1
[ 2
]
3
4
5
|
|
Posted: 2008-10-27 14:23:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KNOCKOUT ROSE
|
Det fanns inget i proverna som visade på någon sjukdomsbild på Maharajah senast, och han har känts normal i jobben efter detta. Man har naturligtvis extra koll på honom efter den bara "normala" insatsen senast, och man kör alltid med pulsklockor i jobben.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 15:17:15
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YIELD BOKO
|
tagit ur travkompaniets hemsida...´
Örjan kunde konstatera att Maharajah inte kändes lika bra som i de tidigare starterna;
- Nej, han gör ju ett jättebra lopp men han har tidigare visat sig vara mycket bättre än så. Han var fin i värmningen och där kunde jag inte känna att allt inte stod rätt till. I starten blev det lite rörigt när trean galopperade och jag tog lite extra säkerhetsmarginal för att inte riskera något och det tappade vi på en del. Sedan gick det långsamt första varvet så det var bara att köra fram. Men sedan, drygt 700 meter kvar, när jag skulle lägga in överväxeln, så kände jag att det inte var samma tryck i honom som tidigare. Han hade inte samma spänst som tidigare och då tappar han också lite i travet. Visserligen var banan lite lös och passade inte honom helt men jag tror att han har något "skit i kroppen" och det påverkar både spänsten och travet, tror Örjan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 17:49:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YIELD BOKO
|
efter uppvisningen senast så spikar jag defenetivt yield boko
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 18:00:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YIELD BOKO
|
Tror detta blir en uppgörelse mellan Yield Boko, Reven d´Amour och Maharajah..? Eller är formen lika "dålig" som sist? Knockout Rose kan man väl inte glömma heller..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 19:18:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Raven besegrar knappast Yield boko från dödens, det kan du glömma direkt kakan.
Men Raven har bättre spår och kan kanske hålla spets, är hästen att slå då med tanke på hur dålig Maharajah var senast
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 19:24:47  Raven besegrar knappast Yield boko från dödens, det kan du glömma direkt kakan.
Men Raven har bättre spår och kan kanske hålla spets, är hästen att slå då med tanke på hur dålig Maharajah var senast
Answer to: "Raven besegrar knappast Yield boko från dödens, det kan du glömma direkt"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YIELD BOKO
|
Folk som tror att Reven D´Amour är bättre än Yield kan ju bara gå o lägga sig... och snacket om att Maharajah skulle vart sjuk är ju bara BS.. han travade lite dåligt och fick stryk av en grym häst som hade krafter kvar.. Nu lär det bli samma upplägg, jag tror dock att Brutus Sund kan spetsa eller så kommer Yield direkt till ledningen. Hade Yield varit me i Kriteriet hade vi fått se en liknande duell som vi kommer få se här och jag tror att Yield vinner och hade vunnit då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 19:35:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
Faktum kvarstår att mahrajah gjorde sitt sämsta lopp i karriären, kanske inte var sjuk, men något var garanterat fel med hästen.
Fredde kommer satsa allt för att hålla spets, tror att han kan lyckas. Med tanke på hur dålig goop är ibland så kanske han kör sönder både sin egen häst och Raven? eller lägger han sig i vinnarhålet igen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 20:22:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KNOCKOUT ROSE
|
Vad gör vetrinärerna egentligen. Maharajah brukar ju ha jättelåg puls efter loppen men senast var pulsen som en kulspruta. Måste ju vara något fel då eller mörkar Hultman kanske?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 20:35:07  Vad gör vetrinärerna egentligen. Maharajah brukar ju ha jättelåg puls efter loppen men senast var pulsen som en kulspruta. Måste ju vara något fel då eller mörkar Hultman kanske?
Answer to: "Vad gör vetrinärerna egentligen. Maharajah brukar ju ha jättelåg puls e"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YIELD BOKO
|
Infektioner brukar oftast förhöja pulsen och sätta ner hästens förmåga att prestera. Om det var det, eller om hästen bara fick stryk av en bättre häst vet vi inte än.
Men visst är det så att hästen är extremt överskattad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 22:06:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tiden han presterade senast var mycket sämre än vid flertalet tidigare lopp och lägg sedan till att hans puls var 20-30 slag högre än den har varit vid de loppen så är det ganska självklart att något var/är fel med hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 22:25:20  Infektioner brukar oftast förhöja pulsen och sätta ner hästens förmåga att prestera. Om det var det, eller om hästen bara fick stryk av en bättre häst vet vi inte än.
Men visst är det så att hästen är extremt överskattad.
Answer to: "Infektioner brukar oftast förhöja pulsen och sätta ner hästens förmåg"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
extremt överskattad???
njaa nu lugnar vi ner oss några hekto. Skall han gå från stor talang till extremt överskattad pga en torsk, mot en bra häst dessutom?
Eller har han alltid varit extremt överskattad för dig??
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2008-10-27 22:50:33
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 1, KNOCKOUT ROSE
|
Startar Maharajah så vinner han.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 23:01:30  extremt överskattad???
njaa nu lugnar vi ner oss några hekto. Skall han gå från stor talang till extremt överskattad pga en torsk, mot en bra häst dessutom?
Eller har han alltid varit extremt överskattad för dig??
Answer to: "extremt överskattad???
njaa nu lugnar vi ner oss några hekto. Skall ha"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YIELD BOKO
|
Han har alltid varit överskattad av mig. Sett för många kanon-bra treåringar som förutspås bli världens bästa häst och sen har det gått i grus. Kan inte se hur denna skiljer sig från de andra, visst är han bra, men det pratas om att han aldrig mer kommer att förlora och man frågar sig hur han ska kunna förlora etc. Riktar inte detta mot dig nu, utan rent allmänt.
Sen tycker jag hästen besitter fundamentala problem för att bli en världshäst.
Startsnabbhet, gångart och snabbhet.
Vet inte varför det blir sådan schås kring denna hästen egentligen, Sahara Dynamite borde egentligen blir mer uppschåsad, finns väl inget som tyder på att denna ska vara något sämre. Men det grundar sig väl förmodligen i den opersonliga duon Jorma/Timo. Hultman och Örjans överdrivna utspel i live-tv påtvingar ju uppmärksamhet och därav så har väl hästen dragits med i detta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 23:17:50
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MAHARAJAH
|
ok. i mina ögon är han en riktig kanon. men alla har ju olika ögon att se med, tur det 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-27 23:28:23  ok. i mina ögon är han en riktig kanon. men alla har ju olika ögon att se med, tur det 
Answer to: "ok. i mina ögon är han en riktig kanon. men alla har ju olika ögon att s"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YIELD BOKO
|
Framtiden får utvisa.
Yield Boko, Reven d Amour är ju egentligen de som är mer all-round, men Maharajah kanske kan bli bra.
Vi får se om två år.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-28 14:44:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KNOCKOUT ROSE
|
2-3-6 låst på dom enligt mig
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-28 14:45:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, KNOCKOUT ROSE
|
V75-6
Tveksam favorit
6 Maharajah är en superhäst. men har var inte till sin fördel
senast och ärligt talat så såg han sliten ut även i Kriteriet
där han fick det mesta serverat. Jag tror att han är ur form
och väljer att ranka ner honom. 3 Yield Boko kan nu få betalt
för att han ”slapp” vara med i det stenhårda Kriteriet. En
bra chansspik. Främsta hotet kommer från 2 Reven d´Amour som såg bra ut igen senast. Även 1 Knockout Rose duger
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-28 19:05:56  Framtiden får utvisa.
Yield Boko, Reven d Amour är ju egentligen de som är mer all-round, men Maharajah kanske kan bli bra.
Vi får se om två år.
Answer to: "Framtiden får utvisa.
Yield Boko, Reven d Amour är ju egentligen de som"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, YIELD BOKO
|
lite av samma åsikt där. men tycker nog Reven d Amour verkar lite labil. Y Boko e däremot en kanon när han fullföljer ett lopp.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-10-30 01:32:33
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-10-30 09:46:17
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 4, BRUTUS SUND
|
Tror vi kan vänta oss en fegstrykning från Hultman idag... Då är väl Yield Boko klar från spets? Kan inte tänka mig att Reven kan hålla ut denne, men det finns ju open stretch...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|