1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2008-05-22 10:39:56  Han gillar ju Brian Key & har siktet inställt på den & då gäller det ju för honom att intala sig om att han har rätt. Försöka duger men han ändrar sig i direktsändning på lördag efter att hästen har värmt. 
Answer to: "Han gillar ju Brian Key & har siktet inställt på den & då gäller det ju"
|
Became a member:
Forum posts:
|
så här skriver sydsvenskan om kk:
"dansken har haft problem med halsen i omgångar i år. inför förra starten var det till och med tankar på operation. något att tänka på!"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 17:02:37  så här skriver sydsvenskan om kk:
"dansken har haft problem med halsen i omgångar i år. inför förra starten var det till och med tankar på operation. något att tänka på!"
Answer to: "så här skriver sydsvenskan om kk:
"dansken har haft problem med h"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, SWEPT TO VICTORY
|
Hmm intressant.. bör endå hålla undan?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-05-22 18:23:46
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 2, KORVET KLINTHOLM
|
Ja dom startar väl inte om hästen är sjuk...åker dom hit så är det i angeläget ärende...vinner förmodligen lätt här då jag tycker det är en ganska klen bronsdivision.
Örjan skulle sökt ett stolopp, nu blir det för tufft.
De enda två som kan ev. utmana är Inzaghi D.K och Golden Tilly, fast Korvetten har ju t.o.m vunnit spårlottningen.
Spik...ett stycke Korvette. 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-05-22 19:05:48
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 4, BRIAN KEY
|
Hade jag fått göra ett system på 500 rader så hede jag tagit med 2,4,6,7 men har inte råd med det så det blir spik på Korvet Klintholm ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 19:39:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, GLEE FACE
|
En av dagens största favoriter startar redan i första avdelningen, och bara han klarar av resan, och stimmet runt banan en elitlopps-lördag så ska det vara en bra chans.
2 Korvet Klintholm är en kanonhäst, som haft tur i spårlottningen här. Senast dominerade han händelserna från start till mål när Åby arrangerade V75. Visade 11,6 sista tusen i en snabb avslutning då. Steen Jul tror att han kan vara ytterligare förbättrad med loppet i kroppen, och kommer att köra utan skor på hovarna. Hästen är startsnabb, och han kör framåt direkt och får troligen överta, även om "Ludde" hotar med att köra där. Hästen öppnade 09,7 första 500 vid tagen spets näst senast på Jägersro. Blev då snöpligt avslagen av Good Fellow, men drogs då med halsproblem. Mycket bra chans, och normalt en bra spik i mina ögon. Tränaren lägger dock upp en brasklapp, om att hästen kan ha problem med längre resor, då han är aningen ängslig av sig. Det kan löna sig att kolla upp hur han tagit resan innan man lämnar in kupongen. Sedan ska man tänka på att denna helg är det mycket livligare runt banan än en normal arbetsdag. Även det kan spela in på en orolig häst.
7 Swept To Victory har hög kapacitet för klassen, och är inte mycket sämre än favoriten. Spåret sätter ner chanserna denna gång, även om hon kan öppna skapligt. Nu är Örjan inte den som kör fram i dödens alltför ofta, men de gånger han gör det, så brukar han ha att köra med. Gör favoriten bort sig, så är det ett hett segerbud.
1 Glee Face har fått ett bra läge, och "Ludde" siktar mot ledningen för att sedan köra där. Hästen är under stark utveckling, och har stabiliserats, och gör sällan en dålig insats numera. Fastnade med sparat i andra ytter senast, och har visat uppåtform i starterna innan. Rysare.
6 Inzaghi D.K. var en halv längd före Brian Key senast på Jägersro efter attack från tredje utvändigt 600 kvar. Gick starkt och vann säkert till ett bra odds (8ggr). Har radat upp segrar i år, 4 vinster på fem starter, och kommer med formen på topp för Jeppe Juel. Inte borta här heller, och det kanske blir "fel" dansk som vinner loppet.
8 Golden Tilly har haft otur i spårlottningen, men formen kan nog inte bli så mycket bättre. Tre segrar och en andraplats på de fyra senaste starterna i hård konkurrens skvallrar om en formtopp. Glen Norman är mycket nöjd med femåringen för dagen, och han fortsätter att utvecklas undan för undan. Den här gången blir det troligen skor runt om då det inte känns som någon idé att ladda från start härifrån, säger han. Kapacitet för att vinna finns, men måste ha lite flyt för att hinna dit. Denna gång kör Björn Goop istället för Kihlström som kört på slutet. Bortvald?
Spetsbud: 1 Glee Face, som släpper till favoriten Korvet Klintholm?
Ranking
A-hästar
2 Korvet Klintholm
B-hästar
7 Swept To Victory
1 Glee Face
C-hästar
6 Inzaghi D.K.
8 Golden Tilly
12 James Bond
4 Brian Key
10 Jenspeter Hornline
D-hästar
3 Rivaldo
9 J.T.Mulligan
5 Vanessa Boko
11 Tucson Yankee
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 23:16:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, J.T.MULLIGAN
|
Får Korvet Klintholm bestämma igen är loppet över. Garderar man tycker jag man ska plocka med J.T.Mulligan som var klart förbättrad senast efter ett litet uppehåll. Med det loppet i kroppen & rygg på Juuls kuse i starten så lär Söderqvist sitta bra till när det ska avgöras. Rysare.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 09:25:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
nån som vet om kk kommit till stockholm eller när den reser? hur har i så fall resan gått? det lär ju ta en dag från danmark.
|
|
Reply
|
|
SHasth
|
Posted: 2008-05-23 09:33:41
|
Became a member: 2008-03-31
Forum posts: 407
V 6, INZAGHI D.K.
|
2,6,7,8 har en känsla av att Sten Juul inte vinner som favorit i första v75an. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 12:24:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
swept to victory kommer plocka ner korven från dödens, plättlätt. Halshugg mig gärna efter loppet, men min spik har nummer 7.
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2008-05-23 13:48:09
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 449
V 9, J.T.MULLIGAN
|
är också inne på korvetten, högst troligt att den spikas, annars är J.T.Mulligan lite av en favforit har gett mig nån fin slant då och då....en riktig susare här 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-23 14:44:38
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 2, KORVET KLINTHOLM
|
Förstår inte hur Korvet Klintholm ska kunna loosa detta!?!?
Måste ju till en katastrofal övernattning, sjukdom, galopp, en onykter Ludde som ska svara i 1.05 tempo med vad han tror är världens bästa häst eller nåt för att han ska torska detta. Nej såna här favoriter spikas! Spets slut!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 15:29:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror också att J.T. kan skrälla, får ett fint lopp och käkar upp alla på upploppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 18:50:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Glee face spets o slut...korven galopp när jag står o skriker vid sidan om. 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-05-23 22:09:05
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 7, SWEPT TO VICTORY
|
Korvet till ledning, örjan kör framåt, släpper ner golden tilly, körning sista 1000, örjan attackerar, vinner med två längder.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 22:23:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
Korvett är tydligen svår reshäst och kan bli nervös lätt vilket är stort minus en sån här helg annars klart bästa hästen, ludde kör i spets om han håller den enligt han själv, får Korvetten dödens då eller kommer nån fram, en eller många..... bestämmer efter res info i morgon
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 22:57:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Varför överanalysera loppet när bara Korvetten går och vinner detta? Spiiiik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 23:17:20  Varför överanalysera loppet när bara Korvetten går och vinner detta? Spiiiik.
Answer to: "Varför överanalysera loppet när bara Korvetten går och vinner detta? Sp"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kan va så
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 23:31:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det känns inte som att Ludde kan svara här. Första idén var spik på Korvet, andra idén var att han får svar och alltså gardera. Nu vet jag att han tar spets efter att ha tittat i lopparkivet. Just nu endast 70% = ett fynd som spik. Vinner detta 9/10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 00:16:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
favorit i fara så mkt jag kommer skrika