1
2
[ 3
]
|
tommie
|
Posted: 2010-08-07 16:58:31  Dom hade satt på helstängt idag o det var detta som fick henne het.
Så spelar nog ingen roll VEM som kört för hon trummar på i sitt tempo..
Answer to: "Dom hade satt på helstängt idag o det var detta som fick henne h"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Det va ett skämt.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-07 16:59:09
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Sista tycker ja svårast... trodde formen gått ur Youpie.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-07 17:03:16  Det va ett skämt.. 
Answer to: "Det va ett skämt..:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEONAS YANNIC
S 1, MANHATTAN SASSY
|
Nja men man måste prova lite o dom var ute efter spets idag.
Kanske Örjan är för klen i armarna om man jämnför med Per Fromell??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-07 17:05:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEONAS YANNIC
S 1, MANHATTAN SASSY
|
Fick 6 femmor som gav 8562:-
bra betalt!!
Registrerat spel
Datum: 2010-08-07
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 35
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 4, 5, 9
2 12
3 1, 4, 5, 9
4 2, 4, 6, 10, 11, 12
5 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
6 1
7 1, 3, 6, 7, 9, 11, 12
6 048 rader x 1 x 0,50 kr =
3 024,00 kr
Men OM jag snackat med dig Tommie har jag ju med Wiss Rambo 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-07 17:11:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEONAS YANNIC
S 1, MANHATTAN SASSY
|
Kolla gärna loppet igen o special kolla på Leonas Yannic.
Han hade vunnit med lite tidigare lucka!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-07 18:49:49  Kolla gärna loppet igen o special kolla på Leonas Yannic.
Han hade vunnit med lite tidigare lucka!!
Answer to: "Kolla gärna loppet igen o special kolla på Leonas Yannic.
Han h"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, NELLIE VINGBOONS
|
Grattis  
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-08-07 18:53:36
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 11, YOUPIE
|
Fick 8 femmor iaf...men jag retar mig på Örjans styrning i förra....hade en rak dubbel 8-11 50 spänn. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-08 11:42:09  Fick 8 femmor iaf...men jag retar mig på Örjans styrning i förra....hade en rak dubbel 8-11 50 spänn. 
Answer to: "Fick 8 femmor iaf...men jag retar mig på Örjans styrning i f&oum"
|
|
Grattis till femmorna !! Du var rätt ute i sista om jag inte läste inläggen fel !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-08 11:43:58  Fick 6 femmor som gav 8562:-
bra betalt!!
Registrerat spel
Datum: 2010-08-07
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 35
Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 2, 4, 5, 9
2 12
3 1, 4, 5, 9
4 2, 4, 6, 10, 11, 12
5 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
6 1
7 1, 3, 6, 7, 9, 11, 12
6 048 rader x 1 x 0,50 kr =
3 024,00 kr
Men OM jag snackat med dig Tommie har jag ju med Wiss Rambo 
Answer to: "Fick 6 femmor som gav 8562:-
bra betalt!!
Registrerat spel
Datum: 20"
|
|
Den kupongen skulle inte ja ha lämnat in med Johnnys som spik !! Men Grattis iallafall !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 13:30:09 Edited(2): 2010-08-08 16:50:43  Den kupongen skulle inte ja ha lämnat in med Johnnys som spik !! Men Grattis iallafall !!! 
Answer to: "Den kupongen skulle inte ja ha lämnat in med Johnnys som spik !! Men G"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEONAS YANNIC
S 1, MANHATTAN SASSY
|
Nej men du är ju inte jag..som tur är.
Jag spelar inte för att vinna småsmulor som många gör - mina spikar är sällan storfavoriter o det vet du om.
(Jag är ju inte glad för 5 rätt igår, det var ju 10 mille på 7 rätt)
Cashen igår var ett undantag för jag ansåg att han var stenklar efter värmningen.
Det fick vi ju även se i loppet.
Lewis var en bra spik men loppet blev fel i tempo.
Jag hade hoppats på en 13,5/14 första 1000 för då är han ju stenklar.
Nu blev det helt fel kört o alla i loppet gick väl rekord!?
Det är alltid så att en bakhäst vinner när det blir tufft öppnings tempo så att nr 12 vann var ju ingen överraskning med facit i hand.
OM man vetat om att det skulle bli så tufft tempo - då skulle man helgarderat loppet.
Vet inte varför Fittipaldi drog iväg som han gjorde...!?
Men det blev för tufft för han o ALLA andra i front...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-08 18:58:48  Nej men du är ju inte jag..som tur är.
Jag spelar inte för att vinna småsmulor som många gör - mina spikar är sällan storfavoriter o det vet du om.
(Jag är ju inte glad för 5 rätt igår, det var ju 10 mille på 7 rätt)
Cashen igår var ett undantag för jag ansåg att han var stenklar efter värmningen.
Det fick vi ju även se i loppet.
Lewis var en bra spik men loppet blev fel i tempo.
Jag hade hoppats på en 13,5/14 första 1000 för då är han ju stenklar.
Nu blev det helt fel kört o alla i loppet gick väl rekord!?
Det är alltid så att en bakhäst vinner när det blir tufft öppnings tempo så att nr 12 vann var ju ingen överraskning med facit i hand.
OM man vetat om att det skulle bli så tufft tempo - då skulle man helgarderat loppet.
Vet inte varför Fittipaldi drog iväg som han gjorde...!?
Men det blev för tufft för han o ALLA andra i front...
Answer to: "Nej men du är ju inte jag..som tur är.
Jag spelar inte för "
|
|
Då vet du också att jag går på dom stora pengarna o bunta inte ihop mig med något annat !! Hatar 6 rätt o väljer hellre 5 rätt !! Har skrivit det så många gånger ! Men min analys på Johnnys var inte vinst !! Den står ja för !! Trots att han bröt mot några regler o gjorde vad han kunnde för att vinna med hästen !! Vi får komma igen !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-08 19:07:12
|
|
Jag försöker alltid gå på vad jag ser när hästen värmer eller provstartar !! Är den favo eller inte spelar ingen roll för mig !!! Ett lopp har ju så många variabler att det inte går att täcka alla men ser ja provstarter o värmningar så försöker ja använda mitt "hästöga" o erfarenhet !! Något har väl satt sig i hjärnbarken efter alla åren !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 19:58:25  Jag försöker alltid gå på vad jag ser när hästen värmer eller provstartar !! Är den favo eller inte spelar ingen roll för mig !!! Ett lopp har ju så många variabler att det inte går att täcka alla men ser ja provstarter o värmningar så försöker ja använda mitt "hästöga" o erfarenhet !! Något har väl satt sig i hjärnbarken efter alla åren !! 
Answer to: "Jag försöker alltid gå på vad jag ser när hä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEONAS YANNIC
S 1, MANHATTAN SASSY
|
Jag vet dujorha (är kanske lite förbannad på den där puckon som skriver till mig ang. lopp 6 - han kan ju inte räkna på tiderna - tror att loppen avgörs om hur fort man avslutar alla sina lopp!?) du kan ju o förstår vad V75 går ut på.
Men kan du säga VEM man skulle spika denna vecka?
Tycker Cashen var stenklar eft.värmingen - men nästa spik!?
Det är inte lätt o någonstans måste man singla en till - för 2 spik tycker jag man bör ha (även om den som vann 10 mille i Karlstad inte hade någon) för att få fler streck i de andra loppen.
Lewis OM var en bra spik - det som var emot var att han skulle sitta fast, men jag sa tidigt att det är sällan stor kuskar sätter sig fast dom kör ut på ett eller annat sätt.
Det såg vi ju oxå hur Johnny fixade i starten.
Jag var jätte inne på att spika Swept To Victory igår för den har varit kanonbra i från ledningen - men Örjan var aldrig intresserad av någon spets igår (Satt fast med allt igen). Anledningen till att jag inte spikade var att Vanessa gick utan skor o såg fantastiskt fin ut i värmningen, o då åkte det med 2 till.
O att spika någon av de som vann igår är för mig otänkbart - ja de är ju Jodas då men eftersom jag var inne på SVT så var det liksom kört.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-08-08 22:08:26  Jag vet dujorha (är kanske lite förbannad på den där puckon som skriver till mig ang. lopp 6 - han kan ju inte räkna på tiderna - tror att loppen avgörs om hur fort man avslutar alla sina lopp!?) du kan ju o förstår vad V75 går ut på.
Det är inte lätt o någonstans måste man singla en till - för 2 spik tycker jag man bör ha (även om den som vann 10 mille i Karlstad inte hade någon) för att få fler streck i de andra loppen.
Lewis OM var en bra spik - det som var emot var att han skulle sitta fast, men jag sa tidigt att det är sällan stor kuskar sätter sig fast dom kör ut på ett eller annat sätt.
Jag var jätte inne på att spika Swept To Victory igår för den har varit kanonbra i från ledningen - men Örjan var aldrig intresserad av någon spets igår (Satt fast med allt igen). Anledningen till att jag inte spikade var att Vanessa gick utan skor o såg fantastiskt fin ut i värmningen, o då åkte det med 2 till.
O att spika någon av de som vann igår är för mig otänkbart - ja de är ju Jodas då men eftersom jag var inne på SVT så var det liksom kört.
Answer to: "Jag vet dujorha (är kanske lite förbannad på den där p"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 2, BULL TRAP
|
Jag måste bara få fråga. Jag menar INTE att kritisera dina kunskaper då jag inte vill bråka men hur kan en häst som får det lopp man hoppats på/kalkylerat men ändå inte vinner vara en bra spik? Mina bra spikar är dom som vinner efter att analysen stämt och inte dom som inte räcker till TROTS att jag analyserat loppet rätt. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 22:22:44   Lewis OM var en bra spik - det som var emot var att han skulle sitta fast, men jag sa tidigt att det är sällan stor kuskar sätter sig fast dom kör ut på ett eller annat sätt.
Jag måste bara få fråga. Jag menar INTE att kritisera dina kunskaper då jag inte vill bråka men hur kan en häst som får det lopp man hoppats på/kalkylerat men ändå inte vinner vara en bra spik? Mina bra spikar är dom som vinner efter att analysen stämt och inte dom som inte räcker till TROTS att jag analyserat loppet rätt. 
Answer to: "Lewis OM var en bra spik - det som var emot var att han skulle sitta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, STARO COLD CARAT
|
Touché
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-08-08 22:35:55   Lewis OM var en bra spik - det som var emot var att han skulle sitta fast, men jag sa tidigt att det är sällan stor kuskar sätter sig fast dom kör ut på ett eller annat sätt.
Answer to: "Lewis OM var en bra spik - det som var emot var att han skulle sitta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEONAS YANNIC
S 1, MANHATTAN SASSY
|
Som jag även skrev..TEMPOT blev för högt för hästen helt enkelt.
Fanns EN häst som gynnades av detta o de var vinnaren Pratical Joke som är stark o håller tempot hela vägen.
Alltså allt blev rätt utom tempot i loppet.
Jag hade hoppats på en 13,5 -14 tid första 1000 som jag oxå skrev.
Då vinner Lewis OM enligt mig.
Men att sitta INNAN start o kalkylera hur loppen ska bli körda är ju som bekant det svåraste jobbet o den dagen när allt stämmer sitter man med 7 rätt.
Tack för din vänlighet.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-08-08 22:37:32
 Touché
Answer to: "Touché"
|
|
|
Posted: 2010-08-08 23:04:01 Edited(1): 2010-08-08 23:06:51  Du Rickard tycker du ska lägga din energi o hjälpa din far med snickeri firman i Eskilstuna istället för att lära mig att veta hut.
Answer to: "Du Rickard tycker du ska lägga din energi o hjälpa din far med sn"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, STARO COLD CARAT
|
Ett barn argumenterar bättre för sin sak. Din analys var på förhand däremot klockren. Takter hittade ut, fick en perfekt resa i kön i passande hårt tempo (sen när blev man missgynnad av att sitta i kön vid överpace?), och kunde vänta med attacken tills han själv tyckte det var dags, så långt en bra spik på förhand kan man tycka. Kunde själv tagit gift 500 kvar på att han skulle explodera runt allt då. Att han sen underpresterar är inget man kan veta på förhand. Nej förlåt, han var grym också men ändå bara femma... Dina försök att försvara ditt uttalande om hans prestation blir bara ihåligare och ihåligare. Hästen var kass igår, face it.
För övrigt blandar du ihop mig med någon. Jag har inget med varken Eskilstuna eller snickerifirmor att göra och pappa är död sedan många år.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-08-08 23:14:06
Edited(2): 2010-08-08 23:32:03  Ett barn argumenterar bättre för sin sak. Din analys var på förhand däremot klockren. Takter hittade ut, fick en perfekt resa i kön i passande hårt tempo, och kunde vänta med attacken tills han själv tyckte det var dags, så långt en bra spik på förhand kan man tycka. Kunde själv tagit gift 500 kvar på att han skulle explodera runt allt då. Att han sen underpresterar är inget man kan veta på förhand. Nej förlåt, han var grym också men ändå bara femma... Dina försök att försvara ditt uttalande om hans prestation blir bara ihåligare och ihåligare. Hästen var kass igår, face it.
För övrigt blandar du ihop mig med någon. Jag har inget med varken Eskilstuna eller snickerifirmor att göra och pappa är död sedan många år.
Answer to: "Ett barn argumenterar bättre för sin sak. Din analys var på"
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-08-09 09:16:16  Jag vet dujorha (är kanske lite förbannad på den där puckon som skriver till mig ang. lopp 6 - han kan ju inte räkna på tiderna - tror att loppen avgörs om hur fort man avslutar alla sina lopp!?) du kan ju o förstår vad V75 går ut på.
Answer to: "Jag vet dujorha (är kanske lite förbannad på den där p"
|
|
Nu pratar du förståndigt !! (Obs ! Skämtsamt) Det var råsvårt att hitta en spik till o min ursprungstanke var Jormas i 3:dje o när jag sedan såg Jormas i andra vart det klart med i alla fall en spik !! (Bra häst så lysande ut ! Lämpligt motstånd ! Där struntar jag vad oddset säger eller strecken är ! ) Jag gick så kort ja kunde i första men men spiken på Johnnys där hade varit om jag får "tänka" på vad du gjorde bättre än i kortloppet ! Så där blir det ibland o det finns några "svaga eller starka" regler om spikar som man ska hålla sig till men ja bryter mot dom gång på gång o får äta upp det sedan tyvärr !! Vi får glömma det här o analysera bättre o ja ska "kanske" avslöja "reglerna".. 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
|