1
[ 2
]
3
|
B_Good
|
Posted: 2008-03-27 01:57:39
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, LASER PRELUDE
|
Dåvar det dags igen efter två abstinensfyllda veckor då jag har låtit bli de här trådarna o inte tippat (fast en Harry blev det).. Vi får se om det går bättre efter en liten paus.
Laser Prelude känns som spetskandidat o förstastreck eller tillochmed spik.
Finns flera startsnabba men de tar inte Erik.. Fia Fiktiv med Örjan känns väl mycket intressant o är möjligt andrastreck o den gamla regeln om att när Åke sitter upp för första gången ska man strecka gör att G-r. Rapp (som inte är struken) ser intressant ut. Jamiro 8%?? Spelvärt.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-27 09:46:52
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 6, JAMIRO
|
Laser Prelude är inte särskilt vass ut i volt har jag hört så det är nog ingen spetskandidat. Men den är bra nog att vinna ändå säkert. Men som Jamiro såg ut senast tror jag den blir svårplockad i spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-27 12:53:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LASER PRELUDE
|
Jamiro vek ju ner sig i spets senast över kort distans. varför skulle han hålla över medel då? Pga pisken kanske? Inte ens säkert att han spetsar nu när det är voltstart?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-27 17:33:15
|
V 6, JAMIRO
|
Vek ner sig? Håller jag knappast med om. Tycker han höll strålande och var väl kanppt slagen med typ ett huvud. Fick öppna mkt snabbt då också.
Nu lär han komma till spets lättare. Förstår inte vem som ska kunna snuva honom på den. Pisk, barfota och Jansson. Tycker det låter perfekt! Medel distans är inga problem.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-27 20:08:56  Så som Saviola sett ut den senaste tiden känns det som en bra spik att inleda med. Vunnit från andra ytter, spets, dödens etc. Gått bra från alla håll helt enkelt. Edit: Såg inte det var voltstart, tveksam spik isåfall.
Answer to: "Så som Saviola sett ut den senaste tiden känns det som en bra spik att in"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SAVIOLA
|
saviola känns helt klar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-27 22:31:45 Edited(1): 2008-03-27 22:31:57  Dåvar det dags igen efter två abstinensfyllda veckor då jag har låtit bli de här trådarna o inte tippat (fast en Harry blev det).. Vi får se om det går bättre efter en liten paus.
Finns flera startsnabba men de tar inte Erik.. Fia Fiktiv med Örjan känns väl mycket intressant o är möjligt andrastreck o den gamla regeln om att när Åke sitter upp för första gången ska man strecka gör att G-r. Rapp (som inte är struken) ser intressant ut. Jamiro 8%?? Spelvärt.
Answer to: "Dåvar det dags igen efter två abstinensfyllda veckor då jag har låtit b"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SAVIOLA
|
 Dåvar det dags igen efter två abstinensfyllda veckor då jag har låtit bli de här trådarna o inte tippat (fast en Harry blev det).. Vi får se om det går bättre efter en liten paus.
Att Örjan på Fia Fiktiv är ett plus kan jag köpa, men åttondespår? Nej, nej, nej...
Välkommen tillbaka till travhörnan... Eller var det zonen?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-27 23:02:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror Saviola om han nu går felfritt håller hyffsat tempo i dödens troligen utanför Jamiro, bäddar för Jula kanske? Brukar ju kunna avsluta...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-27 23:32:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LASER PRELUDE
|
Vinner inte Erik typ varannat lopp ( 40-50 %) med pappas hästar.
Då är det väl dags nu. SPIK! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-27 23:36:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Manhattan vinner inte i alla fall.
Saviola är väl klar förstahäst, Laser Prelude med den bleka insatsen i ryggen, nja.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 12:53:56 Edited(1): 2008-03-28 12:54:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SAVIOLA
|
Jag är väldigt nära att spika Saviola, det bör vara toppchans. Jag är nästintill säker på att han håller sig på benen och då är det nog inte någon som kan stå emot hästens kapacitet. Men jag kan inte blunda för spelvärdet på On a Starship! Nere på två procent just nu, och gjorde ett topplopp som okörd senast. Den vill jag inte åka på...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 19:50:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MANHATTAN
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 19:50:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MANHATTAN
|
Jag tror Manhattan kan utmana. Formen ska visst vara uppåt enligt Goop, trots att avslutningen senast som var sisådär. Man får inte glömma kapaciteten. Var ju 2:a bakom Quarcio Du Chene för 3 lopp sedan och då från spår 12!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 21:49:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
guzze gör alltid så kloka inlägg.. imponerande!
65% på laser prelude är 40% för mycket. skulle han, mot all förmodan, komma till spets så tar saviola, om han går felfritt, lätt ner han.
Manhattan känns intressant. spetsat från spår 4 förr.
1, 4, 5, 6, 10 måste med.
2% på lobby la marc måste vara mest överstreckade någonsin. alla andra har 100% totalt att vinna. Lobby la marc har ingen chans bokstavligt talat
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-28 22:59:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jamiro hade vunnit senast med spö. Spö nu.
Spetsstriden är redan över. Prickar Jansson lite så är han i ledning, han är ruggig ut och lättplacerad. Frågan är vad som händer sen.
Känns streckvärd hursomhelst.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-29 09:41:21
|
V 6, JAMIRO
|
Jag tycker 14% på Jamiro är stört spelvärt. Tycker all info är positiv och jag chansar och spikar. Leder länge i alla fall!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-29 10:06:38  Jag tycker 14% på Jamiro är stört spelvärt. Tycker all info är positiv och jag chansar och spikar. Leder länge i alla fall!
Answer to: "Jag tycker 14% på Jamiro är stört spelvärt. Tycker all info är positiv"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SAVIOLA
|
kan ju säga att går saviola felfritt blir han ruskigt svårslagen..... inte ens favorit.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-29 11:20:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Saviola har haft ett makalöst flyt med tempot i tidigare lopp. Man vinner inte V75-lopp om man tappar 20 meter från start i klass 1. Han behöver gå under 14 2000 meter i spåren efter sin tappstart. Saviola är veckans mest överstreckade häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-29 12:05:43  Saviola har haft ett makalöst flyt med tempot i tidigare lopp. Man vinner inte V75-lopp om man tappar 20 meter från start i klass 1. Han behöver gå under 14 2000 meter i spåren efter sin tappstart. Saviola är veckans mest överstreckade häst.
Answer to: "Saviola har haft ett makalöst flyt med tempot i tidigare lopp. Man vinner "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SAVIOLA
|
han har ju vunnit V75 lopp tidigare om jag inte minns fel..  .. tror på mycket god chans att han vinner.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-29 13:42:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, LASER PRELUDE
|
2 Laser Prelude har varit förbättrad i veckans jobb, och värmde riktigt fint.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-29 13:56:45  2 Laser Prelude har varit förbättrad i veckans jobb, och värmde riktigt fint.
Answer to: "2 Laser Prelude har varit förbättrad i veckans jobb, och värmde riktigt "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, SAVIOLA
|
20 min kvar innan g.r. rapp vinner
|
|
Reply
|
|
1