1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2010-08-12 13:40:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Från Halmstad till Skellefteå är det 1194km. f.ö. tror jag mycket på
Go on pale som får kusk förstärkning med Björn upp,och sen är det hemma hsten Face the Evil
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-08-12 14:05:10  Tänk på att Go on pale har världens resa framför sig, läste nått om 130 mil enkelresa.
Answer to: "Tänk på att Go on pale har världens resa framför sig, "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 1, GO ON PALE
|
Fast han gör ju just inte annat än reser så det är nog inget problem, han sitter nog lungt längst bak i bussen med I-poden och lyssnar på lite soft music och halvsover...... Rycker till när bussen stannar på stallbacken i Skellefte, ställer sig upp och drar iväg med en rejäl gäspning innan han klargör för småkidsen som står och tuggar nervöst och tittar oroligt mot luckan att:
"Jahaja gott folk, det var den roliga biten det......bara skitgörat kvar"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 19:02:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GO ON PALE
|
Ha jag sa att förra veckans guld var sämst i år men va fan....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 20:49:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GO ON PALE
|
det är väl b.goop s form som e tveksam iaf på v75
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 21:44:31 Edited(1): 2010-08-13 03:17:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CONRADS EPILOG
|
ViTippas vinnande vetande:
VINNANDE VETANDE
1 Go on Pale vann i gulddivisionen på Bergsåker i januari 2009 senast Björn Goop körde, och totalt har det blivit fyra segrar på nio starter tillsammans med ”Lill-Goopen”. Sju försök från innerspår har dock inte resulterat i någon direkt-ledning. Tredje inner i 11-öppning
är vanligaste utfallet från innern.
2 Prime spetsade bland annat i 07,5-öppning från just spår 2 i Gulddivisionen 2007.
3 Conrads Epilog fick näst rygg ledaren i 08-öppning från spår 4. Var guldtrea för Uffe Eriksson i maj på fina 12,2a/2140, slagen av Triton Sund och Timetosaygoodbye.
4 Victory Love förvånade senast med att fronta i 11,5-öppning från just fjärdespår.
5 Born to Dance körs av Kaj Widell för första gången.
6 D.J.Seabrook har frontat flera gånger från just spår 6, bland
annat i 12-öppning och vunnit 11 av de 17 gånger han körts i
ledning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 21:48:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CONRADS EPILOG
|
ViTippas kommentar.
Hängslen och livrem - fyra streck
Endast nio hästar i den s.k. Gulddivisionen och bara fyra av dessa kan vinna loppet. Vi har bättre kortlopp och lösningar i andra lopp och ”fegstreckar” de fyra, för att i lugn och ro kunna förbereda eftermiddagsfikat när loppet avgörs. Tipset till flerfaldige guldvinnaren Go on Pale, som återfår sin favoritkusk i sulkyn. Innerspåret är visserligen lurigt men fältet litet, och med de två lopp Go
on Pale fått i kroppen spurtar han, liksom senast, sylvasst. Även D.J.Seabrook har vunnit i Guld, och tätare starter samt skoryck i kombination med chans att få överta ledningen är plusfaktorer. Conrads Epilog var guldtrea bakom Triton Sund på 12,2a/2140 för Uffe Eriksson i maj, och senast såg 2008 års E3-skräll finfin ut i enklare omgivning sedan Robert Bergh lagt om träningen. Mot spets för att släppa till stallkamraten D.J.Seabrook och sedan utnyttja open stretch, är nog Bergharn´s önskescenario. Victory Love öppnade oväntat snabbt till ledningen senast, och lika oväntat fick han ge sig mot Scargel över upploppet. Kan mycket bättre än så
även om han ännu inte nått upp till fjolårets nivå, då han under en period var sverigebäst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-12 21:50:14 Edited(1): 2010-08-13 03:19:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CONRADS EPILOG
|
V75-3 KUSKINTERVJUER
3 Conrads Epilog har varit seg länge, men efter omlagd träning var det rätt tryck i honom senast. Bara att hoppas att det håller i sig, men det är ingen garanti. Hoppas i alla fall på en fin insats och läget är bra. Om han presterar max på lördag, kan han vara riktigt långt framme. Ingen balansändring, säger Robert Bergh.
5 Born to Dance börjar hitta formen så här i slutet av sommaren. Har går alltid bäst under den mörkare och svalare delen av året. Fullföljde duktigt som tvåa bakom en storfavorit i Finland senast. Tog mycket på vinnaren den sista biten efter ett lopp i tredje och sedan andra ytter.Gick utan käkrem för första gången och det föll väl ut. Vi har också lättat honom bak på sistone. Det blir samma balans nu. Detta måste vara en av de sämsta gulddivisioner någonsin, mer som ett snabblopp här uppe i Norrland. Jag är dock ändå nöjd om han är fyra-femma, säger Kari Vaaraniemi.
6 D.J.Seabrook har högre kapacitet än Conrads Epilog, men formen talar för Conrads. D.J.Seabrook var det inget tryck i senast och formen är tveksam. Ska chansa och rycka alla skorna på lördag. Blir osäkrare då men också snabbare. Har ingen feeling för att vi kan vinna dock, säger Robert Bergh.
9 Home Blåbjerg är en fin häst som gjort det bra i Norrland. Nu är det gulddivisionen men det är inte så mycket tuffare hästar än vad han brukar möta i snabbloppen här hemma. Vi får smyga med och ta det som bjuds. Högst troligt blir det barfota fram igen, avslutar Jan Norberg.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-13 12:50:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, CONRADS EPILOG
|
Timos ranking V75-3: A: 1-3 B: 6-4 BC: - C: 7-5-9 D: 8
SPETSSTRIDEN: Conrads Epilog är snabb ut och kortspeedig. Drömscenariot är att släppa till stallkamraten D.J.Seabrook och utnyttja open stretch, men som Victory Love öppnade senast vill nog Svanstedt försöka svara ut D.J. för att i sin tur nå ledningen.
Fyra hästar som kan vinna i Gulddivisionen och jag delar upp de fyra på a- och b-gruppen på mitt Joker-system. Självklar tipsetta är flerfaldige guldvinnaren 1 Go on Pale, som senast i Visby gick en stark slutrunda och ett mycket vasst upplopp. Två lopp i kroppen efter sjukdom gör att formen fortsatt är i stigande och jag påminner om den avslutande 1,09-runda Go on Pale visade upp på Åby i slutet av maj. Tillsammans med Björn Goop har det blivit fyra segrar på nio starter och senast Björn körde (januari 2009) blev det Guld-vinst på Bergsåker. Jag vet att Go on Pale inte kan hålla upp innerspåret men som allra sämst får han fjärde ytter i detta lilla fält, men jag tror att Björn visar att tramset att hästen inte går i dödens - är just bara trams. Mycket bra vinstchans trots spåret men vissa gånger har Go on Pale svikit då han varit ute på norrländsk långresa, och jag streckar alltså vidare. I a-gruppen placeras även streckvärde 3 Conrads Epilog, skrällvinnande 140-oddsare i korta E3-finalen 2008. Hästen såg senast väldigt sugen och "framåt" ut, förvisso ett billigt lunchlopp. 1,11 sista 800 i fin och okörd stil visade i alla fall att hästen tagit till sig den omlagda träningen på bästa vis. Conrad är den tidiga spetsfavoriten men optimal resa är rygg ledaren och lucka vid upploppets början för att överraska de segare huvudkonkurrenterna på kortspeed. Uffe Eriksson körde hästen vid tredjeplatsen på 12,2a/2140 bakom Triton Sund och Timetosaygoodbye i Guld på Dannero i maj, och serverade då hästen en invändig smygare. Tomt i vinnarcirkeln om Conrads vinner, eftersom ingen av mina tre polare som äger hästen kommer att vara på plats. Firandet sker istället i Solna-trakten.
6 D.J.Seabrook var seg från rygg på ledande Intoxicated senast, men tätare starter och framförallt barfota runt om den här gången, gör att vi bör få se en vassare häst, som i fjol skrällvann och bland annat slog Go on Pale, på barfotabalans. Siktet är inställt på att överta ledningen från Conrads Epilog, men 4 Victory Love kanske kan "häxa" vad gäller det upplägget. Victory förvånade i alla fall senast med att öppna bättre än på länge, sedan Svanstedt för en gångs skull vågade köra på hästen från början. Galopprisken har dock alltid funnits när man laddat med Victory Love och det kan bli "brasa" nu, med en väldigt spetssugen Berghare på utsidan. Annars konstaterar jag att Victory Love var klen i spets senast, då han överraskande fick ge sig mot Scargel. Victory har i år varit långt ifrån fjolårets tokform (vid den "imponerande" V75-vinsten i Rättvik var det faktiskt enkle Karbo Cake som utmanade...) men Svanstedt brukar inte nöja sig med sådant, utan provar säkert något nytt för att få fart på sexåringen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-14 00:03:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GO ON PALE
|
med tanke på att det är helgarderat på 8 pållar känns valet givet, skulle ja vara tvungen att välja ut nån så tror jag faktiskt det är Victory Love som ser gjord ut för spets eller rygg ledaren.. dock tror ja tobbe kör för mesigt och då är känslan att D.J Seabrook är i front , med stallkamrat i ryggen, go on pale i dödens andra ytter Victory Love, och tredje ytter Face The Evil.. äh vi helgarderar Born To Dance kan lika gärna trilla in på nått jävla vänster i detta konstiga norrlandslopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-14 07:37:08 Edited(1): 2010-08-14 07:38:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GO ON PALE
|
::o
Åke törs inte möta Björn och stannar hemma...
Trots ovilja mot resor vinner GO ON PALE efter en sedvanlig toppspurt sista 200, Björn vet var han skall häcka före spurten.
Efter mållinjen vänder han och blir dessutom tvåa... tre blir någon av Robbans kusa
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-14 07:39:41  ::o
Trots ovilja mot resor vinner GO ON PALE efter en sedvanlig toppspurt sista 200, Björn vet var han skall häcka före spurten.
Efter mållinjen vänder han och blir dessutom tvåa... tre blir någon av Robbans kusa
Answer to: "::o
Tr"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GO ON PALE
|
kusar skall det vara....
ovan med min nya lilla laptop... gullig för övrigt

|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-14 10:24:31  kusar skall det vara....
ovan med min nya lilla laptop... gullig för övrigt

Answer to: "kusar skall det vara....
ovan med min nya lilla laptop... gullig för "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Lätt gjort med dessa små... Vi fattar galoppen !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-14 10:31:19 Edited(1): 2010-08-14 10:31:46  Lätt gjort med dessa små... Vi fattar galoppen !! 
Answer to: "Lätt gjort med dessa små... Vi fattar galoppen !!;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GO ON PALE
|
VITSNISSE ... he he
o(
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-14 10:40:39 VITSNISSE ... he he
o(
Answer to: "VITSNISSE ... he he
o("
|
|
Tja Välkommen !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-14 10:44:22  med tanke på att det är helgarderat på 8 pållar känns valet givet, skulle ja vara tvungen att välja ut nån så tror jag faktiskt det är Victory Love som ser gjord ut för spets eller rygg ledaren.. dock tror ja tobbe kör för mesigt och då är känslan att D.J Seabrook är i front , med stallkamrat i ryggen, go on pale i dödens andra ytter Victory Love, och tredje ytter Face The Evil.. äh vi helgarderar Born To Dance kan lika gärna trilla in på nått jävla vänster i detta konstiga norrlandslopp.
Answer to: "med tanke på att det är helgarderat på 8 pållar k&au"
|
|
Borde kunna gå kort i detta lopp Kaka !! 1,3,4 o 6 max i loppet !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-14 12:57:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GO ON PALE
|
jag är bra korkad, gick från helgardering till att spika Go On Pale . aja gjort är gjort nu!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-14 13:49:56  jag är bra korkad, gick från helgardering till att spika Go On Pale . aja gjort är gjort nu!
Answer to: "jag är bra korkad, gick från helgardering till att spika Go On P"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det var du som sa det
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-14 15:09:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Registrerat spel
Datum: 2010-08-14
Bana: Skellefteå, omg. 13
Lopp: 6
Spelform: Vinnare
Hästar: 3
1 x 200,00 kr =
200,00 kr
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-08-14 15:12:47  Registrerat spel
1 x 200,00 kr =
200,00 kr
Answer to: "Registrerat spel
Lop"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 1, GO ON PALE
|
hänger på,
Registrerat spel
1 x 100,00 kr =
100,00 kr
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-14 15:22:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hyfsad kuskseger va...? Goop kan till och med få Go On Pale startsnabb haha!
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|