1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2009-03-17 11:53:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, ÅSAJERVEN
|
kan detta vara ett motbud?
13 Åsajerven har varit enorm i år. I fjol kunde han ge sig när det blev
strid, men i år har han varit som en tiger. Näst senast satt han sist
varvet före mål men kunde ändå speeda till säker seger. Senast
kördes han fram utvändigt om Mörtvedt Jerkeld. Över upploppet
försvann han ifrån denne till lätt seger. Det var en femstjärnig
prestation. Nu möter han Järvöfaks, vilket alltid är tufft. Men skulle
han få en bra resa i rygg på favoriten, går inte ens han säker för
Åsajerven, som är extremt speedig för att vara ett kallblod. Jag
skulle inte spika Järvsöfaks om jag spelade V75 på lördag, varnar
Joar Lysaker. (vi tippa)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 14:21:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Drömmer man om riktigt stora pengar kanske man kan motivera streck på andra hästar i loppet än Järvsöfaks.
Jag lyckas dock inte motivera fler streck av flera skäl, Järvsöfaks är bästa hästen, har fått ett bra startspår, de bästa norrmännen är inte med i loppet och några av de tänkbara motbuden har fått riktigt pissiga lägen med bakspår på tillägg över 1640 m.
Nej, det blir spik den här gången med. Kanske är sista chansen man får chansen att spika Järvsöfaks på V75?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 14:44:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, JÄRVSÖFAKS
|
Jadu, Yorkville, din analys är klockren, ingen idé att snurra in sig på andra spår. Detta fixar den 15åriga Faksen. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 15:00:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, det är en saga den där hästen. är det nån här inne som minns när han började sin karriär? tittar man på resultatraden på atg.se så ser man några misslyckade lopp i början och sen vinner han allt. nån som minns hur det började?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 16:11:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, ÅSAJERVEN
|
Åsajerven är utan tvekan Norges bästa kallblod just nu, men läget i förhållande till Järvsöfaks är inte tilltalande. Spel mot ett mål.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 16:16:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om de finns någon chans i världen att Faksen ska förlora så är de om lundås emilie får rygg på faksen och speedar ner han på upploppet..... men de händer en gång på miljonen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 16:58:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, JÄRVSÖFAKS
|
Hahahaha.. Helt otroligt att detta lopp är det mest diskuterade. Borde typ vara ett inägg där det står SPIK sedan nästa lopp..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 18:10:38  Hahahaha.. Helt otroligt att detta lopp är det mest diskuterade. Borde typ vara ett inägg där det står SPIK sedan nästa lopp..
Answer to: "Hahahaha.. Helt otroligt att detta lopp är det mest diskuterade. Borde"
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut att han är kungen av kungar, men vi ser ju vecka efter vecka, år efter år hur 80%:are som folk skriker "SPIK! NÄSTA LOPP!" om ryker... om och om igen. borde man inte bli LITE ödmjuk då??? detta är ett kortlopp och han står på tillägg. förutsättningarna för dom andra slå honom är bästa tänkbara.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 18:33:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, JÄRVSÖFAKS
|
Jo men det är väl skillnad på 80%are och 80%are.. Klart man ska va ödmjuk, men vafan..Är förutsättningarna för att slå honom bättre denna gång för att han står på tillägg??? Haha, pratar emot dig själv eller? Du surrar om Lundås Emelie.. Hon står ju också på tillägg, liksom dom övriga som är "värst" emot. Det är väl knappast bästa tänkbara??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 19:28:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag kommer inte strecka varken emelie eller järvsö. jag säger att emelie var nära honom för ett tag sen, vilket hon var. järvsö har svårast på kort och han står på tillägg så dom där framme kan hålla undan och dom där bak kan blockera för honom i tredje. det är väl deras chans att slå honom?
dessa förutsättningar: kort + volt + blandade hästar + tillägg skapar dom allra bästa förutsättningarna för skräll överlag.
absolut att det är skillnad på 80%:are och 80%:are men har inte commander varit precis lika stenklar med liknande förutsättningar??? minns du när han stod i 90% och gick ut mot bronshästar? eller tex sahara dynamite som vann med en nos för clear sign streckad till 1% i breeders crown i höstas. hade dom inte stallkört (erik, goop och jorma) hade sahara aldrig vunnit det loppet. som jämförelser alltså.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-03-17 19:58:21
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
V 8, JÄRVSÖFAKS
|
Måla ni.....men jag spikar på en tisdag.... 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-03-17 20:04:54
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 8, JÄRVSÖFAKS
|
Järvsöfaks förlorar inte detta, gardera om ni vill det! Bara slöseri.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 20:29:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 20:48:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, JÄRVSÖFAKS
|
Lovar du och svär att inte strecka JF på lördag?  Å du surrar om att vinna stora pengar. Även om det blir hyfsad utdelning på 7 så är det ändå mer pengar än du för på 6 rätt efter att ha bommat här 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 20:59:48  Lovar du och svär att inte strecka JF på lördag?  Å du surrar om att vinna stora pengar. Även om det blir hyfsad utdelning på 7 så är det ändå mer pengar än du för på 6 rätt efter att ha bommat här 
Answer to: "Lovar du och svär att inte strecka JF på lördag? :D Å"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag lovar att rata honom. inga problem. jag ratar högprocentare på löpande band.
helt ok att missa den sjuan o så fall.
lite märklig hånfull attityd du har, tycker jag.
jag har motiverat varför dessa megafavoriter ska bort. minns du hon som vann 45 mille? hon spikade en 1%:are. det gör jag också då och då. jag har ingen brådska till miljonerna. minns du han som spikade paula logoj och drog hem några mille?
jag är inte intresserad av en sjua som ger 100 000. det förändrar inte mitt liv. 10 000 000 förändrar mitt liv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 21:06:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, JÄRVSÖFAKS
|
Jag menar inte att vara hånfull. Tycker bara det är onödigt att inte ens ha med en häst som bara vinner. Hon som vann 45 mille i Umeå, hade med största säkerhet streckat fel. Det har jag hört från flera håll. Hon skulle spika favoriten men streckade fel och fick in en 1%are istället. Sjuk TUR!! Är du inte intresserad av en sjua på 100 000? Det är jag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 21:13:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag missar hellre sjuan som ger 100 lock än den som ger 10 mille... och gör man ett system som ger 100 lock om det sitter så riskerar man att inte hänga med till miljonerna och vice versa.
jag minns inte detaljerna kring hon som vann, men det spelar ju ingen roll... hon drog hem 45 mille på en 1:are... favoriter måste ratas för att komma åt dom pengarna, vissa gör det medvetet och andra kladdar fel... men det är klart att jag tror han har toppchans! men dom vansinniga systemen ger dom största pengarna. när jag började spela tog jag bara med udda startnummer i udda avdelningar och jämna i jämna avdelningar. jag lyckades vinna 25 000 på fem rätt på ett sånt vansinnigt system. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-17 21:44:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, JÄRVSÖFAKS
|
Ja men dom vansinniga systemen skriker ju typ sömmerskesystem där man tippar på födelsedata och dylikt. Du hör ju själv. Att tippa sådär udda nummer är väl inte att tippa trav? Det är lotto ju. Är väl en jäkla skillnad på att spika en 1%are som man har feeling för och som man följt ett tag och vinna miljoner mot att strecka fel och ha sjuk röta.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-03-17 22:21:33 Edited(1): 2009-03-17 22:21:51
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 14, ÅSAJERVEN
|
Finns inget som säger att du inte kan vinna miljoner bara för att Järvsöfaks vinner. Sätter du två st 1%-2% i andra lopp och några favoritfall i övrigt så har du garanterat en storvinst.
Skulle det inte vara mer surt att bomma en tremiljonersvinst för att man spikade emot Järvsöfaks... Fy fan!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-18 22:14:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FAKSEN J:R
|
Det finns en häst som slagit Faksen när han var ett år yngre nu står Faksen på karriärens slutstation.
Kusken som kör hästen är bäst på att köra kallblod & är kung av norrland. 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|