Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Jägersro 2009-11-28
V75-6 Bronsdivisionen, försök 4
3. CONRADS GARLAND 64% 20
Svanstedt Åke
12. TRADE EAST 27% 43
Adielsson Erik
8. CHIMALL T.T. 24% 56
Persson Fredrik
6. SAHARA C.FOUR 10% 111
Kihlström Örjan
2. FISHER KING 7% 167
Takter Johnny
5. SUPER KHAN 7% 179
Olsson Daniel
10. CLORIA VICTIS 5% 255
Heiskanen Veijo
4. TRIM 3% 411
Goop Björn
1. TJACKE GOLD 1% 498
Persson Håkan K
7. PANDORO 1% 507
Sjunnesson Jörgen
9. DRESSCODE 1% 556
Uhrberg Thomas
11. VULCAN SUND 1% 709
Jansson Torbjörn

Senast uppdaterad: 2009-11-28 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Jägersro
V75-2 Jägersro
V75-3 Jägersro
V75-4 Jägersro
V75-5 Jägersro
V75-6 Jägersro
V75-7 Jägersro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Jägersro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   [ 3 ]   4  
Author Message
bossebast Posted: 2009-11-26 22:15:43 Answer to: "Här kan du spika nr 12..men de vågar du väl inte?(H)"

Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820

V 3, CONRADS GARLAND
Fegar på att spika 12an i detta lopp spar det till sista loppet. Får nog bli 3 och 12 här.
Reply
Posted: 2009-11-26 22:26:06

Became a member: 
Forum posts:

V 12, TRADE EAST

S 3, CONRADS GARLAND
Låser detta lopp på 3 Conrads Garland och 12 Trade East för min del. Hade tagit med 8 Chimall T.T, men när Fredrik Persson säger såhär så känns han inte som en vinnare i detta lopp: "Chimall T.T. Fick ett hopplöst läge och det blev väldigt tufft emot. Jag får ligga lågt den här gången och försöka hitta ner någonstans och försöka ta dem till slut. Hästen är redan inkvalad till finalen och jag kommer inte köra livet ur honom. Det blir barfota runt om igen."
Reply
travspelarn Posted: 2009-11-27 06:28:01 Edited(1): 2009-11-27 06:28:52 Answer to: "Låser detta lopp på 3 Conrads Garland och 12 Trade Ea"

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Lät precis likadant från fredrik persson när han vann v75 på örebro i våras. Gå in och titta på loppet så får du se hur han kördes då...
Reply
Posted: 2009-11-27 08:46:10

Became a member: 
Forum posts:
Köra snällt med Chimall T.T är typ dödens.
Reply
Posted: 2009-11-27 09:33:54

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CONRADS GARLAND
nu ser hästen ut att bli överstreckad, får se hur jag gör här men Sup Khan är värd en vinst tycker jag, sen låter de uppåt på sahara igen
Reply
Jimson Posted: 2009-11-27 17:27:52

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023

V 12, TRADE EAST
Nu kommer Trade East att få bekänna färg men jag tror att han vinner.
Självklart måste det klaffa väldigt mycket men jag tvivlar inte på att han plockar ner CG från dödens.
Det är klart, kommer Chimall till dödens först lär han knappast släppa ner Erik vilket kan bli ett problem.
Troligtvis är jag ute och cyklar men Trade East är bra och bara han hinner före Chimall till dödens så är han med på linjen.
Reply
benny_haags_fanclub Posted: 2009-11-27 20:33:39

Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138

V 8, CHIMALL T.T.
detta vinner fredrik persson....
Reply
Posted: 2009-11-27 20:35:00

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CONRADS GARLAND

S 3, CONRADS GARLAND
Spontant känns 3 Conrads Garland som omgångens bästa spik, men eftersom jag kör utskrivna chanssystem, så behöver jag inte spika någon. Ensam A-häst. Motbuden är 12 Trade East som Hans Adielsson låter uppåt på trots läget. 6 Sahara C.Four är en klasshäst, och bortglömd på 10% här! Sen fyller jag på friskt med C-hästar
Reply
Posted: 2009-11-27 21:47:05

Became a member: 
Forum posts:

V 12, TRADE EAST

S 5, SUPER KHAN
Daniel och Åke kommer köra - ledaren kan räkna med att Fredrik sitter i dödens tidigt och tempot kommer vara högt.
Och vinnaren heter..till slut Trade East som smyger med i ryggen på Cloria Victis
Kan man få 6gg??
Reply
Posted: 2009-11-27 23:03:20
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CONRADS GARLAND

S 3, CONRADS GARLAND
Nätets bäste tippare?

Klar favorit blir 3 Conrads Garland som tidigare i amatörregi visat att han är en V75-häst och nu hos Åke Svanstedt har det blivit tre segrar på tre försök. Senast såg han otroligt laddad och fin ut och vann hur lätt som helst på en för årstiden topptid. Han är mycket startsnabb och lär inte missa ledningen och sedan blir han givetvis svårslagen. Han har bara vunnit över kort distans på slutet, men har tidigare vunnit V75 över medeldistans och blir han inte för vass i ledningen så är nog inte distansen ett problem. Problem kan han dock kanske få med Daniel Olsson bakom startsnabbe Super Khan, denne tar sig visserligen inte förbi, men Daniel kanske är långsint efter deras dispyt senast i V75 och kör liiite för länge mot favoriten..?

Problem kan favoriten också få med 8 Chimall T.T. som var rent ruskig senast. Från dödens avslutade han 1.11 sista varvet och då bara forsade han över mållinjen i full spänst med krafter kvar. När han fungerar är han helt enkelt för bra för den här klassen och jag är inte säker på att han INTE slår Conrads Garland från dödens. Blir bara banan fin så att Chimall T.T. fungerar i aktionen så lär i alla fall inte favoriten få bestämma i spets och sedan får vi se vem som är tuffast till slut. Conrads Garland blir nog storspik i omgången (bakom Raja Mirchi) och när Chimall T.T. inte ens blir hälften så mycket streckad måste jag dubbla mitt system.

12 Trade East blir också betrodd och han gör topplopp varje gång. Han såg faktiskt ganska obesvärad ut vid sin dödensseger senast och Erik måttade mest in segermarginalen. Nu lär han dock bli sittandes i kön eftersom det knappast är någon idé att avancera tidigt med favoriten i spets och Chimall T.T. i dödens. När dessa två sedan springer under 1.11 sista varvet så blir det givetvis hopplöst att ta in några längder till slut. Två streck.
Reply
Posted: 2009-11-27 23:30:05 Answer to: "Nätets bäste tippare? Klar favorit blir 3 Conrads Ga"
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 12, TRADE EAST

S 5, SUPER KHAN
Det gick ju bra förra veckan dalmaset..

V75-1: 10. CAMINETTO 19p
V75-2: 8. VICKY SILVIO 21p
V75-3: 4. EVIDENCE ÅS 4p
V75-4: 12. REAGAN ÅS 15p
V75-5: 10. NELLIE VINGBOONS 2p
V75-6: 12. START BRODDE 14p
Reply
Posted: 2009-11-27 23:46:16 Answer to: "Det gick ju bra förra veckan dalmaset.. V75-1: 10. CAMINETTO 19p "
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CONRADS GARLAND

S 3, CONRADS GARLAND
Jag syftade naturligtvis inte på mig själv, utan på Travnets tipsexpert, som har skrivit det jag lade in i den rutan.
Reply
Posted: 2009-11-28 01:29:06
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CONRADS GARLAND

S 3, CONRADS GARLAND
Aftonbladets kuskintervjuer

V75-6
1 Tjacke Gold (Håkan K Persson) har känts bra hela tiden och varit fin i de sista starterna. Även om placeringarna inte varit de allra bästa har han gjort bra löp. Är rätt rask ut. Önskeläge vore om han fick en bra rygg. Då kan det bli skojigt. Men han går upp i klass, säger Bengt Wejshag.

2 Fisher King (Johnny Takter) tog i så in i helsike senast. Därav galoppen. Var alldeles för pigg men jag tror att jag vet varför. Hade tagit det för lugnt mellan starterna och laddat alldeles för mycket energi. Har fått gå ett par rejäla långturer i veckan för att lugna ner sig. Perfekt läge. Med tempo så, säger Lutfi Kolgjini.

3 Conrads Garland (Åke Svanstedt) har tre raka i sin nya regi. Upp till bevis nu men det ser bra ut. Sticker till spets och är sedan hästen att slå. Ingen enkel match.

4 Trim (Björn Goop) är bra igång. Är ny i brons. Har precis gått ur klass I och står lite tufft inne i loppet. Hästen verkar pigg och som jag bedömer det ska han kunna få en rätt bra placering i alla fall. Spåret var inte så dumt, säger Olle Goop.

5 Super Khan (Daniel Olsson) känns allting bra med. Han var verkligen bra senast också. Synd att det blev som det blev bara. Han går så bra som han gör så jag ändrar inte på något. Jag antar att han provar en bit men vet inte om han kommer förbi. Har haft stolpe ut hela tiden. Står verkligen på tur, säger Jonny Lehrberg.

6 Sahara C.Four (Örjan Kihlström) och hans möjligheter berättar Stig H Johansson om i sin egen krönika om V75.

7 Pandoro (Jörgen Sjunnesson) blev struken, för han kändes inte bra när han skulle gå till Gävle. Har fått ta igen sig lite men känns bara sådär nu också. Känns inte riktigt bra nu heller. Svårbedömd även om jag naturligtvis hoppas att han gör sitt jobb när han kommer ut. Dåligt utgångsläge också, säger Hans Adielsson.

8 Chimall T.T. (Fredrik Persson) fick ett mycket dåligt spår igen. Han har inget flyt med lottningarna men är mycket bra i ordning för dagen. Vinner man V75 från tolftespår tror jag att man kan vinna från åttonde också. Värst emot är nog Åke Svanstedts häst, säger Fredrik.

9 Dresscode (Thomas Uhrberg) var jag nöjd med senast. Han har fått ett bra smygläge den här gången men kanske lite dåliga ryggar. Till att börja med i alla fall. Jag tror att vi fi får jaga pengar i första hand, säger Pierre Svensson.

10 Cloria Victis (Veijo Heiskanen) är upp en klass nu, så det är tufft emot. Dåligt läge också. Jag smyger med och tjänar en hygglig slant igen. Det tror jag. Ingen het segerchans, säger Veijo.

11 Vulcan Sund (Torbjörn Jansson) är fin. Banan var alldeles för hård senast. Får se hur det blir nu. Svårbedömt med hans fötter om det går att ta av skorna eller inte. Han är säkert lite vassare utan skor. Det är en väldigt stor humörshäst. Han kan slå de flesta i den här klassen om han vaknar på rätt sida, säger Stefan Melander.

12 Trade East (Erik Adielsson) startar för första gången i bronsdivisionen och från ett dåligt läge också. Det går inte att spekulera i någonting. Även om han gör det bra hela tiden. Det är tuffa förutsättningar och omöjligt att säga om han kommer vara sjua, åtta eller fyra. Tolftespår är diskvalificerande. Kuskarna slår sig slätt om inte hästarna är i ordning och har bra lägen, säger Hans Adielsson.
Reply
Cherry Posted: 2009-11-28 09:50:59

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 5, SUPER KHAN
Flera tippar Tjacke Gold!?!? Har man ens sett hästen eller vad grundar man det på. Känns trög, fastlåst och totalt chanslös här. Sist på min ranking.
Reply
Posted: 2009-11-28 12:46:33
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CONRADS GARLAND

S 3, CONRADS GARLAND
Stallinfo: lopp 9 - 12:15
11 VULCAN SUND
- Han kommer att gå barfota runt om, senast var det skor, och har övernattat bra, säger Stefan Melander.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-11-28 13:05:32

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 3, CONRADS GARLAND
Nu låter det helt annorlunda på Fredrik Persson, låter som att han tänker kära offensivt nu.
Reply
Posted: 2009-11-28 13:12:21
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 12, TRADE EAST

S 5, SUPER KHAN
Conrads Garland har en tendens att bli het och detta vill nog hans motståndare se till att han blir..det tack jag för som fortfarande tror mycket på Trade East.
Vem vill att den 64% are ska vinna när man garderar?
Reply
Cherry Posted: 2009-11-28 14:20:28

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 5, SUPER KHAN
Har tre stycken "nästagångare" i detta lopp som jag inte vill spricka på så det blev gardering även om det måste vara toppchans för Conrad.
Reply
Dark_horse Posted: 2009-11-28 16:33:40

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890

V 3, CONRADS GARLAND
Idag hatar jag trav
Reply
dujorha Posted: 2009-11-28 16:35:29

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Usch o fy mitt flerkupongs alternativ hade varit det bästa idag! Ja aldrig är man riktigt nöjd!
Reply
1   2   [ 3 ]   4