Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Värmningar/Rapporter

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2009-01-10 15:31:24

Became a member: 
Forum posts:
Starten var bäst!
Reply
Posted: 2009-01-10 15:31:32

Became a member: 
Forum posts:
och den idioten sätter stig h upp!
Reply
Andynalan Posted: 2009-01-10 15:34:57

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Lasse Lindberg och Uffe Ohlsson ? Dom är väl rutinerade om någon Värdelöst
Reply
Posted: 2009-01-10 15:37:47 Answer to: "Lasse Lindberg och Uffe Ohlsson ? Dom är väl rutinerade om n&arin"

Became a member: 
Forum posts:
lindberg är ju för fan 200 år gammal. blind och döv och dum i huvet. ulf olsson? tja, goop och erik eller lindberg och olsson? sätter mina kalsonger på att dom två förtnämnda är lite bättre...
Reply
Posted: 2009-01-10 15:42:40

Became a member: 
Forum posts:
hur fan kan dom släppa den starten? om dom inte diskas eller gör en omstart kan ju proffskuskarna använda detta och vinna lopp i stallkörning hur lätt som helst. så jävla uselt. vad är det fär jävla idioter?
Reply
Posted: 2009-01-10 16:06:37 Answer to: "hur fan kan dom släppa den starten? om dom inte diskas eller gör "

Became a member: 
Forum posts:
530 kr!?
Reply
Posted: 2009-01-10 16:22:43

Became a member: 
Forum posts:
typiskt eller? valde mellan lome stjernen och witness to history... och satte in... fel häst... fast det känns som det kvittar... jag har 1 rätt efter 6 lopp!
Reply
Posted: 2009-01-10 16:33:39

Became a member: 
Forum posts:
nu sitter spiken till 2 rätt! bergh vinner.
Reply
Mancher Posted: 2009-01-10 16:54:49 Answer to: "nu sitter spiken till 2 rätt! bergh vinner. :D"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
Har du fått skrivnoja idag eller?
Reply
ddmannen Posted: 2009-01-10 16:56:34

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
då skulle bara se den skiten han skriv i natt, men som han det goda omdömet att tabort
Reply
Posted: 2009-01-10 18:13:15 Answer to: "då skulle bara se den skiten han skriv i natt, men som han det goda o"

Became a member: 
Forum posts:
jag står för varenda ord jag skrev. men det kändes inte relevant på det här forumet. men jag kan dra det igen.

föreslår att du sätter dig in i det jag skrev om innan du dömmer ut det som skit. inte många skulle tycka det var kul om terrorraketer regnade in över deras bostadsområden varje dag och att inte få lov att slå tillbaka utan att fördömmas för brott mot mänskliga rättigheter.

egypten supportar palestinierna med vapen. palestinierna har gångar som dom färdas i till egypten. samtidigt bor dom i flyktingläger hos sina egna systrar och bröder: araberna. vad är det för folk? hamas gömmer sig hos sina egna barn. vad är det för satans ynkryggar?

kan du se framför dig att om finnarna var i krig med ryssarna och tvingades fly till svrerige att vi då skulle låta dom bo i flyktingläger i 30 år?

har du sett hur det ser ut på mosippan i malmö? bor inga israeler där. mest araber och muslimer. dom har förstört hela anläggningen. fullständigt.

men du kanske gärna skulle ha hamas utanför fönstret och se dom skjuta raketer på dina barn när dom gick till skolan eller få en bilbomb i huvet när du gick ut på morgonen? isarel har all rätt i världen att försvara sitt land.

personligen bor jag heller granne med israeler än med hamas-idioter. jag arbetar hellre på en skola med israeler än på dom skolor som finns i malmö. har du sett nån av dessa skolor?

ute på rosengård kastar araberna sten på kollektivtrafiken så busschaufförerna måsta ha vakter i bussen. dom fick stänga en skola för nåt år sen. en annan skola fick dom låsa mitt på dagen för att hela rosengårdssläkten kom med påkar och vad skit det var för att nån hade fått sin telefon stulen.

i afrika tar araberna fortfarande afrikanska barn som gisslan och använder dom som slavar. kanske låter som en lögn men jag lovar dig, det är helt sant. alla m'änniskor i hela världen lever inte som vi... minst sagt...

vad mer ska man säga?

hylla du hamas om du vill. det står dig helt fritt. själv sluter jag upp med israelerna till 100% om jag ska välja. allra helst röstar jag dock på gud i himmelen.
Reply
Posted: 2009-01-10 18:14:04 Answer to: "Har du fått skrivnoja idag eller?:S"

Became a member: 
Forum posts:
stör det dig? jag är klar nu.
Reply
ddmannen Posted: 2009-01-10 18:46:38

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
så länge de inte lever tillsammans som jämnlika i ett land så kommer det bli bråk, problemet är inte lättlöst och kan aldrig lösa med vapen.

Israel är appartheid-land där en stor del av befolkning förtrycks , sen vill jag inte försvarar några våldsyttringar från den lr andra sidan.

i den förra texten som du raderade :
Så kallade du pressen för kommunistmedia. Vad är en Kommunist ?

Och sen läste även jag en antydande till den gamla 30-tals föreställning om att judarna styrde världen ekonomiskt , men det kan varit min tolkning av vad du skrev.

Reply
Cherry Posted: 2009-01-10 18:48:49

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Är väl helt klockrent att diskutera gaza-problematik i ett travforum!

Faktum är att väldigt få förstår vad konflikten handlar om och problematiken kring den trots att den ligger så nära geografiskt och pågått under så lång tid. Det känns som vi är bättre informerade kring vad som försegår i Afganistans grottor än det som sker på andra sidan Medelhavet.

Vore intressant har höra motpartens röst i denna fråga. Vad säger Buck_Fush som demonstrerat med palestinierna idag?
Reply
Cherry Posted: 2009-01-10 18:51:05

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Tyvärr har Plokko blivit avstängd från forumet i en vecka. Det måste klia något fruktansvärt i hans fingrar nu när han inte kan lägga sig i.
Reply
Posted: 2009-01-10 19:07:07

Became a member: 
Forum posts:
härligt travforumt detta politiken kan ni för helvete hålla någon annanstans. de nog väldigt få här inne ändå som fattar något om den konflikt som håller på där nere.
Reply
Posted: 2009-01-10 19:09:58 Answer to: "så länge de inte lever tillsammans som jämnlika i ett land "

Became a member: 
Forum posts:
ja, jag vet inte om detta är platsen för denna diskussion...

ja, titta på vilka ledare och åsikter media suger k-k på så har du väl svaret?

från min sida är det ett skällsord för det skit som svenska politiker och media pumpar ut. det finns en självgodhet utan dess like.

nej, jag paller inte utveckla det där mer. sorry. antingen ser du det eller så ser du det inte.

antingen tror du att det som svenska medier och politiker säger och tutar ut är världens enda och bästa sanning eller så inser du att dessa självgoda fåntrattar inte vet bäst.

judarna har hur många platser som helst i usas ekonomiska topp och i regering och allt vad det är.

det finns också en historia om sträcker sig långt tillbaka i gamla testamentet om att detta folk och detta land är Guds folk och Guds land. den som välsignar det kommer själv att vara välsignad. den som går emot det kommer straffas. och det är väl hur tydligt som helst att så är sanningen? vem har kunnat ge sig på judarna utan att själv drabbas hundrafallt? ge mig ett exempel om du kommer på nåt.

och jämlikhet? vad är det? tror du att det som svenska vänsterflator och miljöpartister kallar jämliket är vad en kenyan kallar jämlikhet? jag kan upplysa dig om att svaret på frågan är "nej."

men det står dig fritt att tro och tycka vad du vill.

det finns ingen politisk lösning så länge hamsas skjuter raketer på på civila mål och använder sina egna familjer som sköld. hamas agerande är basserat på hat och inget annat. tänk själv. vad skulle du utsätta din familj för?

israel är inte ett värre apartheidland än sverige.
Reply
Posted: 2009-01-10 19:14:55 Answer to: "ja, jag vet inte om detta är platsen för denna diskussion... j"
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 
Forum posts:
jag vet vad konflikten handlar om men detta absolut inte rätt plats för detta . dem flesta här var inte födda när konflikten började.....
Reply
benny_haags_fanclub Posted: 2009-01-10 21:06:19

Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
Vi får fråga Lasse Lindberg för han är väl över 2000år.....
Reply
Posted: 2009-01-13 19:41:38 Answer to: "jag står för varenda ord jag skrev. men det kändes inte rel"

Became a member: 
Forum posts:
REgnar in raketer??? Läste någonstans att det dött 32 israeler av Hamas raketer dom senaste 7 åren. Att sätta det i proportion till det Israel håller på med är ju sjukt. Här är det frågan om kollektiv bestraffning där dom civila drabbas hårdast.. Barn sitter hjälplösa vid sina döda föräldrar och hjälpen får inte komma dit för att israelerna förbjuder dom det. Tycker man ska skämmas nått fruktansvärt om man sympatiserar med ett land som Israel idag. Dom skjuter blint omkring sig och dödar många många oskyldiga barn...
Reply
1   [ 2 ]   3