Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Hugo Åbergs Memorial på Jägersro...
 

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Posted: 2008-07-26 10:55:25

Became a member: 
Forum posts:
ska aldrig mer lira going efter att hans vinnarskalle blivit bekräftad med diagnosen obefintlig
Reply
Posted: 2008-07-28 05:23:56 Answer to: "ska aldrig mer lira going efter att hans vinnarskalle blivit bekräftad med"

Became a member: 
Forum posts:
Det är sällan du säger något så begåvat Alfie, härligt att se att du har något vett kvar i skallen.
För övrigt, vi två är (o)vänner så att det är med glimten i ögat
Reply
Posted: 2008-07-28 15:47:01

Became a member: 
Forum posts:
jag skriver av det här från sydsvanskan måndagen den 28 juli.

gängget - going kronos

jag kände mig bättre äm nånsin och skulle bara blåsa förbi till seger så tog orken slut på två steg.

det där eviga tempandet varje morgon. jag vet att jag ligger kring 38 grader, idag var det 38,1. ludde, ni vet han i kärran bakom, är livrädd för att jag ska bli sjuk tills på tisdag. okej, jag kan förstå honom efter starten i norge.

jag kände mig bättre än någonsin och skulle bara blåsa förbi till seger så tog orken slut på två steg. 11 000 i vita blodkroppar, nästan dubbelt mot vad jag vanligen har. men nu är mina värden på topp. för övrigt hörde jag hur ludde sa till en av mina ägare att han aldrig känt mig bättre än när jag tränade 1.11,8 i förra veckan.

karolina ångrade nästan att hon tog ut mig i skogen idag. jag fullkomligt bubblade av spring i benen, men fick inte sticka iväg. till sista sa karolina till mig på skarpen: spara krafterrna till tävling.

jag blev lite ledsen när jag gick förbi min lillasyster nonpareil kronos. jag gnäggade både ivirigt och högt. hon skall upp på auktion, och eftersom jag och min andra syrra lantern kronos springer så bra vill många köpa henne.

jag undrar om det inte börjar bli lite nerver inför det där stora loppet ändå.
vi hörs imorgon!
Reply
Mancher Posted: 2008-07-29 00:14:40 Edited(1): 2008-07-29 00:15:22
457
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3260
Alltid intressant att läsa vid frukostbordet
Reply
tommie Posted: 2008-07-30 00:18:13 Answer to: "Going barfota känns spelvärt så dära hogan där är min tredje vinnare;"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Gick som vanligt va? Going vek sig hur lätt som helst... Men du har väl fortfarande inte insett att han saknar vinnarskalle??
Reply
Posted: 2008-07-30 00:21:32 Answer to: "Gick som vanligt va? Going vek sig hur lätt som helst... Men du har väl f"

Became a member: 
Forum posts:
1.08.0 öppnade han och han blev femma på 09.9 tyckte det var bra
Reply
tommie Posted: 2008-07-30 00:25:22 Answer to: "1.08.0 öppnade han och han blev femma på 09.9 tyckte det var bra"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Tyck vad du vill men så fort han ser en häst på utsidan så viker han sig! Jaded var mycket bättre!
Reply
Posted: 2008-07-30 00:30:52 Answer to: "Tyck vad du vill men så fort han ser en häst på utsidan så viker han si"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
har jag sagt att Jaded var sämre låt mig tänka... Nä
Reply
tommie Posted: 2008-07-30 00:36:52 Answer to: "har jag sagt att Jaded var sämre låt mig tänka... Nä "
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Nej det har du inte och jag har aldrig påstått att du gjort det heller.... Men jag skrev det nyss eftersom han var det...
Reply
Soberano Posted: 2008-07-30 07:39:02 Answer to: "1.08.0 öppnade han och han blev femma på 09.9 tyckte det var bra"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100

Han fick ta över ledningen utan strid.Han blev inte utsatt för någon press.Han såg länge ut som en vinnare.Trots det blev Going Kronos uppäten av konkurrenterna.-I dag är första gången som jag har tvivlat på vad vi håller på med, sa den besvikne tränaren Lutfi Kolgjini efter årets upplaga av Hugo Åbergs Memorial


- Jag har ingenting att skylla på, och det har inte han heller. Med det lopp han fick ska han bara vinna. Jag kände mig som en vinnare genom hela sista sväng men han räckte inte till helt enkelt. Han står still utvecklingsmässigt och jag för väl ta på mig det som ett tränarmisslyckande, sa Kolgjini


Ludde håller tydligen inte med dig Sebbe. JADED fick ett tyngre lopp från början till slut och var ändå före i mål. Med tanke på vilka tider som presterades känns inte en 08 öppning särskilt anmärkningsvärd då han fick dämpa till 10.9 första 1000, långsammare än vad Brioni öppnade. Han viker ned sig när det tar emot,brist på skalle eller ej men för mig känns det ganska klart. Hade varit en sak om han hade varit 2:a men att släppa 4st förbi sig är inte speciellt imponerande......
Reply
Cherry Posted: 2008-07-30 11:18:26

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6893
Hoppas Ludde ändrar på nåt drastiskt nu när det verkar som att även han insett vad de flesta insåg för länge sen. Snart bara SebbeRalle och Nijo som vägrar inse fakta...

Vet inte vad de ska göra med hästen men dom måste väl börja bygga om psyket från början. Miljö/tränarombyte kanske...
Reply
Posted: 2008-07-30 14:13:19 Answer to: "Hoppas Ludde ändrar på nåt drastiskt nu när det verkar som att även ha"

Became a member: 
Forum posts:
som jag förstått det är det inte bara ludde som bestämmer lopp utan ägarna och dom har tydligen inte varit intresserade av dom vanliga guldloppen utan har velat vara med i dom här allra tuffaste racen.

men dom som vet mer om saken får utveckla det bättre... nijo?
Reply
1   [ 2 ]