1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2010-01-15 12:13:57  När han var så nära å slå elitlopps aktuella Cooper Beech från dödens måste han vara stenklar i detta lopp 
Answer to: "När han var så nära å slå elitlopps aktuella Co"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vrf är han stenklar,, finns många faktorer att han inte vinner. 1 går med skor minus, kanske inte laddas och då är det risk att han sitter i dödens för det finns inte så mpnga som sitter med den kapaciteten och går fram och vinnar från dödens minus, och han är gammal och senast starten sitter i bennen kanske inte så stort minus  Nej letar efter nånskräll säger jag ... han kan möjligen vinnar men långt ifrån stenklar!!
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-15 12:35:59
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 6, AIRSTRIKE
|
Amour Ami väljer robban för den har mest grundkapabel och att den gör sina bästa lopp på hemmaplan, så ska den vinna så ä det nu....då favoriten är svag anser jag med.
Tror t.o.m Örjan kan vinna här eller stålmannen med någorlunda form.
Passa även Airstrike. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-15 13:32:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, AIRSTRIKE
S 6, AIRSTRIKE
|
airstrike vinner detta lopp efetr hårt tryck där framme och han spurtar om dom på sista botre lång sidan SE UPP FÖR AIRSTRIKE
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-15 13:38:44 Edited(1): 2010-01-15 13:39:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, AIRSTRIKE
|
Airstrike tjänar nästan alltid bra med pengar men har väl ingen riktig vinnarskalle. Tycker dock att det är dags nu och 6% är spelvärt.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-15 14:20:08
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 6, AIRSTRIKE
|
Haha 80%? Lär knappast sluta under 75. Underbart, hoppas verkligen han torskar!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-15 17:35:11 Edited(1): 2010-01-15 17:36:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
detta ser ju helt absurt ut.
78%???
gissar på låg utdelning denna runda. alldeles för starka favoriter, streckmässigt sett. ska man fälla 3-4 st som står i 60-75%? blir inte lätt.
avslag på allt spel för min del.
logiken säger att jag har rätt i den gissningen, men det känns som jag har fel.
ska bli intressnat att se vilken som talar sanning: förnuftet eller känslan.
man får ju ha i åtanke också att andra- och tredjefavoriterna blir väldigt spelvärda.
heja lars lindberg! hoppas han väljer rätt startspår den här gången bara!

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-15 17:47:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, AIRSTRIKE
|
Av det jag läst under veckan i tidningar och så, så verkar det som att det blir en spetsstrid mellan Giant Superman och D.J Seabrook och jag tror inte att iaf Giant Superman vill släppa spets om den får det. Vilket gör att det inte är helt omöjligt att en viss Super Light hamnar i dödens precis som förra veckan och får ligga där och gnata. Detta öppnar upp för Airstrike och Harmonic Silvio som jag tycker är loppets bästa garderingar. Får dom ligga i rygg och vänta och sedan över det lite längre upploppet kan mycket hända.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-15 18:55:14  detta ser ju helt absurt ut.
78%???
gissar på låg utdelning denna runda. alldeles för starka favoriter, streckmässigt sett. ska man fälla 3-4 st som står i 60-75%? blir inte lätt.
avslag på allt spel för min del.
logiken säger att jag har rätt i den gissningen, men det känns som jag har fel.
ska bli intressnat att se vilken som talar sanning: förnuftet eller känslan.
man får ju ha i åtanke också att andra- och tredjefavoriterna blir väldigt spelvärda.
heja lars lindberg! hoppas han väljer rätt startspår den här gången bara!

Answer to: "detta ser ju helt absurt ut.
78%???
gissar på låg utdelni"
|
V 6, AIRSTRIKE
|
Enligt mig är favoriterna absolut inte lika starka som streckprocenten antyder och jag tror på hög utdelning så spela på du 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-15 20:31:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GIANT SUPERMAN
S 1, GIANT SUPERMAN
|
Om inte Super Light kan tävla på sin plastade barfotabalans så är han sårbar, vilket inte Harry Boy har koll på.
1 Giant Superman kan spetsa o släppa, och ställa till med en skräll när luckan uppenbarara sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-15 22:44:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GIANT SUPERMAN
S 1, GIANT SUPERMAN
|
Timos ranking V75-3: A: 2-5 B: 3-6-1-12 BC: 9-10 C: 4-11-8 D: 7
Spetsstriden: Giant Superman är bara startsnabb från just innerspår och bland annat frontade han inledningsvis från spåret i Sundsvall Open Trot 2007. Det är bara D.J.Seabrook och Airstrike som kan utmana den första biten om dessa laddas. Super Light kan nog prova för täten ut på första långsidan.
Två a-hästar i Gulddivisionen och sex eller möjligen åtta streck på systemramen. Tipset till senast starkt spurtande 2 Go on Pale, som vann tre lopp i Guld förra vintern och har vunnit i V75 motsvarande dag på Bergsåker de två senaste åren. Är en riktig vinterhäst och spåret är perfekt för den icke snabbstartande nioåringen. Körande Tommy Karlstedt är duktig och har ”V75-självförtroende” och Go on Pale spurtade bra för Tommy på 13-tider i två starter i somras. Även favoriten 5 Super Light platsar i min a-grupp på Joker-systemet, efter dennes toppinsatser på senare tid. Gick bra på vintrig Bergsåkers-bana för tre starter sedan men det är viktigt att underlaget tillåter att Super Light kan köras med plastade hovar. Westholm tror att det ska fungera men starter vecka-vecka kan möjligen ställa till det och viktigt är att kolla barfotainformationen och tänka på att vinterunderlag kan vara olika från tävlingsdag till tävlingsdag, på samma bana. 3 D.J.Seabrook hakade på snyggt från rygg på Acclaim i snabb avslutning senast och helt klart är att hästen har höjt sig rejält de senaste månaderna. Öppnar ibland snabbt och trivs väldigt bra på Bergsåker och tillsammans med Uffe Eriksson. 6 Airstrike var inblandad i stentuff öppning i ett överpacat guldlopp senast, men han gick bra mellan hästar till slut, inte alls långt efter Super Light. Gjorde grovjobb i spåren som knappt slagen på Bergsåker gången innan och har definitivt hittat fjolårets vinterform. 1 Giant Superman spetsvann ett väldigt billigt lopp näst senast och var godkänd dödenstrea förra gången. Är med ålderns rätt inte lika vass som exempelvis då han vann Sundsvall Open Trot 2007 men från innerspår öppnar han snabbt och han ses som den tidiga spetsfavoriten. 12 Amour Ami är Berghs val i loppet men det var innan han hade koll på spårlottningen. Amour hade i alla fall gott om krafter kvar i Guld näst senast och han har visat sig hantera brodd i skorna vid segrar i klena gäng. 9 Dust All Over såg laddad ut efter lång vila näst senast men var sjuk förra gången. Tveksam form således men smygläget passar ypperligt för såväl häst som kusk. 10 Harmonic Silvio toppspurtade i lördags men det var längesedan han presterade något över medeldistans. Har i alla fall vunnit (över 1640 meter...) tillsammans med Uffe Ohlsson tidigare.
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2010-01-15 23:48:10
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 451
V 3, D.J.SEABROOK
S 3, D.J.SEABROOK
|
håller med bergdahl att det finns stor risk för att Giant Superman och DJ Seabrook kör hårt om spetsen, risken är att dom tröttnar till slut båda två och att som ni säger blir det inget annat än dödens åt Super Light, Go on Pale kan sitta bra till från början, Airstrike och även Harmonic Silvio kan lägga av fina avslut....74% är ju sjukt i nuläget
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-16 07:28:21  Airstrike tjänar nästan alltid bra med pengar men har väl ingen riktig vinnarskalle. Tycker dock att det är dags nu och 6% är spelvärt.
Answer to: "Airstrike tjänar nästan alltid bra med pengar men har väl in"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 6, AIRSTRIKE
|
(Airstrike tjänar nästan alltid bra med pengar men har väl ingen riktig vinnarskalle. Tycker dock att det är dags nu och 6% är spelvärt.
sa bergdahl.)
Men jag håller inte riktigt med där serru....utan han har gått upp i klass rätt nyligen och låg i silver ifjol, och har startat i rätt hårda lopp på slutet samtmycket i guld, har haft otur flera ggr och är verkligen värd en seger nu, då jag tycker det är ett öppet lopp, Super Light är kraftigt överstreckad......ä så Airstrike vinnarskalle är det inget fel på alls, utan man måste ta i beaktning att han har tävlat mot guldhästar sista tiden och då radar man inte upp segrarna i början. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-16 11:11:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, AIRSTRIKE
|
Han ska med på min kupong som jag sa, men jag tycker ändå inte att han visat någon vinnarskalle. Nu har jag inte koll på hur länge han varit i guld men 2009 vann han 1 av 17 lopp, men körde ändå in en hyfsad slant med pengar.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-01-16 11:44:44
|
V 6, AIRSTRIKE
|
Synd att Super Light rasar i % idag, nu är han inte lika rolig att fälla längre.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-16 12:57:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
64% i nuläget på Super Light bra favorit att fälla. Jag tror på Airstrike 11% och Go On Pale 21% som båda gynnas kraftigt av körning med skor och ev. brodd så fler än dessa två är nog inte nödvändigt att strecka
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-16 12:58:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, AIRSTRIKE
|
Hur är det för Harmonic Silvio om han måste gå med brodd eller skor? Är det helt avgörande?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-16 13:01:45  Hur är det för Harmonic Silvio om han måste gå med brodd eller skor? Är det helt avgörande?
Answer to: "Hur är det för Harmonic Silvio om han måste gå med br"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror han missgynnas av både distansen och skor, brodd. Det är inte ofta han har skor på hovarna i lopp
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-16 13:06:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Verkar som om dom flesta är anmälda för barfotakörning nu får man nog invänta till det har körts ett par lopp innan man gör klart systemet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-16 13:48:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, AIRSTRIKE
|
Enligt info går det bra att köra barfota fram idag.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-01-16 15:00:14  Om inte Super Light kan tävla på sin plastade barfotabalans så är han sårbar, vilket inte Harry Boy har koll på.
1 Giant Superman kan spetsa o släppa, och ställa till med en skräll när luckan uppenbarara sig.
Answer to: "Om inte Super Light kan tävla på sin plastade barfotabalans s&ar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja Superman har jag väntat på ett år...nu ! Kan slå till absolut "tror" jag ! 
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|