Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2008-10-04
V75-3 Frances Bulwarks lopp (Gulddivisionen, Final) (Gr. II Int.)
6. TRITON SUND 57% 16
Kihlström Örjan
1. EARL TILLY 46% 28
Svanstedt Åke
8. SUPER LIGHT 13% 167
Westholm Jörgen
9. FLYING HERKULES 10% 126
Lindblom Carl-Erik
12. STEINLAGER 7% 156
Goop Björn
2. D.J.SEABROOK 2% 633
Bergh Robert
7. BAR CODE 2% 650
Uhrberg Thomas
10. PERSOS YANKEE 2% 523
Adielsson Erik
3. JOLI BAI 1% 999
Degiorgio Charles a
4. MARQUIS DU POMMEAU 1% 999
Ohlsson Ulf
5. REGENT ROYAL 1% 875
Lindqvist Ove A
11. GO ON PALE 1% 444
Takter Johnny

Senast uppdaterad: 2008-10-04 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
Posted: 2008-09-30 17:43:03 Answer to: "Måste vara den sämsta guldfinalen som någonsin har körts."

Became a member: 
Forum posts:

V 1, EARL TILLY
MÜllers på Jägers den 25 kmr att bli mkt bättre kan lova dig det
Reply
Lecavalier Posted: 2008-09-30 17:54:02

Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 449

V 6, TRITON SUND
har väldigt svårt att se ett annat scenario än att Triton tar detta, rätt bra argument ni har också, dessutom vet vi ju att triton är en enorm kämpe
28 % vore ju en dröm, som vi dock inte kommer att få uppleva denna helg
Reply
Posted: 2008-09-30 17:57:41 Answer to: "har väldigt svårt att se ett annat scenario än att Triton tar detta, rä"

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TRITON SUND
Funderar på att ta alla.. tritons formtopp måste vara över snart, och tycker hultmans går SÅDÄR nu, förut gick dom som monster, earl blir fast på innerspår, hoppas på skräll..
Reply
Posted: 2008-09-30 18:05:59

Became a member: 
Forum posts:
jag undrar om triton verkligen behöver köra dödens för att vinna. var det inte i olympiakvalet som han spurtade nåt så in i bängens fort? har för mig det.

vilka är spurtstarkast här? både super light och flying herkules är väl riktigt bra på att spurta. vilka mer har superspurt?
Reply
Posted: 2008-09-30 19:02:06 Edited(1): 2008-09-30 19:02:51

Became a member: 
Forum posts:

V 1, EARL TILLY
Jo.. jag tycker också att Triton är grym, men dels så har han ju haft en formtopp som suttit i en evighet känns det som, måste ju börja dala snart, dessutom tror jag faktiskt att Earl tilly är kapabel att rekordsänka om det krävs. Kommer nog låsa på dom.
Och som någon skrev där uppe angående om Triton verkligen behöver gå i dödens för att vinna här, så tror jag faktiskt att så är fallet, vem ska annars köra slut på Earl tilly? Tror inte att Triton spurtar ner en okörd Earl.. eller?
Reply
Posted: 2008-09-30 19:07:14

Became a member: 
Forum posts:
Har ändå viss feeling för att Steinlager kommer att bli ruskigt bortglömd här. Måste med på lappen då. Två sämre insatser och tolftespår gillar inte spelarna. Själv välkomnar jag det hjärligt. Mindre streck, ja tack!
Reply
Posted: 2008-09-30 19:49:32

Became a member: 
Forum posts:

V 1, EARL TILLY
triton måste göra jobbet och jag tror inte han slår av earl från den positionen möjligtvis att det bäddar för tredje men vem fan är det i deta gäng som jag ser det finns det bara en super light var hamnar den längst bak
Reply
B_Good Posted: 2008-10-01 02:05:28

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 6, TRITON SUND
Börjar se ut som man får lämna in nån slags flerbong för jag är inne på min tredje spik här när Triton bara mal ner allt motstånd. Intressant dock med Dj Seabroook i spetsstriden..
Steinlager måste va revanchsugen o toktoppad efter galoppen sist men spår 12??

Nä Triton vinner
Reply
Posted: 2008-10-01 19:24:45
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
börjar likna ett två-hästars-lopp på strecken. skräll om ingen av 1 eller 6 vinner. bara att hoppas att johnny traktor får igång snökedjorna och plöjer fram till en miljonrunda...
Reply
Posted: 2008-10-01 22:37:01

Became a member: 
Forum posts:
Det som talar emot Earl Tilly är att Svanen har lite skit som går i stallet.. annars tror jag att E.T sänker sin rekord tid på distansen kraftigt! Svanen anser ju att han e jämbördig med Finders.... Vilket säger en del lr?!
Reply
Posted: 2008-10-01 23:41:14 Answer to: "Det som talar emot Earl Tilly är att Svanen har lite skit som går i stal"

Became a member: 
Forum posts:
Barcode har gjort bra tider på sistone tror det står mellan Triton och Bc,ni får gärna Skratta om ni Vågar!
Reply
B_Good Posted: 2008-10-02 00:14:08 Answer to: "Barcode har gjort bra tider på sistone tror det står mellan Triton och Bc"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 6, TRITON SUND
Haha?
Reply
Posted: 2008-10-02 12:44:29

Became a member: 
Forum posts:

V 9, FLYING HERKULES
Jag har också tyckt att Svanens hästar gått lite sämre på slutet. Det är alltså något skit i stallet?
6 Triton Sund har inte startat på 5 veckor, formen?
9 Flying Herkules är het från ett fint smygläge.
Reply
Posted: 2008-10-02 21:57:35 Edited(1): 2008-10-02 21:58:32 Answer to: "Måste vara den sämsta guldfinalen som någonsin har körts."

Became a member: 
Forum posts:

Måste vara den sämsta guldfinalen som någonsin har körts.

kakan, kan du motivera det? som vanligt så kan du mycket troligen inte motivera dina uttalanden på något vettigt sätt?. Detta är ett mediokert guldlopp med många fina hästar som super light, earl tilly, steinlager och triton sund som hör till sverigeeliten.

Triton Sund har varit som en demon den senaste tiden, dock ganska övertygad om att earl tilly vinner detta loppet från spets. En av våra absolut bästa travhästar......
Reply
Posted: 2008-10-02 21:57:54

Became a member: 
Forum posts:

V 6, TRITON SUND
Varifrån kommer det att Svanstedt har skit i stallet?
Är det bara spekulationer är det bättre att hålla käften än att riskera att fara med osanning. Ligger det någon verklighet bakom informationen så fram med språket.

Ju närmare Lördagen man kommer så känns det mer och mer som om det står mellan fler hästar än två. Super Light med kanonform. D.J Seabrook startkanon, Steinlager på G och är det så att Svanstedt´s stall är krassligt så ser ju loppet helt annars ut. Då lutar det åt spik på Triton för är det någon häst som kan svara Triton så är det Earl Tilly från innern.
Reply
Posted: 2008-10-02 22:05:03
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
är det inte lika mycket att "fara med osanning" när man säger att d.j seabrook är en "startkanon" eller att steinlager "är på G" eller att super light har kanonform?

d.j seabrook är strax över medel från start och har aldrig i sitt liv varit en "kanon från start", steinlager och gjort 1 bra lopp? sedan varit usel eller galopperat i alla andra de senaste månaderna......Super light är i kanonform? hmmmmm???????

Står earl tilly ens i samma stall som de hästar som underpresterat? om det ska finnas något "skit" är jag säker på att hästen kollas upp noga innan start då svanstedt är jävligt rädd om earl tilly då han är skör av sig. Att han inte har någon kanontid över 2140m är väl helt enkelt för att han sällan startat över distansen hos nuvarande tränare?
Reply
Posted: 2008-10-02 22:11:58 Answer to: "är det inte lika mycket att "fara med osanning" när man säger"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

steinlager och gjort 1 bra lopp? sedan varit usel eller galopperat i alla andra de senaste månaderna......[

Nu är du väl ändå helt ute och cyklar? Steinlager var grym utan skor för tre starter senast. Han gick med skor i heat ett av ÅBYS STORA PRIS och kom inte alls ut till sin rätt och i heat två galopperade han från start. Triton Sund skulle kanske inte ha gjort bort sig i Åbys stora (jo, förmodligen pga den korta distansen), men ingen annan här skulle räckt där. Att inte påstå att Steinlager är giftig här är att göra som resten av spelarkåren; Lägga för stor vikt på starter som inte alls borde läggas till beräkningarna. Ibland blir det fel helt enkelt.
Reply
Posted: 2008-10-02 22:29:57 Edited(1): 2008-10-02 22:30:58
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
trots det kan du inte lägga fram något argument för din åsikt? jag sade att han har gjort 1 bra lopp och 1 bra lopp var väl vad du nämde också? Jag menade givetvist också att det bra loppet han gjorde med barfotabalansen för 3 starter sedan. Men det är allt, resterande lopp har han antingen galopperat eller vikit sig från spets, undantaget är väl han han fallit ihopp från 2.a utvändigt vid något/några lopp....... Tror ifs han var hyfsad i sin 2.a o 3.e start hos gooparna, men det var efter att ha varvat på 1.20 i spets mot B hästar.........

Var steinlager med i Åbys stora pris? såg inte han, sorry......
Reply
tommie Posted: 2008-10-02 22:33:25
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430

V 6, TRITON SUND
Känns inte som att någon annan än Earl Tilly eller Triton kan vinna detta. Och som sagt så tror jag att Triton vinner från dödens. Det blir spik för mej.
Reply
Posted: 2008-10-02 23:24:03 Answer to: "Varifrån kommer det att Svanstedt har skit i stallet? Är det bara spekul"
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:
Svanstedt själv i Guiden ang Trophy Stand. "Hon var tveksami måndags jobbet och det är flera hästar i stallet som underpresterat på sistone. Jag misstänker att vi har något virus som går runt i stallet" Räcker det>?! Har tyvärr inte fått tag på Svanstedt för en kommentar.......
Reply
1   [ 2 ]   3   4