1
2
[ 3
]
4
5
6
|
Snuffe
|
Posted: 2011-02-01 22:18:08  Alla ni som har koll på läget: Vilken häst innehar det svenska rekordet för 2-åriga hingstar/valacker?
Answer to: "Alla ni som har koll på läget: Vilken häst innehar det sven"
|
Became a member: 2009-04-04
Forum posts: 7
|
Juggle Face på 1640 (1.14.1) och Raja Mirchi på 2140 (1.15.4)
Tänkte du på King Of The Moor så har han rekordet för utländska på kort distans, dock sämre tid än Juggle Face.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-02-01 22:18:25
 Alla ni som har koll på läget: Vilken häst innehar det svenska rekordet för 2-åriga hingstar/valacker?
Answer to: "Alla ni som har koll på läget: Vilken häst innehar det sven"
|
|
Soberano
|
Posted: 2011-02-02 09:28:09
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 5, LOUISVILLE ÅS
|
SVENSKA REKORD
Här finns samtliga aktuella svenska rekord och ingen av dom som startar i detta loppet finns med så vitt jag kan se.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 09:32:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte mycket att tillägga här. De mesta har ni redan sagt. Det vill säga att detta är ett tvåhästars lopp, Staro Dixieland och Indigo Broline. Men, skall man spika är det utan tvekan Indigo Broline då Staro Dixieland travar sämre, tre galopper på de fem senaste. Ni som ändå vill ha med en skräll - strecka Naughty Nanny.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 09:52:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan i så fall tillägga att staro dixieland travat som en klocka från start och i spets varje gång. Galopperat i volt och nu senast var dte i vida spår den slog i vagnen kraftigt 3ggr, inte lätt att hålla sig i trav då kan jag säga.
Nah, ska man spika här så är valet mycket enkelt.
Det som oroar lite är att erik kanske måste lägga lite kraft för att ta sig förbi zapdås håjt då jonsson sagt han vill köra i spets. Kanske kostar lite för mycket för att vinna mot indigo broline? Eller så är han bara stenklar och vinner med några längder på låg 1.12 tid.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 10:03:49  Kan i så fall tillägga att staro dixieland travat som en klocka från start och i spets varje gång. Galopperat i volt och nu senast var dte i vida spår den slog i vagnen kraftigt 3ggr, inte lätt att hålla sig i trav då kan jag säga.
Nah, ska man spika här så är valet mycket enkelt.
Det som oroar lite är att erik kanske måste lägga lite kraft för att ta sig förbi zapdås håjt då jonsson sagt han vill köra i spets. Kanske kostar lite för mycket för att vinna mot indigo broline? Eller så är han bara stenklar och vinner med några längder på låg 1.12 tid.
Answer to: "Kan i så fall tillägga att staro dixieland travat som en "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NAUGHTY NANNY
S 8, NAUGHTY NANNY
|
Vågar nästan ta gift på att jonsson släpper om ngn bra ställer en allvarlig fråga. Tror iofs att det blir NN som gör det.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-02 10:21:55 Edited(1): 2011-02-02 10:23:17
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, STARO DIXIELAND
S 1, ZAPDOS HÅJT
|
Det känns som Zapdos spetsar o släpper till Erik som promenerar hem allt i lugn o ro. Bara galopp emot.
MEN
Många galopper på sistonde, Om Zapdos inte släpper? Och dessutom var det sjukt länge sedan en rejäl skräll i första avdelningen. Bör komma en snart.
Domino Eson får ett bra lopp..
Får suga på karamellen ett tag till.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 10:22:30  Vågar nästan ta gift på att jonsson släpper om ngn bra ställer en allvarlig fråga. Tror iofs att det blir NN som gör det.
Answer to: "Vågar nästan ta gift på att jonsson släpper om ngn br"
|
Became a member:
Forum posts:
|
i vilken värld tror du att den öppnar snabbare än staro dixieland?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 10:24:04 Edited(1): 2011-02-02 10:27:19  i vilken värld tror du att den öppnar snabbare än staro dixieland?
Answer to: "i vilken värld tror du att den öppnar snabbare än staro dixi"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NAUGHTY NANNY
S 8, NAUGHTY NANNY
|
Dom tillhör samma stall. Remember? Så det handlar inte om ngn fajt mellan Staro och NN utan taktik. Ska Staro ta spets och släppa till NN för att sedan gå ut i dödens? Eller ska han ladda och vakta dödens för att låta NN komma och ta spets?
Men du kanske tycker att dom ska lämna NN, som har knallform, till sitt eget öde ute på spår 8 och satsa allt på Staro som lika gärna kan hoppa?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 11:30:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror knappast att Erik och Torbjörn kommer att snacka taktik inför loppet och ska erik hålla ihopp staro dixieland så riskerar han tuffare första 500 i spåren istället för att kunna sitta i spets efter 100 meter.
Finns liksom inte på världskartan att Jonsson släpper spets till NN och då sitter erik där i spåren.
Ganska säker på att Torbjörn tar upp direkt och backar frånstart.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 11:44:01  Tror knappast att Erik och Torbjörn kommer att snacka taktik inför loppet och ska erik hålla ihopp staro dixieland så riskerar han tuffare första 500 i spåren istället för att kunna sitta i spets efter 100 meter.
Finns liksom inte på världskartan att Jonsson släpper spets till NN och då sitter erik där i spåren.
Ganska säker på att Torbjörn tar upp direkt och backar frånstart.
Answer to: "Tror knappast att Erik och Torbjörn kommer att snacka taktik infö"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, NAUGHTY NANNY
S 8, NAUGHTY NANNY
|
Menade knappast att dom sätter sig vid bordet och sitter och snackar hur loppet blir kört.
Men så jävla naiv är jag inte att jag inte tror att dom i förbifarten passar på att slänga fram en fråga som tydligt avslöjar avsikterna och därmed visar hur dom kan samspela. Räcker med att Torbjörn gnäller lite på spåret och säger: "men backa kan man ju inte göra när hon har sån här form", så är det ju ganska tydligt för Erik vad han kan bör göra för att det ska vara optimalt för StigH. Att låsa loppet med dom två längst fram är ju det optimala. För att lista ut det krävs ju ingen einstein direkt.
Dessutom är det så att NN har visat att hon tål tuff körning i starten och ändå orkar till slut, så det kan ju vara smartare att låta henne ta den smällen om Thomas skulle få för sig att svara. För om NN backas och det blir körning mellan Staro och Zapdhos så finns risk att båda StigH:s är rökta. Tar NN den tuffa öppningen så kan hon dämpa loppet iom att Staro ligger i dödens. Och då har dom chans till dubbelseger.
Så rent taktiskt är det uppenbart vad som är rätt. Sen om du väljer tro att dom är så renhåriga att dom inte växlar ett enda ord och kör var och en för sig som om dom inte var i samma stall. Ja, det är upp till dig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 13:01:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ok, tror du att torbjörn laddar från spår 8.a och tar spets så får du givetvist tro det. Känns oväsentligt oavsett, hästen har inget med utgången att göra.
Har ingen chans mot de 2 kanonerna i detta loppet och med den eventuella öppningen från spår 8.a så är hon torsk 300 kvar mot dessa hästarna.
Lycka till med liret 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 15:31:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STARO DIXIELAND
|
Zapdos kommer försöka ta spets och köra där enligt tränaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-02 23:07:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, INDIGO BROLINE
|
Indigo broline är en skör topphäst som startar sporadiskt. Ska ha bra chans om det inte häxar under vägen mot mål.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 11:04:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STARO DIXIELAND
|
Supervarning på Isalus från Kern, " måste med på lappen" "en av de 4-5 bästa i loppet" samt att den tydligen har toppform, håller den sig under 10 procent kanske det kan vara intressant, men det gör den väl inte nu iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 11:26:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STARO DIXIELAND
|
Jag spikar Victor L H för er som inte förstått vad jag går på. (kaffe)...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-03 11:28:56  Jag spikar Victor L H för er som inte förstått vad jag går på. (kaffe)...
Answer to: "Jag spikar Victor L H för er som inte förstått vad jag g&ar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
JO 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-02-03 11:31:42  Menade knappast att dom sätter sig vid bordet och sitter och snackar hur loppet blir kört.
Men så jävla naiv är jag inte att jag inte tror att dom i förbifarten passar på att slänga fram en fråga som tydligt avslöjar avsikterna och därmed visar hur dom kan samspela. Räcker med att Torbjörn gnäller lite på spåret och säger: "men backa kan man ju inte göra när hon har sån här form", så är det ju ganska tydligt för Erik vad han kan bör göra för att det ska vara optimalt för StigH. Att låsa loppet med dom två längst fram är ju det optimala. För att lista ut det krävs ju ingen einstein direkt.
Dessutom är det så att NN har visat att hon tål tuff körning i starten och ändå orkar till slut, så det kan ju vara smartare att låta henne ta den smällen om Thomas skulle få för sig att svara. För om NN backas och det blir körning mellan Staro och Zapdhos så finns risk att båda StigH:s är rökta. Tar NN den tuffa öppningen så kan hon dämpa loppet iom att Staro ligger i dödens. Och då har dom chans till dubbelseger.
Så rent taktiskt är det uppenbart vad som är rätt. Sen om du väljer tro att dom är så renhåriga att dom inte växlar ett enda ord och kör var och en för sig som om dom inte var i samma stall. Ja, det är upp till dig.
Answer to: "Menade knappast att dom sätter sig vid bordet och sitter och snackar h"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Dom behöver inte snacka engång !! Det sitter i ryggmärgen på dessa rutinerade kuskar !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-03 11:33:23  JO 
Answer to: "JO :)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STARO DIXIELAND
|
Jag spikar den hästen som har den näst snabbaste tiden i Sverige för 2-åriga hingstar/valacker (slog det svenska rekordet också  , och som har efter den starten startat 6 gånger över kort distans och har följande tider:
1.14.0
1.13.0
1.13.8g
1.12.9
1.13.6
1.12.7
Jag tror 2011 är det år vi får se en ny växel i hästen och en ny stjärna födas över sprinterdistans, och det börjar redan i denna starten, det är långsökt men det är min förhoppning, därför spikar jag 11 Victor L.H., som smyger med i Åkes rygg på sista bortre...och skrällen är ett faktum.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-03 11:48:56  Jag spikar den hästen som har den näst snabbaste tiden i Sverige för 2-åriga hingstar/valacker (slog det svenska rekordet också  , och som har efter den starten startat 6 gånger över kort distans och har följande tider:
1.14.0
1.13.0
1.13.8g
1.12.9
1.13.6
1.12.7
Jag tror 2011 är det år vi får se en ny växel i hästen och en ny stjärna födas över sprinterdistans, och det börjar redan i denna starten, det är långsökt men det är min förhoppning, därför spikar jag 11 Victor L.H., som smyger med i Åkes rygg på sista bortre...och skrällen är ett faktum.
Answer to: "Jag spikar den hästen som har den näst snabbaste tiden i Sverige "
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, STARO DIXIELAND
S 1, ZAPDOS HÅJT
|
Tufft gjort. Lycka till med den! Jag petar nog med den oxå.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6