1
[ 2
]
3
4
5
6
7
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-28 17:12:56
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
V 12, LUGDUNUM
|
Jag vågar nog säga att Lugdunum är den överlägset bästa hästen i Sverige just nu. Dessutom står han ju rätt inne i loppet. För att de andra skulle haft en chans så hade det behövt vara Lugdunum som står på tillägg. Nu står han ju 20 meter framför Regent Royal. Hade kanske varit ett garderingsbud om Lugdunum stod 80 meter sämre till än han gör nu. Spelar ingen roll vad han blir streckad på för han vinner alla dar i veckan. Åke kan köra hur offensivt han vill för han är så pass överlägsen det här gänget. Bara galopp emot och det känns långsökt med tanke på hur han sett ut på slutet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-28 17:21:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
nijo: inte mig emot om du garderar upp med Regent Royal..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-28 17:27:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Värde efter avdelning tre kan bli sisodär 35:- eller?
Lugdunum, man kan inte göra annat än spika.
Ska man gardera upp stora favoriter finns det hetare kandidater (läs: Quarcio du Chene).
Frågan är vad segertiden blir? 15.5?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-28 17:37:21
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6900
V 12, LUGDUNUM
|
Risk förlågt värde efter avdelning 3... Ser ju däremot desto svårare ut sen. Blir nog ingen miljonutdelning denna gång. Men 50000 kan ju sitta fint oxå! 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-28 17:58:15
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
kommer köra enkelrad, tror omgången ger max 1000kr, DD loppen ser enkla ut också i min mening.
Annars kan det kanske vara läge att fälla favoriterna i avd 2+3.......
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-28 18:36:57 Edited(1): 2008-01-28 21:15:53  lugdunum tappar garanterat 20m direkt i starten och sedan klistrar forsgren fast sig i ryggen med regent royal och sitter där hela loppet tills det är 100m kvar, då går han förbi lekande lätt och med ett stort smile på Lennart Forsgren som tackar för resan.
Regent royal är en mycket bra stayer om han bara får sitt rygglopp, är säkerligen i klass med lugdunum vad gäller fartresurser och uthållighet, skillnaden är att regent royal inte kan göra hälften så mycket som lugdunum i loppen. Men får han sin resa så får han........
Sedan har man ju sett lugdunum floppat flera gånger då han börjat svettas och stressa upp sig som fan inför loppet, då kvittar det nog hur mycket bättre lugdunum egentligen är i jämförelse med motståndet.........så jag bygger nog mitt spel på värmningen,,,,,,,,kanske tar med regent royal i vilket fall som helst.
självklart är det bra chans i normala fall, men att det är en häst som har 90-95% segerchans, det köper jag absolut inte.......
Answer to: "lugdunum tappar garanterat 20m direkt i starten och sedan klistrar forsgren"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Nijo... Om lugdunum drar sönder persos yankee och spring ray på medel så fattar du väl att han drar sönder regent royal på 3000 meter?????????? Regent royal kunde inte ta 40 meter på la chapelle senast han var ute på lång distans... Men att han tar 20 på lugdunum det tror du... 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-28 21:17:13
|
|
är väl inte frågan om att ta 20m när jag säger att lugdunum tappar 20m i starten......läs vad jag skriver.
Visst tror jag sedan att regent royal hänger med lugdunum i alla tempon, finns inte många hästar i sveriges elit som kan hänga av en regent royal i form, sitter som klistrad i rygg på allt och alltid.
spring ray är väl inget att dra sönder? den såg vi ju hur USEL den var på v75 senast........
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-28 21:43:13
|
Forum posts: 7100
V 12, LUGDUNUM
|
Lugdunum har galopperat 2 ggr på dom senaste 10 loppen, bedömer galopprisken till max 20% vilket är ganska genomsnittligt för de flesta hästarna. Att Regent royal kan utmana när han är i toppform och får gå med i ryggen till 200 kvar är väl ingen omöjlighet men har han den formen? Startade dessutom i lördags och åker långt. Nja, tror inte det räcker till seger denna gången.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-28 21:49:01 Edited(1): 2008-01-28 21:54:01  är väl inte frågan om att ta 20m när jag säger att lugdunum tappar 20m i starten......läs vad jag skriver.
Visst tror jag sedan att regent royal hänger med lugdunum i alla tempon, finns inte många hästar i sveriges elit som kan hänga av en regent royal i form, sitter som klistrad i rygg på allt och alltid.
spring ray är väl inget att dra sönder? den såg vi ju hur USEL den var på v75 senast........
Answer to: "är väl inte frågan om att ta 20m när jag säger att lugdunum tappar 20m"
|
|
Regent royal hängde inte ens på la chapelle över upploppet trots att la chapelle drog tåget i tredje spår sista 800... Sen skriver du att spring ray var dålig på v:75. Det kan jag hålla med om. Men då måste jag fråga om du tycker att Regent royal var bra i lördags när tom king one plockade ner honom över upploppet?? Och hur var det med din regel att man inte skulle tro på hästar som startat tät... Var det 10 dagar dom inte skulle ha startat på??? Är den regeln inget värd längre??? Du är svår att ta på allvar nijo....
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-28 21:59:17 Edited(2): 2008-01-28 22:03:29
|
|
tommie, har jag sagt att jag ska spika? min regel är att aldrig spika..........och regent royal gick ju knappast för fullt, fick ett lätt lopp. Sedan vet jag inte om det var något fel som var orsak till den sämre insatsen? kanske pga dem värmde hästen långsamt för första gången`? inte vet jag, men jag tror att han kommer att vara i ganska bra form på lördag.
får se vad tränaren säger........
från travnet: - Det är inget att säga om hästens prestation, det gick helt enkelt inte att ta något i den snabba avslutningen.
(Erik Adielsson om Regent Royal som slutade först utanför pengarna).
finns väl inte mycket att göra när man sitter sist och det går så långsamt i täten........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-28 22:13:17 tommie, har jag sagt att jag ska spika? min regel är att aldrig spika..........och regent royal gick ju knappast för fullt, fick ett lätt lopp. Sedan vet jag inte om det var något fel som var orsak till den sämre insatsen? kanske pga dem värmde hästen långsamt för första gången`? inte vet jag, men jag tror att han kommer att vara i ganska bra form på lördag.
får se vad tränaren säger........
från travnet: - Det är inget att säga om hästens prestation, det gick helt enkelt inte att ta något i den snabba avslutningen.
(Erik Adielsson om Regent Royal som slutade först utanför pengarna).
finns väl inte mycket att göra när man sitter sist och det går så långsamt i täten........
Answer to: "tommie, har jag sagt att jag ska spika? min regel är att aldrig spika.."
|
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-28 22:33:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Åke Lindblom matchar Lugdunum för elitloppett men jag tror inte hästen har de kvalifikationer, bl.a startsnabbheten, som krävs där.
Tror ni det finns någon motståndare här som matchas för elitloppet?
Svaret är nej!
Detta vinner Lugdunum busenkelt med minst 100 meter om Åke och hästen själva vill.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-28 22:44:10  Åke Lindblom matchar Lugdunum för elitloppett men jag tror inte hästen har de kvalifikationer, bl.a startsnabbheten, som krävs där.
Svaret är nej!
Detta vinner Lugdunum busenkelt med minst 100 meter om Åke och hästen själva vill.
Answer to: "Ã…ke Lindblom matchar Lugdunum för elitloppett men jag tror inte hÃ"
|
|
Regent royal ska matchas för elitloppet har jag hört...  Lugdunum var dom inte rädda för men dom hoppades att la chapelle inte skulle va med för då skulle regent royal vara chanslös... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-28 22:47:03  Åke Lindblom matchar Lugdunum för elitloppett men jag tror inte hästen har de kvalifikationer, bl.a startsnabbheten, som krävs där.
Svaret är nej!
Answer to: "Ã…ke Lindblom matchar Lugdunum för elitloppett men jag tror inte hÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Om Lugdunum är med i Elitloppet...då måste nog det vara den sämsta upplagan någonsin..eller???tippar på att han e med i Harper istället..men detta lopp vinner han nog 99 av 100...solklar spik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-28 22:48:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lugdunum gillar jag skarpt! Så fort jag såg att han skulle vara med så konstaterade jag att det bara är 6 lopp att lösa i helgen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-29 00:45:49 Lugdunum gillar jag skarpt! Så fort jag såg att han skulle vara med så konstaterade jag att det bara är 6 lopp att lösa i helgen 
Answer to: "Lugdunum gillar jag skarpt! Så fort jag såg att han skulle vara me"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Nijo-dags att gå emot dina principer o spika Lugdunum?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-29 07:27:05  Nijo-dags att gå emot dina principer o spika Lugdunum?
Answer to: "Nijo-dags att gå emot dina principer o spika Lugdunum?"
|
|
förstår inte, vilka principer ska jag gå mot om jag spikar lugdunum?
i ärlighetens namn så ska jag inte ens spela i helgen, möjligen en enkelrad x 100, men det är allt........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-29 09:35:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Lugdunum till elitloppet känns väldigt långsökt. Visst är hästen duktig, men mycket bättre på längre distanser, och knappast en häst för den yttersta eliten. Däremot ska han bara vinna detta. Annars är det något fel på hästen.
Kör en enkelrad du Nijo, så får du säkert tre rätt, medan vi kan få in en sjua som ger några tusenlappar =).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-29 11:25:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
hoppas verkligen att Åke skämtar ang Lugndunums medverkan i Elitloppet. Är tjänstefel av en tränare att INTE starta den harpers istället..... Vad tror han? att Lugdunum kan springa 07- tempo i ett varv?? (vilket kommer att krävas då de som sitter i främmre träffen garanterat springer ett 11:a varv, och Lungdunum kommer att vara minst tio meter efter täten efter 600m.)
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-29 12:33:27
|
|
men Åke har ju sagt så också, att han troligen inte kan starta pga lugdunum är så osäker och dålig ut från start.......å andra sidan är harpers hanover också lite sådär med tanke på att hästen är fruktansvärt dålig i voltstart.........
bäst är 2640m autostart, kanske 2140m auto, men även då får han positionsproblem mot bra hästar och mot sådana vinner man inte i dödens mot. Kanske ^_*
skulle tippa han har ca: 80% vinstchans här med tanke på galopprisk,kusk och möjligen en nervös häst över 3140m,,,,kanske hetsar upp sig? hänt flera gånger....... Kommer väl stå i 1.5 ggr pengarna, kanske mindre?
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6