Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2009-02-14
V75-2 Klass I, försök 3.
7. EINAR CELEBER 72% 15
Goop Björn
2. VOURREK SUND 14% 84
Sjunnesson Jörgen
3. TEMANYL 11% 98
Uhrberg Thomas
4. HOOK BROLINE 11% 123
Svanstedt Åke
8. PANDORO 10% 108
Adielsson Erik
1. QUARTERMASTER 6% 112
Jansson Torbjörn
6. LE VOYOU 5% 319
Kontio Jorma
5. AFRODITE SUND 3% 427
Kihlström Örjan
9. RIGHT OVER 2% 374
Söderholm Lars-Åke
10. SIMB TYRANT 1% 711
Bergh Robert
11. KRÅNGEL 1% 276
Larsson Fredrik B
12. TRIGGER BRIS 1% 0
Lennartsson Per

Senast uppdaterad: 2009-02-14 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-2 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Posted: 2009-02-12 14:36:13

Became a member: 
Forum posts:

V 5, AFRODITE SUND
Känns som det kommer bli låg utdelning till helgen, Några favoriter nåste man ju försöka fälla, Einar Celber är en sån.
Reply
Posted: 2009-02-12 14:56:46

Became a member: 
Forum posts:

V 7, EINAR CELEBER
Einar Celeber spikas rakt ur den här veckan.
Reply
Posted: 2009-02-12 16:16:36

Became a member: 
Forum posts:
Här blir det gardering 1,2,3,4,6,7,9
Reply
Posted: 2009-02-12 17:43:23

Became a member: 
Forum posts:

V 2, VOURREK SUND
Kan hända att han vinner med halva upploppet, men jag tänker gardera och hoppas att han har en dålig dag. Tycker Pandoro är tidig.. Riktigt läcker senast, men spåret är ju piss. Men given vid gardering liksom Vourrek sund..
Reply
tommie Posted: 2009-02-12 17:53:50
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 7, EINAR CELEBER
El Nino du ska absolut gardera om du känner för det. Men jag hoppas du har bättre grunder för gardering än att du ska sitta och hoppas på att han har en dålig dag. Jag tycker att trav är fruktansvärt svårt som det är och ska man sitta och gissa vilka hästar som har dåliga dagar utan att dom har visat något tecken på sådant så blir det omöjligt.

Men jag antar att du har andra anledningar till att du garderar även om du inte skrev dom här.
Reply
Jimson Posted: 2009-02-12 18:00:29 Answer to: "Kan hända att han vinner med halva upploppet, men jag tänker gard"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023

V 1, QUARTERMASTER
Jag garderar troligtvis också, kommer nog bli kallad idiot (av tommie?) när Einar vinner överlägset men det får jag ta.
Quartermaster var usel senast men Nurmos tror att banan missgynnade honom och att det var förklaringen. Jag köper det och den ska med.
Temanyl har varit en besvikelse två gånger men nu kanske det vänder? Isf är han med dom.
Reply
Posted: 2009-02-12 18:02:19
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 2, VOURREK SUND
JA det har jag, dom finns lite högre upp på sidan, vingelläge plus att jag hoppas och tror inte sjunnesson släpper när Goop kommer. Fast å andra sidan så är ju sjunnesson världens fegaste kusk typ. Men över kort med en bra häst så tror jag han svarar. Annars ger dom ju bort loppet. Gillar Vourrek Sund skarpt och tror han kan stångas med Einar bra länge. Å får Goop ligga i dödens hela vägen så tror jag han torskar.
Reply
tommie Posted: 2009-02-12 18:03:29 Answer to: "Jag garderar troligtvis också, kommer nog bli kallad idiot (av"
223
Benny
Eskilstuna

V 7, EINAR CELEBER
Varför skulle du bli det? Om du kan läsa så ser du i inlägget ovanför att jag skriver att man ska gardera om man känner för det..
Reply
tommie Posted: 2009-02-12 18:05:17 Answer to: "JA det har jag, dom finns lite högre upp på sidan, vingellä"
223
Benny
Eskilstuna

V 7, EINAR CELEBER
Det köper jag direkt! Även om vi tycker olika. Skönt med folk som har en analys till hur man tippar i loppen!
Reply
Jimson Posted: 2009-02-12 18:10:46 Answer to: "Varför skulle du bli det? Om du kan läsa så ser du i inl&au"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023

V 1, QUARTERMASTER
Du förstår inte att jag bara skojade till det? shiit, blev misslyckat..
Jag menar alla(i stora drag) dina inlägg som varit riktade mot mig har varit om hur korkad jag är (nu senast undrar du om jag ens kan läsa) därför kändes det naturligt att dra in dig i inlägget om att jag riskerar att bli idiotförklarad.
Får skratta själv då, hahahaha...
Reply
tommie Posted: 2009-02-12 18:17:59 Answer to: "Du förstår inte att jag bara skojade till det? shiit, blev missl"
223
Benny
Eskilstuna

V 7, EINAR CELEBER
Sorry.. Tycker själv inte att jag har idiotförklarat dej mer än du har idiotförklarat mej...
Reply
Posted: 2009-02-13 00:45:21 Edited(1): 2009-02-13 00:58:50

Became a member: 
Forum posts:

V 9, RIGHT OVER
uhrberg ska oxå gasa på om man läser mellan raderna
(intressant och läsa om kuskarnas ideer i loppen)
http://www.thomasuhrberg.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=130&Itemid=74

till er alla som kräver analys i varje uttalande
tråkig inställning
hur många rätt har ni när ni tippar?
trav är analys till en liten del och
resten e tur och känsla!
det är ju det som avgör om ni spikar rätt
och garderar rätt spela efter eget huvud
inte travrondens !
Reply
B_Good Posted: 2009-02-13 01:37:41

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 4, HOOK BROLINE
Har knappt börjat tro på Orsos förvandlingsnummer o så ska jag plötsligt behöva köpa en till? Var det Kari som stashade Åkes grisfösare medan drevet letade eller?
Jag garderar med så mycket jag har råd med på ren jävla envishet. Jag tror inte på fantasihästar (eh, mer än på zonen)
Reply
tommie Posted: 2009-02-13 10:06:01 Answer to: "uhrberg ska oxå gasa på om man läser mellan raderna (intr"
223
Benny
Eskilstuna

V 7, EINAR CELEBER
Om man får analyser så kan man få mycket hjälp med att få en aning om hur loppen blir körda och det är mycket utifrån hur loppen blir körda som man spikar eller garderar.
Vad får man för hjälp av att folk sitter och skriver namnet på en häst utan analys?? Man vill ju gärna veta hur den personen har tänkt sig att hästen ska vinna! Rena gissningar klarar nog dom flesta här på forumet utan.

Du verkar vara en riktig pajas som vill sitta och läsa om folks gissningar och inte bryr dej om analyser... Du skriver oxå att man ska spela efter eget huvud. Och det stämmer till en viss del. Men för att bli bättre att tippa så är det viktigt att lyssna på andra för det finns alltid folk som är bättre än dej själv på att tippa. Men du verkar ju inte vara ute efter att lära dej av andra och försöka bli bättre... Du sitter hellre och läser folks gissningar....
Reply
Posted: 2009-02-13 10:55:31 Answer to: "Om man får analyser så kan man få mycket hjälp med a"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 9, RIGHT OVER
har inte sagt att einar inte vinner jag har redan skrivt varför jag garderar , bättre motstånd än i ons
är inte snabb ut och flera hästar ska köras i ledningen vad e din analys av loppet??
att han "borde" vinna för att han va så bra i onsdags?

Reply
Posted: 2009-02-13 11:15:51

Became a member: 
Forum posts:

V 8, PANDORO
Om flera hästar ska köras i ledning så talar ju de för att de blir tempo och då hamnar loppet med stor sannolikhet i Einar Celebers hand ju!
Reply
Posted: 2009-02-13 11:24:46

Became a member: 
Forum posts:

V 4, HOOK BROLINE
Med tanke på befintligt läge känns det som att Einar Celeber kan hamna punchigt på det genom först sväng, och det är inte det lättaste att vinna efter en första femhundring i 3/4e spår.
Här känns garderingen given, för det första är det kort distans, spetshästen rinner undan? och för det andra var det det där med läget för Einar Celeber. Kapacitetsmässigt råder det ju inga tvivel.
Tror mycket på Åke här, när han visar sitt "Eye of the tiger" är det bara för Sjunnesson att släppa, Hook Broline skall vara förbättrad nu efter två starter efter lång vila.
Övriga göre sig icke besvär.
Reply
tommie Posted: 2009-02-13 11:28:51 Answer to: "har inte sagt att einar inte vinner jag har redan skrivt varför jag ga"
223
Benny
Eskilstuna

V 7, EINAR CELEBER
Jag regarade bara på att du tyckte det var tråkig inställning att man vill ha en analys till folks tips eftersom jag tycker att analysen till tipsen som man lämnar är det viktigaste för då vet man att folk inte bara sitter och gissar.. Behöver inte vara någon lång analys. Utan bara så att man får veta hur folk tänker..

Jag tror att Einar vinner eftersom han var ruggigt bra senast och jag tror att han går framåt med det loppet. Och om han har gjort det så borde han vinna oavsett position. Jag kan mycket väl ha fel men det är vad jag tror.
Men när jag får analyser av andra som tror annorlunda så tycker jag bara att det är bra för då tänker man till lite extra och det är positivt för mitt tippande för det är ofta man snöar in på ett spår.
Reply
Posted: 2009-02-13 11:29:19 Answer to: "Om flera hästar ska köras i ledning så talar ju de för"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:

V 9, RIGHT OVER
givetvis kan det gynna favoriten om det blir tokkörning hela vägen
men han ska hinna ikapp hästen i ledningen 2,3,4? det blir nog
svårare denna gång var dock imponerad av senaste insatsen
Reply
Posted: 2009-02-13 11:37:51

Became a member: 
Forum posts:

V 2, VOURREK SUND
Kari: "Läget är svårt men jag tror inte man har råd att backa sist över den här distanse. jag har en känsla att han får prova framåt en bit i varje fall. Löser det sig är han med i striden igen."

Jag hoppas att Björn gasar, och att han får svar.
Då bugar och bockar jag och tackar för stor utdelning.
Streckan alla 12 på det stora och spikar Vourrek Sund på lilla.
Reply
1   [ 2 ]   3   4