1
[ 2
]
3
|
Mancher
|
Posted: 2009-05-31 23:19:37  Seriöst alltså. Jag lägger ner snart och då är detta ändå det enda spelet jag spelar. Jag har ett jävla skitstall och min enda chans att få en bra häst är att ha flyt med avel eller stuteri. Det hade inte varit något som helst problem utan bara en utmaning att försöka ta mig upp OM JAG VAR SÄKER PÅ ATT ALLA KÖRDE PÅ LIKA VILLKOR!
Answer to: "Seriöst alltså. Jag lägger ner snart och då är d"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Ju mindre aktiv Eriksson är också, ju lättare kommer de undan. Räcker knappt ens med solklara bevis för att sätta dit fuskare har jag märkt. Ser fortfarande många man har rapporterat som har sina stall kvar.
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2009-05-31 23:30:42
|
Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 772
|
Tror dock att den minoritet här som kör dessa rätt uppenbara fusk ändå inte har något vidare management och inte kommer så värst långt i det långa loppet. Som tur är.
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2009-05-31 23:41:02  Jag är redigt trött på det här nu
Är det någon som har förslag på hur man ska få bort fusket? Släng ur er allt ni kan komma på.
En grej jag tänkte på var att alla stalls köp/säljhistorik ska vara lättilgänglig, man ska via ett klick kunna se samtliga affärer ett stall har gjort. Pristak på hästar efter deras värden kanske?
Mer förslag?
Answer to: "Jag är redigt trött på det här nu :@
Är det n&"
|
|
Bra förslag annars, varför inte lättillgänglig köp/sälj-historik. Som med tillgängliga träningsrapporterna blev ju ett lyft för spelet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-05-31 23:43:21 Edited(2): 2009-05-31 23:45:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Problemet är ju att det finns stall som har nått upp i toppskitket till stor del med hjälp av oärliga metoder, så tyvärr Simon 81 , en del har kommit väldigt, väldigt långt tacka vare det.
Vi som moderatorer kan inget göra tyvärr...inga befogenheter mer än att deleta meddelanden mm
Annars vore det pissenkelt att lösa tycker jag:
-Tveksamma affärer rapporteras
-Någon kollar på det
-Är det ett brutalt överpris hävs köpet(häst o pengar går tillbaka till respektive stall )
Inte särskilt svårt, och ingen behöver känna sig straffad, detta då det bara ska ske vid extrema överpris som detta. Fusk eller inte...då går det också att se det som ett sätt att hjälpa nya stall att inte bli upplurade totalt.
Misstycker säljaren kan han ju alltid lägga ut hästen igen . Undrar om det blir en lika bra affär andra gången ?
Jag kan inte se att ett sådant system skulle skapa några större problem ?
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2009-06-01 00:13:54 Edited(1): 2009-06-01 00:14:47
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Daniel10 (DiFaRn), difaren1998 (stabel1998), daniel93 (avslutat stall), Greken (Grekens stall) och eventuellt några fler (har inte orkat leta så noga) är grundade av samma person. Och hur svårt är det att logga in på din skoldator eller någon kompis dator för att kunna fuska? Du verkar ju ha erfarenhet av det så lång tid kan det ju inte ta.....
Men jag tycker absolut inte att Kings är rätt person att anklaga andra för fusk 
|
|
Reply
|
|
simon_81
|
Posted: 2009-06-01 00:39:30  Daniel10 (DiFaRn), difaren1998 (stabel1998), daniel93 (avslutat stall), Greken (Grekens stall) och eventuellt några fler (har inte orkat leta så noga) är grundade av samma person. Och hur svårt är det att logga in på din skoldator eller någon kompis dator för att kunna fuska? Du verkar ju ha erfarenhet av det så lång tid kan det ju inte ta.....
Answer to: "Daniel10 (DiFaRn), difaren1998 (stabel1998), daniel93 (avslutat stall), Gre"
|
|
Hehe. Inte rätt person  Nog mer en och samma person.
Synd bara man ska skamfläcka Dif's rykte.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2009-06-01 00:39:48
|
|
mailkonversation:
Från Kings
sneaky 2009-05-31 16:13:16
hej vad ska du ha för sneaky eller hand? treåringarna?
Du svarade
Re:Re: sneaky 2009-05-31 16:15:30
jag kan ju lungt säga att du inte har råd med de hästarna..
Trodde naturligtvis att ingen hade råd med mina kanoner efter 6 timmars speltid. Men nu ligger han ju ute med bud på 6.4 miljoner på hästbörsen så får nog återta mitt tidigare uttalande 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2009-06-01 00:48:46  Hehe. Inte rätt person  Nog mer en och samma person.
Synd bara man ska skamfläcka Dif's rykte.
Answer to: "Hehe. Inte rätt person :D Nog mer en och samma person.
Synd bara ma"
|
|
Hur kan du vara så säker på det? Han har begått ett gigantiskt misstag med alla de där stallen (vill inte gå på vad för att hjälpa fuskarna) och jag är i princip 100% säker på att det är en och samma person.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-06-01 00:59:12  Hur kan du vara så säker på det? Han har begått ett gigantiskt misstag med alla de där stallen (vill inte gå på vad för att hjälpa fuskarna) och jag är i princip 100% säker på att det är en och samma person.
Answer to: "Hur kan du vara så säker på det? Han har begått ett "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Han ville köpa Lemon tree av mig också.....
Jag har iaf sagt det förut och säger det igen. Små saker som kan få bort lite av fusket.
Det SKA INTE gå att ändra avelspriset mer än max en gång per etapp för att undvika att folk tokhöjer för att fuska åt sig avelspengar.
ALLA hästar som sålts och köpts till stallet skall finnas synliga för alla att se.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-06-01 02:01:59
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Ville köpa min Admiral också, svarade precis som travspelarn.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-01 12:09:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja har inte hållit på med något avelstrick eller sådant. gjorde ett fel med att ja hade precis 3.6 mille till kakans häst (eftersom ja sålde mina andra hästar)  köpte andra hästar. ska lägga ut dom på auktion. e nybörjare så ja tänkte om ja t.ex hade 3.6 och kunde bjuda på en massa så kunde ja kanske starta i lopp och vinna, och betala mina skulder. men någon sade till mig att man bara kan ligga -100 000 innan man inte kunde starta mer 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2009-06-01 12:20:00  ja har inte hållit på med något avelstrick eller sådant. gjorde ett fel med att ja hade precis 3.6 mille till kakans häst (eftersom ja sålde mina andra hästar)  köpte andra hästar. ska lägga ut dom på auktion. e nybörjare så ja tänkte om ja t.ex hade 3.6 och kunde bjuda på en massa så kunde ja kanske starta i lopp och vinna, och betala mina skulder. men någon sade till mig att man bara kan ligga -100 000 innan man inte kunde starta mer 
Answer to: "ja har inte hållit på med något avelstrick eller så"
|
|
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-06-01 15:18:04
Answer to: ":D:D:D:D"
|
|
|
Posted: 2009-06-01 16:24:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha jag e fan 15 år  inte 12  och jag har inte fuskat, det e ganska svårt att inte bli upptäckt dom ser juh vilken data! men tror vad ni vill  hahahaha
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-06-02 09:13:16  haha jag e fan 15 år  inte 12  och jag har inte fuskat, det e ganska svårt att inte bli upptäckt dom ser juh vilken data! men tror vad ni vill  hahahaha
Answer to: "haha jag e fan 15 år:) inte 12:) och jag har inte fuskat, det e gansk"
|
Became a member:
Forum posts:
|
i och med att du vet att de ser vilken data som används , så utgår jag från att du testat och åkt dit en gång, eller...
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2009-06-02 15:13:55  haha jag e fan 15 år  inte 12  och jag har inte fuskat, det e ganska svårt att inte bli upptäckt dom ser juh vilken data! men tror vad ni vill  hahahaha
Answer to: "haha jag e fan 15 år:) inte 12:) och jag har inte fuskat, det e gansk"
|
|
Klart du är femton, därav det tidigare namnet Daniel93 
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2009-06-02 15:30:47
|
|
Kings, din fd avelshingst (som du nu, i panik för att undvika upptäckt, har kastrerat och pensionerat) har 18 avkommor som ännu inte fyllt ett år. Dessa avkommor kommer från fem olika stall (Stall UFC.., Stall Kebab, Win or lose, Choho, och Kolv) som har köpt 3 eller fyra avkommor vardera. Dessa stall har strax över 1.5 h inloggning,,, TOTALT!!
Fyra av stallen har en inloggning på mellan mellan 10-12 minuter och det femte stallet har 49 minuter inloggningstid. Jag är dessutom rätt övertygad om att avelspriset har varit max vid dessa tilfällen.
Det är inte bara fusk, det är SYSTEMATISKT FUSK!!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-06-02 15:56:29
 Kings, din fd avelshingst (som du nu, i panik för att undvika upptäckt, har kastrerat och pensionerat) har 18 avkommor som ännu inte fyllt ett år. Dessa avkommor kommer från fem olika stall (Stall UFC.., Stall Kebab, Win or lose, Choho, och Kolv) som har köpt 3 eller fyra avkommor vardera. Dessa stall har strax över 1.5 h inloggning,,, TOTALT!!
Fyra av stallen har en inloggning på mellan mellan 10-12 minuter och det femte stallet har 49 minuter inloggningstid. Jag är dessutom rätt övertygad om att avelspriset har varit max vid dessa tilfällen.
Answer to: "Kings, din fd avelshingst (som du nu, i panik för att undvika uppt&aum"
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-06-02 15:58:45
Answer to: "Kings, din fd avelshingst (som du nu, i panik för att undvika uppt&aum"
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-06-02 15:59:55
 ok, hur många hästar har avlats fram då? och räkna ut hur mkt man fick för det...
Answer to: "ok, hur många hästar har avlats fram då? och räkna ut"
|
|
1
[ 2
]
3
|