1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-05-06 23:15:10   Jag tycker Elit Farming känns tidig. Tycker att hästen är startnabb och lär köras i spets om den positionen nås. Om inte lär han åtminstone få ett passande lopp. Matchad mot tuffa hästar. Kan mycket väl bära.
Jag fick också en feeling för den när jag fick igenom startlistan en andra gång 
Answer to: "Jag tycker Elit Farming känns tidig. Tycker att hästen är startna"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, KING OF SPADER
|
Spetsar knappast.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-07 08:18:39
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 1, SVARTMYRS SIGGE
|
Spets tar väl Philip eller Emir Rols?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-07 12:09:13
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Spelat elit farming mycket i år, men var en klar besvikelse senast!
spets tar philip k eller svartmyrs sigge, båda 2 räknas tidigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 23:55:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STEFAN SUFFLÖR
|
Se upp med Stefan Sufflör som är ute över favorit distansen. Är travsäker & har Örjan i sulkyn. Slog vid senaste vinsten bl.a. Victory Love som piskade King Of Spader senast de möttes. Man ska inte jämför lopp, men kan ha med det i beaktning. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 10:30:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Emir Rols struken såg jag precis :O upplagt för Philip K i spets då? Lär bli svår o ta från spets.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-08 10:45:01
|
|
Nu har elit farming ensamt springspår, mycket intressant.
Men Philip K kommer att bli en utgångshäst på mitt system då jag tror att han har en bra chans att spetsa direkt eller få överta.......dock är elit farming ett tidigt garderingsstreck nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 11:04:26
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vem är Philip K?
Luddedjur igen?
King of Spader känns bekväm.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-08 11:13:24 Edited(1): 2008-05-08 11:14:02
|
|
King of spader känns chansartad från spår 8.a i volt och han har inte visat upp några stordåd den senaste tiden.........
Goopendjur igen?
Philip K har varit mycket bra i de 2-3 senaste loppen, är startsnabb och det finns väl ingen orsak till att tveka på hästen om han går lika bra igen. Takter kör så det är väl bara till att ställa sig i utbetalningsluckan?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 11:29:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, KING OF SPADER
|
Skillnad på motstånd också Nijo, samtidigt som han inte var speciellt trött i mål senast.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-08 11:31:41 Edited(1): 2008-05-08 11:33:46 King of spader känns chansartad från spår 8.a i volt och han har inte visat upp några stordåd den senaste tiden.........
Goopendjur igen?
Philip K har varit mycket bra i de 2-3 senaste loppen, är startsnabb och det finns väl ingen orsak till att tveka på hästen om han går lika bra igen. Takter kör så det är väl bara till att ställa sig i utbetalningsluckan?
Answer to: "King of spader känns chansartad från spår 8.a i volt och han har "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 3, PHILIP K.
|
Japp nijo det är väl bara att hämta ut eftersom det är takter som kör. Han har ju skyhöga 15 i segerprocent...  Förlåt.. han har visst 14 i segerprocent såg jag nu.. 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-08 11:40:46 Edited(1): 2008-05-08 11:43:19
|
|
Inte varit trött i mål, behöver ju inte säga något om han körts passivt? annars borde väl hästen vara sjuk tycker jag...........
Nästan slagen av svartmyrs sigge för 2 starter sedan? den har bättre förutsättningar nu också.....
Tror säkert att king of spader är en mycket fin häst, men den har ganska dåliga förutsättningar här och jag har svårt att se han plocka ner Philip k när den sitter i spets, framförallt efter de 2-3 senaste insatserna han visat upp. Sprang 13.8 för två starter sedan över 2140m,,,,,starka saker tycker jag.
Är väl lite upp till bevis för king of spader nu, floppat lite i 3 starter.......Skulle inte han vinna kungapokalen sade du Prima????
Vad gäller takter så talar hans styrningar sitt tydliga språk, en av sveriges bästa kuskar! segerprocenten finns det väl inte så mycket att göra åt om man får köra mycket skithästar? Vad har Goop för segerprocent denna veckan? 10% kanske?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-08 12:03:28  Inte varit trött i mål, behöver ju inte säga något om han körts passivt? annars borde väl hästen vara sjuk tycker jag...........
Nästan slagen av svartmyrs sigge för 2 starter sedan? den har bättre förutsättningar nu också.....
Tror säkert att king of spader är en mycket fin häst, men den har ganska dåliga förutsättningar här och jag har svårt att se han plocka ner Philip k när den sitter i spets, framförallt efter de 2-3 senaste insatserna han visat upp. Sprang 13.8 för två starter sedan över 2140m,,,,,starka saker tycker jag.
Är väl lite upp till bevis för king of spader nu, floppat lite i 3 starter.......Skulle inte han vinna kungapokalen sade du Prima????
Vad gäller takter så talar hans styrningar sitt tydliga språk, en av sveriges bästa kuskar! segerprocenten finns det väl inte så mycket att göra åt om man får köra mycket skithästar? Vad har Goop för segerprocent denna veckan? 10% kanske?
Answer to: "Inte varit trött i mål, behöver ju inte säga något om han körts passi"
|
V 3, PHILIP K.
|
Denna vecka... haha! Om du kollar under under lite längre tid så får du ett lite mer rättvist resultat...
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-08 12:13:19
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 1, SVARTMYRS SIGGE
|
Sen är det väl så att dagsformen hos kuskarna in real life inte har samma inverkan som i travspelet...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 13:29:09 King of spader känns chansartad från spår 8.a i volt och han har inte visat upp några stordåd den senaste tiden.........
Goopendjur igen?
Answer to: "King of spader känns chansartad från spår 8.a i volt och han har "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Skillnaden mellan Goops djur och Ludde:djuren är väl Goops är framgångsrika.
Vinner mest på V75 i år.
Björn dominerar hela Sverige.
Ludde söker asyl och kör galopp.
Befogat.
Dessutom så grundar sig inte dom andras tips härinne på att bara Ludde tränar hästen.
Skulle inte ställa mig i luckan bara för att Knarkter kör, han kanske snortar lite för mycket kola innan loppet, vem vet.. Eller så kanske han struntar i att driva, han vågar ju normalt inte göra det.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-08 14:21:19 Edited(2): 2008-05-08 14:29:43
|
|
Goop dominerar? hmm....Goop har 21% i segrar och kör in ca: 17 000kr/lopp
Erik har 20% i segrar och kör in 19 400kr/ lopp (siffror som lär förbättras mycket efter denna dagen skulle jag tro)
Takter: Kör trots allt in 15 000kr/start vilket är helt ok, lär säkert förbättras mycket under året med tanke på att han har några chanser i större lopp med commander crowe och bland annat artistic ås idag....
Örjan ligger där mellan med ca: 17 000kr inkört/start som goop......Men hans tid kommer nu under sommaren med alla storlopp och årgångslopp.
Troligtvis kommer örjan, takter och erik köra in mer pengar än Goop räknat i antalet starter även i år. Finns väl inga riktiga chanser till årgångsloppen eller de stora loppen för Goop? kör ju sönder sina hästar innan de når gulddivisionen(som ludde). Skillnaden är väl att Stall Goop har sådär dubbelt så många starthästar som ludde då han har valt att satsa på unghästar nu......
Visst har Stall Goop haft ett grymt år så här långt, men blir troligtvis sämre och sämre nu när storloppen.........
Personligen tycker jag att Ludde har haft ett framgångsrikt år, men allt är väl relativt.......
Som kusk har han 18% i segrar och kör in 23 500kr/lopp, ganska imponerande av en skitkusk och skittränare?
Som tränare kör stallet in 22 500kr/lopp medan stall goop kör in ca: 20 000kr/lopp med nästan dubbelt så många starter i år.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 14:46:15  Goop dominerar? hmm....Goop har 21% i segrar och kör in ca: 17 000kr/lopp
Erik har 20% i segrar och kör in 19 400kr/ lopp (siffror som lär förbättras mycket efter denna dagen skulle jag tro)
Takter: Kör trots allt in 15 000kr/start vilket är helt ok, lär säkert förbättras mycket under året med tanke på att han har några chanser i större lopp med commander crowe och bland annat artistic ås idag....
Örjan ligger där mellan med ca: 17 000kr inkört/start som goop......Men hans tid kommer nu under sommaren med alla storlopp och årgångslopp.
Troligtvis kommer örjan, takter och erik köra in mer pengar än Goop räknat i antalet starter även i år. Finns väl inga riktiga chanser till årgångsloppen eller de stora loppen för Goop? kör ju sönder sina hästar innan de når gulddivisionen(som ludde). Skillnaden är väl att Stall Goop har sådär dubbelt så många starthästar som ludde då han har valt att satsa på unghästar nu......
Visst har Stall Goop haft ett grymt år så här långt, men blir troligtvis sämre och sämre nu när storloppen.........
Personligen tycker jag att Ludde har haft ett framgångsrikt år, men allt är väl relativt.......
Som kusk har han 18% i segrar och kör in 23 500kr/lopp, ganska imponerande av en skitkusk och skittränare?
Som tränare kör stallet in 22 500kr/lopp medan stall goop kör in ca: 20 000kr/lopp med nästan dubbelt så många starter i år.
Answer to: "Goop dominerar? hmm....Goop har 21% i segrar och kör in ca: 17 000kr/lopp
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Med dom hästarna skulle siffran kunna vara det dubbla.
Det är skitdåligt, tyvärr.
En blek alban tyvärr.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 14:49:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, KING OF SPADER
|
Han (Goop) har dessutom över 25 i segerprocent på SOLVALLA. Mäktigt.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-05-08 14:55:56
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-08 15:11:41 Edited(1): 2008-05-08 15:12:02
|
V 3, PHILIP K.
|
Alla som har har två fungerande ögon och en hjärna i hyfsat skick förstår att Björn Goop är överlägsen i sverige.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 17:39:35  Alla som har har två fungerande ögon och en hjärna i hyfsat skick förstår att Björn Goop är överlägsen i sverige.
Answer to: "Alla som har har två fungerande ögon och en hjärna i hyfsat skick först"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, STEFAN SUFFLÖR
|
toppchans för king of spader.
|
|
Reply
|
|
1