1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2008-04-19 20:36:11  nu syfatade jag på plokkos inlägg bvara så det inte missuppfattas
Answer to: "nu syfatade jag på plokkos inlägg bvara så det inte missuppfattas"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vi säger inte att going är dålig bara ruskigt överskattad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 20:36:58  om man läser ovanstående text så kan man ju nästan tolka att det är dags att slakta opal viking och göra hamburgare av honom direkt, då han in på upploppet leder med ca 1,5 längd mot going kronos och imål är efter honom, om nu going kronos är så jävla dålig som här sägs hur dålig är då opalen som ju ändå var 2:a i pda och vunnit lopp nyligen mot franska eliten som fick ett lugnt rygglopp och är snabb som fan, nja döm inte för mycket av detta loppet. det blev grymt påverkat av att svanen hade tre hästar med bästa spåren
Answer to: "om man läser ovanstående text så kan man ju nästan tolka att det är da"
|
Became a member:
Forum posts:
|
filipandersson ni är en mycket klok man.
Säger det igen: Där slog du verkligen huvudet på spiken. 
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2008-04-19 20:40:00
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
nja vet inte om jag tycker det var det som sades tidigare, men det kan jag väll förstå att många tycker då han inte riktigt upplevt alla förhoppningar som många ställt på hästen, men förstår inte varför hela diskussionen bara går ut på att klanka ner på ludde och going kronos, opal viking var ju ännu sämre idag tex
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 20:40:01  nu syfatade jag på plokkos inlägg bvara så det inte missuppfattas
Answer to: "nu syfatade jag på plokkos inlägg bvara så det inte missuppfattas"
|
Became a member:
Forum posts:
|
... syftade på Going kronos över lag, elithäst? VAD HAR HAN VUNNIT?
Svara mig det, Opalen har vunnit en jävla massa fina lopp.
Men vad har Going Kronos vunnit? Klart att det är svårt att vinna när han inte kämpar, men har han nånsin vunnit vunnit något stort?
Det är ingen elithäst, en elithäst vill vinna och överraskar, han har iaf aldrig överraskat på mig, och förmodligen inte på någon annan härinne. Trött på allt rövslick av denna hästen, har han gjort något speciellt för att förtjäna all uppmärksamhet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 20:42:01 Edited(1): 2008-04-19 20:42:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stall Beaver
Jägersro
Stall Trollklinten
Jägersro
..... vad förvånad jag blir. Alla Jägersro-människor kan knappast räknas som ens i närheten av subjektiva här, det är ju helt otroligt vad hemmablinda ni ALLA är.
... och om ni undrar varför vi klankar ner på Ludde så kan ni kolla på ATG:Live sista två V75 loppen, förstår ni inte då, så ja.. då är nog hoppet ute.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2008-04-19 20:47:18
|
Forum posts: 803
|
hmm för det första, hur många hästar som knappt fyllt fem år har vunnit en massa storlopp mot äldre eliten så tidigt i karriären? inte många i alla fall. sjävlklart har inte going vunnit något stort det vet jag med, men jag fattar inte att det finns så mycket hat mot hästen och tränaren. jag själv måste erkäna att jag gillar ludde. så jävla tråkigt annas med alla dryga och sega kuskar och tränare som inte säger ett skit typ örjan kihlström(ingen illa om honom men han måste ju vara tråkigast i världen :P) och going kronos är ju kul att gilla för att han är så jävla vacker, sen tror jag nog att han kommer å vinna nått storlopp i år i alla fall och då tillhör han väll eliten i alla fall?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 20:55:10 Edited(1): 2008-04-19 20:56:54  hmm för det första, hur många hästar som knappt fyllt fem år har vunnit en massa storlopp mot äldre eliten så tidigt i karriären? inte många i alla fall. sjävlklart har inte going vunnit något stort det vet jag med, men jag fattar inte att det finns så mycket hat mot hästen och tränaren. jag själv måste erkäna att jag gillar ludde. så jävla tråkigt annas med alla dryga och sega kuskar och tränare som inte säger ett skit typ örjan kihlström(ingen illa om honom men han måste ju vara tråkigast i världen :P) och going kronos är ju kul att gilla för att han är så jävla vacker, sen tror jag nog att han kommer å vinna nått storlopp i år i alla fall och då tillhör han väll eliten i alla fall?
Answer to: "hmm för det första, hur många hästar som knappt fyllt fem år har vunni"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om han vinner ett stort lopp så tillhör han eliten. Kan inte se det hända så vek som han verkar vara. Skulle passa på att avla på han innan smutsar ner sitt varumärke för mycket. Han går ju faktiskt ingenting.
Derby, Europaderbyt, Kriterium, finns en hel jävla uppsjö med storlopp nere på Vincennes för fyraåringar.
Han vann en E3 final som bäst, blev frånåkt av Glen Kronos i Italien och sprang o sladda bakom Citation i en elit som var sämre än på år och dagar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 20:57:10
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som jag förklarat för dig Plokko tidigare.Jag är Stockholmare IRL. Fatta!
Jag har inte sagt att Ludde körde bra.Eller har jag det.?
Hästen är i början på 5 års säsongen.
Resultat hittils: 32 st 19 Segrar. Seger % 59. Plats% 75 Inspr.5.321.714 Kr
Så detta är hans första säsong då han skall räcka mot Eliten.
4-Års säsongen var mycket tuff men Going gjorde många bra lopp.Vet inte om det finns så många andra 4-åringar som gjort det bättre än Going som 4-Åring mot Eliten.
P.s Plokko spelet och stallens placering speglar inte IRL. D.s
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 21:09:25  Som jag förklarat för dig Plokko tidigare.Jag är Stockholmare IRL. Fatta!
Jag har inte sagt att Ludde körde bra. Eller har jag det.?
Hästen är i början på 5 års säsongen.
Resultat hittils: 32 st 19 Segrar. Seger % 59. Plats% 75 Inspr.5.321.714 Kr
Så detta är hans första säsong då han skall räcka mot Eliten.
4-Års säsongen var mycket tuff men Going gjorde många bra lopp.Vet inte om det finns så många andra 4-åringar som gjort det bättre än Going som 4-Åring mot Eliten.
P.s Plokko spelet och stallens placering speglar inte IRL. D.s
Answer to: "Som jag förklarat för dig Plokko tidigare.Jag är Stockholmare IRL. Fatta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
i 9 av 10 fall, speglar det IRL.
Jag kunde anta din Ludde-fanatism.
Antar att jag ger upp här och se på tv. Going Kronos-folket kommer aldrig öppna ögonen o se vad dålig han egentligen här. Vi låtsas... det är bättre..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-19 21:21:21
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Att skrika hur fin han såg ut idag och hylla honom igen blir ju nästintill löjligt! Som loppet blev kört kan han inte vinna men han hade endast 3 st hästar efter sig i mål!
En av de tre var Jetstile som experterna misstänkte var halt i värmningen. Han förlorar mot hästar som Acclaim och en fransos som måste varit sjuk eller nåt?
Det är dags att sluta hylla Going till skyarna! Han vinner ju aldrig mot motstånd av värde. En jävla medhängare har det ju visat sig vara! Ständigt överskattad!
Måste vinna nåt av värde snart på ett sett som visar lite vilja.
Angående Luddes körningar idag kan jag bara hålla med. Full gas 500 kvar och tvärstopp 100 meter från mål gång på gång på gång...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-19 21:31:08  Att skrika hur fin han såg ut idag och hylla honom igen blir ju nästintill löjligt! Som loppet blev kört kan han inte vinna men han hade endast 3 st hästar efter sig i mål!
En av de tre var Jetstile som experterna misstänkte var halt i värmningen. Han förlorar mot hästar som Acclaim och en fransos som måste varit sjuk eller nåt?
Det är dags att sluta hylla Going till skyarna! Han vinner ju aldrig mot motstånd av värde. En jävla medhängare har det ju visat sig vara! Ständigt överskattad!
Måste vinna nåt av värde snart på ett sett som visar lite vilja.
Angående Luddes körningar idag kan jag bara hålla med. Full gas 500 kvar och tvärstopp 100 meter från mål gång på gång på gång...
Answer to: "Att skrika hur fin han såg ut idag och hylla honom igen blir ju nästintil"
|
Forum posts: 7100
|
Jag håller bara med som vanligt. Jag trodde ju mycket på Opalen men han svek ju även han rejält. Med tanke på att dom körde med skor så antar jag att dom gett upp loppet på förhand och Jorma körde knappast för fullt hela vägen. Vet ju inte om Ludde körde för fullt men vad det gäller att VI har ställt för stora krav så är det ju skitsnack, det är väl ändå LUDDE som startat hela "Världens bästa häst" kampanjen och då får han faktiskt tåla att det finns folk som är extra kritiska. Han har faktiskt inte utvecklats sedan han var 3 sett till tider och prestationer och då sprang han på ren talang och i sin egn värld. När man ska slåss mot eliten räcker inte talangen längre utan då krävs det lilla extra och jag tycker han verkar sakna det.....kan ha fel och det lär visa sig men jag som flera andra har inte sett honom ta tag i grejerna och ge sig fan på att vara först.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 21:40:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ludde är ju......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 22:00:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Plokko, vilken är din favorit häst?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-19 22:20:37
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
ludde har inte gjort annat än att ligga LÅGT senaste 2 månaderna, orsak? folk har en förmåga att hata han för att han vågar tro på sin häst.
fanemaj sorgligt hur en del personer kritiserar och bara vill slänga skit på ludde/going kronos. Patetiskt och sorgligt!
Inte besegrat något? ok, spöat skiten ur torvald palema och kito du vivier..... Vad ska han göra idag? finns det överhuvudtaget någon orsak till att såga hästen på denna prestationen? Ska han gå från siste häst och vissa skalle genom att ta in 100 meter på torvald/adams hall över uploppet? torvald springer väl neråt 1.05? LYCKA TILL FUCKHEADS!
Samma personer som hatar going kronos och ludde tycker väldigt mycket om commander crowe och tycker han är bäst i sverige baserat på att han besegrat just bajshästar från spets?, plokko och prima_crile. FUCKHEADS
enligt nisse pisse så skulle Opal Viking inte försämras det minsta lilla pga skor, allt som skorna skulle göra var att startsnabbheten blev sämre. Vad har fransmannen för ursäkt?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 22:21:32  Plokko, vilken är din favorit häst?
Answer to: "Plokko, vilken är din favorit häst?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ingen favorit Häst.
Åsnan Ior är nog favoriten eller Åsnan i Bamse.
Det är nog det närmaste plokko kommer fackpress ang Travsport 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-04-19 22:41:50
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
 fanemaj sorgligt hur en del personer kritiserar och bara vill slänga skit på ludde/going kronos. Patetiskt och sorgligt!
Eftersom nästan alla hissar Going Kronos till skyarna utan anledning så är det väl inte konstigt man reagerar? I den verkliga världen slänger ju inte alla skit på Going Kronos Nijo. Tvärtom så hyllar du och majoriteten av svenska folket honom till skyarna trots att han bevisat gång på gång under 1 års tid att han helt enkelt inte duger mot eliten. Han gör inte bort sig men han vinner ju inte nåt. Han vann efter toktempo från andra utvändigt pliktskyldigt! Inte ett dugg imponerande. Han spöar inte skiten ur nåt namnkunnigt som jag ser det.
Diskussionen handlar ju egentligen inte om att Going Kronos är en dålig häst. Klart den är grymt bra. Men också grymt överskattad och folkkär.
Varför gillar ni hästen så mycket Nijo? Vad har han vunnit? Du måste ju förlorat så mkt pengar på hästen... Vinner ju bara när han står 1.05 ggr...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 22:56:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha det blev för mycket för Nijo... hans lilla älskling får skit.
Klart som fan att han inte var så bra. Många underpresterade.
Han torskade väl mot Finder Keepers med 20 m?!
Visst positioner avgör mkt, men ändååååååååå Finders vs Going...
Du visade väl hur mogen du är nu Nijo? (Du som alltid snackar om hur mogna alla är, alla FUCKHEADS då)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 22:59:30  Plokko, vilken är din favorit häst?
Answer to: "Plokko, vilken är din favorit häst?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har ingen favorithäst, tyvärr.
Är dock svag för det franska blodet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 23:01:16  Jag har ingen favorithäst, tyvärr.
Är dock svag för det franska blodet.
Answer to: "Jag har ingen favorithäst, tyvärr.
Är dock svag för det franska blodet"
|
Became a member:
Forum posts:
|
är det någon som vet var min favorit häst TAPIOKA har tagit vägen? eller är han död\pensionerad?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-19 23:02:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Going Kronos är sjukt överskattad som sagt, riktigt blek.
Det underliga idag var väl att han som sist inte gick upp i rygg, han kanske inte kan springa bakifrån? Vilket är ett problem i sig eftersom han är som en snigel från start.
Moralen är ju också sjukt tveksam.
Men Luddes styrningar på DD idag var bland dom värsta bortkörningarna i år.
Som jag sa tidigare Ludde är långt från Goop, Svanstedt, Takters... taktiskt fulländade styrningar idag.
Karismatisk men en riktigt dålig kusk.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|