1
[ 2
]
3
|
tommie
|
Posted: 2008-08-28 17:36:15
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 4, JÄRVSÖFAKS
|
Jag förstår inte hur man kan varna för Fakse.. Fakse startade 20 meter före Järvsöfaks i Järvsöfaks comeback och var 40-50 meter efter Järvsöfaks i mål. Men motivera gärna varför Fakse skulle slå honom denna gång.. För mej känns det bara som att det är en vild gissning från en dåligt påläst spelare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-28 18:53:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bara att spika i ett lopp som är ännu ett steg närmare rekordet för Faksen!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-28 20:07:04  Jag förstår inte hur man kan varna för Fakse.. Fakse startade 20 meter före Järvsöfaks i Järvsöfaks comeback och var 40-50 meter efter Järvsöfaks i mål. Men motivera gärna varför Fakse skulle slå honom denna gång.. För mej känns det bara som att det är en vild gissning från en dåligt påläst spelare.
Answer to: "Jag förstår inte hur man kan varna för Fakse.. Fakse startade 20 meter f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har ingen motivering vad gäller hästen alls.
men åke och erik är duktiga kuskar och står långt fram och kanske kan stoppa jävrsöfaks från att hamna bäst till? och lindberg står bra till också. det är allt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-28 21:06:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, JÄRVSÖFAKS
|
Men klart dem släpper till faksen om han kommer och ställer frågan..??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-28 21:18:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur kan man ens spekulera i ett scenario där Faksen skulle få svar? Har ni ens sett loppen när han har vunnit på V75? Jag vågar säga att i minst 90% av vinsterna har han fått ledningen gratis. Det kommer han få igen. Visst, han är inte på topp nu, men det är ändå bara norska hästar som Moe Odin eller Mörtvedt Jerkeld som har gett honom en match. Tror faktiskt att Faksen har råd med galopp och ändå vinna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-28 21:19:56  Men klart dem släpper till faksen om han kommer och ställer frågan..??
Answer to: "Men klart dem släpper till faksen om han kommer och ställer frågan..?? "
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo, men vem hamnar var av dom andra tre som jag nämner då? en av dom hamnar bakom järvsöfläsk och den som hamnar där borde väl ligga bra till, tänker jag. är det open stretch på bergåker?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-28 21:25:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
kanske är an desperat att leta sätt att fälla den gamle kungen... men ändå: vem trodde han skulle ryka sist? vad stod han i för % då? minns inte själv, men jag tror inte den var mycket lägre än nu? han rök en gång på en v65 för ett tag sen på mållinjen där han inte orkade spurta mot faksen junior. dom låg bredvid varandra på hela upploppet och jag trodde det var ett skämt dom höll på med. men det var inget skämt. järvsöfaks orkade inte förbi. det kan hända igen. och det är vad jag hoppas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-29 00:23:00 Edited(1): 2008-08-29 00:24:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han har bara förlorat mot mycket bättre hästar än vad som är med nu . Spik med stort S. Mycket bättre att satsa sina streck i vilken annan lopp som helst. T.e.x. sista loppet där vem som helst kan vinna !!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-29 05:41:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
ronden är inne på samma tankebana som jag. vet inte om det säger nåt om varken min eller deras kapacitet (dom sätter väl inte allför många v7:or dom heller...), men jag är inte ensam om att tro att hästarna som är innanför/framför honom kan ligga bra till eller sätta käppar i hjulet. ronden spikar dock...
om 2 och 3 inte släpper andraspår från start och 9 eller 10 tar rygg på dom så kanske faksen måste gå i tredje spår en bra vit eller backa sist?
jag spikar inte.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-29 05:57:46 Edited(1): 2008-08-29 05:58:10  Ganska trist att missa chansen till typ en halv mille bara för att man tvingades gå snålt i ett lopp där man annars hade haft råd att gardera. Tror inte på någon miljonutdelning denna lördag och kommer spela därefter.
Answer to: "Ganska trist att missa chansen till typ en halv mille bara för att man tvi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
var inte så säker på det: den enda riktigt stora favoriten är järvsöfaks. dom andra ligger runt 50% (åke lite högre med t.e. i avd 1.).
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-08-29 08:01:32
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 4, JÄRVSÖFAKS
|
Nyckel va fan gör du uppe innan kl sex på mornarna!?!?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-29 09:49:55  ronden är inne på samma tankebana som jag. vet inte om det säger nåt om varken min eller deras kapacitet (dom sätter väl inte allför många v7:or dom heller...), men jag är inte ensam om att tro att hästarna som är innanför/framför honom kan ligga bra till eller sätta käppar i hjulet. ronden spikar dock...
om 2 och 3 inte släpper andraspår från start och 9 eller 10 tar rygg på dom så kanske faksen måste gå i tredje spår en bra vit eller backa sist?
jag spikar inte.
Answer to: "ronden är inne på samma tankebana som jag. vet inte om det säger nåt om"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nyckel - Skulle stallkompisen Fakse tvinga ut Järvsöfaks i tredje spår? Knappast sannolikt. Inte nog med att han är överlägsen kapacitetsmässigt, han har ju också ett antal hjälpryttare med i stort sett varje gång.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-08-29 09:58:11
|
Forum posts: 7100
V 4, JÄRVSÖFAKS
|
Finns nog bara en som kan vinna om faksen gör bort sig och det är Nordgubben.
När han förlorade som storfavorit på V75 sist så hade han spår 11 över kort distans mot de bästa normännen och var dessutom inte helt bra för dagen. När han torskade på Gävle så var han bara dålig för dagen och det kan man ju inte räkna med på lördag tycker jag. Han vinner detta minst 9 ggr av 10 och då går det knappast hitta en bättre spik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-29 11:40:13
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LUNDÃ…S EMELIE
|
Efter att ha läst en del intervjuer och annat, så verkar många vara inne på att 6 Nordgubben tar spets. Man har ännu inte slagit Järvsöfaks, men delat segern en gång som ung. Nu försöker man en "sista"? gång att klå honom. Jan-Olov Persson har kört 2 Lundås Emelie på slutet och blivit imponerat. Får den rygg på Nordgubben, och 4 Järvsöfaks tuffar på i dödens, så kanske han inte är so morsk över upploppet, och Lundås Emelie har en ruggig speed för att vara kallblod. 5 Aldermarin siktar på samma smygtaktik och kan spurta bra den också.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-29 12:06:09 Edited(1): 2008-08-29 12:43:28  Nyckel - Skulle stallkompisen Fakse tvinga ut Järvsöfaks i tredje spår? Knappast sannolikt. Inte nog med att han är överlägsen kapacitetsmässigt, han har ju också ett antal hjälpryttare med i stort sett varje gång.
Answer to: "Nyckel - Skulle stallkompisen Fakse tvinga ut Järvsöfaks i tredje spår? "
|
Became a member:
Forum posts:
|
helt rätt. det slog mig precis efteråt att det är stallhästar. men om 1 håller ut 2, vart tar då 3 vägen? ska han gå in rygg på 9 om 9 har rygg på 1?
fast, visst det kanske blir nån helt annan som får spets än dom invändigt. men om 1 håller ut 2 och 9 och eller 10 går i rygg på dom så blir det trångt om plats för järvsöfnasket att komma långt fram.
fast ni kanske har rätt: järvsöfaks vinner precis som vanligt... och jag slösar några streck och utdelnigen blir 35 kr på 7 rätt...
grenka: jag jobbar. dock ej på travzonen.
edit: faksen junior som slog honom i vintras är också en jop-häst. så varför inte detsamma här?
fj stod i 22,36 odds. faksen stod på spår 6 (strykning på spår 4) och vinnaren på spår 5. det var inte mer än 7 hästar i loppet. och det var bara 2-3 bra kuskar emot.
om nordgubben tar spets av egen kraft kanske han får den, men jag har svårt att sen nån av dom invändigt släppa till honom om dom själva får spets. ingen av dom vill väl ha rygg på nordgubben och riskera stängas in hellre än att få rygg på faksen om han kommer?
hm...
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-08-29 12:56:04
|
V 4, JÄRVSÖFAKS
|
Det finns en häst i detta lopp som kanske kan utmana Järvsöfaks och det är Nordgubben. Möjligen Lundås Emilie oxå. Resten är chanslösa enligt mej.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-29 13:11:49  Det finns en häst i detta lopp som kanske kan utmana Järvsöfaks och det är Nordgubben. Möjligen Lundås Emilie oxå. Resten är chanslösa enligt mej.
Answer to: "Det finns en häst i detta lopp som kanske kan utmana Järvsöfaks och det "
|
Became a member:
Forum posts:
|
tommie: kolla på loppet jag snackar om i fall du inte gjort det. jag har inte arkivet nu, så säg vad du tror om det. jag minns det loppet som löjligt uselt och att upplopet vad rena skämtet?
hur skulle du hålla faksen junior jämfört med lundås emelie och nordgubben?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-08-29 13:39:05  tommie: kolla på loppet jag snackar om i fall du inte gjort det. jag har inte arkivet nu, så säg vad du tror om det. jag minns det loppet som löjligt uselt och att upplopet vad rena skämtet?
hur skulle du hålla faksen junior jämfört med lundås emelie och nordgubben?
Answer to: "tommie: kolla på loppet jag snackar om i fall du inte gjort det. jag har i"
|
V 4, JÄRVSÖFAKS
|
Jag har sett loppet. Om du vill gå på vad han har gjort i ETT lopp så gör det... Varför skriver du bara om det loppet och inte dom hundra andra där han varit lysande??? Om du ska haka upp dej på ETT lopp så är väl det senaste loppet mest aktuellt och där lekte han med Fakse och dom andra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-29 14:02:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan nog bli skaplig utdelning trots att Järvsofaks vinner. Långt upplopp På Bergsåker...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-08-29 17:18:45  Jag har sett loppet. Om du vill gå på vad han har gjort i ETT lopp så gör det... Varför skriver du bara om det loppet och inte dom hundra andra där han varit lysande??? Om du ska haka upp dej på ETT lopp så är väl det senaste loppet mest aktuellt och där lekte han med Fakse och dom andra.
Answer to: "Jag har sett loppet. Om du vill gÃ¥ pÃ¥ vad han har gjort i ETT lopp sÃ¥ gÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, det är mycket möjligt att han vinner och det är klart jag vet att han är den obestridbara kungen. men ibland losar han. och det är vad jag hoppas på som spelare. och jag är gärna med och delar på potten som blir om han ryker.
och eftersom jag i stort sett aldrig spikar så är det en fråga om vilka jag garderar honom med.
det intressanta är ju också hur dom andra kuskarna kommer göra för att slå honom. dom är ju också inblandade och jag försöker se loppet lite från deras håll och vad dom kan tänkas hitta på.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|