Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2009-05-23
V75-7 Silverdivisionen, försök 1 i Meeting 5.
2. ICELAND 55% 29
Melander Stefan
5. BOB HOPE 39% 39
Goop Björn
4. ELVIRIA 24% 91
Kihlström Örjan
8. CLEAR SIGN 23% 42
Bergh Robert
7. JOEL CORTINA 12% 116
Kolgjini Lutfi
6. MEADOW ZOOT 8% 140
Jansson Torbjörn
10. SIMB LUKE 6% 240
Frick Jim
9. HIGHLITE SURVIVOR 2% 308
Lennartsson Per
1. BRIAN KEY 1% 627
Svensson Kjell a
3. JAVELIN Q. 1% 889
Larsson Fredrik B
11. MIN NARKISSOS 1% 466
Takter Johnny
12. AMIRAL SUND 1% 339
Untersteiner Johan

Senast uppdaterad: 2009-05-23 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-7 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2009-05-22 21:23:23

Became a member: 
Forum posts:
Mycket att lära men som man märkt många gånger förr så hjälper det oftast inte hur mycket du läser på
Undra om Björn kör lika hårt den här gången, dom skulle ju testa rejält för spets ..
Reply
Mancher Posted: 2009-05-22 21:50:01
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

V 4, ELVIRIA
Även hård körning att vänta här... Iceland vill ha spets, vill ju säkerligen Björn också och för att inte tala om Ludde? Oj, 1.07 första fem? Då har Örjan avgjort redan då med nr 4 Elviria. Spik!!!
Reply
Posted: 2009-05-22 22:20:25 Answer to: "när hästar voltar står dom i "grupper". spå"

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ICELAND
Aha okej, så i autostart är det ingen större fördel med spår 6 och 7 överhuvudtaget, eller? Byter nog ut Meadow Zoot mot Clear Sign isf.
Reply
Posted: 2009-05-22 22:33:43 Answer to: "Aha okej, så i autostart är det ingen större fördel me"

Became a member: 
Forum posts:

V 4, ELVIRIA

S 2, ICELAND
Finns bara två Scenario på detta loppet. Det första är att Tarzan vinner detta ruskigt lätt och leker hem detta. Det andra är att Joel Cortina mosar på iceland men faller på eget grepp och en ruskigt tapper Iceland får förlora med flaggan i topp mot smyghästen Elviria.
Reply
Posted: 2009-05-22 22:40:43 Answer to: "Aha okej, så i autostart är det ingen större fördel me"

Became a member: 
Forum posts:

V 10, SIMB LUKE
nej, spåren i sig ger ingen fördel. när kuskar får välja spår i vissa lopp, väljer dom i stort sett alltid 1-5 i första hand. 6, 7 och 8 tror jag dom flesta kuskar brukar säga är lite för långt ut, men det vinns ju lopp därifrån också. loppen kan ju utvecklas helt olika från gång till gång om man flyttar hästar från spår till spår beroende på hästarnans egenskaper i förhållande till startspåren. men spåren i sig ger ingen fördel som dom gör i volt.
Reply
Limpicus Posted: 2009-05-22 23:07:36

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954

V 6, MEADOW ZOOT
Meadow Zoot är en gävlehäst som tränare/ägare gärna vill ha med till finalerna på hemmaplan. Satt fast med allt kvar för två starter sedan och hade trampat sig i förra starten.. En mycket bra ilverdivisision men ändå Meadow Zoot är en guldhäst när allt funkar vilket det inte gjort på slutet alla gånger.

Jag tror jag chansspikar imorgon..

Tror hur som att någon viner till bakifrån Hos Örjan, Frick och Torbjörn där kommer det gå undan tillslut tror jag..

Reply
Posted: 2009-05-22 23:51:45

Became a member: 
Forum posts:

V 7, JOEL CORTINA
Här känns Joel Cortina klar, instängd senast och visar nu sin klass.
Reply
Mancher Posted: 2009-05-23 00:18:36 Answer to: "Här känns Joel Cortina klar, instängd senast och visar nu si"
458
YOLO Stables
Jägersro

V 4, ELVIRIA
Går allra bäst när han var får med där framme; rygg ledaren, ledningen eller dödens. Kommer varken få rygg ledaren eller ledningen här, och dödens pallar han inte mot dessa. Allt annat än klar...
Reply
Posted: 2009-05-23 00:32:54 Edited(1): 2009-05-23 00:41:35

Became a member: 
Forum posts:
Tobbepolarn
enkelt uttryckt
spår 1 ) Bra i både auto och volt, men kan bli en fälla om din häst är trög ut
spår 2) kanonspår i auto, du är redan perfekt placerad i andraspår och har alla valmöjligheter.
rätt kasst i volt däremot, svårt komma iväg bra, och lurigt att volta= stor risk för galopp eller långsam start med mindre stabila hästar.
spår 3-5 ) Ganska bra i auto, ganska dåliga i volt (av samma anledningar som på spår 2) Bra position/ lite svårvoltat.
spår 6-7) Luriga spår i auto, då du kan bli hängande om du inte hittar ner snabbt , eller har en hyfsat startsnabb häst.
Kanonspår i volt då du har lätt att vända upp och SKA komma iväg bra med en normalsnabb häst ut.
Spår 8 ) kasst i auto =positionsproblem och halvkasst i volt= fast i smeten om inte hästen på framspår kommer iväg bra.

Sedan gör så klart kusken enormt mycket...
Några som jag oftast tycker kommer iväg bra/kör offensivt i starten...

Kuskar som ofta kommer iväg perfekt:
Toppkuskarna som Goop och Adielsson så klart...Svanstedt oftast...Lindberg har inte samma material, men kan vara grym från start !

Kuskar som du svär över, som sabbar dina nerver...men årminstone ger din spik chansen oftast:
Ludde K - Kör alltid som han har kanonhästar...och har det ibland ...kan hamna varsomhelst från vilket spår som helst. Oftast framåt = full körning i starten
Kihlström - Hittar ofta position, men det kan vara var som helst i fältet... men det kvittar, för han kommer ut ändå

Kuskar som du svär över, som sabbar dina nerver och som kör bort din häst fullständigt ibland:
Åke Lindblom - ...Se Ludde..Kör(och snackar) som om han har kanoner...men det håller alldeles för sällan.
Sjunnesson - ..se kihlström...kör lurigt och ibland briljant men ...han kommer inte ut lika ofta som örjan...Jag tycker han gör passiva idiotstyrningar ibland och ogillar att spika han därför

Hoppas det hjälper något i att bena ut startögonblicket

Kan ju också vara bra att tänka på att med Ludee eller Åke L i loppet blir det gärna körning i början.Själv gillar jag ändå Åke då han ofta vunnit på Mantorp till sköna odds ! men det är skillnad på kuskar i 3-åringslopp på Mantorp och V75

Prickar han rätt på mantorp i starten är han ju redan typ 40 meter före Wallin och andra stjärnor in i första kurvan
Reply
Posted: 2009-05-23 00:44:43
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
För övrigt är jag också inne på Elviria här. Tror formen sitter där nu... Körning frå start igen och sedan tror jag Örjan lyfter ut och Elviria leker hem det här på upploppet !

Svårt för en halvmör spetshäst att stå emot den finishen...
Reply
Posted: 2009-05-23 02:03:22

Became a member: 
Forum posts:
Iceland vinner om den går som senaste starterna, men när fallet kommer så smäller det. Men Iceland får bli förstahäst här.
Reply
Cherry Posted: 2009-05-23 09:51:25

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 2, ICELAND

S 2, ICELAND
Svårt att gå emot Iceland efter senaste loppet. Lär dessutom sitta i spets. Kusken emot.
Reply
Mancher Posted: 2009-05-23 10:06:57 Answer to: "Svårt att gå emot Iceland efter senaste loppet. Lär dessut"
458
YOLO Stables
Jägersro

V 4, ELVIRIA
Lär den sitta i spets bär Bob Hope och Björn Goop är med? Du såg väl sist?
Reply
Posted: 2009-05-23 10:09:01

Became a member: 
Forum posts:
Blir det hård körning så blir Javelin farlig !
Han vinner inte i hjäl sig direkt,men gynnas enormt av överpace !!!!!
Reply
bossebast Posted: 2009-05-23 10:33:15

Became a member: 2007-11-29
Forum posts: 1820

V 5, BOB HOPE
Gillar både Iceland och Bob Hope. Finns dock många som vill hålla uppe tempot i detta lopp och då kan man inte ta bort Elviria och Örjan.
Reply
Posted: 2009-05-23 11:34:14 Answer to: "Tobbepolarn enkelt uttryckt spår 1 ) Bra i både auto o"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ICELAND
Okej, tack. Klarnade upp det hela lite mer

Med det i åtanke kanske man rentav ska spika Trackstar i V75-1, som jag funderade på till en början. Tar med Meadow Zoot här, trots allt, och hoppas inte Bergharn vinner
Reply
Posted: 2009-05-23 12:12:36 Edited(1): 2009-05-23 12:13:01
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
Meadow Zoot är stark och kan gå bra till slut, så det behöver inte vara fel. Vi är ju några här inne som tror det kan bli körning från start i loppet...men det öppnar å andra sidan för många ....

Tycker redan du verkar ha bra koll, och framför altt ha ett karakteristiskt drag för alla V75-spelare ...:

Du växlar mellan alla möjliga idéer och på måndag kommer du kunna säga till polarna;
- Faaan, jag var ju inne på den där kusen ...men, du vet...så ändrade jag mig i sista stund...så jävla nära 7 rätt alltså !

Sen är det ju ingen som vet hur ofta du ändrat dig under veckan. Blir du riktigt vass når du upp till kakans nivå...men det är högst otroligt..Han ändrar sig varje gång moraklockan slår...eller var det tickar?
Reply
Posted: 2009-05-23 13:04:15

Became a member: 
Forum posts:

V 8, CLEAR SIGN
Clear Sign efter en stenhård spetskörning mellan 2-5-7 sprutar Clear sign till seger på en ganska tungsprungen bana
Reply
Posted: 2009-05-23 13:09:41 Answer to: "Meadow Zoot är stark och kan gå bra till slut, så det beh&"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:

V 2, ICELAND
Haha, okej! Jo, det där med att ha ändrat sig har straffat sig ganska många gånger. Men vissa gånger har det också fungerat

Får hoppas jag slipper se de häster jag plockat bort springa först in i mål :P
Reply
1   [ 2 ]