Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Hästbörsen -> Efter kriterievinnaren Right Here R...

Här kan du göra reklam för dina hästar som är till salu eller för dina avelshingstar.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2008-04-21 21:26:05 Answer to: "Klart det e fusk! Han som bjuder har haft konto i 3 timmar och bjuder 1.3 m"

Became a member: 
Forum posts:
tror inte att avgift är bra idé..

skulle tappa många användare ( nya ) för det dom tycker är fördel är att det är gratis när jag var medlem här så tyckte jag att det enda + var att det var gratis!, men nu har jag "kommit in i spelet"!.. och vi vill väl ha fler medlemmar?

DÄREMOT SKA VI SKAFFA TRANSFERPOLISER!, då jävlar rensas alla fuskare bort..
Reply
Posted: 2008-04-21 21:28:06

Became a member: 
Forum posts:
matjo, jag tyckte inte du var en idiot som bjudit överpris. uttryckte väl inget som kunde tydas så? i så fall var det absolut inte meningen. jag skrev "skriv och svara eftersom folk blir förbannade när det ser ut som fusk", eller nåpt i den stilen.

jag kallar inte folk för idioter.

här är mina pm:

hallå!

varför bjuder du såna kopiösa summor för den där hästen? lägg gärna ett svar i tråden för det ser rätt konstigt ut...

ditt svar... xxx

jag igen: du har ju bjudit 1 279 000 för en häst som dom flesta här skulle lägga typ ett par hundra tusen för...

ditt svar: xxx

jag igen:

jo 300 000 är ok. men du har lagt EN MILJON 279 000...
Reply
Posted: 2008-04-21 21:29:56 Answer to: "matjo, jag tyckte inte du var en idiot som bjudit överpris. uttryckte väl"

Became a member: 
Forum posts:
kolla gärna in idén "transferpoliser" i tips och idéer och TYCK TILL!.
Reply
Soberano Posted: 2008-04-21 21:33:21 Answer to: "tror inte att avgift är bra idé.. skulle tappa många användare ( nya"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Och avelssäsong så att man inte kan lura nya användare att avla när halva etappen har gått eller åtminstone en tidsgräns,lämpligtvis inloggningstid och inte medlemstid, innan avel kan genomföras.

Snabbare stängning av inaktiva konton.

Nya användare måste ha startat samtliga sina hästar som man får vid öppnande av konto innan du får bjuda på nya hästar. Detta för att man ska hinna få en liten hint om hur spelet fungerar. Att pensionera alla hästar och bjuda 2 miljoner på en häst tyder på att det är nån som vet hur det fungerar fär när jag började hade jag ingen aning om mitt kassa sto med 1.6 i medel var bra eller inte,och startade med dåligt resultat.

Detta var några förslag, fler?
Reply
Posted: 2008-04-21 21:37:14

Became a member: 
Forum posts:
,..... hmm skräll att han har två avkommor efter Vont.
Reply
Posted: 2008-04-21 21:43:34

Became a member: 
Forum posts:
när jag började här trodde jag att hot rum och king speedy ( pensionerade ) var två blivande stjärnor och skrev det i "pressen" på framsidan på stallsidan.

minns att jag anmälde dom direkt till american open? tror jag eller något sånt.. och valde bästa kusken och sånt.. sen kom jag inte med då tänkte jag vad konstigt? detta är ju spelet bästa häst.. haha
Reply
Jimson Posted: 2008-04-21 21:48:27

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
jag fattar inte om jag har nån häst som kan vara nått (troligtvis inte) och idag fick jag ett ryck och kastrerade dom som kastreras kunde kanske helt i onödan..
vad är ett bra medel på en 3åring och en 4åring?
Reply
Posted: 2008-04-21 21:49:42 Answer to: "jag fattar inte om jag har nån häst som kan vara nått (troligtvis inte) "

Became a member: 
Forum posts:
svårt att säga beror på hur värdena sitter... men 3,8 på sergant boulder är rätt bra om nu egenskaperna är rätt..
Reply
Jimson Posted: 2008-04-21 21:55:36

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
ok.. nja dom sitter väl lite knepigt, men hur vet man om man har en häst för årgångsloppen t.ex..?
Reply
Posted: 2008-04-21 22:22:56

Became a member: 
Forum posts:
har inte så mycket med värdena på hästen som hur många starp poäng man lyckas trava ihop. Kommer fan ta 5 sesonger innan jag lyckas planera min sesong rätt. *muttrar*
Reply
Nijo Posted: 2008-04-21 22:24:01

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Vet du inte förren hästen har tävlat,,,,lär ju visa sig efter en tid. Siffror och medel säger inte allt,,,,men det är ofta en förutsättning för att kunna lyckas.

Med 3.8 i medel så krävs det nog att din hästar har 6-10 i galopprisk och att siffrorna sitter rätt.......Men det finns undantag.

Reply
Posted: 2008-04-22 15:54:05

Became a member: 
Forum posts:
Blir så j-a innerligt trött på att allt ska ursäktas med ...

"Åååh, det är en stackars nybörjare som nog inte visste bättre "

Tidigare kunde jag köpa tanken om att en n00b kunde göra misstaget att bjuda på en halvkass häst. Du orkade kanske som ny inte söka igenom 20 sidor på hästbörsen .... men nu...

DET FINNS EN SÖKFUNKTION !

Klarar du att fylla i allt du behöver för att skapa ett konto, logga in o.s.v så nog klarar du att använda sökfunktionen på hästbörs-sidan !!!

Bryr mig inte om någon är aktiv eller ej !
Det jag bryr mig om är att det finns inte ETT VETTIGT SKÄL att bjuda så mycket på den här hästen !
Reply
Soberano Posted: 2008-04-22 15:57:55 Answer to: "Blir så j-a innerligt trött på att allt ska ursäktas med ... &quo"

Det roliga i själva denna affären är faktiskt att denna hästen låg på SISTA sidan. Normalt borde kanske varit att du som nybörjare vill köpa en häst som kommer till stallet snabbt, kollar auktionen,hittar en häst som du har inom 1 timme och köper. Inte kollar sista sidan,lägger ett bud och väntar i tre dagar.....
Reply
Posted: 2008-04-22 15:59:08

Became a member: 
Forum posts:

Jag gjorde själv en sökning nu. Allt utifrån Right Beside You´s grundvärden
Styrka 1
Snabbhet 0
Startsnabbhet 3
Spurt 2

Satte dessa som "minsta-krav", och max 3 år sedan.

Fick upp 7 hästar med deadline innan denna. De flesta klart bättre och mycket , mycket billigare !

Reply
Cherry Posted: 2008-04-22 16:03:42

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Allt är ju bättre än den skiten
Reply
Posted: 2008-04-22 16:09:43

Became a member: 
Forum posts:
Jaja, det var ju utifrån dom värdena. Släpper du ner startsnabbheten lite och vill ha en 2a i snabbhet i stället hittar du väl ett helt gäng till som är bättre...

Men nybörjare kanske inte kan vill söka ?

För aktiva användare gör ju allting rätt och korrekt ...Måste ju vara n00bsen det är fel på varje gång ett konstigt bud dyker upp

Enklaste vore ju att alltid nollställa extremt konstiga bud, och tvångslägga ut den hästen för 1/5-del av det första utgångspriset....så får "markanden" har sin gång i 3 dagar .
Reply
Soberano Posted: 2008-04-22 16:17:01 Answer to: "Jaja, det var ju utifrån dom värdena. Släpper du ner startsnabbheten li"

Som jag sagt tidigare, detta budet hade ALDRIG kommit om det fanns någon form av aktivitetskrav innan bud fick läggas. Denna användaren hade väl varit inne ca 5 när budet kommit och 5 minuter senare hade Kakan hunnit sälja 2 betäckningar....

Visst kan det vara en ide med att behäva betala men jag ser helst att det kan undvikas faktiskt då jag själv tycker att det är ett av de stora plussen med detta spelet. Att man ska ha startat alla sina tilldelade hästar innan du kan pensionera känns för mig självklart, omöjligt att veta vad du ska pensionera om du inte ens testat dom i lopp. Ger också lite tid till att lära sig spelet.

Detta plus minst 5 timmars inloggningstid innan avel kan börja genomföras känns också givet. Stuteriet visst men på detta sättet kan du inte sprätta iväg alla pengar på 1 häst efter 5 inloggningsminuter.
Reply
Posted: 2008-04-22 16:37:01 Answer to: "Som jag sagt tidigare, detta budet hade ALDRIG kommit om det fanns någon f"

Became a member: 
Forum posts:
stäng av den där..
Reply
Soberano Posted: 2008-04-22 16:47:15 Answer to: "stäng av den där.."

Löser inte problemen....
Reply
Posted: 2008-04-23 09:11:26 Edited(1): 2008-04-23 09:13:09

Became a member: 
Forum posts:
nu kommer ett idiotiskt förslag från min sida igen(plokko..)

*alla hästar på auktionen = utropspris 0eller i varje fall ett standard pris,kan ju vara 10,000:- också)

*låt det bli en riktig budgivning,de hästar som är bra kommer ändå att bli dyra.Stallägarna kommer buda på hästar som de finner intressant.

*man kan bara höja buden till nästa av spelmotorns angivna bud
men vad vet jag
Reply
1   [ 2 ]   3