ? Ta några stycken "to be good" !!:D"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 9, BEANIE M.M.
|
Ah inlägget var menat till Nordan..
Jo jag vacklar i loppet o gardering på 3-4st ligger på lut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 11:56:21  Ah inlägget var menat till Nordan..
Jo jag vacklar i loppet o gardering på 3-4st ligger på lut.
Answer to: "Ah inlägget var menat till Nordan..
Jo jag vacklar i loppet o garderi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, BEANIE M.M.
S 2, GLEN KRONOS
|
Strong boy har visat sig vara för vek förrut när han möter lite för bra hästar så inget som jag kommer att strecka.
Tar ju hellre med Go On Pale som diggar när det går fort..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-19 11:56:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MARSHLAND
|
har sjukt svårt för att bestämma mig i stoloppen, har 7,11,12,13,15 i lopp 5, känns som man kanske borde ha med nån mer från framspår, men ingen känns het. 5,6,10 i 6e och 2,8,9 i 3e.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-03-19 14:06:28
|
|