Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Örebro 2008-02-02
V75-2 Klass III, Final.
5. QUARCIO DU CHENE 80% 14
Goop Björn
2. LEADING LANTERN 19% 85
Lennartsson Per
9. ACCESS TOOMA 7% 103
Hanné Tommy
12. MANHATTAN 7% 145
Kihlström Örjan
1. BLIXT ARROW 5% 283
Takter Johnny
7. HE'S A GANGSTER 5% 195
Kolgjini Lutfi
4. M.T.BIG BUSINESS 4% 201
Brandt Kjell
10. WOLF BOKO 4% 136
Kontio Jorma
3. BARA BÄST BOWLER 1% 462
Söderkvist Stefan
6. RYDENS DANTE 1% 0
Persson Fredrik
8. JEB FRONTLINE 1% 758
Lindblom Carl-Erik
11. ASKÖ SERVE 1% 824
Frick Kajsa

Senast uppdaterad: 2008-02-02 18:00:05, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Örebro
V75-2 Örebro
V75-3 Örebro
V75-4 Örebro
V75-5 Örebro
V75-6 Örebro
V75-7 Örebro
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-2 Örebro

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2008-01-29 00:24:22

Became a member: 
Forum posts:
Christer du är för vass...Access Tooma blir farlig här. Det var ju inte så långt borta att han slog QDC på Solvalla för några starter sedan.
Reply
Posted: 2008-01-29 00:35:49 Answer to: "Christer du är för vass...Access Tooma blir farlig här. Det var ju inte "

Became a member: 
Forum posts:

V 9, ACCESS TOOMA
stämmer, men då hade väl QDC galopperat bort 50 meter också...Krävs nog en galopp för att Access skall kunna utmana men vi spelar ju för att vinna pengar..
Reply
Posted: 2008-01-29 12:39:17

Became a member: 
Forum posts:

V 5, QUARCIO DU CHENE
Nej men Goopens fenomenala stryning i loppet mit Acces Tooma räddade upp det hela. Han var inte i kördugligt skick, ändå vann han det säger ju en del.
Han förlorar inte felfri.
Reply
Nijo Posted: 2008-01-29 12:41:43 Edited(1): 2008-01-29 12:42:13

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
access tooma är knappast värsta motbudet till goopens, även om det är en mycket kapable travare som utvecklas mycket för varje lopp........

leading lantern är första motbudet och sedan är M.T Big Business tidig också.....

bli inte förvånad om kjelle svarar goopens om han skulle få spets..........
Reply
Posted: 2008-01-29 12:44:06
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 5, QUARCIO DU CHENE
M.T Big Buisness är främsta motbudet, men tveksamt i och för sig på denna distansen. Han besitter enorma fartresurser synd att han är så osäker. Han kanske, observera mitt kanske, kan vinna även om QDC är felfri. Har han en bra dag vet man aldrig. Men distansen talar nog lite för mycket emot.
Reply
Posted: 2008-01-29 16:31:04

Became a member: 
Forum posts:
Men visst blev väl Quarcio Du Chene stabilare med skor runt om?? Kanske är nere på 25-30%:s galopprisk då

Gillar inte såna här lopp.. Garderar man går som ett lok från start & spikar man så står han hoppar som han har myror i brallan..
Reply
rotagg Posted: 2008-01-29 20:26:38

Became a member: 2007-09-30
Forum posts: 413
Quarcio du chene var klockren i akrionen senast och det kan man verkligen inte säga om starten innan.. Är han lika bra igen så finns det nog ingen i det här gänget som kan slå honom..
Reply
Posted: 2008-01-29 20:47:45

Became a member: 
Forum posts:
Det handlar inte om hans kapacitet.
Sist så blev det aldrig problem, lätt ner i andra ut, sen körda han i sista svängen, blev aldrig synas.

Minsta lilla problem så hoppar han, och säg 3-4 fjärde ut nu då? Stöter från kön, hästar går ut framför ett varv i tredje spår, han slår ihop och galopperar, jag kan i alla fall föreställa mig det.

Nja, han är ju överlägsen men han kommer inte undan så lätt som sist.
Reply
B_Good Posted: 2008-01-30 05:02:47 Edited(2): 2008-01-30 05:04:05

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Hmm.. He´s A Gangster spetsar?
Släpper när QuarcioDuChene kommer? Björn fuskar bort o vinner?
Gillar Leading Lantern men bara hyfsat snabb ut o kommer illa till? Lat sista biten mot mål ibland.
Blixt Arrow var grym på Valla för ett tag sen men det var väl ett skitlopp visserligen. Är han snabb ut? För då kan det va intressant.
Rydens Dante fetsusare?

Men jag lutar åt en spik då galoppen inte syntes alls sist
Reply
Posted: 2008-01-30 09:09:10

Became a member: 
Forum posts:
77% på QDC, känns som om han möter tuffare hästar nu även om det inte är det värsta loppet jag sett...jag chansar och försöker fälla honom... Uppåt på M.T Big Business....
Reply
Posted: 2008-01-30 18:03:52
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 5, QUARCIO DU CHENE
På nästan lite små-allmän begäran....

Blixt Arrow, hade ett riktigt uselt läge senast men kom fram förvånandsvärt bra i 2.a utv. När hästen i dödens kör till för ledningen testar Lennartsson samma taktik och får överta ledningen men släppet tillbaka till Erik. Fältet blir ihåligt ca 500m till mål och han går ut i andraspår, men det biter ingenting, tillbaka ner på innern och är rejält trött tillslut som 7a. Möjligt att det ganska hårda tempot och speedrycken var anledningen, men man blev knappast positivt överraskad. Det blev man dock i starten innan dess också på V64. Gick en helt enorm långspurt, vann helt överlägset. Känns som om motståndet är ganska tufft nu, tveksam senast och är riktigt sölig ut, 4e invändigt känns inte hett, pengar.

Leading Lantern, hade senast perfekta förutsättningar och var väldigt nära att förvalta dem bra. Fick sen lucka ifrån rygg ledaren men är ganska stor och ingen liten muskelknutte som accelererar snabbt som en vessla. Hade det varit Axevallas upplopp hinner han dit, klart bra. Dessförinnan vann han ett ganska klasslöst lopp på Eskilstuna efter att ha övertagit ledningen. Innan dess enkelt från spets på V75. Kan öppna hyggligt, men spåret är inte så bra. Häxar det för favoriten kan man inte räkna bort honom, ett plus är att han går ner i klass!

Bara Bäst Bowler, har en fin rad men är ingen häst jag har på minnet direkt. Matchade endast på kort distans på sistone, borde därav vara kraftigt distansmissgynnad. 38 starter och inte ur Klass 3, endast 3 vinster… känns som att raden är lite bättre än verkligheten. Fick dock dödens senast i försöket hit, 15.5 på varvet är ju inget mördande tempo på varvet direkt. Kämpade hela vägen in i mål och var klart bra då. Ute i lärlingslopp innan med Redén, öppnade inte så kvickt då. Fick dödens efter mycket om och men igen och var mycket bra då. En riktigt krigare, men har ändå svårt att se den vinna V75-final, roligt platsbud månne.

M.T Big Business, har kapacitet i överflöd känns det som. Om han inte skulle vara så hemskt laddad varje gång och göra bort sig med galopp skulle han tävla i betydligt högre klasser än så här. Kraftig galopp i forceringen mot ledningen senast, återkom mycket mycket bra, som sagt fart finns i massor. Distansen är väl ett litet frågetecken, men bör kunna fungera över den.
Galopp och bra upphämtningen i comebacken efter en tids paus innan dess med. Nu med lopp i kroppen, främsta motbud utan strul!

Quarcio du Chene, kan bli ett ’tråkigt’ lopp där han bara vinner. Kapacitet i massor finns, lite lik M.T Big Business faktiskt. Skillnaden är väl lite vem som sitter bakom ratten. Mer ingående om vad han presterat känns överflödigt. Spik på alla småsystem och favoritlovers system.

Rydens Dante, fick en invändig smygare från sitt usla utgångsläge senast. Får dock inte uppfattning om hur den kan vara så långt efter och sedan ta tag i grejorna. Är väl OK där.
Innan dess fick han också en vilosam resa, i tredje par invändigt i V75-försöket. Får lucka precis lagom i slutkurvan och går bra in i mål, verkar vara något trög av sig. Är ganska snabb ut, spår 6 är inte så illa på Örebro, kan hitta fin position, platsskräll.

He’s A Gangster, var senast tvåa bakom överlägsna QDC på Åby. Han öppnade kvickt men fick ändå ”bara” vinnarhålet. Ute i andraspår ca 500 kvar, ser då lite knackig ut men tar sig samman och är tvåa på klart bra sätt! Fick stryk av Lennart innan dess (som tydligen kommer tjäna 1 miljon under året enligt Erik, har Nijo sagt till mig) från dödens. Står lite på tur för vinst, men rår knappast på QDC om den är fräsch. Från detta spåret kommer Ludde inte sitta och deffa, full laddning, troligen spets. Tidig om favoriten är dålig!

Jeb Frontline
, vann ett V75-försök som knappast höll V75-standard på Jägersro, blufflopp utan dess like. Var väl bra då men det var nästan pliktskyldigt. Testade rikstoton igen senast dock i högre klass, men var genast chanslös. Ny i Lähdekorpis träning nu, men vinner ingen V75-final och absolut inte från spår 8. Om Lädret fått lite fart på honom kan det kanske bli en matlapp.

Acces Tooma, skulle slagit QDC för tre starter sedan om inte världens bästa kusk gjort en enorm styrning (BG bakom QDC). Har inte visat skalle förut men verkar som det släppt lite, dock blev han utmanad rejält av 3 B.B.B näst senast, men håller ändå undan knappt men säkert. Knappt senast med efter perfekt lopp. Sträcker inte på sig i onödan men besitter kunnande som räcker långt i Klass 3. Ideligen Solvalla-starter utom en gång tidigare, längsta resan hittills kan vara värt att tänka på, tidigt motbud.

Wolf Boko, var trea i samma lopp som QDC vann och 7 H.G var tvåa från den otacksamma positionen dödens. Får väl säga att han var helt OK då. Var mycket knappt slagen på V64 innan det också från dödens, mycket positiv! Har inte direkt slagit några topphästar, men känns som en bra häst. Vinner nog inte härifrån, platsrysare!

Askö Serve, vid segrarna har han varit mycket rejäl och fått gå i dödens mer än en gång. Det har dock inte varit mot den tuffaste konkurrensen i Sverige men han vet i alla fall hur det är att vinna. Var tvåa i försöket bakom den hästen jag snart kommer till. Varvet travades på långsamma 20, då med Manhattan i ledningen och Askö Serve i dödens. Det var med nöd och näppe den var tvåa och lär inte skörda någon större framgång härifrån, pengar är bra.

Manhattan, vann som sagt i ett blufflopp på Färjestad senast. Dålig innan dess på Jägers, men skulle tydligen varit väldigt åksjuk då. Har varit mycket hårt spelad i samtliga starter, känns nästan lite överskattad. Detta är väl lite upp till bevis, nu blev ju läget kasst och han får sikta in sig på femte-sjätteplatsen.

Rank – 5-4-7-9-2-10-12-1-3-6-11-8
I ranken så går jag en del på feeling, är ganska öppet bakom QDC så de jag har mest feeling för är rankade högt.
Reply
Posted: 2008-01-30 20:14:54

Became a member: 
Forum posts:

V 3, BARA BÄST BOWLER
Quarcio Du Chene skall absolut inte spikas. Han har vunnit tidigare med galopp men nu är det hårdare emot och då har han inte råd med en gunga här. Garderas i första hand med Bara Bäst Bowler, M.T Big Business och Access Tooma.
M.T Big Business är också väldigt osäker första 2-300 meter men felfri har han kapacitet som räcker och blir över för den här låga klassen, precis som Quarcio Du Chene.
Mest troligt blir det galopp för båda dessa då de startar bredvid varandra. Galopperar den ene kan den andre dras med i galopp.
Bara Bäst Bowler har en ny kusk och kan tända till lite extra av det och kan visa sig vara bäst av de felfria.
Reply
Posted: 2008-01-30 22:15:31 Answer to: "På nästan lite små-allmän begäran.... Blixt Arrow, hade ett "

Became a member: 
Forum posts:

V 12, MANHATTAN

Quarcio du Chene, kan bli ett ’tråkigt’ lopp där han bara vinner. Kapacitet i massor finns, lite lik M.T Big Business faktiskt. Skillnaden är väl lite vem som sitter bakom ratten. Mer ingående om vad han presterat känns överflödigt. Spik på alla småsystem och favoritlovers system.

Vad menar du med småsystem? Definera det ordet, tack =). Jag kan mycket väl ha ett litet system i dina ögon, men för den delen går jag ofta emot så här pas osäkra favoriter. Som jag tidigare nämnt tror jag att det finns några i detta lopp som kan utmana, trots att QDC går felfritt.
Reply
Posted: 2008-01-30 22:19:28 Answer to: "Quarcio du Chene, kan bli ett ’tråkigt’ lopp där han bara vinn"
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 5, QUARCIO DU CHENE
Hehe, heder åt dig i så fall.
Men på system på ~ 200 rader behöver man nog spika den om man ska ha råd.
Men jag själv som småspelare gåt alltid emot favoriternan typ.
Men på större system kanske man kan kosta på sig en gardering...
Reply
Posted: 2008-01-30 22:26:05 Edited(1): 2008-01-30 22:28:44 Answer to: "Hehe, heder åt dig i så fall. Men på system på ~ 200 rader behöver ma"
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 12, MANHATTAN

Hehe, heder åt dig i så fall.
Men på system på ~ 200 rader behöver man nog spika den om man ska ha råd.
Men jag själv som småspelare gåt alltid emot favoriternan typ.
Men på större system kanske man kan kosta på sig en gardering...

Haha, det är ju knappast alltid jag är rätt ute för att jag synar favoriterna, tvärtom. Däremot är jag en småspelare enligt dig då jag alltid spelar ett system för 108 rader (eller mindre) vilket betyder att jag måste välja spikarna och skrällarna med omsorg. Det är inte alltid det lättaste. Men heder och stake sitter ju inte heller helt fel .
Reply
Nijo Posted: 2008-01-30 22:30:48

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
banan ska tydligen bli väldigt dålig och tung på lördag, tror att goopens får stora problem att behärska underlaget då. Rekommenderar att kolla på värmningen..........
Reply
tommie Posted: 2008-01-30 22:40:33
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Här tror jag nijo har rätt. viktigt att kolla värmningen!
Reply
Posted: 2008-01-30 22:51:32
Örebro

Became a member: 
Forum posts:

V 5, QUARCIO DU CHENE
DeRein, jag är en ännu mindre spelare typ, hehe.

Svårt och säga hur banan gynnar/missgynnar QDC, han är ju stark så... men osäker...hmm.
Reply
Posted: 2008-01-31 14:39:16

Became a member: 
Forum posts:
Vilka gynnas av tung bana i detta lopp då? Om det nu skulle bli det..
Reply
Post removed Posted: 2008-01-31 14:41:22   Answer to: "här vinner Kajsa Frick"
1   [ 2 ]   3