1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-03-20 15:07:51  vad är det för fel på torbjörn jansson? en av toppkuskarna i sverige och absolut top 5 i detta loppet.
Lundås emelie blir nog som sämst en utgångshäst på systemet....borde vara finfin chans i normala fall......har ju haft lekstuga med liknande hästar flera gånger, sedan får vi se hur banan är för dagen vilket nog blir avgörande.
Answer to: "vad är det för fel på torbjörn jansson? en av toppkuskarna i sverige oc"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, BLES HÖVDING
|
jansson har 6.37 i segerprocent.
jag har också haft en tanke om att han är bra, men titta på detta:
http://www.travsport.se/slicensinfo
därför säger jag "bort!"
kommentera gärna! du är mera insatt än vad jag är, men jag tycker det ser riktigt illa ut...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-20 15:24:23 Edited(1): 2008-03-20 15:25:02
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
är väl inte konstigt att ha låg segerprocent när man får köra skithästar? blir ju alltid 2.a hand och 3.e hands hästarna i loppen han får köra......
det ändrar inte det faktum att det är en mycket skicklig kusk........
finns en orsak till varför STig H anlitar honom väldigt ofta bakom erik.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-20 15:31:58  är väl inte konstigt att ha låg segerprocent när man får köra skithästar? blir ju alltid 2.a hand och 3.e hands hästarna i loppen han får köra......
det ändrar inte det faktum att det är en mycket skicklig kusk........
finns en orsak till varför STig H anlitar honom väldigt ofta bakom erik.......
Answer to: "är väl inte konstigt att ha låg segerprocent när man får köra skithä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, BLES HÖVDING
|
absolut sant. där är många som verkar ligga långt ner i favoritskap, men om man vänder på det: varför kör han så många skithästar?...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-20 15:40:50
|
|
bland annat för att han är tränare och har inget stort stall med kanonhästar,,,,,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-20 15:52:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LINNELDEN
|
bland annat för att de finns bättre kuskar att tillgå 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-20 16:27:42
|
|
bättre och bättre, orsaken är snarare att Torbjörn är just tränare och inte kan/vill skriva upp sig som förstakusk för någon? Uhrberg hade det problemet hos Kari.........
Han har ju ett STORT förtroende av alla stora tränare, respektabel kusk som beviserligen får köra mycket bra hästar också. Finns som sagt en orsak till varföra han alltid får köra Stig H.s hästar bakom erik.
Den som inte tycker att Torbjörn Jansson är en bra kusk får nog ta och tänka efter både 1 och 2 gånger.......Top 5 i detta loppet är han tveklöst tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-20 17:51:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, VIMSELD
|
Topp 3 säger jag (med Goop o Takter, inte jättefrälst i varken krÅke eller trötte Örjan), dessutom är TJ inte så tokig när det gäller kallblod.

|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-21 09:12:27
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 12, LUNDÅS EMELIE
|
Torbjörn Jansson är en mycket bra kusk, lätt bland de tio bästa i det här landet. Han har haft otur som två ggr fått benen brutna efter incidenter på travbanan som inte hade med skicklighet o göra utan ren otur, dessa avbrott gjorde stort avbräck i hans rörelse, han har inte kunnat ha stort stall som han hade förut , utan fått riktat in sig på ett fåtal hästar samt catchdriving. Men att han har ett stort kunnande och en enorm känsla av hästarna är inget snack om, ser alltid till att ge hästen bästa möjliga placering. Att han inte är i rampljuset längre beror till stor del på skadorna då han inte orkat då, sen får han ju köra sämre hästar än många andra, tack vare konkuransen är stenhård och blir man borta som han blev är det inte lätt att komma tillbaka. Men ändå har han ett flertal trogna hästägare som vänder sig till honom för att han just är så bra. Gunnar Nordin sa en gång att T J var en av de bästa naturbegåvningar han sett, då var T J ung lärling hos Gunnar. Nej tänk om, du behöver inte tvivla på om T J är bra eller dålig, han är skitbra. Tänk på att han rätt nyligen var på väg att sluta efter två allvarliga olyckor. 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-03-21 10:30:53
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 10, MOE TOR
|
Säkraste spiken i omgången = Moe Tor
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 12:25:40  Torbjörn Jansson är en mycket bra kusk, lätt bland de tio bästa i det här landet. Han har haft otur som två ggr fått benen brutna efter incidenter på travbanan som inte hade med skicklighet o göra utan ren otur, dessa avbrott gjorde stort avbräck i hans rörelse, han har inte kunnat ha stort stall som han hade förut , utan fått riktat in sig på ett fåtal hästar samt catchdriving. Men att han har ett stort kunnande och en enorm känsla av hästarna är inget snack om, ser alltid till att ge hästen bästa möjliga placering. Att han inte är i rampljuset längre beror till stor del på skadorna då han inte orkat då, sen får han ju köra sämre hästar än många andra, tack vare konkuransen är stenhård och blir man borta som han blev är det inte lätt att komma tillbaka. Men ändå har han ett flertal trogna hästägare som vänder sig till honom för att han just är så bra. Gunnar Nordin sa en gång att T J var en av de bästa naturbegåvningar han sett, då var T J ung lärling hos Gunnar. Nej tänk om, du behöver inte tvivla på om T J är bra eller dålig, han är skitbra. Tänk på att han rätt nyligen var på väg att sluta efter två allvarliga olyckor. 
Answer to: "Torbjörn Jansson är en mycket bra kusk, lätt bland de tio bästa i det h"
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, BLES HÖVDING
|
ok. tack för info. kände inte till allt ni berättar.
får väl se hur jag gör. han är ju väl betrodd här, men det går inte att komma ifrån att hans prestationer ser bedrövliga ut... hm...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 13:23:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
låst på 10-5-1 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 17:52:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOE TOR
|
efter att tagit mig en funderare insåg jag att Linnelden vinner.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 17:54:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, BLES HÖVDING
|
Har inte skrivit här alls, ingen feeling eller något.
Den som motiverar på ett riktigt bra sätt varför man skall ta med/spika X kommer jag följa 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 17:59:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LINNELDEN
|
LINNELDEN är en osäker krabat..vinner(förmodligen) felfri men gissar på 50% galopprisk,,Amor Even +Vims eld gör upp om spets vinnaren där har en toppchans med jag plockar bort moe tor..tror ej att den hinner fram till starthästarna..LUNDÅS EMELIE kan bli farlig med rätt resa men behöver serverat??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 18:08:43  Har inte skrivit här alls, ingen feeling eller något.
Den som motiverar på ett riktigt bra sätt varför man skall ta med/spika X kommer jag följa 
Answer to: "Har inte skrivit här alls, ingen feeling eller något.
Den som motiverar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, MOE TOR
|
Linnelden tror jag vinner för hästen får en riktigt bra kusk\skicklig som löser detta på ett bra sätt nu med pisk också!.
Och när f*n körde söderkvist kallblod senast? - MYCKET intressant!.
hörde att moe tor skulle gå med skor och lundås emelie är ojämn..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 21:44:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUNDÅS EMELIE
|
Såg en intervju med Dagfinn Aaurum där han trodde att han skulle spöa Moe Tor med sin Bles Hövding.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-21 22:01:02
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 12, LUNDÅS EMELIE
|
Även här känns det felstreckat. Borde inte Lundås Emelie vara stor favorit? Har ju tex 4-1 i inbördes möten mot Moe Tor när de båda gått felfritt. Tobbe är ju dessutom duktig med kallbloden och bra ryggar lär han ju få. Fartmässigt är han väl överlägsen detta gäng. Tycker mycket talar för seger och då han är felstreckad så är det väl bara att tacka och ta emot och spika...
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-21 22:46:15
|
|
tyvärr kan man aldrig lita på lundås emelie,,,,,men blir det hård bana som det ser ut som och det ej går att köra barfota så ligger Moe Tor riktigt illa till, möjligt att lundås emelie spikas då......
bästa hästen, helt klart.............
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 23:22:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUNDÅS EMELIE
|
Håller med att Lundås Emelie är helt klart bästa hästen. Men Moe Tor har visat bra form på sistone och va inte överdrivet långt ifrån Järvsöfaks senast eller när det var.
Men som sagt blir det hårdbana så gynnar de inte Moe tor. Kan bli en spik på Emelie. Återstår att se imorgon hur det blir.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-22 01:39:43
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LINNELDEN
|