1
[ 2
]
3
|
Soberano
|
Posted: 2008-11-21 17:02:40  Det är nog snarare så att de bor mindre folk uppe i Norrland.
Hursomhelst, Prima har du köpt andel ? Isf vart?
Answer to: "Det är nog snarare så att de bor mindre folk uppe i Norrland.
Hursomhel"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Slutsålt enligt travrondens hemsida.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-11-22 00:38:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nope, ville ha hos tvåan Falsig men det tog ju slut.
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2008-12-02 15:51:57
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
|
Ville ha andel hos Lövgren, men det var slut så jag fick ta en på "hemmaplan". Kan lova att jag har den snyggaste tränaren i alla fall: Malin Lövgren, Östersund. Kan ju va kul att hälsa på och muta med lite morötter också tänkte jag.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-12-02 15:52:48  Ville ha andel hos Lövgren, men det var slut så jag fick ta en på "hemmaplan". Kan lova att jag har den snyggaste tränaren i alla fall: Malin Lövgren, Östersund. Kan ju va kul att hälsa på och muta med lite morötter också tänkte jag.
Answer to: "Ville ha andel hos Lövgren, men det var slut så jag fick ta en på ""
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Då äger vi häst ihop nu då! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-02 16:13:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Måste fråga, vad har ni för förhoppningar? Några ens? Eller är detta en sorts biståndsyttrande?
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-12-02 17:57:30  Måste fråga, vad har ni för förhoppningar? Några ens? Eller är detta en sorts biståndsyttrande?
Answer to: "Måste fråga, vad har ni för förhoppningar? Några ens? Eller är detta "
|
|
Jag förväntar mig minst en mille in på det egna kontot.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-02 22:05:25  Jag förväntar mig minst en mille in på det egna kontot.
Answer to: "Jag förväntar mig minst en mille in på det egna kontot. "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Biståndspengar. Vad får ni ut av det? En låtsasföreställning om att äga en häst? Ni gör ju inte det?
300kr åt helvete för ingenting.
Detta är ju sinnessjukt.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-12-02 22:38:52  Biståndspengar. Vad får ni ut av det? En låtsasföreställning om att äga en häst? Ni gör ju inte det?
300kr åt helvete för ingenting.
Detta är ju sinnessjukt.
Answer to: "Biståndspengar. Vad får ni ut av det? En låtsasföreställning om att ä"
|
|
1. Jorå, jag äger mer än en häst.
2. Inga 300 kr åt helvete, jag har vunnit min andel.
Dock hade jag kanske kunnat tänka mig att köpa en andel ändå, bara för att jag upplever RIX-Allsvenskan som en positiv satsning som kanske kan leda till att fler människor fattar hur kul det är att vara hästägare, och köper en större del av en häst i framtiden. Plus att det ska bli lite kul att se hur Malin L. förvaltar dyringen (den är väl dubbelt så dyr som någon annan häst hon har i träning, skulle jag tro).
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-12-02 23:05:49  1. Jorå, jag äger mer än en häst.
2. Inga 300 kr åt helvete, jag har vunnit min andel.
Dock hade jag kanske kunnat tänka mig att köpa en andel ändå, bara för att jag upplever RIX-Allsvenskan som en positiv satsning som kanske kan leda till att fler människor fattar hur kul det är att vara hästägare, och köper en större del av en häst i framtiden. Plus att det ska bli lite kul att se hur Malin L. förvaltar dyringen (den är väl dubbelt så dyr som någon annan häst hon har i träning, skulle jag tro).
Answer to: "1. Jorå, jag äger mer än en häst.
2. Inga 300 kr åt helvete, jag har"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Malin har faktiskt imponerat i sin upptakt som tränare och jag skulle,om jag hunnit, kunnat tänkt mig satsa på hästen i hennes stall. Min Avatar har förresten Hoting Tema 
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-12-02 23:57:42  Malin har faktiskt imponerat i sin upptakt som tränare och jag skulle,om jag hunnit, kunnat tänkt mig satsa på hästen i hennes stall. Min Avatar har förresten Hoting Tema 
Answer to: "Malin har faktiskt imponerat i sin upptakt som tränare och jag skulle,om j"
|
|
Det ante mig  Tycker också att Malin imponerat, det är jättekul att se!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-12-03 08:50:31
 Det ante mig  Tycker också att Malin imponerat, det är jättekul att se!
Answer to: "Det ante mig ;) Tycker också att Malin imponerat, det är jättekul att se"
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-12-03 11:11:43  Ni är ju inte hästägare? Detta är ju lika sanslöst som den där skiten som Hultman har, TravKompaniet? De vinner elitloppet, kriteriet och inte en krona kommer fram.
Kommersiella vidriga homo-bi-pro radiokanalen Rix FM är de enda som tjänar på det här, deras varumärke stiger ju bara, och ni bidrar härinne genom eran lyriska tråd. Travtränarna tjänar också den del, som får provision på eventuella inkörningar.
Ni är inte hästägare.
Ni är lurade.
Answer to: "Ni är ju inte hästägare? Detta är ju lika sanslöst som den där skiten"
|
|
OK, du verkar ju inte förstå min inställning så jag försöker förtydliga.
1. Jo, jag är travhästägare. Räknar dock inte detta som hästägeri.
2. Jag kan inte förstå varför du tycker att jag är lurad? Även om jag hade betalt 300 kr, vilket jag nu inte har eftersom jag vunnit min andel, så hade jag tyckt att det är värt det för att jag anser att RIX-allsvenskan är bra reklam för travsporten, och att det kan leda till att fler människor blir mer intresserade av travsport och öppnar upp för att de kanske i framtiden kan tänka sig att äga en egen (eller större del av en) travhäst. Ev. provision som Malin L. kör in och den reklam hon får för sin relativt nystartade träningsrörelse tycker jag är henne väl unt, det är fasiken inte lätt att etablera sig som proffs och få en rörelse som går runt.
Ang. Rix FMs varumärke så bryr jag mig inte speciellt mycket. Är det så att kanalen kan bidra till en större acceptans för homo-/bipersoner så är väl det bra.
Kan inte du byta avatar förresten?
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-12-03 12:36:30
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-12-03 15:08:53
 1. OK, övrigt hästägande i all ära, men denna formen är vidrig och naiv.
2. Du har vunnit din biståndsplats, OK.
Sen att du lider av idealitisk övertygelse om travet är inget jag kan jag råda över, mer än beklaga din blåögdhet.
 Ang. Rix FMs varumärke så bryr jag mig inte speciellt mycket. Är det så att kanalen kan bidra till en större acceptans för homo-/bipersoner så är väl det bra.
Förutsatt att man tycker psykiskt sjuka ska ha samma rättigheter som den övriga befolkningen.
Det spricker på ett fundamentalt plan mellan oss på denna punkten.
Sen kanske mina frågor skulle riktas mot övriga härinne som inte vunnit sin biståndsplats.
Personligen skulle jag inte ta emot 20 biståndsplatser ens gratis.
Destruktivismen ska segra.
Min avatar är redan bytt, men eftersom du anmärkte överväger jag att byta tillbaka till negerröven.
Answer to: "1. OK, övrigt hästägande i all ära, men denna formen är vidrig och nai"
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-12-03 15:36:04
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Sjukt underhållande läsning! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-12-03 16:22:53
Edited(2): 2008-12-03 16:25:31   Sen att du lider av idealitisk övertygelse om travet är inget jag kan råda över, mer än beklaga din blåögdhet....Förutsatt att man tycker att psykiskt sjuka ska ha samma rättigheter som den övriga befolkningen. Det spricker på ett fundamentalt plan mellan oss på denna punkten.
Utveckla gärna vad du menar med min "blåögdhet".
Korrekt, att vi skiljer oss åt på ett fundamentalt plan har jag konstaterat för länge sedan. Till skillnad från dig så tycker jag inte (i) att förtidspensionerade m.fl. har en icke önskad arvsmassa och borde skjutas, (ii) att homosexuella är psykiskt sjuka (och har en icke önskad arvsmassa och borde skjutas), (iii) att psykiskt sjuka (vilka har en icke önskad arvsmassa och borde skjutas) ska ha färre rättigheter än andra i samhället, (iv) att "negerrövar"/svankande brudrövar/Ron Jeremy-avatarer är höjden av coolhet.
Answer to: "Sen att du lider av idealitisk övertygelse om travet är inget jag "
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2008-12-04 16:33:49
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
|
Enkelt konstaterande från mig som köpt en andel för 300kr. Jag får 3 månader gratis ATG-live: värde 300kr och 10 gratis inträden till valfri travbana värde ca 3-400kr samt att jag får tillbaks min del av det hästen säljs för i November 2009. Om nu Mr (Fuck) Bush kan lite enkel matematik kanske han förstår att jag inte känner mig lurad på pengarna i alla fall. 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-12-04 20:37:01
 Enkelt konstaterande från mig som köpt en andel för 300kr. Jag får 3 månader gratis ATG-live: värde 300kr och 10 gratis inträden till valfri travbana värde ca 3-400kr samt att jag får tillbaks min del av det hästen säljs för i November 2009. Om nu Mr (Fuck) Bush kan lite enkel matematik kanske han förstår att jag inte känner mig lurad på pengarna i alla fall. 
Answer to: "Enkelt konstaterande frÃ¥n mig som köpt en andel för 300kr. Jag fÃ¥r 3 mÃ"
|
|
|
Posted: 2008-12-04 20:55:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skönt att veta att man e cool om man har Ron som avatar..  ..måste bara byta tillbaka till den nu!! Här på jobbdatorn e han kvar iaf så man får se hans vackra nuna..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-12-04 22:50:47  Skönt att veta att man e cool om man har Ron som avatar..  ..måste bara byta tillbaka till den nu!! Här på jobbdatorn e han kvar iaf så man får se hans vackra nuna..
Answer to: "Skönt att veta att man e cool om man har Ron som avatar..;)..måste bara b"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Akta dina ord, varenda inlägg jag skriver tas bort av någon livrädd moderator.
Östrogen kultur härinne, återigen. Kommunister släpps fram.
Borde inte moderatorn skriva anledning till borttagandet av inlägg etc?
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|