1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2009-01-26 22:05:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, DERBY CLIPPER
|
Tror inte att varken Order by Fax eller Go on Pale kommer att vinna detta lopp, finns flera som e klasser bättre.......
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2009-01-26 22:47:37  Go On Pale har löpt jämnt med Sveriges bästa hästar som Commander Crowe,Triton Sund,Finders Keepers,Passionate Kemp under 2008... Om du inte fattar att det är fruktansvärt mycket bättre än vad Order By Fax har presterat så är det ditt problem.. Och det visar vad du kan om trav. Du kan gilla OBF hur mycket du vill men om du kopplar in lite,lite hjärna så fattar du att OBF inte har visat ett skit på två år medan Go On Pale har löpt jämnt med sveriges bästa hästar...
Answer to: "Go On Pale har löpt jämnt med Sveriges bästa hästar som"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 4, JEAN DOBEL
|
Tommie du är för rolig, här kommer du med att koppla in hjärna när du själv verkar använda något annat?
Klart jag vet att OBF inte visat sitt kunnande på länge och att GOP gjort helt okey lopp ibland "2008".
Jag kan inte hitta att jag skrivit att OBF presterat bättre än GOP på senare tid?
Du verkar kunna se det som inte finns?
Det jag skrev var att en hel och frisk OBF slår en hel och frisk GOP, ungefär samma form på dom kanske jag måste tillägga, men det fattade väl du med din hjärna?
Att säga att GOP löpt jämnt med hästar som Commander Crowe, Triton Sund, Finders Keepers och Passionate Kemp är väl att ta i? Hur var det med att koppla in lite hjärna nu igen?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-01-26 23:07:32
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 5, DERBY CLIPPER
|
Relevant för denna tråd och för hur man ska tippa på lördag är väl hur hästarna har presterat den sista tiden? Du sitter ju bara och drömmer dej bort hur det skulle vara om båda hade varit skadefria och i samma form.... Så är ju inte fallet.
GOP har suttit fast med vinst krafter tiondelen bakom Commander Crowe och slagit både Findeers Kepeers och Passionte Kemp. Tycker du fortfarande att det är att ta i att säga att han löpt jämnt med dom? Har du problem att ta in fakta? 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2009-01-27 06:14:23  Relevant för denna tråd och för hur man ska tippa på lördag är väl hur hästarna har presterat den sista tiden? Du sitter ju bara och drömmer dej bort hur det skulle vara om båda hade varit skadefria och i samma form.... Så är ju inte fallet.
GOP har suttit fast med vinst krafter tiondelen bakom Commander Crowe och slagit både Findeers Kepeers och Passionte Kemp. Tycker du fortfarande att det är att ta i att säga att han löpt jämnt med dom? Har du problem att ta in fakta? 
Answer to: "Relevant för denna tråd och för hur man ska tippa på "
|
V 4, JEAN DOBEL
|
Du fattar ingenting märker jag, orkar inte förklara mig men ska försöka skriva enklare så du förstår framöver.
Din fakta säger ingenting tycker jag.
Tillsist måste jag säga att jag är trött på dig Tommie, det enda du gör här är att dumförklara och håna folk, du ger inga tips själv men är snabb på att klaga och idiotförklara andras idéer. Jag kan inte ta dig på allvar längre.
Nu ska inte jag förstöra den här tråden mer.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-01-27 07:05:22  Du fattar ingenting märker jag, orkar inte förklara mig men ska försöka skriva enklare så du förstår framöver.
Din fakta säger ingenting tycker jag.
Tillsist måste jag säga att jag är trött på dig Tommie, det enda du gör här är att dumförklara och håna folk, du ger inga tips själv men är snabb på att klaga och idiotförklara andras idéer. Jag kan inte ta dig på allvar längre.
Nu ska inte jag förstöra den här tråden mer.
Answer to: "Du fattar ingenting märker jag, orkar inte förklara mig men ska f"
|
V 5, DERBY CLIPPER
|
Att GOP har slagit Finders och Passionate och suttit fast med vinst krafter bakom CC betyder helt klart att han springer jämnt med dem. Det finns svart på vitt om man tittar på Go on Pales resultat. Men när faktan inte stämde överens med vad du tyckte så betydde inte min fakta ett skit.... Oväntat... Det är dej man får lite svårt att ta på allvar som inte kan erkänna att du har fel trots att det finns bevis på det...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-27 13:31:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, GO ON PALE
|
Här var det het diskussion!
KUL!
Jag vågar inte säga vem som är bäst utav GOP och OBF.
Men om Derby Clipper är i ordning, då vinner han!
Första utmanare blir nog Jean Dobel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-27 13:44:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, DERBY CLIPPER
|
Go On Pale kör över Order By Fax...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-27 16:53:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, ORDER BY FAX
|
obf i ordning krossar gop , vilket han inte är så ofta ,de här står mellan derby o order .de är min mening alla behöver inte hålla med . 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2009-01-27 18:58:09 Edited(1): 2009-01-27 19:00:42  Att GOP har slagit Finders och Passionate och suttit fast med vinst krafter bakom CC betyder helt klart att han springer jämnt med dem. Det finns svart på vitt om man tittar på Go on Pales resultat. Men när faktan inte stämde överens med vad du tyckte så betydde inte min fakta ett skit.... Oväntat... Det är dej man får lite svårt att ta på allvar som inte kan erkänna att du har fel trots att det finns bevis på det...
Answer to: "Att GOP har slagit Finders och Passionate och suttit fast med vinst krafter"
|
V 4, JEAN DOBEL
|
Jag kan inte låta bli.. Att han springer jämnt med bra hästar när han bara hänger efter dom finns det fler som klarar av, att han inte vann fler lopp mot b-motstånd är för mig en gåta om han är så bra som du vill få fram(?). Nu menar väl du bara dom loppen du räknade upp men man måste kunna spöa sämre hästar och inte bara hänga efter bättre, vi får inte glömma att GOP bara vann fyra lopp ifjol. Borde han inte vunnit fler om han är så bra?
Okey OBF får ofta smisk av sämre men han har som sagt sällan fått göra sig själv rättvis.
Mitt första inlägg som skapade den här meningslösa diskussionen var skrivet från hjärtat och troligtvis åker inte OBF med på kupongen på lördag, gör han det är det min kärlek till honom som gjorde det.
Tommie du behöver inte ta mig på allvar, jag blir inte ledsen. Det enda jag sagt är att OBF är en bättre häst än GOP i grunden och att GOP inte är i samma klass som CC, PK, FK, TS, m fl, visst kan han hänga efter dom och spurta ifrån nån av dom tillslut men han vinner inte loppen.
Vad är det du vill få fram egentligen Tommie?
Det här loppet vinns nog för övrigt av Jean Dobel, tänkbar spik men först vill jag veta läget med Derby Clipper.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-27 18:58:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
2-3-15 låst! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-27 20:28:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 14, ORDER BY FAX
|
Robbson...vilka är klasser bättre än Order by fax o Go on Pale här??Dom står lite taskigt till
,men att dom är bästa hästarna i detta lopp kan du väl inte säga nått annat om??
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2009-01-27 21:12:17  Jag kan inte låta bli.. Att han springer jämnt med bra hästar när han bara hänger efter dom finns det fler som klarar av, att han inte vann fler lopp mot b-motstånd är för mig en gåta om han är så bra som du vill få fram(?). Nu menar väl du bara dom loppen du räknade upp men man måste kunna spöa sämre hästar och inte bara hänga efter bättre, vi får inte glömma att GOP bara vann fyra lopp ifjol. Borde han inte vunnit fler om han är så bra?
Okey OBF får ofta smisk av sämre men han har som sagt sällan fått göra sig själv rättvis.
Mitt första inlägg som skapade den här meningslösa diskussionen var skrivet från hjärtat och troligtvis åker inte OBF med på kupongen på lördag, gör han det är det min kärlek till honom som gjorde det.
Tommie du behöver inte ta mig på allvar, jag blir inte ledsen. Det enda jag sagt är att OBF är en bättre häst än GOP i grunden och att GOP inte är i samma klass som CC, PK, FK, TS, m fl, visst kan han hänga efter dom och spurta ifrån nån av dom tillslut men han vinner inte loppen.
Vad är det du vill få fram egentligen Tommie?
Det här loppet vinns nog för övrigt av Jean Dobel, tänkbar spik men först vill jag veta läget med Derby Clipper.
Answer to: "Jag kan inte låta bli.. Att han springer jämnt med bra häst"
|
V 5, DERBY CLIPPER
|
Du skrattade åt dasse när han skrev att GOP är bättre än OBF. Då svarade jag att GOP är mycket bättre än OBF och det har han oxå varit den sista tiden(hela senaste året). Jag antog att du menade nutid eftersom vi skriver om v:75 på lördag och då går vi väl på vad hästarna har presterat på sistone? Inte på hur bra dom varit för två år sedan.
Om du ville diskutera grundkapacitet och hur bra hästarna varit för längesedan skulle det vara bättre att du startade en ny tråd tycker jag. Förslagsvis under allmänt.
Detta är vad jag tycker och du får tycka vad du vill. 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-01-27 21:29:48
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 6, TROY BOSHOEVE
|
Troy Boshoeve kan vara ett kul drag  Jean Dobel bra senast.. svårt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-27 21:41:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, IMPROVE KRONOS
|
öppet lopp där positionerna kommer att avgöra
stor garderar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-27 23:27:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, GO ON PALE
|
Nog med tjafs nu. Ni som har idéer. Glöm inte motiveringarna. Annars så går det för dem som vill, att klicka på era användarnamn och se vilka ni tror vinner.
Det känns totalt ointressant när man skriver ut hästens namn och att den vinner utan att motivera varför.
Någon som uppsnappat info om Derby Clipper? Vore intressant att veta hur formen upplevs efter infektionen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-28 16:25:09 Edited(1): 2009-01-29 22:53:50  Robbson...vilka är klasser bättre än Order by fax o Go on Pale här??Dom står lite taskigt till
,men att dom är bästa hästarna i detta lopp kan du väl inte säga nått annat om??
Answer to: "Robbson...vilka är klasser bättre än Order by fax o Go on Pa"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, DERBY CLIPPER
|
Ja biggen!! kanske inte klasser bättre ...men svarat för bättre och minst lika bra prestationer.! Har varit med palle (Go on pale kallas så  rätt mycket. Tjejen har haft den som passhäst innan den flyttade till Kari! Och har aldrig tyckt att GOP är särskilt att lite på...skulle inte luta mitt spel mot den i detta lopp!! Gardera friskt!
Luddes häst har väl bra form..?? Jean Dobel....?? Goop med clipper...??
Men visst Palle har ju börjat detta år bra!!! Kanske blir en 1 till i raden nu...vore ju kul.unnar den det. men tror inte att han vinner! (svårt kalla en vallack han)   
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-01-30 02:05:27
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, DERBY CLIPPER
|
Derby Clipper ligger väldigt nära till hands för en spik men spåret oroar.. Galoppen ligger på lut. Garderingen är självklart Go On Pale o jag kanske är dum men skulle inte Que Pasa kunna skrälla till rejält?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-01-30 11:13:51
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 15, GO ON PALE
|
Spåret borde väl inte vara något problem? Har ju ingen utanför sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 13:44:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, DERBY CLIPPER
|
Lill-Goop är dessutom mycket bra på voltstart.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-01-30 15:03:00  Spåret borde väl inte vara något problem? Har ju ingen utanför sig.
Answer to: "Spåret borde väl inte vara något problem? Har ju ingen uta"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, DERBY CLIPPER
|
Nämen hörru.. Nu tänker jag inte.. Tack! Bra spik nu alltså! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|