1
[ 2
]
|
|
Posted: 2008-06-27 13:15:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, IKON TILLY
|
Tror inte det. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-27 14:28:53  Tror inte det. 
Answer to: "Tror inte det.:D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förstår nada just nu... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-27 14:32:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, IKON TILLY
|
Avslag på storfavoriten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-27 14:52:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
|
Maharajah är tydligen en rätt skör häst och har en liten bit att resa, men kapaciteten är grym. Ingen spik i mina ögon. Känns ordentligt överstreckad med tanke på orutinen. Ett sånt här lopp kan man nog klara av på 3-4 streck när det är några hästar som sticker ut. Kajsa Frick med B.W.L Champion måste ju ha en fin chans trots läget.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-27 15:43:19  Nu tycker jag att du har fel, rejält fel.
B.W.L.Champion fick varva på 17,3 på Elitloppssöndagen (dvs fruktansvärt billigt) och Maharajah sitter då i femte utvändigt. Han tar ut Maharaja i spåren 500 kvar och över upploppet går han i femtespår och visar fin skalle genom att slå den bredvid honom (finns inte en teoretisk möjlighet att han ska se B.W.L.
Jag har 11,1 på klockan, och det är slutvarvet för Maharajah, nämner du någon som har gått så fort i sin fjärde start sista varvet blir jag imponerad. Du tycker inte att han var godkänd, jag tycker att det var en sinnessjukt bra prestation.
Bara orutinen emot nu.
Answer to: "Nu tycker jag att du har fel, rejält fel.
B.W.L.Champion fick varva på 1"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Nu tycker jag att du har fel, rejält fel.
B.W.L.Champion fick varva på 17,3 på Elitloppssöndagen (dvs fruktansvärt billigt) och Maharajah sitter då i femte utvändigt. Han tar ut Maharaja i spåren 500 kvar och över upploppet går han i femtespår och visar fin skalle genom att slå den bredvid honom (finns inte en teoretisk möjlighet att han ska se B.W.L.
Jag har 11,1 på klockan, och det är slutvarvet för Maharajah, nämner du någon som har gått så fort i sin fjärde start sista varvet blir jag imponerad. Du tycker inte att han var godkänd, jag tycker att det var en sinnessjukt bra prestation.
Bara orutinen emot nu.
Nog är jag säkert blåögd och helt uppåt väggarna här. Men min första intention var att han skulle vinna under Elitloppshelgen, trots det hastiga slutvarvet. Jag tänker inte släppa min första tanke. I nuläget har jag fyra hästar på lappen.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-27 16:08:44
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, MAHARAJAH
|
Vadå avslag på storfavoriten Garros?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-27 16:20:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, MICRO MESH
|
Så här säger Hultman!!
På lördag är det dags för hans första storlopp och jag tror faktiskt att han kommer att vara bättre än senast. Inför förra loppet hade han en ganska tung träningsperiod i benen och borde därför gå framåt med senaste loppet i kroppen. Men han är fortfarande lite "grön" och orutinerad och riskerar att få ett tungt lopp, så det kan bli tufft. Jag vill absolut inte verka kaxig och visst vill vi mer än gärna vinna även E3, som ju är ett stort och viktigt lopp, men det är Kriteriet som är "Marres" största mål i år. Det finns fortfarande en hel del att göra balansmässigt med honom men vi sparar därför på "ässen" ett tag till, berättar Stefan.
En favorit i fara??..skall garderas iaf..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-27 16:42:09 Edited(1): 2008-06-27 16:42:39  Så här säger Hultman!!
På lördag är det dags för hans första storlopp och jag tror faktiskt att han kommer att vara bättre än senast. Inför förra loppet hade han en ganska tung träningsperiod i benen och borde därför gå framåt med senaste loppet i kroppen. Men han är fortfarande lite "grön" och orutinerad och riskerar att få ett tungt lopp, så det kan bli tufft. Jag vill absolut inte verka kaxig och visst vill vi mer än gärna vinna även E3, som ju är ett stort och viktigt lopp, men det är Kriteriet som är "Marres" största mål i år. Det finns fortfarande en hel del att göra balansmässigt med honom men vi sparar därför på "ässen" ett tag till, berättar Stefan.
En favorit i fara??..skall garderas iaf..
Answer to: "Så här säger Hultman!!
På lördag är det dags för hans första st"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LAVEC KRONOS
|
Så här säher Lutfi! Lutfi Kolgjini:
"Spelarna blir vilseledda
- Maharajah fel favorit"
(travnet.se fredag 27 jun 2008 07:55)
Lutfi Kolgjinis hästar tävlar om nästan tio miljoner kommande helg.
- Jag hoppas kunna kapa åt mig ett par miljoner i varje fall, så jag kan jaga Kari Lähdekorpi i tränarligan, säger Lutfi.
Bergsåker på fredag, Bergsåker och Tor di Valle i Rom på lördag, Forus i Stavanger på söndag. Där tävlar Lutfi hästar om mycket stora pengar.
- Logistiken är inte det allra enklaste när vi skall tävla på tre olika ställen, som det dessutom är långt till, säger Lutfi.
I tisdags började Imola November resan mot Rom. Igår lämnade fredagshästarna Vomb för färden mot Bergsåker och i morgon går transporterna till Sundsvall, för lördagshästarna, och Forus. Själv tar Lutfi flyget till Sundsvall i dag och efter tävlingarna på lördag kväll flyger han, Erik Adielsson och Björn Goop till Stavanger.
- Turligt nog är Margareta Wallenius-Kleverg snäll och hyr ut ett av sina flygplan till oss. Annars hade det nästan varit omöjligt att ta sig till Stavanger, säger Lutfi.
Alla tre kan vinna
För knappt två veckor sedan var Lutfi Kolgjini kung av Örebro. Han kvalade då in sju hästar till de två E3-finalerna. Och han räknar med god utdelning på lördag.
- Jag tycker att det är fyra, fem hästar som kan vinna finalen för hingstarna. Alla mina tre finns med bland dom, säger Lutfi.
Micro Mesh.
Foto: Göran Abrahamson
Han hade själv tänkt att köra Lou Kronos. Men så blir det inte. Lutfi står nämligen med som delägare i Micro Mesh och då måste han köra den. Även om han också är delägare i Lou Kronos. Nu blir det Johnny Takter som tar hand om Lou Kronos.
- Jag ville köra Lou Kronos av det skälet att han är svår att handskas med. Och då är det tränarens ansvar att göra så.
Förutom Lou Kronos och Micro Mesh har Lutfi också med Lavec Kronos som Björn Goop skall köra. På frågan om vilken häst som har bästa vinstchansen svarar Lutfi:
- Det har Micro Mesh, han är redan en komplett travare. Lou Kronos kanske har bättre kapacitet men är inte lika komplett ännu. När det gäller Lavec Kronos har han gått rejält framåt och han kan mycket väl överraska i morgon, säger Lutfi.
Ludde förvånad
Trots att Lutfi Kolgjini alltså har tre hästar i loppet blir Stefan Hultmans Maharajah ganska stor favorit. Och det förvånar Lutfi.
- Det beror förmodligen på att hästsportjournalisterna är för dåliga, spelarna blir vilseledda när Maharajah haussas upp på det här sättet, säger Lutfi.
För Kolgjini är taktiken klar. Han kommer att köra till ledning med Micro Mesh.
- Och jag kan inte tro att Maharajah kan slå min häst bakifrån eller från dödens. Och om Örjan Kihlström trycker för hårt på min häst kommer vi båda att falla, då blir det någon annan häst som vinner, säger Lutfi.
Bland dom hästarna som Lutfi då tänker på kommer två från hans egna stall.
- Men jag vill också varna för finske Boulder Classic som är en mycket fin häst och som imponerade på mig i försöket, säger Lutfi.
Vinnaren i E3-finalen får 800.000 kronor.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-27 19:28:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bara neråt på Maharajah här, haha. Bara orutinen emot som sagt. Har lagt mitt största vinnarspel någonsin på honom till 2.50, snälla Örjan, kör inte galopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-27 19:47:51 Edited(1): 2008-06-27 19:48:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MAHARAJAH
|
Spik på Maharajah!!! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-28 08:12:15
|
V 4, MAHARAJAH
|
Snälla Örjan, slå den kaxige Ludde så han inte blir kaxigare....
Ludde har väl sin straffspark på Forus Open...vinner han inte är mot gamla ringvrak...ja då vet jag inte vad han håller på med. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-28 16:20:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LAVEC KRONOS
|
Uppgjort lopp av ludde.. men MAHARAJAH var för bra..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-28 16:26:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag är kär alltså. Vilken fantastisk häst. På det viset, mot de hästarna... Örjan var märkbart rörd (har aldrig sett honom så rörd). Maharajah i Kriteriet... Får man två gånger nu?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-28 19:54:01  Jag är kär alltså. Vilken fantastisk häst. På det viset, mot de hästarna... Örjan var märkbart rörd (har aldrig sett honom så rörd). Maharajah i Kriteriet... Får man två gånger nu?
Answer to: "Jag är kär alltså. Vilken fantastisk häst. På det viset, mot de hästa"
|
V 4, MAHARAJAH
|
Ja det var grymt...från sista plats varvet kvar börjar han gå i spåren utan rygg och kommer upp jämnsides först 500 kvar sen bara ökar han in mot mål...normalt slocknar en häst efter den resan, han bara ökade, hade säkert kunnat knalla ett varv till i det tempot.....ymmff, så grym häst. Och som ni såg, att Hultman snyftar är inget ovanligt, men att Iceman Örjan stockar med gråt i halsen, det är sällsynt, har aldrig sett honom göra det...inte ens när han vann med From Above i elitloppet....det säger inte lite om hur denna häst är.....kanske en värsting-värsting och det är bara att hoppas att han får vara frisk.
Jag ber till travgudarna att han får vara det....snyggare häst får man leta efter...jag blev oxå kär. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-28 19:55:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med, oerhört läcker travare. Ruskigt fin i exteriören å allt.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-06-28 19:57:26
|
V 4, MAHARAJAH
|
Och Ludde som snacka ner Örjans häst med att den har inte rutinen och Ludde skulle vinna lätt med Micro Mesh...he he, snacka om rundningsmärke 500 kvar...he he. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-29 00:29:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha ja. Vore roligt att höra en kommentar från DeRien nu... (Tänkte om hurvida Maharajah var godkänd eller ej idag) 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-29 00:37:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med Hogan.
Att se Örjan så tagen var nästan lika häftigt som själva loppet
Grym kuse Hultman har där. Ska bli spännande att se den under 4-årssäsongen sedan. Den blir väl aldrig lika "hypad" som Going Kronos, men kan den bli lika bra ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-29 02:14:09  Håller med Hogan.
Att se Örjan så tagen var nästan lika häftigt som själva loppet
Grym kuse Hultman har där. Ska bli spännande att se den under 4-årssäsongen sedan. Den blir väl aldrig lika "hypad" som Going Kronos, men kan den bli lika bra ? 
Answer to: "Håller med Hogan.
Att se Örjan så tagen var nästan lika häftigt som"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om den kan bli? Är den inte redan det?
Skämt & sido men självklart ska den kunna bli det, eller har du sett Örjan bli så rörd över någon anna häst förut? Hultman tror ju att det är nya From Above så...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-06-29 11:52:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej, som sagt att se örjan på det sättet...det värmer lite på något sätt. Det är då trav blir riktigt stor sport !
Och visst ska den kunna bli det, men det krävs ändå att de flyter på lite. I så fall känns det mer möjligt än omöjligt 
Tror ju faktiskt att det ändå är en rätt okej kull i år, och att då bara krossa dom på det här sättet. Grymt !
Kanon om vi har en ny svensk storstjärna på gång ! Tror
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|