1
[ 2
]
3
|
tommie
|
Posted: 2008-02-06 20:42:19
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Håller svanstedt spets?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-07 01:43:46
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, MISS SUNWAY
|
Nu kommer jag skriva ett inlägg som precis som majoriteten i denna tråd inte handlar om Avdelning2.
Tråden so far..
Borttagna inlägg 4
Inlägg om avdelningen 6
Inlägg om nåt annat 11 (inlusive detta)
Kom igen, kan vi inte skippa personanalyserna, ryktesspridningen, de framtvingade ursäkterna o erkännandena om vem som vet mest eller har mest fel? Folket i dessa trådar börjar väl känna igen varann? O som nån sa tidigare känns det som kukmätning eller nåt..
OM detta behov att vädra åsikter om andra, personpåhopp o dylikt är så viktigt så öppnar vi en egen tråd för sånt tycker jag o låter denna handla om nåt vi alla gillar, nämligen trav. O speciellt då v75-2.
(så om ni nu känner för att idiotförklara mig eller nån annan, håll inne med det, skrik i kudden, ta en promenad, stampa på katten eller ta det i en egen tråd)
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-07 01:52:13 Edited(1): 2008-02-07 01:52:34
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, MISS SUNWAY
|
Känner inte till nån av pållarna alls i det här loppet men tycker väl Åkes Westside Photo ser ok ut, håller han spets?
Super Tvinda känns som motbud o verkar inte dra alltför mycket streck.
Dame Orly bra eller anus? Backas eller laddas?
Räcker det så?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-07 09:02:00
|
Forum posts: 7100
V 2, SUPER TVINDA
|
Har blivit helt inne på SUPER TVINDA som för första gången på mycket länge fått ett vettigt läge! Enda som talar emot kanske är kuskens rutin av V75, det brukar trots allt ha ganska stor betydelse när mållinjen skärs....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 09:09:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TAMTAM
|
Soberano: Går hon samma spurt sista 100 metrarna som hon gick på bortre långsidan vinner hon. Gick fruktansvärt fort ett tag där! Men som du säger... kusken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 13:43:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med B Good. VI är här för att del av varandras kunskaper om trav. Liten som stor kunskap. Allt för att sen själv sammanställa den informationen och förhoppningsvis vinna pengar.
Jag har mycket tack vare tips från travkunniga på diverse forum haft 7rätt, 6 rätt och nu senast sex rätt på v75. Så dela bara med er av era travkunskaper. Vi är ju här för att vinna pengar. Iaf jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 15:28:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, DOMINO ESON
|
Uttalanden som jag kommer med mest fakta på alla forum känns inte särskilt ödmjukt och sådana får aldrig någon respekt det kan jag lova.
Vi hatar bort sånt. Nijo fortsätt att tipsa. Även Prima_Crille fast lite lugnare ton tack.
Westside Photo är en favorit i fara eftersom Åkes hästar har väldigt låg vinst% på Jägersro. Domino Eson håller jag med om, nu är dessutom hästarna 9 & 11 strukna vilket gör honom till en möjlig chansspik.
Garros
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-07 15:39:28 Edited(1): 2008-02-07 15:44:23  Uttalanden som jag kommer med mest fakta på alla forum känns inte särskilt ödmjukt och sådana får aldrig någon respekt det kan jag lova.
Vi hatar bort sånt. Nijo fortsätt att tipsa. Även Prima_Crille fast lite lugnare ton tack.
Westside Photo är en favorit i fara eftersom Åkes hästar har väldigt låg vinst% på Jägersro. Domino Eson håller jag med om, nu är dessutom hästarna 9 & 11 strukna vilket gör honom till en möjlig chansspik.
Garros
Answer to: "Uttalanden som jag kommer med mest fakta på alla forum känns inte särski"
|
|
Varför ska prima crille ha en lugnare ton? Känns som att nästan alla här tycker att det han gör är kanon! Jag tycker inte det är nåt fel på prima crilles ton. Är man duktig och påläst tycker jag att man kan ha en lite kaxig attityd om man vill...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 16:19:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, DOMINO ESON
|
Ok då kör vi en kaxig ton då?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-07 16:22:15  Ok då kör vi en kaxig ton då?
Answer to: "Ok då kör vi en kaxig ton då?"
|
|
Gör det. Jag Tycker det är helt okej bara man kan erkänna när man har fel.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 16:41:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TAMTAM
|
Garros, var är din analys på ~50 000 tecken då?
Men fine, jag behöver inte skriva nått alls om det är så..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 16:46:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, DOMINO ESON
|
Jag tar inte ifrån dig äran av analysen den var riktigt bra, tack för den.
Fast det är ju inte mängden tecken som räknas det är analysen.
Det var bara tonen i ditt inlägg som jag reagerade på inget annat, men det kan vara svårt att kommunicera med en dator & det är lätt att bli feltolkad.
God tur.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 16:48:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ett mäktigt högtryck nära den finsk-ryska gränsen påverkade vädret under inledningen av månaden. Vinden blev sydostlig över Östersjön varvid snöbyar fördes in över land. Den 5 drog ett snöfallsområde in från väster över Götaland. I Skåne föll då underkylt regn vilket orsakade halka och därmed trafikproblem även dagen därpå. I stora delar av Värmland kom drygt 20 mm nederbörd i smält form varvid snödjupet ökade med 2 dm. Nederbördsområdet fortsatte norrut den 6 under försvagning och följdes av för årstiden milt väder ända uppe i nordligaste Sverige.
Oj, förlåt....jag ville bara också få skriva nå´t meningslöst uttröttande som inte handlar om trav
Skillnaden är att jag valde att strunta i personangreppen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 16:49:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TAMTAM
|
Sant, kvalité framför kvantitet.
OK, ber om ursäkt isf...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 17:42:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, DOMINO ESON
|
Det lugnt, nu travar vi på.
God tur
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 20:06:37 Edited(1): 2008-02-07 20:07:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, DAME ORLY
|
Jag tycker westside photo är extremt överstreckad hittills. Bara tacka och ta emot. Är ju skitseg ut och kommer att sitta fast 2:a eller 3:e invändigt när Super Tvinda, Sir Bobby Brown eller Miss Sunway intagit spets. Ska väl bara ha tur ifall luckan kommer.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 20:35:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TAMTAM
|
Nu får du motivera dig dasse, skulle Åke vara skitseg ut? Inte av vad jag har sett i alla fall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 22:14:35 Edited(1): 2008-02-07 22:15:04  Nu får du motivera dig dasse, skulle Åke vara skitseg ut? Inte av vad jag har sett i alla fall.
Answer to: "Nu får du motivera dig dasse, skulle Åke vara skitseg ut? Inte av vad jag"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, DAME ORLY
|
 Nu får du motivera dig dasse, skulle Åke vara skitseg ut? Inte av vad jag har sett i alla fall.
Har använt mig av ATG´s lopparkiv och jämfört eventuella spetsbud i detta lopp. Super Tvinda är toksnabb ut och det känns inte alls omöjligt att hon tar en längd på westside photo. Sir Bobby Brown tycker jag har sett mycket bra ut. De gånger Westside Photo tagit spets har han inte haft så mycket motstånd och samtidigt varit favorit i loppen. Super Tvinda har haft lite otur med spårlottningen de senaste loppen och hamnat i bakspår, men nu är läget bättre och jag tror man laddar direkt !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 22:51:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
nån som funderat på att spika här? har själv tänt tanken att spika finish flyer eller dame orly. mitt andra alternativ är guldloppet med trolig spik på skogans joker. jag spelar bara med en spik. och jag garderar gärna upp dom största favoriterna, eftersom det ju är där flisen kommer om dom ryker...
känner inte alls till sir bobby brown och hansen. anledningen till att jag funderar på takter och adielsson är att dom ger bättre utdelning än åke och jan samt är bra kuskar som vinner mycket på jägersro.
några tips eller tankar som svar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-07 23:51:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, TAMTAM
|
Dasse, om han är favorit spelar väl mindre roll? Man ser ju hur han accar vid start i vilket fall, tror Åke kör allt som går, kanske inte försvarar ledningen men det lär bli körning.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|