1
[ 2
]
3
4
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2008-10-21 15:36:44
|
Became a member: 2008-04-05
Forum posts: 2489
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Debbie Brodda var ju riktigt bra senast men nu är det för tufft emot. Russel vinner, helt överlägsen.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-10-21 16:22:06  detta är ingen Guld. Rune är inget första streck han är ett tredje fjärde streck enligt mig detta loppet är mkt öppet enligt mig
Answer to: "detta är ingen Guld. Rune är inget första streck han är ett tredje fjä"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Det är inte öppet. Spara strecken och spika Russel. Skäll på mig om han inte vinner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-21 16:36:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, DEBBIE BRODDA
|
russel november klart bästa hästen ,men jag tror oxå att han kommer få rikligt med trafikproblem om han sitter kvar för länge, jag varnar för classic
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-21 16:38:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha, eftersom du tar på dig skulden om det skulle gå illa Maxarn funderar jag på att spika. Jag tror dock väldigt mycket på Evidence Ås här. Gillar även Classic Grand Cru, och Dig for Dollas kan mycket väl skrälla till. Tror inte jag vågar spika trots din vänlighet.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-10-21 17:06:05 Edited(1): 2008-10-21 17:06:24  Haha, eftersom du tar på dig skulden om det skulle gå illa Maxarn funderar jag på att spika. Jag tror dock väldigt mycket på Evidence Ås här. Gillar även Classic Grand Cru, och Dig for Dollas kan mycket väl skrälla till. Tror inte jag vågar spika trots din vänlighet.
Answer to: "Haha, eftersom du tar på dig skulden om det skulle gå illa Maxarn fundera"
|
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Jag gillar också Evidence ås skarpt, men hittils har han bara startat i årgångsloppen och jag tror inte han är redo för att möta motstånd av den här kalibern än. CGC är en helt okej häst, som säkert hör till dem bästa i Danmark. Men mot dessa, nja. Den som möjligtvis skulle kunna rå på Russel, om han nu har toppform, är DFD. Med rätt resa är han livsfarlig mot vilket motstånd som helst, för springa fort det kan han.
Men trots Russels usla läge, tror jag han kan slå dessa från alla positioner. Jag är ganska så säker på att han hade vunnit Åbergs om han bara hade kört i tid, och det säger inte lite. Vill man trots min övertygan inte spika och letar riktiga tokskrällar, så vill jag höja ett varningsfinger för Glen Kronos. Man vet aldrig var man har den hästen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-21 17:53:23  Det är inte öppet. Spara strecken och spika Russel. Skäll på mig om han inte vinner 
Answer to: "Det är inte öppet. Spara strecken och spika Russel. Skäll på mig om han"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, GLEN KRONOS
|
Är inne på att spika Russel elr många vet ej än
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-10-21 18:39:46 Edited(1): 2008-10-21 18:42:38
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Om Triton eller Commander skulle startat här så skulle jag spikat dom och eftersom jag håller Russel November som en bättre häst än både Triton och Commander så är spiken självklar. Tror inte ens Hugo kan köra bort honom den här gången eftersom Russel är minst tre klasser bättre än alla hästar i detta lopp...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-21 20:54:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja här måste det ju vara en straffspark mot tomt mål för Russel..
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2008-10-21 22:38:44
|
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Ja, förlorar han åker iaf jag. Men det gör han inte. SPIK!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-10-22 01:19:43
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, DEBBIE BRODDA
|
Russel kan få ett tungt lopp o jag är sugen på en gardering även om det troligen är bortslösade streck.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-22 12:50:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Tinita Love överstreckad som vanligt.
|
|
Reply
|
|
Gidde_Palema
|
Posted: 2008-10-22 16:22:07
|
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Jag tycker att alla är överstreckade utom Russel November.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-22 20:19:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lite överdrivet att snacka om straffspark och 3 klasser bättre m.m när det gäller Russel, även om jag förstår poängen.
På runt 55% känns Russel som en rätt tacksam spik. Inga protester där...
Hade ändå funderingar på att gardera med Rune U.S. jag trodde faktiskt inte hästen var så bra som jag ändå tyckte den var när jag var nere på Mantorp sist. Det var en avslutning som jag tyckte det LYSTE klass över ! Häftigt ! ...och det är svårt att inte gilla en så´n häst
Men med 34% på Rune mot Russel på dryga 50 så tvekar jag lite. Russel är ändå en talang i yppersta elitklass..Rune har väl lite kvar att bevisa ?
Men kolla gärna Mantorpsloppet...Om Russel får en tung resa och Rune kommer med den finishen...då kan det blit hårt i mål 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-22 22:49:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
spik Russel
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-10-22 23:23:29  spik Russel
Answer to: "spik Russel"
|
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Klokt val 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-10-23 11:50:48  Lite överdrivet att snacka om straffspark och 3 klasser bättre m.m när det gäller Russel, även om jag förstår poängen.
På runt 55% känns Russel som en rätt tacksam spik. Inga protester där...
Hade ändå funderingar på att gardera med Rune U.S. jag trodde faktiskt inte hästen var så bra som jag ändå tyckte den var när jag var nere på Mantorp sist. Det var en avslutning som jag tyckte det LYSTE klass över ! Häftigt ! ...och det är svårt att inte gilla en så´n häst
Men med 34% på Rune mot Russel på dryga 50 så tvekar jag lite. Russel är ändå en talang i yppersta elitklass..Rune har väl lite kvar att bevisa ?
Men kolla gärna Mantorpsloppet...Om Russel får en tung resa och Rune kommer med den finishen...då kan det blit hårt i mål 
Answer to: "Lite överdrivet att snacka om straffspark och 3 klasser bättre m.m när d"
|
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Jag menar på fullt allvar att Russel är 3 Klasser bättre än dessa hästar och att han har en straffspark. Tyvärr så är Hugo världens sämsta straffskytt.... Du tycker att man ska gå in och kolla Runes Mantorpslopp... Själv tycker jag att man ska gå in och kolla på Hugo Åbergs... Om man har sett Åbergs så förstår inte jag hur man kan gardera Russel mot dessa hästar. Tror inte ens Hugo kan köra bort honom mot dom hästarna han möter nu...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-23 21:46:34  Jag menar på fullt allvar att Russel är 3 Klasser bättre än dessa hästar och att han har en straffspark. Tyvärr så är Hugo världens sämsta straffskytt.... Du tycker att man ska gå in och kolla Runes Mantorpslopp... Själv tycker jag att man ska gå in och kolla på Hugo Åbergs... Om man har sett Åbergs så förstår inte jag hur man kan gardera Russel mot dessa hästar. Tror inte ens Hugo kan köra bort honom mot dom hästarna han möter nu...
Answer to: "Jag menar på fullt allvar att Russel är 3 Klasser bättre än dessa häst"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tommie har rätt här. russel e out standing. Men riktigt så kass r nog inte Hugo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-24 00:17:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är fullt möjligt att du har rätt Tommie. Russel kan nog vara klasser bättre ! (eller ÄR nog klasser bättre)
Grejen är bara den att när jag såg Rune på plats vart jag positivt överraskad . Klart mer rejält intryck än vad jag väntat mig. För mig såg det ut som han blåste till dom och hade ytterligare lite mer i sig att plocka fram.
Jag bara tycker folk kan ha det i åtanke OM man funderar på att gardera . Ibland blir "straffsparkarna" så uppskrivna så folk glömmer att även dom missas ibland
Jag tror Russel har en bra uppgift...men , strul, bortkörning , foder, nå´t skit i kroppen...det behövs inte mycket för att Rune möjligen kan kliva in i loppet...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-10-24 00:37:04  Det är fullt möjligt att du har rätt Tommie. Russel kan nog vara klasser bättre ! (eller ÄR nog klasser bättre)
Grejen är bara den att när jag såg Rune på plats vart jag positivt överraskad . Klart mer rejält intryck än vad jag väntat mig. För mig såg det ut som han blåste till dom och hade ytterligare lite mer i sig att plocka fram.
Jag bara tycker folk kan ha det i åtanke OM man funderar på att gardera . Ibland blir "straffsparkarna" så uppskrivna så folk glömmer att även dom missas ibland
Jag tror Russel har en bra uppgift...men , strul, bortkörning , foder, nå´t skit i kroppen...det behövs inte mycket för att Rune möjligen kan kliva in i loppet...
Answer to: "Det är fullt möjligt att du har rätt Tommie. Russel kan nog vara klasser"
|
V 8, RUSSEL NOVEMBER
|
Absolut! Allt kan hända i trav tyvärr... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-10-24 03:43:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så är det ju i varje lopp inte bara här, finns ingen säker häst inte ens Järvsöfaks är 100% men ordet straffspark är nog att jämföra med en häst som vinner kanske 7-8 ggr av 10 och det gör nog Russel i detta loppet.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|