Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2011-01-22
V75-1 Silverdivisionen, försök 5.
5. VÄSTERBO WORLD 40% 59
Kihlström Örjan
7. TIFFANY BRODDA 35% 28
Adielsson Erik
3. LAMBORGHINI S.T. 26% 53
Lennartsson Per
4. Q.FORTY FIVE 26% 40
Redén Daniel a
10. STARO COLD CARAT 16% 77
Bergh Robert
8. HIGHLIGHT BRIZARD 8% 138
Westerholm Nicklas
6. SIMB FRIZZ 5% 244
Frick Kajsa
9. LITTLE RAINBOW 2% 297
Eriksson Ulf
1. CHACO BAR 1% 999
Olofsson Hanna
2. LUDVIG PALEMA 1% 568
Söderholm Krister

Senast uppdaterad: 2011-01-22 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4   5  
Author Message
Posted: 2011-01-20 07:19:20

Became a member: 
Forum posts:

V 4, Q.FORTY FIVE

S 4, Q.FORTY FIVE
Det låter snuskigt bra på Staro old carat
Reply
Posted: 2011-01-20 09:38:22 Answer to: "Det låter snuskigt bra på Staro old carat :D"

Became a member: 
Forum posts:
bra det, kanske han kan få med sig lite pengar då
Reply
Posted: 2011-01-20 16:32:10

Became a member: 
Forum posts:

V 7, TIFFANY BRODDA
Tror jag bestämt mig för att spika Tiffany nu, har grubblat och grubblat, men jag ska kolla värmningen först, ska jag bara hitta en spik till också
Reply
Posted: 2011-01-20 16:37:36 Answer to: "Är inne på samma hästar som du, alltså 3,4,7,10, ev. "

Became a member: 
Forum posts:

V 9, LITTLE RAINBOW

S 4, Q.FORTY FIVE
Om LST ska få ett defensivt upplägg (rygg ledare) vem kan han tänkas släppa till? Kanske Tiffany Brodda?
Reply
Posted: 2011-01-20 18:24:15 Answer to: "Om LST ska få ett defensivt upplägg (rygg ledare) vem kan han t&"

Became a member: 
Forum posts:
tror att LST släpper till första och bästa = q.forty five som sedan släpper till västerbo world. Sedan är det bara till att hoppas att den är lika vek som alla andra gånger den varit ute på v75 , men visst toppform och inte alltför blodigt motstånd så kanskeeeeeee.

Eller så svarar danne spets? borde göra det kan jag tycka.

Skit att highlite brizard fick ett skitspår, stenklar annars tror jag.
Reply
Posted: 2011-01-21 08:18:36 Edited(1): 2011-01-21 08:20:32 Answer to: "tror att LST släpper till första och bästa = q.forty five so"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
varför skulle han släppa med Q45, hästen är ju princip i mål redan, går ju inte släppa till en häst man bollar med alla dagar i veckan förstår du väll
Reply
Posted: 2011-01-21 09:11:09

Became a member: 
Forum posts:
Hästen är bra, men Reden kan hitta på vafan som helst - Han trodde inte han kunde spetsa med Pascal senast. Tog två kliv så satt han i spets - Sedan sitter han där med Chopper styrning (tänk väldigt högt styre) och trasigt rattlås.

Blir hästen het så får kuskfan lägga sig bakåt under sulkyn för att hästen ska känna av tömmarna.

Och det är därför han släpper spets för han har inte hajat varför hästen inte lyder utan bara pullar iväg med sina jävla lasso linor runt huvudet.

Cowboy kusk
Reply
Posted: 2011-01-21 09:15:48 Edited(1): 2011-01-21 09:16:39 Answer to: "Hästen är bra, men Reden kan hitta på vafan som helst - Han"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
ja, han är inte helt pålitlig ur spelarsyn

Men hästen är riktigt i slag för dagen och då är den bra, är allaround med, så svårt veta hur han gör då
Reply
Posted: 2011-01-21 10:38:36
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 7, TIFFANY BRODDA
3 utvändigt med 200m upplopp, det är klart, kan man dessutom rycka dojjorna kanske.
Reply
Posted: 2011-01-21 11:59:11

Became a member: 
Forum posts:
Hej alla,

Ligger hemma magsjuk, har gjort så hela veckan, inget roligt...

LST tar ledningen, släpper till Q45 som släpper till VW, sedan är loppet över...skall man spika eller fega med TB oxå?

Får suga på den karamellen tills imorgon.
Reply
Posted: 2011-01-21 15:06:31

Became a member: 
Forum posts:

V 4, Q.FORTY FIVE
Några hästar sticker ut i den inledande Silverdivisionen. 5 Västerbo World är något förvånande favorit i skrivande stund, och den får vi försöka jobba bort. Hästen har annars varit jättefin i de senaste två starterna, då han vunnit med minst 7 längder. Han trivs ypperligt med vintriga förhållanden, och gynnas om det krävs brodd. Helst skulle han vilja ha vinterbana. Får nu Örjan Kihlström i vagnen för första gången, vilket knappast är något minus. Möter lite tuffare kamrater den här gången, och det är inte min tipsetta. Den går istället till streckens andrarankade 7 Tiffany Brodda, som kommer från Stig H´s formstall, och får årets kusk Erik Adielsson i jollen. Hästen har visat fin vinterform mot bra hästar, även om inte segrarna radats upp. Möter nu mest Norrlandshästar, och måste duga väldigt långt. Är ganska rask ut, och kan trots läget få ett fint lopp. 3 Lamborghini S.T. är klar tredjehäst på strecken, men han vann inte ett enda lopp under fjolåret, och gav sig lättvindigt från spets senast. Lär släppa spets om man hittar dit den här gången, och streckas bara vid riklig gardering. 10 Staro Cold Carat är härdad i Silverdivisionen, men det var länge sedan Bergar`n vann på V75, och läget inbjuder inte heller till något tidigt streck. Kan tänkas vid överpace. Mitt första motbud blir 15%-aren 4 Q.Forty Five som tränas och körs av skicklige amatören Daniel Redén. Såg mycket formstark ut senast, när han spetsade och släppte, och satt sedan fast med mycket sparat, och fick inte luckan förrän det var för sent. Den här gången kanske man väljer att köra i spets, eller så släpper man till min idé, och hoppas på en tidigare lucka den här gången. Trivs bra med brodd, och hård bana. Ett av två tidiga streck. 8 Highlite Brizard känns smällfin för dagen, enligt Årets Komet, Troels Andersen. Svårt läge, men kan skrälla till med lite flyt.
Rank: 7-4-5-9-10-8-6-3-2-1
Reply
tommie Posted: 2011-01-21 17:11:46
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Västerbo World skrek jag ut senast mot Face The Evil och det var enbart pga isbanan som Västerbo älskar. Denna gång är det ingen isbana och dessutom drar den på sig mycket streck på att Örjan kör och att den har två ettor i raden. Har aldrig räckt till på V:75 tidigare och jag tror inte att den gör det denna gång heller.. Ruskigt överstreckad och en usel favorit enligt mej och får absolut inte plats på min kupong.
Reply
Posted: 2011-01-21 17:26:53
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 9, LITTLE RAINBOW

S 4, Q.FORTY FIVE
Jag kör nog ett tvåhästarslås här: spetshästen och bästa hästen: QFortyfive och Tiffany
Reply
Posted: 2011-01-21 18:26:39

Became a member: 
Forum posts:
Löste in en Harry, som jag fick av ATG för att jag deltog i en enkät, och den inleder med tre spikar på favoriterna! Kan gå i V75-2 och V75-3, men i första blir det nog svårt. Jag spikade Västerbo World senast, men då var det vinterbana och lättare motstånd. Lamborhini S.T. och Q.Forty Five är mina första streck.
Reply
Posted: 2011-01-21 22:16:22
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 4, Q.FORTY FIVE
Berglunds analys:

Analys Bergsåker V75-1:

• Redan i den inledande avdelningen ska favoriten fällas och jag väljer att inte ens betala för 5 Västerbo World. Det kan verka knepigt eftersom han har visat absolut toppform i starterna på slutet och dessutom får Örjan Kihlström i sulkyn från ett bra startspår. Det är dock så att Västerbo World brukar glänsa i enklare sällskap för att sedan få förtvivlat svårt i V75. Han har gjort 21 starter i rikstotolopp utan att vinna och det är knappast en tillfällighet. Lägg sedan till att hans segrar på slutet har tagits på vinterbana med långa hakar och det är ett underlag han gillar skarpt. Det brukar också vara svårt att ställa om från vinterbana till grusbana och jag räknar med en sämre prestation av honom denna gång. En svag favorit.

Jag tror mest på två hästar i det här loppet och 3 Lamborghini S.T. är intressant eftersom han mest troligt tar hand om ledningen. Han höll starkt utvändigt ledaren på Åby näst senast, men senast vek han sig helt i spets när han fick press av kanonen Never Again. Möjligen var det en humörsak och den här gången finns det ingen som kan lägga samma press på honom. Är Lamborghini S.T. som näst senast är det bra chans i spets, men jag litar inte helt på honom och det verkar också som att Per Lennartssons hästar har tappat lite av toppformen när han varit på semester och det kan behövas en genomkörare innan de är på topp igen. En fördel är i alla fall att han troligen får en ganska dålig häst i rygg (1 eller 2) och inte behöver vara så rädd för den.

4 Q.Forty Five har hög kapacitet och är en given utmanare. Han värmde bedrövligt inför en V75-start nyligen och ströks, men visade senast att det inte var någon större fara. Då sköt han till mycket vasst som knappt slagen från rygg ledaren och Redén hann inte ens dra det norska huvudlaget som nioåringen gick med för första gången. Det var ett starkt formbesked och får han bara ett passande rygglopp blir han giftig till slut.

7 Tiffany Brodda blir hårt betrodd och hon gjorde det väldigt bra i leran på Jägersro senast. Hon var en av få som gick något från kön och det tyder på bra form. Nu har hon ett jobbigt läge och risken är stor att hon får gå utvändigt om ledaren vilket givetvis är tufft när hon möter hingstar. Helt borta är hon ändå inte men väl mycket streckad kanske.

8 Highlight Brizard (otur senast) och 10 Staro Cold Carat (slog Q.Forty Five för fyra starter sedan) är bra spurtare som kan överraska om tempot mot förmodan blir tufft i täten. De gynnas såklart också av att Bergsåkers upplopp är drygt och utslagsgivande.

6 Simb Frizz vinner sällan och är ingen häst jag normalt sett gillar, men han har faktiskt ryckt upp sig ganska rejält på slutet och gjort bra lopp trots tunga resor. Får han lite mer hjälp den här gången kan han skrälla.
Reply
Posted: 2011-01-21 22:21:38

Became a member: 
Forum posts:

V 7, TIFFANY BRODDA
Min rank: 7-5-10-8-4-9

Lamborhini ST kommer aldrig vinna efter att Åke bytt bort den ! *Det här får jag äta upp när han spetsvinner i blufflopp på lördag* :P
Reply
Posted: 2011-01-22 10:25:43
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
Västerbo world är kraftigt överstreckad, men en trolig ledare tror jag. Går inte att räkna bort då i ett lopp som detta. Hade däremot Lamborghini s.t varit bra senast och lennartsson sagt han ska köra i spets så hade man tveklöst kunnat ta bort västerbo world.

4,5,6,7,8 åker med på mitt system.
Reply
Posted: 2011-01-22 10:26:31 Answer to: "Västerbo world är kraftigt överstreckad, men en troli"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
håller med om att h'stene överstreckad på 1orn i raden, men någon trolig ledare ser jag inte han som, snarare tvärtom
Reply
Posted: 2011-01-22 10:43:02 Edited(1): 2011-01-22 10:44:44 Answer to: "håller med om att h'stene överstreckad på 1orn i raden, me"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
snabb ut och lennartsson vill nog inte köra i spets, ska ju vara då om danne laddar och vill köra i spets. Men han brukar släppa med den hästen tycker jag, därav lär västerbo world få överta.

q.forty five är bästa hästen, men knepig av sig. Över 1640m hade det varit en spik för mig, nu tror jag att danne släpper.

Men visst, jag kanske blir grundlurad av lennartsson och han bestämmer sig för att köra i spets sedan, kanske vinner då. Men som jag sade innan travspanarn, så spelar jag inte den hästen. Viker sig troligen igen......
Reply
Posted: 2011-01-22 10:45:11 Answer to: "snabb ut och lennartsson vill nog inte köra i spets, ska ju vara d&ari"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:
jo, lennartsson vill köra i spets igen, men Redan smymörkar att h'sten bäst bakifrån men tror själv hane rätt sugen köra spets då jag vet hästen går bra därifrån, minimal chans WOrld komemr till ledning
Reply
1   2   [ 3 ]   4   5