1
[ 2
]
3
|
tommie
|
Posted: 2008-05-06 17:38:40  Johan släpper inte - det gjorde han inte i Breeders Crown finalen, och det känns som om han inte gör det nu iheller, trots OS. Bobtail andra ut, sveper dom på bortre lång och vinner med 3-4 längder
Answer to: "Johan släpper inte - det gjorde han inte i Breeders Crown finalen, och det"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 5, LIE DETECTOR
|
Varför skulle inte Johan vilja ha det bästa loppet man kan få? Han hade släppt i breeders finalen om det varit OS och han gör det garanterat nu. Tänk lite... Rygg ledaren är bästa loppet man kan få när man har en speedig häst och det finns OS... Varför skulle han tacka nej till det? Han är ju inte dum Johan...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-06 17:48:47 Edited(1): 2008-05-06 17:54:05
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
ser självklart spets som det bästa loppet om man inte får idiottryck på sig......Handlar trots allt om att hästen i rygg måste ta 1 längd på ca: 100m över open stretch vilket är svårt på bra hästar i högre klasser.
Sedan handlar det framförallt om att ge värsta motbudet en tyngre resa i dödens......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-06 17:57:54  ser självklart spets som det bästa loppet om man inte får idiottryck på sig......Handlar trots allt om att hästen i rygg måste ta 1 längd på ca: 100m över open stretch vilket är svårt på bra hästar i högre klasser.
Sedan handlar det framförallt om att ge värsta motbudet en tyngre resa i dödens......
Answer to: "ser självklart spets som det bästa loppet om man inte får idiottryck på"
|
V 5, LIE DETECTOR
|
Dock inte här va eftersom Nursery nyligen blivit krossad av Bobtail från dödens... Måste väl vara bättre att släppa spets till Lie Detector som är snabbare ut än Bobtail då har han ju värsta motbudet i dödens. Och jag tror garanterat inte att Johan vill ha ledningen med Nursery och ha Bobtail utanför igen... Svarar Johan spets så måste garanterat Bobtail fram i dödens för Örjan hamnar isf i dödens och kommer inte köra en meter för att då ger han loppet till Bobtail... Örjan och Johan kör sista 700 och då är Bobtail chanslös att ta längder...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-06 19:25:22  Dock inte här va eftersom Nursery nyligen blivit krossad av Bobtail från dödens... Måste väl vara bättre att släppa spets till Lie Detector som är snabbare ut än Bobtail då har han ju värsta motbudet i dödens. Och jag tror garanterat inte att Johan vill ha ledningen med Nursery och ha Bobtail utanför igen... Svarar Johan spets så måste garanterat Bobtail fram i dödens för Örjan hamnar isf i dödens och kommer inte köra en meter för att då ger han loppet till Bobtail... Örjan och Johan kör sista 700 och då är Bobtail chanslös att ta längder...
Answer to: "Dock inte här va eftersom Nursery nyligen blivit krossad av Bobtail från "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LIE DETECTOR
|
 Bobtail fram i dödens för Örjan hamnar isf i dödens och kommer inte köra en meter för att då ger han loppet till Bobtail... Örjan och Johan kör sista 700 och då är Bobtail chanslös att ta längder...
haha där gav du mig ett gott skratt Tommie..
 Vald vinnare: 2, BOBTAIL
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-06 20:10:42   Bobtail fram i dödens för Örjan hamnar isf i dödens och kommer inte köra en meter för att då ger han loppet till Bobtail... Örjan och Johan kör sista 700 och då är Bobtail chanslös att ta längder...
haha där gav du mig ett gott skratt Tommie..
 Vald vinnare: 2, BOBTAIL
Answer to: "Bobtail fram i dödens för Örjan hamnar isf i dödens och kommer i"
|
V 5, LIE DETECTOR
|
Som du kanske ser så har jag skrivit att jag tror att Johan SLÄPPER spets. Men att det kan bli kört sådär om Johan svarar... Men jag tror att Johan SLÄPPER. Fattar du kakan? eller läser du bara det du vill läsa? Är du dum eller kan du inte läsa?  Jag skriver en gång till att jag tror Johan SLÄPPER spets.. Om jag skriver det 100 gånger så kanske det går in i din tröga hjärna kakan... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-06 20:15:23 Edited(1): 2008-05-06 20:15:35  Som du kanske ser så har jag skrivit att jag tror att Johan SLÄPPER spets. Men att det kan bli kört sådär om Johan svarar... Men jag tror att Johan SLÄPPER. Fattar du kakan? eller läser du bara det du vill läsa? Är du dum eller kan du inte läsa?  Jag skriver en gång till att jag tror Johan SLÄPPER spets.. Om jag skriver det 100 gånger så kanske det går in i din tröga hjärna kakan... 
Answer to: "Som du kanske ser så har jag skrivit att jag tror att Johan SLÄPPER spets"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LIE DETECTOR
|
Johan kommer inte släppa spets tror jag..
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-06 20:35:41  Johan kommer inte släppa spets tror jag..
Answer to: "Johan kommer inte släppa spets tror jag.."
|
V 5, LIE DETECTOR
|
Nej det är klart han inte släpper... Johans högsta önskan är säkert att bli krossad av Bobtail igen...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-06 21:03:29  Nej det är klart han inte släpper... Johans högsta önskan är säkert att bli krossad av Bobtail igen...
Answer to: "Nej det är klart han inte släpper... Johans högsta önskan är säkert a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LIE DETECTOR
|
Igen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-06 21:16:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
|
Jag e inne på Nijos linje... Jag tror att dom flesta som har en häst som är topp 3, inte nödvändigtvis på spelet med på läge o kapacitet- då släpper man inte spetsen, såvida man inte får tidigt tok-tryck.
Men om man har en sämre häst som enbart har bra chans på rulle, eller som inte gillar spets, då kan man gambla lite och släppa spetsen.
Vi snackar rätt styva vinstpengar i detta lopp, och trots open stretch så kan det bli lite trafik krångel INNAN upploppet och man kan hamna långt bak (tror dock inte att det händer i detta lopp), men om man sitter i spets då ger man ju sin häst en bra chans att kunna vinna loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-06 21:43:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, FLEA SOUTHWIND
|
Svårt, tar med hästar 1-5.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-06 22:02:33  Igen?
Answer to: "Igen?"
|
V 5, LIE DETECTOR
|
Japp Bobtail plockade ner Nursery från dödens för 2 starter sen... Har du ingen koll kakan?
|
|
Reply
|
|
SHasth
|
Posted: 2008-05-06 22:50:24
|
Became a member: 2008-03-31
Forum posts: 407
V 1, NURSERY RHYME
|
1,2,3. känns som att någon favorit kommer galoppera bort sig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-06 22:55:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NURSERY RHYME
|
Dock va väl det årsdebut och långt ifrån optimal balans för Nursery Rhyme väl? medans Bobtail vart igång ett tag...
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-05-06 23:12:06 Edited(3): 2008-05-06 23:13:08  Dock va väl det årsdebut och långt ifrån optimal balans för Nursery Rhyme väl? medans Bobtail vart igång ett tag...
Answer to: "Dock va väl det årsdebut och långt ifrån optimal balans för Nursery Rh"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 3, SISSEL GODIVA
|
 Dock va väl det årsdebut och långt ifrån optimal balans för Nursery Rhyme väl? medans Bobtail vart igång ett tag...
Inte direkt. Det var inte årsdebut och hon gick som hon gjorde i uttagningen. Tror dock att dem rycker skorna nu till finalen och då finns det en extra växel att hämta.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-07 09:11:52  Nej det är klart han inte släpper... Johans högsta önskan är säkert att bli krossad av Bobtail igen...
Answer to: "Nej det är klart han inte släpper... Johans högsta önskan är säkert a"
|
Forum posts: 7100
V 1, NURSERY RHYME
|
Krossad med en hel hals.....Nåväl,vad en kross är går ju att diskutera. Nursery Rhyme lär gå barfota i finalen och med den balansen har hon bara torskat 1 gång felfri och det var i E3 finalen när Lie Detector fick bestämma från spets. Jag tror nog att hon gott och väl kan hålla undan från ledning med optimal balans och jag tycker hon är förstastrecket då hon som sämst får luckan från rygg på ledaren och är garanterat ett bra lopp vilket ingen annan i detta loppet är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 09:32:53  Krossad med en hel hals.....Nåväl,vad en kross är går ju att diskutera. Nursery Rhyme lär gå barfota i finalen och med den balansen har hon bara torskat 1 gång felfri och det var i E3 finalen när Lie Detector fick bestämma från spets. Jag tror nog att hon gott och väl kan hålla undan från ledning med optimal balans och jag tycker hon är förstastrecket då hon som sämst får luckan från rygg på ledaren och är garanterat ett bra lopp vilket ingen annan i detta loppet är.
Answer to: "Krossad med en hel hals.....Nåväl,vad en kross är går ju att diskutera."
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, BOBTAIL
|
Jag spikar Bobtail i tron om bra resa, MEN skulle jag dubbla (vilket jag oftast är emot, rent mattematiskt) så hade jag dubblat med NR på läget. Lie Detector är inte i topp form än, samt kan få tung resa. AVSLAG!!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-07 22:09:24 Edited(1): 2008-05-07 22:09:49  Dock inte här va eftersom Nursery nyligen blivit krossad av Bobtail från dödens... Måste väl vara bättre att släppa spets till Lie Detector som är snabbare ut än Bobtail då har han ju värsta motbudet i dödens. Och jag tror garanterat inte att Johan vill ha ledningen med Nursery och ha Bobtail utanför igen... Svarar Johan spets så måste garanterat Bobtail fram i dödens för Örjan hamnar isf i dödens och kommer inte köra en meter för att då ger han loppet till Bobtail... Örjan och Johan kör sista 700 och då är Bobtail chanslös att ta längder...
Answer to: "Dock inte här va eftersom Nursery nyligen blivit krossad av Bobtail från "
|
|
Tror som dig Tommie, att Johan släpper spets till Lie detector på grund av att nursery rhyme inte är tillräckligt bra för att vinna detta loppet från spets och att Lie detector mycket troligen är först framme för att överta. Sedan tror jag ifs att erik får 2.a utvändigt och sissel godiva dödens efter ett tag, tempo och sedan vinner Lie detector eller Bobtail.
Nursery rhyme är en ganska liten häst som var tidigt utvecklad och därav kunde hävda sig mycket bra förra året, nu har troligen de flesta växt ikapp och är starkare. Tror säkert hon klarar sig bra över 1640m, men inte över 2140m som nu.....inte mot de bästa i alla fall.
Match mellan Lie Detector(spets) och Bobtail(2.a utvändigt/dödens).........Vem som vinner vågar jag inte tippa. Två kompletta hästar med grymt fin kapacitet........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 00:15:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SISSEL GODIVA
|
Man kanske ska ha med i beräkningen att Stig H har Paper Moon med i detta lopp. Gissar att Petter får marschorder i från start. Spetsade plättlätt i från 7:e i kvalet & antingen lyckas hon snuva Nursery Rhyme på spetsen eller så får hon iaf öppna rejält i från start. Spetsar PM så lär Bobtail får överta. Kanske hon får göra av Untersteinar oxå. Svarar dock NR spetsen så är för min del Sissel Godiva det hetaste budet. Lie Detector känns inte het ännu..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-08 00:45:55
|
|
spetsar paper moon så lär Lie detector vara framme först för att överta, är betydligt snabbare ut än bobtail och sissel godiva......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 00:52:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SISSEL GODIVA
|
Är det så tror jag ännu mera på Sissel Godiva Då blir det kanske 2-3:e ytter. Lie Detector har jag ingen feeling alls för.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|