Nej jag vet, och ibland är iaf bricka 9-10 riktigt bra för är man någorlunda skicklig kusk så hittar man 2-3 utv därifrån och en del hästar av osäkra sorten kan bakspår också vara en fördel.
En del är ju oberoende av lägen, dom som kan göra grovjobb själva t.ex.
Dom med 11-12 är lite mer beroende av tempot o.dyl., man är lite mer utlämnad som dom brukar säga....men blir det bara lite sprutt på loppet, så kommer dom ju in i matchen ändå. Det är ju aldrig helt kört, jag vill bara påstå att de har lite sämre förutsättningar, och speciellt då 11-12 och på 1640 kan det vara knepigt många gånger.
Visst jag satt också och hoppades på Global i sista avd, synd att han fela, men lite klantigt av Björn för han har felat flera gånger just där när han vrider på....Hade Björn varit vaken så hade han gått före Ludde, då hade han förmodligen vunnit loppet...för jag tycker inte Fortune Access imponerade, snarare att dom andra var dåliga. I såna lopp som det här, spelar spåret heller inte lika mycket roll, de där framme var ju ett uselt gäng på papperet...det var väl bara Fortune Access som var farlig. Fick vinna utan att vara på topp...helt otroligt i V75 lopp?????
Jag tror hellerinte att du menade så Prima_Crille, jag förstod vart du ville komma...liten myt är det väl.
Ps. Jag hade på dubbeln 50 kr på 1-3/12 så jag hoppades mest på 12 an givetvis, det hade väl gett lite bättre än 9.50 iaf...