1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-03-21 01:41:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, BLUE CANYON
|
Om du tittade ordentligt på vad jag skrev, så såg du säkert oxå att jag inte personligen tycker det är drygt att du ställer motfrågor eller vill ha en motivering, jag menade heller inte att du bombade sönder min ide´, men jag har sett hur du skrivit till andra som tycker sig ha en rolig ide´ och som kanske dessutom har gett en motivering, men jag ber om ursäkt då Nijo.. fortsätt som du gör, så har vi trådarna fulla av såna här barnsligheter.. eller vem fan vet.. till slut kanske alla tröttnar på att hela tiden få mothugg, så det kanske inte skrivs ett skit.
Hoppas alla andra oxå kan förlåta att jag kastade ur mig en kul ide´som bara baserades på en känsla och inte 200 rader fakta.
Lovar att i fortsättningen verkligen ha belägg för mina idéer.
//Kacke
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 07:23:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, VERDI SUND
|
åke och verdi kan jag ju aldrig förlora
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-21 08:36:50
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, VERDI SUND
|
Jag spikar Verdi Sund här, näst senast vann han på just 1640 och var då grym från dödens, kan inte se den torska här i sunda vätskor. Lite rädd är man väl för startkatapulter som Made For Vicktory och framför allt Taylor Made som kan göra ruggiga lopp på kort ibland och just från ledning och om den nås här så blir det tufft, fast jag undrar hur det står till med formen, den är nog inte 100% där, och jag hoppas det blir tokkörning från nr 2 - 4 - 5- 7 här, och då gottar sig Åke i 2-3 utvändigt, sen kommer den berömda Kung-Åke styrningen 500-700 kvar......Ja där satt den!! 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-03-21 10:41:26
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 6, TIMETOSAYGOODBYE
|
Dags för Made For Victory nu 1640m = Spets och slut om han laddar från start! Om inte så vinner Timeto......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 10:58:55  Va beredda nu grabbar.. här kommer veckans vinnare.. Blue canyon!
Answer to: "Va beredda nu grabbar.. här kommer veckans vinnare.. Blue canyon!"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, BLUE CANYON
|
 Va beredda nu grabbar.. här kommer veckans vinnare.. Blue canyon!
Jag håller helt med Kacke. Jag har däremot en motviering, även om mitt tips också går på mycket känsla. Eftersom det kommer bli rejäl rusning den första biten i detta lopp med många startsnabba hästar som vill till spets kommer det att bli trötta ben på upploppet. Då står inte många emot Blue Canyons spurt som vilat sina krafter ända till upploppet. Bara att hämta ut pengarna. =)
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-21 11:08:54   Va beredda nu grabbar.. här kommer veckans vinnare.. Blue canyon!
Jag håller helt med Kacke. Jag har däremot en motviering, även om mitt tips också går på mycket känsla. Eftersom det kommer bli rejäl rusning den första biten i detta lopp med många startsnabba hästar som vill till spets kommer det att bli trötta ben på upploppet. Då står inte många emot Blue Canyons spurt som vilat sina krafter ända till upploppet. Bara att hämta ut pengarna. =)
Answer to: "Va beredda nu grabbar.. här kommer veckans vinnare.. Blue canyon Verdi Sund sitter garanterat bra till då han även klär av från dödens som vid senaste segern, så där är min vinnare. Ps. Står redan vid utbetalningsluckorna!! ::o::o::o
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-03-21 11:09:23
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, VERDI SUND
|
::o  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 11:28:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LINDY LATER
|
Kacke 82 är ganska knäpp har jag hört enligt andra kanske en psykopat helt enkelt, fast jag tycker du jättebra tror inte alls på det dom andra säger.
Du hör själv hur det låter när jag skriver detta, känns inte bra va? Låt andra prata för sig & sköt ditt. Vill inte vara någon polis men när det går över gränsen bör det tillåtas att reagera.
Min reaktion var också varför Blue Canyon från 8:e, hästen skall backas direkt & visst kan det går då Importent kan bidra men en bra rygg till slut.
Bra ide där Kacke 82. Själv var jag inne på att Lindy Later skulle mosa från dödens då men får nog ta med din ide också.
God tur
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 12:12:59  Kacke 82 är ganska knäpp har jag hört enligt andra kanske en psykopat helt enkelt, fast jag tycker du jättebra tror inte alls på det dom andra säger.
Du hör själv hur det låter när jag skriver detta, känns inte bra va? Låt andra prata för sig & sköt ditt. Vill inte vara någon polis men när det går över gränsen bör det tillåtas att reagera.
Min reaktion var också varför Blue Canyon från 8:e, hästen skall backas direkt & visst kan det går då Importent kan bidra men en bra rygg till slut.
Bra ide där Kacke 82. Själv var jag inne på att Lindy Later skulle mosa från dödens då men får nog ta med din ide också.
God tur
Answer to: "Kacke 82 är ganska knäpp har jag hört enligt andra kanske en psykopat he"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Kacke har ju rätt angående nijo så varför får han inte skriva så?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 13:58:02 Edited(1): 2008-03-21 14:40:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, BLUE CANYON
|
Garros.. kan hålla med om att det såg lite fel ut det jag skrev just på den punkten, vad jag menade var naturligtvis att jag personligen har inga problem med Nijos påhopp som det faktiskt är frågan om ibland, tar dom med en nypa salt, men de finns nog flera som inte tycker det känns roligt att lägga ut en kul ide´eftersom risken är stor att de blir idiotförklarade av herr Nijo.
Sen säger jag inte att Nijo inte kan trav, har ju sett hans resonemang och motiveringar och är ofta inne på samma linje, men jag tycker att även de som får en känsla (som jag är övertygad om att alla ibland får) av att en häst man gillar lite extra eller vad det nu kan vara ska vinna också ska kunna yttra sig utan att bli bombade med mothugg.. självklart är det väl inte för mycket begärt att be om en motivering, men man behöver ju inte trycka på så jävla hårt.. ofta när Nijo "ber" om en motivering så låter det så här: Haha.. den har inte jag med på 8 hästar, den kan aldrig vinna. eller: Såg den bra ut sist? om du tittade på loppet så borde du sett att den höll på att galoppera hela loppet och sen kör sveriges sämsta kusk.. går aldrig!
Men om jag fick intrycket av att hästen såg fin ut och om jag tycker att den där kusken inte alls är så dålig.. alla har väl rätt att tro vad dom vill?
Det är ju pga alla "påhopp" som trådarna blir fulla med onödigt tjafs.
Jag menar inte att snacka skit om Nijo som det kanske uppfattades.. försökte bara få honom att förstå hur tråkigt det kan kännas att lägga ut en kul ide´och bli helt nedtryck i skorna, om man tycker det verkar helt galet så räcker det väl att inte säga något alls, det borde ju räcka för att den som lagt ut ide´n ska förstå att de andra inte tycker likadant och vill man verkligen av intresse ha en motivering så behöver man ju inte innan man ber om den skriva ett A4 om hur dålig den hästen är, hur dålig kusk som kör, hur många hästar man har med utan att ha med just den eller dyl.
Precis som Derien tror jag givetvis att en hård öppning kommer gynna Blue canyon, men det hela bygger mest på just en känsla och precis så hade jag svarat Nijo om jag inte känt att det var på tiden att någon säger ifrån.
Är övertygad om att det finns en massa medlemmar här som håller tyst istället för att skriva vad dom tror.. om man kollar på trådarna så ser man ju att det är i stort sett samma folk som skriver varje vecka.
// Kacke
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 14:26:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TOTTI BOB
|
made for victory är ren skit och allt över 0 % är överstreckat, timetosaygoodbye tycker jag aldrig visar något, resten kanske kan, taylor made är tidig liksom star running och´om jag är på humör spikas nog någon av dessa imorgon
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 14:36:00  made for victory är ren skit och allt över 0 % är överstreckat, timetosaygoodbye tycker jag aldrig visar något, resten kanske kan, taylor made är tidig liksom star running och´om jag är på humör spikas nog någon av dessa imorgon
Answer to: "made for victory är ren skit och allt över 0 % är överstreckat, timetos"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, BLUE CANYON
|
matti nisonen säger i ab att läget är bra och att han kommer köra för spets. hästen ska räknas tidigt, säger han... så han håller kanske inte helt med dig... jag har själv ingen åsikt, men det kanske kan vara av värde att höra vad kusk och tränare säger.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 14:37:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LINDY LATER
|
Det bäddar för en riktigt toköppning och det gynnar star running som jag tror vinner enkelt!.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-21 14:49:25
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
timetosaygoodbye gör i princip aldrig ett dåligt lopp, härdad mot de absolut bästa och borde stå väldigt bra inne i klassen rent kapacitetmässigt,,,,väldigt tidig på mitt system troligen......är även gynnad av lite överpace i starten, avgör sedan på ren styrka i spåren!
Båda karis hästar ska räknas med aktuella förutsättningar.....
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-03-21 15:00:00 timetosaygoodbye gör i princip aldrig ett dåligt lopp, härdad mot de absolut bästa och borde stå väldigt bra inne i klassen rent kapacitetmässigt,,,,väldigt tidig på mitt system troligen......är även gynnad av lite överpace i starten, avgör sedan på ren styrka i spåren!
Answer to: "timetosaygoodbye gör i princip aldrig ett dåligt lopp, härdad mot"
|
V 6, TIMETOSAYGOODBYE
|
Båda? Han har ju tre st!
Made For Victory+Star Running+Jojo Orly=3st
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-21 15:04:32 timetosaygoodbye gör i princip aldrig ett dåligt lopp, härdad mot de absolut bästa och borde stå väldigt bra inne i klassen rent kapacitetmässigt,,,,väldigt tidig på mitt system troligen......är även gynnad av lite överpace i starten, avgör sedan på ren styrka i spåren!
Answer to: "timetosaygoodbye gör i princip aldrig ett dåligt lopp, härdad mot"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Frederik B Larsson menar man ska se upp för timetosaygoodbye. Den kommer vel förberedd.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-21 15:07:00
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
jojo orly är självklart helt chanslös, därav räknade jag inte med den............
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-03-21 15:47:55  jojo orly är självklart helt chanslös, därav räknade jag inte med den............
Answer to: "jojo orly är självklart helt chanslös, därav räknade jag inte med den."
|
V 6, TIMETOSAYGOODBYE
|
Ja , kanske det ... men den är iaf med i loppet! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-03-21 16:54:29  Ja , kanske det ... men den är iaf med i loppet! 
Answer to: "Ja , kanske det ... men den är iaf med i loppet! ;)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 4, DAVIDOV
|
Jag håller med om att TIMETOOSAYGOODBYE är bra nog att vinna men jag tvekar på om kusken är det. Jag tror att endera provar han att ladda lite från start och blir hängande och kör bort den på det viset eller också kliver han på redan 1200 kvar,blir hängande och kö bort den på det sättet. Har sett honom köra bort för många hästar och speciellt när han kör hästar som startar med lite chans så blir han lätt överoptimistisk. Jag tror mest på STAR RUNNING som smyger med men stänger nog på 3,5,8,9. TAYLOR MADE om han kommer till spets. Övriga 3 som gynnas av ett snabbt förstavarv,
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-21 22:23:18
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 6, TIMETOSAYGOODBYE
|
Star Running var väl direkt dålig senast? Taylor Made bör komma till spets och där är det väl bra chans. Verdi Sund är hård. Gillar även Timetosaygoodbye. Med bättre spår hade Imporatnt och Blue Canyon varit intressant men nu.... Nej det blir nog för långt fram
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|