1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2010-11-12 18:44:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NANTUCKET
|
Spelvärt drag! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-12 20:08:39  tidsskillnaderna är ganska stora var mest det jag tänkte på, kan ju givetvis bero på formen, men tycker inte det är en spelvärd spik sett till procenten
Answer to: "tidsskillnaderna är ganska stora var mest det jag tänkte på"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Håller med om att den ska garderas när den är så stor favorit. Tänkte ta alla här. Men om Covington eller Nantucket vinner så har jag sabbat systemet så jag funderar på att ta alla utom dom två och hålla tummarna...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 21:28:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker att Covington är omgångens bästa spik, mycket svårt att se han förlora. Borde vinna detta 9 av 10ggr.......
Vann enkelt med krafter sparade på 14.3 medeldistans senast, haft 2 månaders uppehåll inför den starten också. Är startsnabb, samtidigt som häst 2 till 6 är långsamma ut och därav lär han komma ut enkelt om 7 elr 8 skulle komma förre i starten.
Fungerar även bra med skor och är inte beroende av barfotabalans som flera andra, tex ramona report.
Värsta motbudet nantucket har rygg på 2 väldigt långsamma hästar och hamnar långt bak direkt, säkerligen 40m efter covington ås efter ca: 500m.
blir streckad på ca: 70%? det tar jag 7 dagar i veckan.
Till sist så är Svanstedt oförskämt nöjd, så nöjd han är när han har en "klaring".
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-12 22:05:33
|
|
Spikade Covington senast. Då var det en bra spik.  Nu är han överstreckad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 23:13:26  Spikade Covington senast. Då var det en bra spik.  Nu är han överstreckad.
Answer to: "Spikade Covington senast. Då var det en bra spik.:D Nu är han &o"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, DANNE FAME
|
Instämmer med Tommie 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-12 23:31:33  Tycker att Covington är omgångens bästa spik, mycket svårt att se han förlora. Borde vinna detta 9 av 10ggr.......
Vann enkelt med krafter sparade på 14.3 medeldistans senast, haft 2 månaders uppehåll inför den starten också. Är startsnabb, samtidigt som häst 2 till 6 är långsamma ut och därav lär han komma ut enkelt om 7 elr 8 skulle komma förre i starten.
Fungerar även bra med skor och är inte beroende av barfotabalans som flera andra, tex ramona report.
Värsta motbudet nantucket har rygg på 2 väldigt långsamma hästar och hamnar långt bak direkt, säkerligen 40m efter covington ås efter ca: 500m.
blir streckad på ca: 70%? det tar jag 7 dagar i veckan.
Till sist så är Svanstedt oförskämt nöjd, så nöjd han är när han har en "klaring".
Answer to: "Tycker att Covington är omgångens bästa spik, mycket sv&ari"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du ger covington 90%, inser du inser du inte hur fel det är så känns det totalt meningslöst argumentera med dig, 35-40% har han PÅ SIN HÖJD
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-13 00:17:39  du ger covington 90%, inser du inser du inte hur fel det är så känns det totalt meningslöst argumentera med dig, 35-40% har han PÅ SIN HÖJD
Answer to: "du ger covington 90%, inser du inser du inte hur fel det är så k"
|
|
Att argumentera med Folke är ingen bra ide... Det är svårt att argumentera med någon som inte haft ett fel i hela sitt liv.. 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-11-13 00:20:05
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 10, NANTUCKET
|
Kommer spika Nantucket imorgon om jag inte får nån dålig info. Jag bedömer att han har lika bra chans om inte bättre än Covington. Då är det ju givet att spika!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 02:18:35  Att argumentera med Folke är ingen bra ide... Det är svårt att argumentera med någon som inte haft ett fel i hela sitt liv.. 
Answer to: "Att argumentera med Folke är ingen bra ide... Det är svårt "
|
Became a member:
Forum posts:
|
känns ungefär så
|
|
Reply
|
|
bossebast
|
Posted: 2010-11-13 10:00:34
|
Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820
V 1, COVINGTON ÅS
|
En eller alla. Gör som många andra och spikar Covington Ås. Nantucket tappar tyvärr för mycket från början då startryggarna är tröga ut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 10:15:41  Att argumentera med Folke är ingen bra ide... Det är svårt att argumentera med någon som inte haft ett fel i hela sitt liv.. 
Answer to: "Att argumentera med Folke är ingen bra ide... Det är svårt "
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, DET ska komma från världens 2 kaxigaste personer i form av tommie och travspanarn som 90% av sina inlägg fokuserar på att hänga folk istället för att ge egna tips.
Allt ni säger är rätt och något annat får man absolut inte tro......
Men nu är det faktiskt som så att JAG TROR att covington ås har 90% i vinstchans i detta loppet och 60-70% i streck köper jag 7 dagar i veckan.
Kanske ni borde fokusera mer på ert eget istället för att snacka skit om andras tips?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-11-13 10:31:49  haha, DET ska komma från världens 2 kaxigaste personer i form av tommie och travspanarn som 90% av sina inlägg fokuserar på att hänga folk istället för att ge egna tips.
Men nu är det faktiskt som så att JAG TROR att covington ås har 90% i vinstchans i detta loppet och 60-70% i streck köper jag 7 dagar i veckan.
Kanske ni borde fokusera mer på ert eget istället för att snacka skit om andras tips?
Answer to: "haha, DET ska komma från världens 2 kaxigaste personer i form av"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, PARKIN
|
Kanske ett bra råd om du följer det själv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 10:35:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NANTUCKET
|
Det jävliga är att om han vinner så är det ju oavsett streck% och allt annat surr
Speltekniskt är det en katastrof med 80% men han kanske bara vinner helt enkelt ?
Jag hoppas att han inte gör det men om man hoppas på favoritfall så är man givetvis extra glad för alla som spikar den så varför hacka på folk(e) när han/dom gör exakt det man vill ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 11:25:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, DANNE FAME
|
10 hästar under 10%. det är bara ta för sig. Nu singelstreckar jag här ändå med 4 Nicolas De Mortree. Kari tror på bra chans idag, jag chansar.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-11-13 12:03:30
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, PARKIN
|
Noll koll på vems som gynnas missgynnas av tungt..
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-13 12:04:56 Edited(1): 2010-11-13 12:06:27  haha, DET ska komma från världens 2 kaxigaste personer i form av tommie och travspanarn som 90% av sina inlägg fokuserar på att hänga folk istället för att ge egna tips.
Answer to: "haha, DET ska komma från världens 2 kaxigaste personer i form av"
|
|
Det finns en riktigt stor skillnad mellan dej och mej Folke, och det är att när det visar sig att jag har fel så är jag den förste att erkänna det, medans du alltid kommer med en massa bortförklaringar och aldrig erkänner ett fel. Förmodligen tycker du att Triton Sund fortfarande va en bra spik.. Trots att det redan på förhand var en helt värdelös spik som många här på forumet oxå försökte få dej att förstå. Tänk om du bara kunde skriva att det va dumt av dej att spika Triton eftersom det inte fanns en chans att Triton skulle plocka ned Iceland från dödens...
Om man kör detta lopp 10 gånger så är det fullt möjligt att Covington som är en orutinerad häst har en sämre dag en gång och blir störd eller kanske tom påkörd en gång... Så att han ska ha 90% vinstchans är bara att glömma. Du påstår alltså att det inte skulle vara fel om Covington skulle vara streckad på 90%, ungefär som Järvsöfaks brukade vara.... Fattar du hur dumt det är?? Nu släpper jag detta! Lycka till på liret! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 12:08:52  Noll koll på vems som gynnas missgynnas av tungt..
Answer to: "Noll koll på vems som gynnas missgynnas av tungt.."
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NANTUCKET
|
Nantucket borde vara gynnad. Rätt så oerfarna hästar så det går kanske inte att dra några stora växlar ?
Missgynnas generellt blir väl mer speediga hästar o gynnade blir dom mer starka ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 13:09:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, NANTUCKET
|
Kommer nog att spika Nantucket, mkt för att jag tycker åkes är överstreckad, och att han måste gneta på längst fram på den halvt tunga banan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-11-13 13:34:58  Det finns en riktigt stor skillnad mellan dej och mej Folke, och det är att när det visar sig att jag har fel så är jag den förste att erkänna det, medans du alltid kommer med en massa bortförklaringar och aldrig erkänner ett fel. Förmodligen tycker du att Triton Sund fortfarande va en bra spik.. Trots att det redan på förhand var en helt värdelös spik som många här på forumet oxå försökte få dej att förstå. Tänk om du bara kunde skriva att det va dumt av dej att spika Triton eftersom det inte fanns en chans att Triton skulle plocka ned Iceland från dödens...
Om man kör detta lopp 10 gånger så är det fullt möjligt att Covington som är en orutinerad häst har en sämre dag en gång och blir störd eller kanske tom påkörd en gång... Så att han ska ha 90% vinstchans är bara att glömma. Du påstår alltså att det inte skulle vara fel om Covington skulle vara streckad på 90%, ungefär som Järvsöfaks brukade vara.... Fattar du hur dumt det är?? Nu släpper jag detta! Lycka till på liret! 
Answer to: "Det finns en riktigt stor skillnad mellan dej och mej Folke, och det ä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
stora skillnaden är att du stavar dig med "dej", och mig med "mej", lite oroväckande?
bortförklaringar? var inte jag den första att erkänna att spiken blev fel? jag har väl aldrig försvarat att spiken på triton sund blev bra. Sade i forumet att Triton sund var usel, erkänner man inte ett dåligt spel då? Men för den delen kan jag tycka att det var en bra spik inför med de förutsättningar som gällde. Annars hade jag aldrig spikat......
Fortfarande tror JAG att Covington ås har en 90% vinstchans då jag tror att han är helt överlägsen, har väl aldrig visat något tvekamt agerande? 62% på strecken nu, det är 20% mindre än maharaja är streckad........
Nu skiter jag i detta, orkar inte bråka mer..........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-11-13 13:49:18  stora skillnaden är att du stavar dig med "dej", och mig med "mej", lite oroväckande?
bortförklaringar? var inte jag den första att erkänna att spiken blev fel? jag har väl aldrig försvarat att spiken på triton sund blev bra. Sade i forumet att Triton sund var usel, erkänner man inte ett dåligt spel då? Men för den delen kan jag tycka att det var en bra spik inför med de förutsättningar som gällde. Annars hade jag aldrig spikat......
Fortfarande tror JAG att Covington ås har en 90% vinstchans då jag tror att han är helt överlägsen, har väl aldrig visat något tvekamt agerande? 62% på strecken nu, det är 20% mindre än maharaja är streckad........
Nu skiter jag i detta, orkar inte bråka mer..........
Answer to: "stora skillnaden är att du stavar dig med "dej", och mig me"
|
|
Lovar att jag ska skriva dig och mig i fortsättningen så att du förstår vad jag menar. 
90% vinstchans... haha 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|