Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Romme 2010-04-03
V75-2 Stolopp.
6. IZARA 44% 24
Kihlström Örjan
12. ANY JOY 36% 45
Svanstedt Åke
1. CHANEL HÅLERYD 34% 66
Söderkvist Stefan
15. RIVER DE LITON 30% 71
Westholm Jörgen
14. SWEET CIRCLE 11% 122
Kontio Jorma
3. ROBIS OMEGA 10% 304
Ohlsson Ulf
10. ELLES W.PHEDO 10% 263
Claesson Thomas
13. AMBER DIABLO 10% 153
Untersteiner Peter
7. PEPPERY'S PRINCESS 7% 382
Olsson Daniel
4. AEGA BAND 5% 604
Svanberg Oskar
5. EGOLINA SÅNNA 3% 398
Gustafsson Tobias J
8. NOSY ROSIES 2% 999
Frick Kajsa
2. STAROBRNO 1% 704
Strömberg Hans R
9. PENNY FAIRWAY 1% 999
Jansson Torbjörn
11. CANILA C.J. 1% 999
Wallin Tony

Senast uppdaterad: 2010-04-03 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Romme
V75-2 Romme
V75-3 Romme
V75-4 Romme
V75-5 Romme
V75-6 Romme
V75-7 Romme
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-2 Romme

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]  
Author Message
Posted: 2010-04-03 15:05:47

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SWEET CIRCLE
Örjan är ju "lite" upp o ner...just nu är det MYCKET ner.
Usel körning i 2 lopp på raken.
Dax att ta lite uppåttjack kanske??
Reply
dujorha Posted: 2010-04-03 15:10:52 Answer to: "Örjan är ju "lite" upp o ner...just nu är det MYCK"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Väck honom med luftgeväret....!
Reply
Posted: 2010-04-03 15:12:34 Answer to: "Väck honom med luftgeväret....!;)"
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SWEET CIRCLE
Jag tycker det är bra att han är så här speciellt är han ju MYCKET strecka på v75, så fler dagar Örjan tack
Reply
Posted: 2010-04-03 19:09:12 Edited(1): 2010-04-03 19:10:02 Answer to: "Örjan är kall alltså... Folke ditt drag fick sin drö"

Became a member: 
Forum posts:
mitt drag kommer inte att liras igen, 2.a utvändigt var för offensivt! krävs en kusk av takters kaliber för att ha en chans tydligen.

westholm fintade bort mig när han sade att han inte skulle attackera i loppet, utan gå med i ryggar till slut. Hatar den mannen, äcklig person!
Reply
hogan Posted: 2010-04-03 21:45:02 Answer to: "mitt drag kommer inte att liras igen, 2.a utvändigt var för offen"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 6, IZARA

S 6, IZARA
Tror man ska ta kuskarnas uttalanden med en nypa salt, allt kan ändras efter start när de ser hur de hamnat efter just starten, finns även såna som säger att de ska ladda för ledningen och sen tar de upp efter start o backar sig sist typ....mycket händer just i startögonblicket hur hästen känns och om det är ngn mening att ladda för man ser hur ngn sticker iväg bättre.....westholm fick ju en kalasstart och hamnade 2-3e utv, klart han går på med en häst som är 25m bättre när han helt plötsligt hamnade bland de som stod på start, sen är den stark dessutom.

Skulle inte Ludde jävlas med Åke t.ex i förra Olympiauttagningen mot Torvald med Touraround men hur blev det av det, ingenting. Det är trav i ett nötskal, lyssna varken på kuskar eller ngn annan....man ska gå efter sitt eget hjärta om man är någorlunda bra på läsa lopp o tippa, då har man lika många rätt som alla andra experter i stort sett jämt.
Man står sig själv närmast i slutänden hur man än vrider o vänder å de.

Själv var jag inne på att spika Westholm när listan kom ut och halva veckan, men ju mer man läste på och ju mer man lyssna på andra, så slutar det med 5 streck....hade varit en perfa spik om jag gått efter vad hjärtat sa halva veckan. Gjorde likadant i Alwoodloppet.
3 schyssta spikar annars ihop med Nu Pagadi
Reply
hogan Posted: 2010-04-03 21:55:57

V 6, IZARA

S 6, IZARA

Sweet circle fixade mig 60 lax sista den va ute, så väldigt sött godis ja!

Klart 1a häst i loppet , för de pålästa dvs

Ja gumman, hur gick det då , har godisbiten kommit i mål än?

Kunde inte låta bli....du hade nog missat läsa på om Westholms häst.
Reply
Posted: 2010-04-03 22:32:13 Answer to: "Blev medlem: 2009-03-20 Inlägg: 360 Sweet circle fixade mig"

Became a member: 
Forum posts:
godisbiten va sådär,kan bättre. va inte så att jag hade dne spik om du trodde det.

Läsa pÅ? vad ska jag läsa på ? sett dne med egan ögon finsn inget läsa på, grattis, Westholm vann dagens blufflopp, menar du elitloppet nästa eller?
Reply
Posted: 2010-04-04 11:03:11
Romme

Became a member: 
Forum posts:
är väl inte snack om saken att river de liton är en mycket bättre häst än sweet circle, bara till att kolla loppen de gjort, ser man inte det så vet ej fasen asså. River de liton lär gå raka vägen till stoeliten, imponerat grymt mycket i flera lopp. Detta var dock inget speciellt lopp alls, pliktskyldigt med den resan.
Reply
Posted: 2010-04-04 15:55:56 Answer to: "är väl inte snack om saken att river de liton är en mycket b"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
jaha, är dte så på v75 att man bara behöver hitta de bästa hästarna så sätter man v75an?
är dte inte så så varför ens dra upp den frågan?
´
Om du kollar lite närmare så märker du själv att RIver de luton inte alls imponerat så nämnvärt som du förösker få det till.

3a efter galopp?
2a bakom regine de inverne på 15,6 från ledningen.
1a. vann ett billigt jävla v75 lopp på 16,4 med en nos före santonia och vendi.
vann ett till v75 lopp som måste varit något av de största blufflopp som körts detta året.

Och du börjar snacka stoeliten efter att ha övertygat stort och imponerat?
Var får du allting ifrån? helt ärligt?
Du måste nog vara imponerad av flera 1000 hästar i sverige va?

Sluta blåsa upp bubblor som spricker i 9,5 fall av 10
Reply
hogan Posted: 2010-04-04 16:03:54 Answer to: "godisbiten va sådär,kan bättre. va inte så att jag ha"

V 6, IZARA

S 6, IZARA
Läsa på var en pass för du skrev det som jag citerade dig för här ovan, där du skrev som en pass till mig om att vara påläst, så jag tyckte det var läge att vända på det, men mest på skoj och retas lite då du nästan ifrågade om man var påläst om man inte hade Sweet Circle som första häst....tyckte du bjöd på det så jag kunde inte hålla mig. No hard feelings....jag är väldigt neutral och objektiv här inne, ena dagen kan jag hålla med en tråd vem det än är, men tycker jag det är ngn som är helt fel ute kan jag kommentera emot det också vem det än är.

Precis som i avd 3 där några gav Åke skit för sin styrning, den är så dålig och befängd att jag kunde inte låta bli att säga ett sanningens ord, och där höll jag med dig givetvis men ibland så går du i onödig klinch med vissa som jag bara kan säga dig som gott råd, lägg energin på annat, ingen ide ibland att driva saker på sin spets,då tjänar man mer på att hålla käft även om det är svårt.
Reply
Posted: 2010-04-04 16:14:48 Edited(1): 2010-04-04 16:22:51 Answer to: "Läsa på var en pass för du skrev det som jag citerade dig f"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
förstår inte riktigt vad du vill ha sagt, fattar inte riktigt dit inlägg, vad du hänvisar till, men jag skriver ofta såpass mycket, då letar du noga kan du säkert hitta något du kan anvönd atebax på mig med

Drar mig inte för att skriva när någon är ute och cyklar, så det är ingen skräll om man får något tebax med, men ös på bara tycker bara det är kul, sålänge ej folk tramsar å har sig.

ne men sitter man framför datorn och är rastlös så kan man lika gärna svara på ett inlägg av 0 i värde
Reply
Posted: 2010-04-04 21:21:50
Romme

Became a member: 
Forum posts:
som sagt, varje travkunnig person kan se loppen river de liton gjort och förstå att den går rakt upp i stoeliten.

3.a efter galopp - årsdebut och tappade mycket mark på fältet/ledaren, ca: 100m efter och spurtar enormt starkt med fart över mål till 3.e priset.

2.a efter regina d, inverne. Om jag inte minns fel så gick sista 1000m på 1.12 och förlorade pga regina fick vila i rygg genom sista sväng. Regina d'inverne är i princip i stoeliten.....

1.a efter ett imponerande lopp i dödens, stannade visserligen till slut, men trots allt starkt.

Nu var det en pliktskyldig vinst då westholm hade enorm tur med positioner där allt klaffade. Vem trodde på den starten?

nu ska vi inte snacka om bubblor.....trav är roligare
Reply
Posted: 2010-04-04 22:36:03 Answer to: "som sagt, varje travkunnig person kan se loppen river de liton gjort och f&"
Romme

Became a member: 
Forum posts:
fortfarande löjligt påstå ett sto som har sprungit in ca 450k (vilket det finns masssssor av ) går rakt upp i stoeliten, RIver de Liton är absolut inte någon kanon på något sätt, ännu iallafall.

Hon sprang inga 12 sista 1000, hon sprang i underkant 1.14.

Från dagsläget till stoeliten är det ett bra jävla steg, finsn absolut inga underlag varken på ren fakta eller intrycksmässigt något som gör att man kan säga att hon skulel hävda sig i stoeliten.

Men visst, om hästen fortsätter att utvecklas i rätt takt så finns ju alltid chansen.
Westholm är för övrigt , liksom Åke, duktig på att ta tillvara på sina hästars chanser.
Reply
Posted: 2010-04-05 23:02:18
Romme

Became a member: 
Forum posts:

V 14, SWEET CIRCLE
Instämmer med Travspanarn att River får visa mer innan hon är en elithäst - faktum är att de hon tävlat emot inte är några kanoner o därför har hon "glänst".

Vill nog se henne möta lite bättre ston innan hon är en kanon för mig.
Reply
1   2   [ 3 ]