1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-11-28 20:01:57  Som jag förstått det är Simba Boko totalt överlägsen felfri och på Jorma låter det ju inte ens som den ska vara speciellt osäker. Främsta motbud är väl Turbo Viking som tar spets?
Answer to: "Som jag förstått det är Simba Boko totalt överlägsen felfri och på Jo"
|
Became a member:
Forum posts:
|
har mailat avd 5 till dig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-28 21:36:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURBO VIKING
|
Jorma säger att 3 Zimba Boko är den bästa 2-åring han nånsin kört! Är dock lite osäker i startögonblicket, så Jorma får inrikta sig på att köra felfritt. Jag garderar dock lite med hjärtat, då 5 Turbo Viking är en kapabel Dala-häst som inte fått stryk felfritt ännu. Galoppen senast berodde på snömodden, och hästen är snabb från start, och kan sitta i ledningen direkt. Har storfavoriten då gjort bort sig, så har jag en 12-procentare i bra position.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-28 21:40:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURBO VIKING
|
Saxat från Travnet:
Det stora löftet Zimba Boko är favorit i Svensk Uppfödningslöpning.
Markku Nieminen har skämt bort oss med många fina unghästar de senaste åren och vi minns exemeplvis Rae Boko och Simb Chaplin.
Nu har han ett nytt härligt ämne i tvååriga Zimba Boko (e. Yankee Glide-Simb Capi) och de blir klara favoriter i årets Uppfödningslöpning (V75-5) med 500.000 kr i förstapris. Uttagningsloppet på Solvalla senast vanns i strålande stil.
Hur bra är den här hästen, Markku?
- Det är en häst jag håller mycket högt och hon är inte långt efter Simb Chaplin i kapacitet. Senast var hon mycket rejäl då hon vann på mycket bra tid på en bana som inte var så snabb.
Hur är hon i jobben efter det?
- Hon tränades i tisdags och jag har inget att klaga på.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-28 21:42:25 Edited(1): 2008-11-28 21:42:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Zimba boko är väl det perfekta exemplet på en bra U-häst men en mindre trygg spik.
Ska inte säga dålig spik, för hon kanske bara vinner om hon håller sig i trav. Däremot känns det inte tryggt med henne som spik, och med tanke på hur mycket det rensar redan på 3:e hästen lockar ju gardering.
Alltså en kanon U-häst...okej om hon vinner, men hyfsat stor galopprisk och rensar rejält vid fall...och då hoppas vi på en 10%-are och annan U-häst som går in 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-11-28 21:44:08
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 2, JUGGLE FACE
|
Inge större funderingar här heller, men 75 % på Zimba känns lite väl mycket. Då garderar jag gärna med 1 och 2.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-28 22:48:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TURBO VIKING
|
En möjlig skräll?
Takter imponerad
Toppkusken Johnny Takter är förstekusk på Helenas hästar. Det var också Takter som föreslog en satsning på Svensk Uppfödningslöpning med Ultradidact F.
- Jag kände redan från början att det var något speciellt med honom men jag hade aldrig som mål att vara med Uppfödningslöpningen. Det var bara några starter i lättare lopp som tvååring ingick i planerna men Johnny tyckte att han var så fin vid segern på Åby i debuten att han föreslog att vi skulle prova, säger hon.
Johnny Takter beskrev hästen som en talang efter segern. Framför allt är det hästens steg, drivet i aktionen, som imponerar på honom.
Röster om tvååringar
Ska då sportens bebisar, de tvååriga hästarna, tävla överhuvudtaget? Åsikterna går isär. Det finns röster både för och emot.
Stig H Johansson, svenskt travsports store, har valt att inte satsa på tvååringsloppen. Hans föregångare på tronen, Sören Nordin, förespråkade tidigt startande och tävlande med tvååriga hästar.
Svensk travsports satsning på de yngsta är försiktig. Drygt två procent av de totala prispengarna satsas på tvååringsloppen 2008.
Helena Burman, som står inför sitt livs traväventyr på lördag, gillar unghästtävlande.
- När man som satsar på unghästar är det så klart jättestort att vara med i det största tvååringsloppet. Men det är inte alla hästar som passar för att starta som unga. Långt ifrån. Man måste anpassa tävlandet efter individen och det är upp till tränaren att bedöma från häst till häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-29 10:19:24  En möjlig skräll?
Takter imponerad
Toppkusken Johnny Takter är förstekusk på Helenas hästar. Det var också Takter som föreslog en satsning på Svensk Uppfödningslöpning med Ultradidact F.
- Jag kände redan från början att det var något speciellt med honom men jag hade aldrig som mål att vara med Uppfödningslöpningen. Det var bara några starter i lättare lopp som tvååring ingick i planerna men Johnny tyckte att han var så fin vid segern på Åby i debuten att han föreslog att vi skulle prova, säger hon.
Johnny Takter beskrev hästen som en talang efter segern. Framför allt är det hästens steg, drivet i aktionen, som imponerar på honom.
Röster om tvååringar
Ska då sportens bebisar, de tvååriga hästarna, tävla överhuvudtaget? Åsikterna går isär. Det finns röster både för och emot.
Stig H Johansson, svenskt travsports store, har valt att inte satsa på tvååringsloppen. Hans föregångare på tronen, Sören Nordin, förespråkade tidigt startande och tävlande med tvååriga hästar.
Svensk travsports satsning på de yngsta är försiktig. Drygt två procent av de totala prispengarna satsas på tvååringsloppen 2008.
Helena Burman, som står inför sitt livs traväventyr på lördag, gillar unghästtävlande.
- När man som satsar på unghästar är det så klart jättestort att vara med i det största tvååringsloppet. Men det är inte alla hästar som passar för att starta som unga. Långt ifrån. Man måste anpassa tävlandet efter individen och det är upp till tränaren att bedöma från häst till häst.
Answer to: "En möjlig skräll?
Takter imponerad
Toppkusken Johnny Takter Ã"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, ALVENA PELE
|
Tyckte det var stor kuskmiss av Kontio som verkligen tömde Zimba Boko senast på en dålig bana, det lär sitta i benen och jag tror knappast Zimba är lika bra idag, avslag.. gick dessutom det loppet för bara 10 dagar sedan.. lycka till säger jag bara...
Juggle Face - kommer antagligen spetsa men kommer nog få hårdpress tycker att det är kuskminus nu och jag ser det också som ett mindre avslag!..
dragen är ju 1,4,5 som är riktigt understreckade!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-11-29 10:44:17 Edited(1): 2008-11-29 10:45:19  Tyckte det var stor kuskmiss av Kontio som verkligen tömde Zimba Boko senast på en dålig bana, det lär sitta i benen och jag tror knappast Zimba är lika bra idag, avslag.. gick dessutom det loppet för bara 10 dagar sedan.. lycka till säger jag bara...
Juggle Face - kommer antagligen spetsa men kommer nog få hårdpress tycker att det är kuskminus nu och jag ser det också som ett mindre avslag!..
dragen är ju 1,4,5 som är riktigt understreckade!
Answer to: "Tyckte det var stor kuskmiss av Kontio som verkligen tömde Zimba Boko sena"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 3, ZIMBA BOKO
|
Hur fan kan du skriva att Kontio tömde Zimba Boko senast?? Om man inte såg att Zimba var okörd senast så kan man inte mycket om trav... Kontio satt och åkte över upploppet... Zimba var den hästen av alla som har kvalat in som var minst trött i mål!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-29 11:16:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Zimba må ha varit grym senast, men det handlar om tvååringar och man ska inte stirra sig blind på hur en häst presterat i ynka ett lopp. Dessutom galopper i 50 % av starterna. Själv garderar jag upp med Juggle Face och Turbo Viking.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-29 11:18:28  Hur fan kan du skriva att Kontio tömde Zimba Boko senast?? Om man inte såg att Zimba var okörd senast så kan man inte mycket om trav... Kontio satt och åkte över upploppet... Zimba var den hästen av alla som har kvalat in som var minst trött i mål!
Answer to: "Hur fan kan du skriva att Kontio tömde Zimba Boko senast?? Om man inte så"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, ALVENA PELE
|
Han Per (efternamn?) som jobbar\har jobbat på stall tilly som är nog sveriges expert på 2:åringar tyckte att den såg tömd ut.. han tyckte de va avslag.. jag tror på Global Lightning som kan lifta med i rygg på ledaren eller 3:e utvändigt då fältet kommer splittras enormt sista varvet.. lär få lucka och spedar förbi en tapper Turbo Viking och Juggle face i spets..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-29 11:23:03  Han Per (efternamn?) som jobbar\har jobbat på stall tilly som är nog sveriges expert på 2:åringar tyckte att den såg tömd ut.. han tyckte de va avslag.. jag tror på Global Lightning som kan lifta med i rygg på ledaren eller 3:e utvändigt då fältet kommer splittras enormt sista varvet.. lär få lucka och spedar förbi en tapper Turbo Viking och Juggle face i spets..
Answer to: "Han Per (efternamn?) som jobbar\har jobbat på stall tilly som är nog sver"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Per Engblom heter han. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-29 11:28:36  Per Engblom heter han. 
Answer to: "Per Engblom heter han.(H)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, ALVENA PELE
|
Just det  .
jag spikar Global Lightning.. vidöppet annars mellan 1,2,3,4,5,10
(notera att 1:an är fetmarkerad  ).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-29 12:27:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ZIMBA BOKO
|
3 ZIMBA BOKO
Testade bilen två gånger. Öppnade lugnt i första och 1.22-fart i den andra, inga fel
SPIK
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-11-29 12:34:11
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 3, ZIMBA BOKO
|
Kakan nu känns spiken tryggare än någonsin 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-29 12:45:50  Kakan nu känns spiken tryggare än någonsin 
Answer to: "Kakan nu känns spiken tryggare än någonsin ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, ALVENA PELE
|
Står fast vid att jag tror den galopperar + torskar..
Global Lightning vinner med smygresa, gick med brodd senast (har jag för mig?). Kommer lättas till sommarskor nu, perfekt löpning på innerspår och PANG.. så är Svante Båth 2 årings kung igen  .
ett roligt platsspel är Zidane Boshoeve..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-11-29 13:44:18
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, GLOBAL LIGHTNING
|
Shit det kommer gå åt helvete idag.. Har inte spikat Kakanavslag.. Vågade inte..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-29 13:44:58  Shit det kommer gå åt helvete idag.. Har inte spikat Kakanavslag.. Vågade inte..
Answer to: "Shit det kommer gå åt helvete idag.. Har inte spikat Kakanavslag.. Vågad"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, ALVENA PELE
|
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-11-29 15:25:39
|
|
|
Posted: 2008-11-29 15:48:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLOBAL LIGHTNING
|
Vann KRAFT Svensk Uppfödningslöpning gjorde 3. Zimba Boko
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-11-29 16:18:18
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 2, JUGGLE FACE
|
F*n skulle kollat in Kakans avslag så hade jag också spikat. Nu fick det bli två onödiga streck till 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|